Nico Rosberg

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Vaikka tämä on off-topicia niin kaudella 1991 taisi olla ekan kerran käytössä tämä 12 kierrosta tunnin sisään ajo. (tuolloin oli vielä 2 tuntia)
Perjantai tiputettiin ja 12 kierroksen maksimi otettiin käyttöön 1996.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9465
Perjantai tiputettiin ja 12 kierroksen maksimi otettiin käyttöön 1996.
Tässä oli ilmeisesti kyse siitä, milloin tuo 12 kierroksen maksimi tuli käyttöön aika-ajoissa. Vielä 1980-luvulla kierroksia ei vissiin ollut rajoitettu.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tässä oli ilmeisesti kyse siitä, milloin tuo 12 kierroksen maksimi tuli käyttöön aika-ajoissa. Vielä 1980-luvulla kierroksia ei vissiin ollut rajoitettu.
No niin niin. Se otettiin käyttöön 1996, kuten tuossa ylempänä sanon.

Siinä samassa perjantain aika-ajo jätettiin pois ja myös 107 % sääntö astui voimaan.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15435
Formulan aika-ajot ainakin 70-80-luvulla olivat aikamoista peliä kun aikaa oli paljon ja kun rengasseokset olivat ihan älyttömiä ja kaudella 82 aika-ajoissa ei juuri kierroksia nähty kun oli vain 2 satsia aika-ajon renkaita ja ajoivat kaksi kierrosta kun piti säästää kisarenkaita... Samanlaista oli myös kaudella 78 kun vain huipputallit saivat käyttöön aika-ajon renkaita ja häntäpään tiimit kuten ATS tai Theodore saivat Puurenkaita jotka olivat massatuotantokumia ja Formulan rengasta sekaisin:D... Se tarjosi äärimmäistä kestävyyttä mutta ero oli jopa reilusti yli 5 sekuntia verrattuna aika-ajon renkaisiin.

Nimikin oli Virallinen Harjoitus ja aika-ajon nimen se taisi saada vasta joskus 80-luvun lopussa oiskohan 88 vai 89?:confused:. Muutoin aika-ajossa ei virallisesti tuolloin ollut kierrosrajoitusta, mutta kukaan ei juuri aika-ajorenkaiden riittävyyden takia ajanut 3-4 kierrosta enempää ja lopulta kauden 1991 jälkeen ne kiellettiin ja aikaa lyhennettiin 1,5 tuntiin kaudeksi 92-93 ja erot näkyi kun ajettiin kisarenkailla niin erot olivat 1,5-2 sekuntia hitaampia ja Minardien, Fondmetalien yms. tallien ajat olivat jopa 3 sekuntia hitaampia kuin ennen uudistusta.
 
Viimeksi muokattu:

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Kauden 2003 loppuun asti. Mielestäni passin voimassaolo on aika yhdentekevää. Kansalaisuus kai se olennainen juttu on?

Se voi esim. lukea hänen sopimuksessaan.
Nicon sopimuksessa toki voi lukea vaikka mitä, mitä me ei tiedetä. Se että noudatetaanko sopimuksia on toinen juttu. Kovasti se Rubenkin aikanaan väitti omaavansa yhtälailla mahdollisuuden ykkösenä mut totuus oli toinen. Sen lisäksi Mersulla puikoissa on sama taustapiru. Schumin sopimuksessa voi olla pykälä millä kumotaan kaikki mitä Nicon sopimuksessa lukee. :D

Tuossa aikaisemmassa jutussa puhutaan passista, ei kansalaisuudesta. Joten kommentoin passi asiaa. :eek:
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8979
Sijainti
Vantaa
Nicon sopimuksessa toki voi lukea vaikka mitä, mitä me ei tiedetä. Se että noudatetaanko sopimuksia on toinen juttu. Kovasti se Rubenkin aikanaan väitti omaavansa yhtälailla mahdollisuuden ykkösenä mut totuus oli toinen. Sen lisäksi Mersulla puikoissa on sama taustapiru. Schumin sopimuksessa voi olla pykälä millä kumotaan kaikki mitä Nicon sopimuksessa lukee. :D

Tuossa aikaisemmassa jutussa puhutaan passista, ei kansalaisuudesta. Joten kommentoin passi asiaa. :eek:
Sama on ollut McLareneilla kai vuodesta toiseen. Tuo Nicon palkkapykälä vaikuttaa kanssa mielenkiintoiselta. Toisaalta voisikohan tuollaisenkin pykälän kiertää esimerkiksi maksamalla yhtä suurta peruspalkkaa ja sponsorien kautta loput tai suurilla boonuksilla. En tiedä, kun en ole nähnyt sopimuspaperia :)
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
No niin niin. Se otettiin käyttöön 1996, kuten tuossa ylempänä sanon.

Siinä samassa perjantain aika-ajo jätettiin pois ja myös 107 % sääntö astui voimaan.
12 kierroksen raja oli kyllä käytössä jo ennen vuotta 1996. En muista, minä vuonna tarkalleen astui voimaan, mutta tuossa 1990-luvun vaihteessa todennäköisesti.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15435
Vuonna 1991 taisi tulla se omasta mielestäni mutta muistaakseni juuri kun vuonna 1989 ruvettiin miettimään näitä eri aika-ajojen määritelmiä niin silloin taisi kenties tulla tuo 12 kierrosta 2 tunnin sisään ja myöhemmin eli kaudella 92-93 se lyhennettiin 1,5 tuntiin ja sittemmin vuonna 94 yhteen tuntiin.
 

Valovoima

Member
Liittynyt
30.12.2009
Viestit
7
Toivomus 2010 MM voittajasta

Toivotaan Nico Rosbergin voittavan mestaruuden on sentään puoliksi Suomalainen.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Toivotaan Nico Rosbergin voittavan mestaruuden on sentään puoliksi Suomalainen.
Jos suomalaisuuden vuoksi toivot moista, niin eikö kannattaisi toivoa Heikin voittavan? :eek:

Minä kannatan toista saksalaista voittoon, ja se ei ole Schumi, vaan tietty Vettel :ahem:
 

Koiruus

Well-known member
Liittynyt
17.9.2009
Viestit
973
Sijainti
Tampere
Toivotaan Nico Rosbergin voittavan mestaruuden on sentään puoliksi Suomalainen.
Juu ei. En tosiaan toivo nicon voittavan mestaruutta. Pelkästään siitä syystä, miten saari, pulkkinen ja mustakari saa siitä heti suomalaisen. Mitä se ei oo!
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Juu ei. En tosiaan toivo nicon voittavan mestaruutta. Pelkästään siitä syystä, miten saari, pulkkinen ja mustakari saa siitä heti suomalaisen. Mitä se ei oo!
Turha ryhtyä vääntämään siitä onko Nico suomalainen vai ei. Sillä on suomen passi ja hänen isä on suomalainen. Joten Nico on puoliksi suomalainen. Sinä tai kukaan muukaan ei pääse tuosta faktasta eroon vaikka kuinka sitä vääntää. :p

Tietty hän ei osaa kieltä, eikä haluakkaan, eikä edusta suomea, eikä haluakkaan. Joten hän ajaessaan saksanlipun alla, on saksalainen suhari. Joten kohdelkaamme häntä saksalaisena, jolla on suomalaiset sukujuuret.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Toivotaan Nico Rosbergin voittavan mestaruuden on sentään puoliksi Suomalainen.
Schumacherin kakkoskuski mestariksi? Koska Schumin tallikaveri on ylipäätäänsäkään saanut enemmän pisteitä kuin herra ykköskuski? 1991 (ja 1999)?

Kaiken lisäksi Rosbergin näytöt radoilla tähän asti ovat olleet luokkaa Timo Glock...
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18223
Kaiken lisäksi Rosbergin näytöt radoilla tähän asti ovat olleet luokkaa Timo Glock...
On ne ainakin Mersun kuskeista päättävien ihmisten mielestä olleet hiukan parempia. Muutenhan he olisivat ottaaneet Glockin, olisi varmaan tullut vähän halvemmaksikin. :idea:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
On ne ainakin Mersun kuskeista päättävien ihmisten mielestä olleet hiukan parempia. Muutenhan he olisivat ottaaneet Glockin, olisi varmaan tullut vähän halvemmaksikin. :idea:
Rosbergin etuna on valtava markkina-arvo ja ennakkohypetys, jota Glockilla ei ole.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Rosbergin etuna on valtava markkina-arvo ja ennakkohypetys, jota Glockilla ei ole.
Tämä on vähän kyseenalainen juttu, koska Rosberg ei ole edes saksalaisten keskinäisessä nokkimisjärjestyksessä kärjessä - siellä ovat Schumacher ja Vettel. Nico ei ole kunnon saksalainen kuten germaanit edellyttävät, äiti on tietysti natiivi ja isä Keke vähän kuin oma poika saksalaisille, mutta koko ikänsä monacolaisessa sisäoppilaitoksessa kasvaneena Nico on enemmän Bertrand Gachot'n kaltainen yleiseurooppalainen kummajainen F1-maailmassa.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ja tuorein sitaatti Mersun johdolta kertoo, että Brawn päättää kuskien keskinäisen aseman. Onneksi Brawn ei ole Schumin sydänystäviä vaan tekee objektiivisen päätöksen kuskien suosimisesta.
 

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
Ja tuorein sitaatti Mersun johdolta kertoo, että Brawn päättää kuskien keskinäisen aseman. Onneksi Brawn ei ole Schumin sydänystäviä vaan tekee objektiivisen päätöksen kuskien suosimisesta.
Joo luin kanssa ton uutisen... Meinasin tipahtaa tuolilta :D Saadaan näköjään kuunnella Nicon ja Keken kilpavineemistä seuraavat pari kautta xD
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Voi, voi..:dunno:

Onneksi ei ole enää bensakikkailuja aika-ajoissa. Niin kuin Keke sanoi, Nicon pitää itse huolehtia, etta kaasujalka on tarpeeksi painava.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös