Joo kyllä se niin on, että olisi pitänyt sen kovan onnettomuuden jälkeen malttaa, mutta kuinka moni muu olisi malttanut? Benettonille sopimus huipputiimiin ja sitten kaikki uhkaa valua hukkaan, ellei palaa radalle takaisin.
Onneksi ei tullut jatkoseuraamuksia Imolassa, mutta tällästä tämä joskus on, aika auttaa ymmärtämään asioita.
Ja siitä olen ehdottomasti samaa mieltä, että toisaalta se onnettomuus oli onnen potku J.J:n uralle. Jotenkin aina muistan sen päivän kun tuo Le Mans voitto tuli Suomeen 1995. Muistan J.J:n olleen todella iloinen ja helpottunut kisan jälkeen. Nopeus ja taidot ovat tallella, vihdoinkin kivut hellittävät ja sensaatiomainen "paluu" huipulle. En nyt tarkkaan muista niitä sanoja, mutta sen mitä muistan, niin kaveri oli kyllä yhtä hymyä sillon.
Ja jos kausi 1996 toi menestystä Zhuhaissa, Suzukassa GTR laitteen ratin takaa, Le Manssissakin maaliin kympin joukossa, antoi se hyvän potkun uralle eteenpäin. DTM kuopattiin sopivasti ja oli aika etsiä töitä. CART-sarjaan siirtymisestä ei tullut sittenkään mitään, joten BMW:lle tie jatkoi ja viimistään Belgian Spa:n kilpailussa mies sai arvoisensa kunnioituksen sadekelin kuljettajana, hänestä kirjoitettiin kuin eräästä M.Shumacherista kisan jälkeen. "Tanssi veden päällä/Käveli veden päällä".
Ja tämän jälkeen onkin ollut upea ura LM autojen puolella.
Minä olen kyllä ihan samaa mieltä, että ehkä oli Yläkerran kirjoihin kirjoitettu nämä jutut, kyllä sitä menestystä ja arvostusta voi muuallakin saada kuin F1:sissä. Harmi vaan, että Suomessa ei tajuta vieläkään ilmeisesti näitten saavutusten arvoa, on vain ja ainoastaan F1 ja siitä vaahdotaan pitästymiseen asti.....