Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

christian86

Well-known member
Liittynyt
17.9.2005
Viestit
315
Heikille kisojen alut aina tuottanu vaikeuksia.. Ensimmäinen stintti on monesti aikamoista taaperrusta, mutta kisan lopussa vauhti nousee samalle tasolle kuin Lewiksella. Siitä näyttönä parista kisasta nopein kierros. Ja tämä pisti silmään jo Renault kaudella..
 
Viimeksi muokattu:

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Fisichellan luokkaa, jonka kisavauhti ei ollut Alonson luokkaa. Ei minun muistaakseni Heikki mitään ihme atakkia Renaultilla kisoissa näyttänyt, vaikka välillä onnistuikin säilyttämään sijansa. Ehkä vaan kärjessä ajaessa se aika-ajon ja kisavauhdin ero tulee paremmin esille. Kiminkin kisavauhti jää keskijoukossa usein piiloon, kun aina on joku hitaampi edellä. Ehkä tässä kisavauhdin vaisuudessa syy miksi Heikki näyttää paremmalta keskinkertaisella autolla.
Ainakin Kovalainen näytti olevan kisan lopputuloksissa pääsääntöisesti Siankalloa edellä. Tutustuin hieman kisan nopeimpiin kierroksiin ja Kovalaisella näytti olevan yleensä 0,1-0,5 sekuntia nopeampi paras kierros kuin Fisichellalla, mikäli kummallakaan ei ollut kisassa ongelmia. Ei huonosti tulokaskuskilta.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Tätä on nyt kuunneltu kohta pari vuotta jokaisen kisan jälkeen: että kun tallikaveri saa vähemmän bensaa kisan alkuun nyyh, ja varmasti sillä tallikaverilla on uudemmat osatkin siinä autossa nyyh.

Kannattaisko vaikka näyttää suorituksillaan välillä, että anaitsee välillä kevyempää autoa ja parempaa osaa sinne autoon!? Sitäpaitsi vaikka olisi kuinka pari litraa enemmän tai vähemmän niin ei se jatkuva alisuorittaminen siitä aina voi olla kiinni.

Nää ei ole mitään itseluottamuksen etsintäseikkailuja nää mahdollisuudet kun käteen annetaan McLarenin F1-auto ja baana on sun: Ole hyvä ja näytä mihin pystyt. Lennä!

Sillon pitää jumankauta tulla tuloksiakin: nopeimpia kierroksia peräjälkeen, murskavoittoja, tallikaverin nöyryyttämistä, shamppatulitusta.. Aivan kuten Mikan aikana ja aivan kuten Kiminkin aikana. Ryhtiä jo pliis Heikki, autoakaan ei voi enää pelkästään syyttää kun tallikaveri ajeli voittoon sillä! Nyhveröinti seis.
Olipas avautuminen, mutta pointtini meni sulta valitettavasti ohi. Eli uudelleen, Heikillä on nopeutta, eihän hän muuten huipputallissa ajaisi. Ongelma on tällä hetkellä se itseluottamuksen puute. Mitenkä näytät suorituksilla, jos itseluottamus on nollilla? Harva kuski tuolla Ykkösissä kyllä Hamiltonia pystyis Larenilla nöyryyttämään, Heikillä kyllä on siihen saumat kunhan vaan saa lisää vastuuta ja tukea tiimiltä. Viis keskeytystä jo tälle kaudelle ei kuulosta yhtään normaalilta Heikiltä.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Heikillä kyllä on siihen saumat kunhan vaan saa lisää vastuuta ja tukea tiimiltä. Viis keskeytystä jo tälle kaudelle ei kuulosta yhtään normaalilta Heikiltä.
Tai sitten se kuulostaa just siltä normaalilta Heikiltä... :thumbup:
 

Iceman88

Well-known member
Liittynyt
4.4.2009
Viestit
397
Mitenkäs se oli sen Heikin optio? Umpeutuiko se perjantaina?

Näinköhän Heikki ei mahtuisikaan Mäkille ens kaudella?
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Virheen tekee McLaren jos ei sopimusta uusisi. Varsin lyhytnäköistä touhua olisi. En oikein usko siihen. Ehkei sitä vaan heti kerrota tai ei nähdä vielä tarvetta tehdä päätöstä kuitenkaan jostakin syystä. Nyt tässä on tämä rallitaukokin.

EDIT: Tänäänhän Heikin pitäisi olla rallipoluilla Kimiä kannustamassa. Joku voisi kysyä?:)
 
Viimeksi muokattu:

ktmike

Member
Liittynyt
31.1.2001
Viestit
24
Sijainti
Tampere
Heikki on ollut eilen ja on tänäänkin suomussalmella omassa karting tapahtumassa. Luulis jotain kommenttia sieltä tulevan sopimustilanteesta. itse luulen, että mäkki ottaa rosbergin tai kubican. heikin vaihtoehdot on williams, rellu ja ehkä toyota.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Kieltämättä McLaren tekee virheen jos eivät Kovalaiselle tarjoa jatkosopparia. Sarjasta ei löydy ketään yhtä nöyrää ja alistuvaa kakkoskuskia. Olisi kuitenkin mielenkiintoista nähdä Rosberg laittamassa tosissaan Hamiltonin ahtaalle :D
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3794
Itse kyllä toivoisin että Heikki vaihtaisi tallia, en pahemmin kyllä pidä McLarenista
 

Eetoss

Aloittelija
Liittynyt
28.7.2009
Viestit
113
Pitääpä ihan itselläkin kokeilla postaamista. Olen lueskellut tätä foorumia kuitenkin jo melko pitkään.

Heikillä oli taas Unkarin kisassa ensimmäinen stintti kummallisen hidas. Muuten vauhti oli ihan kohtuullista, mitä ajanottoa seurailin. Webberin perässä meni aikaa ja homma näytti siltä, ettei pääse kunnolla edes yrittämään ohitusta. Siinä meni luultavasti ainakin yksi sija.

Hamilton oli kilpailukykyisempi Unkarin kisassa, mutta hänhän pääsi tutustumaan "uuteen" autoon jo edellisessä kisassa. Jostain syystä epäilen, että (uusi) auto (kehitysversio) on kehitetty täysin Hamiltonin mieltymysten mukaan ja luultavasti loppukausi menee myös hänen komennossaan. Ihmettelen suuresti, jos Heikki saa keveämmän bensakuorman aika-ajon viimeiseen osioon loppukauden aikana (edellyttäen että molemmat tallikaverukset ovat siihen päässeet).
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Malesiassa ja Monacossa Heikin kilpailu päättyi kun auton perä lähti yllättäen luisuun. Näissä keskeytyksissä oli osatekijänä McLarenin huono aerodynaaminen pito, jota Lewiskin on harmitellut useaan otteeseen. Australiassa ja Iso-Britanniassa Heikin kisa keskeytyi kolarointiin kilpailutilanteessa, jolloin osa syystä menee kolarointikavereillekin. Kaikissa edellämainituissa tapauksissa osa syystä menee tietystikin Koviksen itsensä piikkiin. Sitten oli vielä Barcelonan keskeytys, jossa kisa päättyi vaihdelaatikon rikkoutumiseen, eikä siitä voi oikein Heikkiä syyttää.

Vastapainona ovat Kiinan ja Unkarin viidennet sijat sekä Saksan kahdeksas sija. Unkarissa Heikillä kylläkin oli vauhti pahasti hukassa tallikaveriin verrattuna (erityisesti ensimmäisellä ajojaksolla), mutta Iso-Britanniassa [EDIT: Oops, ei Iso-Britanniassa, vaan Saksassa :)] sijoitus oli parempi kuin mitä auton suorituskyvyn perusteella olisi voinut odottaa.

Mercedes on Norbert Haugin suulla tehnyt jo moneen kertaan selväksi, että he haluavat jonkun saksalaiskuskin Heikin tilalle McLarenin rattiin ensi kaudeksi. On kuitenkin vaikeaa sanoa kuinka paljon painoa Mercedesin ja Haugin toiveilla on McLarenin kuskivalinnoissa. Välillä huhuttiin Mercedes-Benzin halukkuudesta ostaa koko McLaren-talli itselleen, mutta viime aikoina taas on huhuttu Mercedesin olevan vetäytymässä F1-bisneksestä. Toisaalta Heikki on työskennellyt ahkerasti tehdäkseen itsestään McLaren-tiimin jäsentä mm. noudattamalla hänelle räätälöityä kehittämisohjelmaa, eikä tiimipäällikkö Martin Whitmarsh välttämättä halua heittää jo tehtyä työtä hukkaan, ellei McLarenilla sitten tulla siihen tulokseen ettei Heikki ole edistynyt tällä kaudella odotusten mukaisesti.

Huhupuheet ja arvailut tallipaikoista tuntuvat kuuluvan olennaisena osana Formula ykkösiin, mutta eiköhän niistä McLarenin ensi kauden kuljettajapäätöksistä saada jo luotettavaakin tietoa lähiaikoina.
 
Viimeksi muokattu:

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3794
Malesiassa ja Monacossa Heikin kilpailu päättyi kun auton perä lähti yllättäen luisuun. Näissä keskeytyksissä oli osatekijänä McLarenin huono aerodynaaminen pito, jota Lewiskin on harmitellut useaan otteeseen. Australiassa ja Iso-Britanniassa Heikin kisa keskeytyi kolarointiin kilpailutilanteessa, jolloin osa syystä menee kolarointikavereillekin. Kaikissa edellämainituissa tapauksissa osa syystä menee tietystikin Koviksen itsensä piikkiin. Sitten oli vielä Barcelonan keskeytys, jossa kisa päättyi vaihdelaatikon rikkoutumiseen, eikä siitä voi oikein Heikkiä syyttää.

Vastapainona ovat Kiinan ja Unkarin viidennet sijat sekä Saksan kahdeksas sija. Unkarissa Heikillä kylläkin oli vauhti pahasti hukassa tallikaveriin verrattuna (erityisesti ensimmäisellä ajojaksolla), mutta Iso-Britanniassa sijoitus oli parempi kuin mitä auton suorituskyvyn perusteella olisi voinut odottaa.

Mercedes on Norbert Haugin suulla tehnyt jo moneen kertaan selväksi, että he haluavat jonkun saksalaiskuskin Heikin tilalle McLarenin rattiin ensi kaudeksi. On kuitenkin vaikeaa sanoa kuinka paljon painoa Mercedesin ja Haugin toiveilla on McLarenin kuskivalinnoissa. Välillä huhuttiin Mercedes-Benzin halukkuudesta ostaa koko McLaren-talli itselleen, mutta viime aikoina taas on huhuttu Mercedesin olevan vetäytymässä F1-bisneksestä. Toisaalta Heikki on työskennellyt ahkerasti tehdäkseen itsestään McLaren-tiimin jäsentä mm. noudattamalla hänelle räätälöityä kehittämisohjelmaa, eikä tiimipäällikkö Martin Whitmarsh välttämättä halua heittää jo tehtyä työtä hukkaan, ellei McLarenilla sitten tulla siihen tulokseen ettei Heikki ole edistynyt tällä kaudella odotusten mukaisesti.

Huhupuheet ja arvailut tallipaikoista tuntuvat kuuluvan olennaisena osana Formula ykkösiin, mutta eiköhän niistä McLarenin ensi kauden kuljettajapäätöksistä saada jo luotettavaakin tietoa lähiaikoina.
Näin ;) :thumbup:

Olisi mielenkiintoista nähdä Heikki esimerkiksi Toyotalla, tai Renaultilla.
Siis jos käy niin että Heikki ei McLarenilla jatka
 

Eetoss

Aloittelija
Liittynyt
28.7.2009
Viestit
113
Niin no, missä mielessä virheen? Vaikka Lewis Koviksesta pitääkin, ei Mäkki tule koskaan voittamaan tiimimestaruutta Koviksen kanssa. Rosbergin kanssa sen sijaan siihen olisi kelpo autolla hyvätkin mahdollisuudet. (vrt tapaus Alonso).
Rosberg on luultavasti nauttinut ainakin viimeiset kaksi vuotta ykköskuskin asemaa tallissaan, mutta jotenkin ne tulokset ovat koko aika antaneet odottaa. Nytkin Williams on ollut koko kauden kärkitiimien vauhdissa, mutta palkintopallilla ei vielä olla vierailtu (näin muistelen, korjatkaa jos olen väärässä). Pari viimeistä kisaa Rosbergilla on mennyt hyvin, mutta ainakin Saksassa ihmeellinen nousu oli ironisesti Kovalaisen ansiota. Syy oli, että Kovalainen ajoi autoon nähden erittäin hyvin. Unkari oli sitten hyvä kisa häneltä kaikin puolin, mutta eikös Rosberg aikonutkin ajaa palkintopallille:

http://www.mtv3.fi/urheilu/arkisto.shtml/arkistot/f1/2009/07/919941

http://www.mtv3.fi/urheilu/arkisto.shtml/arkistot/f1/2009/07/918707

Vaikea tietysti lähteä vertailemaan, mutta jotenkin näin lasit päässä mutuna voisin sanoa, että Rosberg ei ole yhtään sen parempi kuin Kovalainen, muussa kuin saksalaisuudessa. Esim. sateella Rosberg on aina ollut ihan hukassa. Milloin on ollut visiirit huurussa tms...

No sitten se nähdään, jos Nico mäkille menee.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Rosberg on luultavasti nauttinut ainakin viimeiset kaksi vuotta ykköskuskin asemaa tallissaan, mutta jotenkin ne tulokset ovat koko aika antaneet odottaa. Nytkin Williams on ollut koko kauden kärkitiimien vauhdissa, mutta palkintopallilla ei vielä olla vierailtu (näin muistelen, korjatkaa jos olen väärässä). Pari viimeistä kisaa Rosbergilla on mennyt hyvin, mutta ainakin Saksassa ihmeellinen nousu oli ironisesti Kovalaisen ansiota. Syy oli, että Kovalainen ajoi autoon nähden erittäin hyvin. Unkari oli sitten hyvä kisa häneltä kaikin puolin, mutta eikös Rosberg aikonutkin ajaa palkintopallille:

http://www.mtv3.fi/urheilu/arkisto.shtml/arkistot/f1/2009/07/919941

http://www.mtv3.fi/urheilu/arkisto.shtml/arkistot/f1/2009/07/918707

Vaikea tietysti lähteä vertailemaan, mutta jotenkin näin lasit päässä mutuna voisin sanoa, että Rosberg ei ole yhtään sen parempi kuin Kovalainen, muussa kuin saksalaisuudessa. Esim. sateella Rosberg on aina ollut ihan hukassa. Milloin on ollut visiirit huurussa tms...

No sitten se nähdään, jos Nico mäkille menee.
Nico on ajanut hyvin tällä kaudella, mutta esimerkiksi viimekaudella sitä pidettiin keskinkertaisena suharina. Helppoahan se on sanoa, että Rosberg pystyisi parempaan kuin Kovalainen, mutta pystyisikö oikeasti? Rosberg näyttää nyt liian hyvältä kun hän ajaa ykköskuljettajana huonoa tallitoveria vastaan. Miksi McLaren tai muutkaan huipputiimit ei osta Nicoa suurella rahalla pois, jos on kerrassaan niin hyvä? Onhan esimerkiksi Kimi Räikkönen ostettu kovalla rahalla pois. Miksi Nico ei siirtynyt jo aiemin McLarenille? Kaikkihan on olettanut, ettei Williams nouse kärkiautoiksi pitkään aikaan, korkeintan satunnaisesti. Jotenkin kuulostaa oudolta, jos Frank Williams ei esimerkiksi suostuisi 25 miljoonan korvausta vastaan luopumaan Nicosta. Voi olla, ettei McLarenin johto näe Nicoa niin kovana kuljettajana tai Heikkiä parempana, että kannattaisi satsata suuria summia. Itse asiassa Haug on kokoajan korostanut vain saksalaisuutta Nicossa, ei niinkään parempia ajotaitoja.

Itsekin odottin Nicolta palkintopallisijoitusta kauden alussa, mutta ei ole niitä näkynyt. Osittain menee Williamsin suuntaan syyllisyys... JJ Lehto sanoi Unkarin kisan aikaan, että tuolla autolla olisi pitänyt jopa voitto ottaa alkukaudesta. Mikä lie todellisuus, en tiedä.

Tämä ei taas kuulu tähän topiikkiin, mutta perustelua vähän miksi välttämättä Heikin tallipaikka ei ole uhattuna Nicon toimesta.
 
Viimeksi muokattu:

Iceman88

Well-known member
Liittynyt
4.4.2009
Viestit
397
Nico on ajanut hyvin tällä kaudella, mutta esimerkiksi viimekaudella sitä pidettiin keskinkertaisena suharina. Helppoahan se on sanoa, että Rosberg pystyisi parempaan kuin Kovalainen, mutta pystyisikö oikeasti? Rosberg näyttää nyt liian hyvältä kun hän ajaa ykköskuljettajana huonoa tallitoveria vastaan. Miksi McLaren tai muutkaan huipputiimit ei osta Nicoa suurella rahalla pois, jos on kerrassaan niin hyvä? Onhan esimerkiksi Kimi Räikkönen ostettu kovalla rahalla pois. Miksi Nico ei siirtynyt jo aiemin McLarenille? Kaikkihan on olettanut, ettei Williams nouse kärkiautoiksi pitkään aikaan, korkeintan satunnaisesti. Jotenkin kuulostaa oudolta, jos Frank Williams ei esimerkiksi suostuisi 25 miljoonan korvausta vastaan luopumaan Nicosta. Voi olla, ettei McLarenin johto näe Nicoa niin kovana kuljettajana tai Heikkiä parempana, että kannattaisi satsata suuria summia. Itse asiassa Haug on kokoajan korostanut vain saksalaisuutta Nicossa, ei niinkään parempia ajotaitoja.

Itsekin odottin Nicolta palkintopallisijoitusta kauden alussa, mutta ei ole niitä näkynyt. Osittain menee Williamsin suuntaan syyllisyys... JJ Lehto sanoi Unkarin kisan aikaan, että tuolla autolla olisi pitänyt jopa voitto ottaa alkukaudesta. Mikä lie todellisuus, en tiedä.

Tämä ei taas kuulu tähän topiikkiin, mutta perustelua vähän miksi välttämättä Heikin tallipaikka ei ole uhattuna Nicon toimesta.
Kyllähän Mäkki yritti ostaa Nicoa jopa avoimella shekillä, mutta Frankki ei päästänyt irti kultapojastaan.

Kuka odotti niin ja mitäkin... Itsekin odotin, että Heikki nappaisi mestaruuden tällä kaudella:rolleyes:
 

kasper

Well-known member
Liittynyt
16.2.2007
Viestit
493
Kyllähän Mäkki yritti ostaa Nicoa jopa avoimella shekillä, mutta Frankki ei päästänyt irti kultapojastaan.

Kuka odotti niin ja mitäkin... Itsekin odotin, että Heikki nappaisi mestaruuden tällä kaudella:rolleyes:
Tuo ei välttämättä ole ihan noin. Rosberg sanoi tuolloin ettei ajaisi mielellään Hamiltonin tallikaverina ja muutenkin vuoden 2007 jälkeen Keke tuskin olisi päästänyt poikaansa McLadalle.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3794
Hyvä vain että tuollaiset tarpeettomat viestit poistettiin mielestäni :thumbup:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös