Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Joo tätä ei kovin moni tajua, kun suuri osa uutisista on tyyliä: Gazetto dello sport siteeraa AS:ää.
Niin. Sitä Bobakin heittämää kahta riippumatonta lähdettäkään ei voi mitenkään välttämättä uskoa, koska siitä riippumattomuudesta ei tiedä. Aika paljon on sellaista mediassa, että lukevat toistensa juttuja ja perustavat omansa niihin joko osittain tai kokonaan. Tai sitten kaikki kuuntelevat "varikkojuoruja", silloinkin saadaan kaksi "riippumatonta" lähdettä näennäisesti, vaikka lähde onkin sama: varikon juorumummot.

Siksi olenkin toivonut suoria lainauksia esim. insinööreiltä, joissa lähde on nimetty. Ei riitä että on lainaus, kun ei tiedä keneltä se on, se voi olla vaikka keksitty. Toki on niinkin härskiä peliä ollut, että on laitettu juttuun lainaus ja nimi perään, vaikka henkilö ei ole sanonut niin kuin on väitetty jutussa.
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Eiköhän se Heikki Rellulla ajane ens vuonna. Tyota ei kullemma ollut Suomalaisia palkkaamassa ja Rellulla kuulemma sopimukset kuljettajien kanssa valmiina. Muistelen Heikin kommentoineen jossain, ettei tiedä milloin "tuleva talli" julkaisee ensi vuoden kuskit, joten... Lisäksi muistelen että Rellu olisi halunnut Kovalaisen jo aiemminkin talliinsa, olivat ilmeisen tyytyväsiä aikanaan Heikin panokseeen auton kehityksessä?
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Eiköhän se Heikki Rellulla ajane ens vuonna. Tyota ei kullemma ollut Suomalaisia palkkaamassa ja Rellulla kuulemma sopimukset kuljettajien kanssa valmiina. Muistelen Heikin kommentoineen jossain, ettei tiedä milloin "tuleva talli" julkaisee ensi vuoden kuskit, joten... Lisäksi muistelen että Rellu olisi halunnut Kovalaisen jo aiemminkin talliinsa, olivat ilmeisen tyytyväsiä aikanaan Heikin panokseeen auton kehityksessä?
Totta puhuen, eiköhän tilanne ole se että Heikki ei todellakaan vielä tiedä missä ajaa.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Totta puhuen, eiköhän tilanne ole se että Heikki ei todellakaan vielä tiedä missä ajaa.
Jep. Ei pidä takertua liian tarkasti kaikkiin Koviksen kommentteihin, kun näistä uutisoinneista ei koskaan tiedä mitä on tarkasti sanottu ja millaisiin kysymyksiin kommentit ovat tulleet vastauksina.

Esimerkiksi MTV3 muistaakseni kirjoitti hiljattain Heikin sanoneen, että auto vaihtuu ensi vuodeksi, vaikka Katsomon "Päivä paddockilla" haastattelussa mies sanoi itse asiassa jotain siihen suuntaan, että tallissa (McLarenissa) auto vaihtuu ensi vuodeksi joka tapauksessa. Vähän epäselvästihän osa Heikin vastauksesta tuli tuossa haastattelussa, mutta osa vastauksesta (se epäselvästi sanottu osa) oli sitten tipahtanut pois verkkosivulla tekstinä julkaistussa versiossa.

Sen verran Heikki on kyllä tehnyt selväksi, että haluaa ensin katsoa mitä McLaren päättää ensi kauden kuljettajistaan. Jos Mika Häkkinen todellakin hoitelee nykyisin Koviksen sopimusneuvotteluja (kuten joistakin Häkän kommenteista voisi päätellä), niin sopimusasioita kyllä selvitellään koko ajan vaikka Heikki ei itse niiden kimpussa aktiivisesti ahertaisikaan.

McLarenin ensi kauden kuskit selviävät ilmeisesti lähiaikoina, ja sen mukaan sitten mennään kohti ensi kautta Heikinkin osalta. Renaultilla taitaa vielä olla tilaa (ja näyttäisivät myös jatkavan ainakin kaudella 2010), sekä mahdollisesti Force Indialla ja Toro Rossolla. Sauber ja Lotus ovat myös ilmeisesti vaihtoehtoja. Ja tietysti McLarenilla jatkaminen on ykkösvaihtoehto, mikäli niiden tarjoama sopimus ei kelpaa Kimille.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Turun sanomien mukaan Renaultin kuljettajat ovat Kubica ja Glock, Toyota ei ollut ennen vetäytymistään kiinnostunut Heikistä, Sauberille huhutaan Heidfeldiä ja Klieniä. Nyt jälkiviisaana voidaan sanoa että Heikki teki väärän valinnan vuonna 2007 siirtyessään Mäkille, se periaatteessa näyttää tuhonneen Heikin uran.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Turun sanomien mukaan Renaultin kuljettajat ovat Kubica ja Glock, Toyota ei ollut ennen vetäytymistään kiinnostunut Heikistä, Sauberille huhutaan Heidfeldiä ja Klieniä. Nyt jälkiviisaana voidaan sanoa että Heikki teki väärän valinnan vuonna 2007 siirtyessään Mäkille, se periaatteessa näyttää tuhonneen Heikin uran.
Noh, Lonson kakkosena Flavion alaisuudessa olisi käynyt vielä huonommin. Ei tämä katastrofi ole ollut.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Noh, Lonson kakkosena Flavion alaisuudessa olisi käynyt vielä huonommin. Ei tämä katastrofi ole ollut.
No en tiedä, ei se paljon huonommin olisi voinut mennä. No onneksi mies voitti sen yhden kilpailun, sekin on loistava saavutus.
 

Sussari

Well-known member
Liittynyt
19.10.2009
Viestit
60
Sijainti
Asun koirankopissa :P
Sellainen mielikuva jäi Heikin Renault vuosilta, että hän on tasainen ja ihan nopea kuljettaja. Joku korjatkoon jos olen väärässä.

Onhan Heikki McLarenilla välillä näyttänyt, että vauhtia riittää, mutta en kyllä ymmärrä sitä, että se väläyttely on tapahtunut niin harvoin. Lisäksi ne kisataktiikat. Yhden pilalle taktikoidun kisan ymmärtää, mutta kun siitä ei talli/kuljettaja ota opiksi. Onkai kuljettajallakin jotain valtaa siihen millä taktiikalla kisaan lähtee? Ainakin F1-peleissä oon aina itse saanut päättää millä taktiikalla kisaan lähden :)

Ovat McLarenilta tainneet joskus sanoa, että eivät koskaan suunnittele autoa pelkästään toisen kuljettajan tarpeisiin. Koska McLaren oli joskus suosikki-tallini ja on vieläkin vähäsen, niin yritän uskotella itselleni, että McLarenin auto sopii vain sattumalta paremmin Lewikselle. Saattaa vikaa tietenkin löytyä Heikin sopeutumiskyvyssä.

Onhan tuon Hamilton englantilainen ja McLaren on samasta maasta kotoisin, niinkuin varmasti suuri osa työntekijöistäänkin. Ja Heikki on sellainen nöyrä ja tottelevainen ulkomaalainen. Jos McLaren on pimeälle puolelle sortunut, niin onhan tuossa siemenet Heikin kakkoskuskin asemalle.
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Ovat McLarenilta tainneet joskus sanoa, että eivät koskaan suunnittele autoa pelkästään toisen kuljettajan tarpeisiin. Koska McLaren oli joskus suosikki-tallini ja on vieläkin vähäsen, niin yritän uskotella itselleni, että McLarenin auto sopii vain sattumalta paremmin Lewikselle. Saattaa vikaa tietenkin löytyä Heikin sopeutumiskyvyssä.

Onhan tuon Hamilton englantilainen ja McLaren on samasta maasta kotoisin, niinkuin varmasti suuri osa työntekijöistäänkin. Ja Heikki on sellainen nöyrä ja tottelevainen ulkomaalainen. Jos McLaren on pimeälle puolelle sortunut, niin onhan tuossa siemenet Heikin kakkoskuskin asemalle.
Pakko kysyä tätä nyt vaikka olen samasta asiasta ennenkin kysellyt mutta tämän viestin jälkeen samat ihmettelyt nousi jälleen mieleen. siis:

syksyllä 2007 kun heikin sopimus julkaistiin lewisin sensaatiomaisen kauden jälleen jolloin dennis ja koko muu talli oli nostanut miehen debyyttikaudella alonson ohi samaan asemaan kuin tallissa aiemmin olleet sennan, häkkisen, räikkösen ja alkukaudesta07 fernandon. Fernando alonsokin joutui lähtemään tallista koska oli liian hyvä hamiltonia vastaan ja valittikin koko ajan.

Kuvitteliko joku näiden tapahtumien jälkeen oikeasti että heikki saisi 100 % saman kohtelun tallissa kuin kiistaton ykköskuski lewis?
Heikkihän otettiin kuitenkin kakkoskuskiksi mclarenille.

Kaudella 2008 kakkoskuskin olisi pitänyt kyetä ajamaan mestariautolla jatkuvasti ykköskuskin voittojen jälkeen palkintopallille kuten ovat tehneet kaikki mclarenin edelliset kakkoskuskit davidia-2004 lukuunottamatta. Heikki ei siihen kyennyt missään vaiheessa kautta. Suomimedia ei kysellyt kauden jälkeen heikkimaniassaan syitä todella pahalle epäonnistumiselle, kun heikki on niin sympaattinen ja mtv3:kin oli oikein sponsorineuvottelut kesken.

2009 alussa kalusto oli mclarenin normaaliin tasoon nähden sensaatiomaisen heikkoa ja heikki & lewis ajoivat tasaisen huonosti monta kisaa, tosin heikki oli uskomattoman epäluotettava kun kisa päättyi lähes jokainen kerta kuljettajan omaan virheeseen.
Loppukaudesta mclaren teki huikean hyppäyksen kilpailukyvyssä kohti kärkeä.

Tätä pidän lopullisena syynä miksei heikin anneta jatkaa tallissa, lewis alkoi ajamaan loppukaudesta lähes jokaisessa kisassä voitosta ja onnistuikin siinä pari kertaa, heikin suositukset eivät parantuneet millään muulla tavoin kuin alkoi ajamaan maaliin siltä normisijaltaan eli 6-10 eikä seinään kuten alkukaudesta.

Heikki hankittiin kakkoskuskiksi eikä onnistunut siinä kahden kauden aikana. That's it. Lähes jokainen kuljettaja tällä kaudella ajaneista kesken kauden tulleita lukuunottamatta on suoriutunut miestä paremmin kalustolla kuin kalustolla.

Lähes täsmälleen samalla tavalla puhutaan heikista noilla enkunkielisillä foorumeilla ja kaikki ovat kovin yksimielisiä. Täällä kun oon kirjoittanut tätä samaa kriittistä teoriaa HK:sta oon saanut osakseni melkein lähetteen giljotiiniin. Laaja ja tukeva suku vissiin heikillä :)
 

Sussari

Well-known member
Liittynyt
19.10.2009
Viestit
60
Sijainti
Asun koirankopissa :P
AksuPaksu, ei ole mitään syytä miksi minä haluaisin lähettää sinut giljotiiniin. On täysin mahdollista että olet oikeassa.

Silloin kaudella 2001 ja aluksi kaudella 2002 kannatin suomalaisia, koska ne oli suomalaisia. Mutta myöhemmin rupesin fanittamaan Kimiä kun se oli niin hyvä kuljettaja ja ihana ihminen :eek:. Heikkiä en olisi ruvennut fanittamaan vaikka olisi ajanut kuinka hyvin, sillä hän oli vähän samalla tavalla tylsä kuin muutkin kuljettajat (paitsi Kimi).
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Kyllähän AksuPaksun kirjoituksessa totuudensiemen piilee.
Heksa on nopea, siitä todisteena muutamat hienot aika-ajot tälläkin kaudella, mutta aivan liian epätasainen kisoissa.
Jotenkin pirun vaikea nähdä Heikkiä Mäkillä ensi kaudella, vaikka Kimi pitäisikin välivuoden. Toisaalta, onko siellä sitten parempaakaan tarjolla.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Pakko verrata Heikkiä vanhaan kunnon ketsuppi mieheen. Frentzen ei saanut aikanaan mitään aikaiseks Williamsilla tai noh, yksi voitto ja putkella palkintopalli paikkoja mut ei varsinaisesti yltänyt kärkeen sarjan parhaalla kärryllä.

Vähän Williamsin jälkeen jo ajateltiin Frentzenin olleen mennen talven lumia mut kuinkas kävikään. Heinz teki uransa parhaat suoritukset -99 Jordanin ollessa parhaassa vireessään. Piti itsensä lähes loppumetreille asti mestaruustaistossa mukana tyyliin Kubica viime vuonna. Toki tuota auttoi Häkän pari tupellusta mm. Monzan pyörähdys mutta kuitenkin.

Heikki ei ole niin huono mille nyt näyttää. Sehän on selvä, että McLarenilla Heikki on soitellut kakkos viulua. Millon saanut renkaat alle väärinpäin sun muuta kivaa. Toki Heikissäkin on vikaa mutta luulen, että Heikki tulee tekemään vielä hyvää tulosta mihin sitten päätyykään. Näytti hän jo kykynsä aikanaan Renulla.

Mitä tulee siihen, että olisiko kannattanut alunperin valita Toyota tai jatkaa Renulla, niin hankala sanoa. Renulla olisi ollut sama tilanne kuin McLarenilla. Eli selkeä kakkoskuskin asema. Toki Heikki olisi saanut enemmän tulosta aikaseks ku rookie Piquet. Toyotalla taas olisi ollut luultavasti ykköskuskin tai ainakin tasa-arvoinen asema. Joten luultavasti olisi voinut jopa pärjätä paremmin kuin Macillä. Mutta mutta mitä sitten? Toyota lähti pois, olisiko Heikin asema sarjassa kokonaisuudessaan paljon parempi? Olisiko tilaa jossain muussa tallissa? Melkolailla tilanne voisi olla samantyyppinen kuin nytkin ja toisaalta taas ei. Jossittelu on turhaa mut olishan Heikki voinut saada Toyotan lentämään ja tuonut sille mahdollisesti jopa sen ensimmäisen voiton, jolloin Toyota olisi jopa saattanut jatkaa. Mut kuten sanottu jossittelu on turhaa, nyt on vaan kerättävä roskat, hankittava uusi tilaisuus jotta ura jatkuu.

Kyllä Heikki rattia osaa vääntää ja nopeuttakin riittää. Mac uran jälkeen on varmaan muutenkin hiirulaista vähän "karaistu", jotta ihan samanlainen kohtelu ei enää onnistu Heikin kohdalla, prkl :thumbup:
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Pakko verrata Heikkiä vanhaan kunnon ketsuppi mieheen. Frentzen ei saanut aikanaan mitään aikaiseks Williamsilla tai noh, yksi voitto ja putkella palkintopalli paikkoja mut ei varsinaisesti yltänyt kärkeen sarjan parhaalla kärryllä.

Vähän Williamsin jälkeen jo ajateltiin Frentzenin olleen mennen talven lumia mut kuinkas kävikään. Heinz teki uransa parhaat suoritukset -99 Jordanin ollessa parhaassa vireessään. Piti itsensä lähes loppumetreille asti mestaruustaistossa mukana tyyliin Kubica viime vuonna. Toki tuota auttoi Häkän pari tupellusta mm. Monzan pyörähdys mutta kuitenkin.

Heikki ei ole niin huono mille nyt näyttää. Sehän on selvä, että McLarenilla Heikki on soitellut kakkos viulua. Millon saanut renkaat alle väärinpäin sun muuta kivaa. Toki Heikissäkin on vikaa mutta luulen, että Heikki tulee tekemään vielä hyvää tulosta mihin sitten päätyykään. Näytti hän jo kykynsä aikanaan Renulla.

Mitä tulee siihen, että olisiko kannattanut alunperin valita Toyota tai jatkaa Renulla, niin hankala sanoa. Renulla olisi ollut sama tilanne kuin McLarenilla. Eli selkeä kakkoskuskin asema. Toki Heikki olisi saanut enemmän tulosta aikaseks ku rookie Piquet. Toyotalla taas olisi ollut luultavasti ykköskuskin tai ainakin tasa-arvoinen asema. Joten luultavasti olisi voinut jopa pärjätä paremmin kuin Macillä. Mutta mutta mitä sitten? Toyota lähti pois, olisiko Heikin asema sarjassa kokonaisuudessaan paljon parempi? Olisiko tilaa jossain muussa tallissa? Melkolailla tilanne voisi olla samantyyppinen kuin nytkin ja toisaalta taas ei. Jossittelu on turhaa mut olishan Heikki voinut saada Toyotan lentämään ja tuonut sille mahdollisesti jopa sen ensimmäisen voiton, jolloin Toyota olisi jopa saattanut jatkaa. Mut kuten sanottu jossittelu on turhaa, nyt on vaan kerättävä roskat, hankittava uusi tilaisuus jotta ura jatkuu.

Kyllä Heikki rattia osaa vääntää ja nopeuttakin riittää. Mac uran jälkeen on varmaan muutenkin hiirulaista vähän "karaistu", jotta ihan samanlainen kohtelu ei enää onnistu Heikin kohdalla, prkl :thumbup:
Se on aivan sama onko Heikki parempi kuin miltä nyt näyttää koska kunnon tallipaikkoja ei kohta enää ole. Sehän tässä on ongelmana
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Tässä topiikissa on jo kyllästymiseen asti jankutettu, että Koviksen heikohkot tulokset McLarenilla pitäisi suhteuttaa hänen McLarenilta saamaansa "kakkoskuskin" kohteluun. "Kakkoskuskinhan" tunnistaa mm. siitä, että hän saa uudet osat usein vasta "ykköskuskin" jälkeen, lähtee aika-ajojen kolmanteen osioon raskaammaksi tankattuna, auto hajoaa useammin kuin tallikaverilla, jne.

Mikäli Heikki jatkaa ensi kaudella McLarenilla, niin aika-ajojen bensakikkailu ainakin jäisi pois, ja tulokset ehkä paranisivat jonkin verran suhteessa Lewisiin. Mutta on niitä paljon muitakin keinoja näyttää "kakkoskuskille" oma paikkansa tallin sisäisessä arvojärjestyksessä. Sen verran Heikin parjaajien ainaisessa ruikutuksessa ja provoamisessa on kyllä perääkin, että Kovis ei ole kahden McLaren-kautensa mittaan saanut autostaan irti vastaavia tehoja kuin tallikaverinsa Lewis. Näin ollen ei voi oikein realistisesti odottaa, että Heikki päihittäisi Lewisin kolmannellakaan kaudella.

Mikäli taas käy niin, että McLaren tarjoaa Heikille kengän kuvaa takalistoon, niin ensi kaudella on kuitenkin varsin mielenkiintoista katsoa pärjääkö Heikin tilalle tuleva kuski yhtään paremmin. Jos niissä viimeaikaisissa juoruissa on perää, että McLaren olisi tarjonnut Kimille kolmen ja puolen miljoonan euron palkkaa ensi kaudeksi (samaan aikaan kun Lewis ilmeisesti nostaa palkkaa 25 miljoonaa euroa per vuosi), niin McLaren taitaa kyllä etsiä Lewisille apupoikaa ensi kaudeksikin. "Kakkoskuski" vain vaihtuisi Heikistä Kimiksi tai joksikin muuksi kuskiksi, joka saa palkkaa murto-osan Lewisin palkasta. Pienempi palkkahan tarkoittaa väistämättä vähäisempää arvostusta, ja vähäisempi arvostus johtaa yleensä huonompaan kohteluun.

Mutta kun vapaita tallipaikkoja on enää jäljellä vähänlaisesti, niin itse kyllä toivoisin että Heikki jatkaisi kaikesta huolimatta McLarenilla. "Kakkoskuskin" paikka huipputallissa on sentään parempi kuin "ykköskuskin" paikka huonossa tallissa. Ja mistäpä sen tietää sopisiko ensi vuoden McLaren Heikille paremmin kuin aiempien vuosien autot?
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Niin täällä tosiaan yleinen mielipide on että Heikki on parempi kuin miltä nyt on näyttänyt ja niinhän se onkin, mutta sillä ei ole mitään merkitystä, vaan sillä miten F1-maailma hänet nyt näkee. Siellä ei ole tapana antaa useita mahdollisuuksia ja yrittää löytää kuljettajien vahvuuksia vaan homma on kerrasta poikki: tulos tai ulos, näyttöpaikkoja on usein se tasan yksi ja esim. Kimi aikoinaan käytti sen, samoin Häkkinen. Järvilehto ei, Salo ei, ja valitettavasti Heikki ei myöskään käyttänyt sitä. Toivottavasti olen väärässä Heikin urakehityksen suhteen mutta en kyllä millään näe että Heikki enää koskaan voittaja-autolla ajaisi (ellei satu tätä Mäkin paikkaa pitämään).

Silti pääsy ykkösiin Suomalaisena oli jo mahtava saavutus.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Niin täällä tosiaan yleinen mielipide on että Heikki on parempi kuin miltä nyt on näyttänyt ja niinhän se onkin, mutta sillä ei ole mitään merkitystä, vaan sillä miten F1-maailma hänet nyt näkee.
Ja mekun ei voida kuin arvailla millaisena F1-maailma Heikit näkee.

Siellä ei ole tapana antaa useita mahdollisuuksia ja yrittää löytää kuljettajien vahvuuksia vaan homma on kerrasta poikki: tulos tai ulos, näyttöpaikkoja on usein se tasan yksi...
Tästä olen erimieltä. Massa lienee tarpeeksi hyvä esimerkki siitä, ettei näyttöpaikat jää yhteen kertaan, kaikilla.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Ja mekun ei voida kuin arvailla millaisena F1-maailma Heikit näkee.


Tästä olen erimieltä. Massa lienee tarpeeksi hyvä esimerkki siitä, ettei näyttöpaikat jää yhteen kertaan, kaikilla.
No Massa ei ollut huipputallissa, siinä on se ero. Epäonnistuminen mäkillä on vaan niin kovin julkista.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Jotenkin pirun vaikea nähdä Heikkiä Mäkillä ensi kaudella, vaikka Kimi pitäisikin välivuoden. Toisaalta, onko siellä sitten parempaakaan tarjolla.
Minusta tuntuu että on, tai siis ainakin saman tasoisia joista voisi tulla parempia mikäli ongelmia ei tule. Esimerkiksi Heidfeld olisi mielestäni varsin kyvykäs kakkoskuski.

Mutta mulla ei tosiaan oo tietoo siitä että mitkä Heikin ongelmista voisi "periytyä" tai mitkä niistä johtuu ajotyylistä niin, että saman suuntainen kaveri olisi myös ongelmista. Näitä en jaksa ajatella, joten yksinkertaisesti vastauksena voisi olla: Nickiä kannattaisi kokeilla, ehkä Glockia myös siinä missä Nicoa ja Buttonia. Kaikkihan näistä ei taida olla innokkaita Larenin kakkoskuskiksi, mutta ois tuossa mahdollisuudet kokeilla.

Ei ne välttämättä Heikkiä nopeampia ole, mutta ongelma saattais kadota ja näin ollen tulokset voisi olla normaalin kakkoskuskin tasoa.
 

tieri

Banned
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
571
Pakko verrata Heikkiä vanhaan kunnon ketsuppi mieheen. Frentzen ei saanut aikanaan mitään aikaiseks Williamsilla tai noh, yksi voitto ja putkella palkintopalli paikkoja mut ei varsinaisesti yltänyt kärkeen sarjan parhaalla kärryllä.

Vähän Williamsin jälkeen jo ajateltiin Frentzenin olleen mennen talven lumia mut kuinkas kävikään. Heinz teki uransa parhaat suoritukset -99 Jordanin ollessa parhaassa vireessään. Piti itsensä lähes loppumetreille asti mestaruustaistossa mukana tyyliin Kubica viime vuonna. Toki tuota auttoi Häkän pari tupellusta mm. Monzan pyörähdys mutta kuitenkin.

Heikki ei ole niin huono mille nyt näyttää. Sehän on selvä, että McLarenilla Heikki on soitellut kakkos viulua. Millon saanut renkaat alle väärinpäin sun muuta kivaa. Toki Heikissäkin on vikaa mutta luulen, että Heikki tulee tekemään vielä hyvää tulosta mihin sitten päätyykään. Näytti hän jo kykynsä aikanaan Renulla.

Mitä tulee siihen, että olisiko kannattanut alunperin valita Toyota tai jatkaa Renulla, niin hankala sanoa. Renulla olisi ollut sama tilanne kuin McLarenilla. Eli selkeä kakkoskuskin asema. Toki Heikki olisi saanut enemmän tulosta aikaseks ku rookie Piquet. Toyotalla taas olisi ollut luultavasti ykköskuskin tai ainakin tasa-arvoinen asema. Joten luultavasti olisi voinut jopa pärjätä paremmin kuin Macillä. Mutta mutta mitä sitten? Toyota lähti pois, olisiko Heikin asema sarjassa kokonaisuudessaan paljon parempi? Olisiko tilaa jossain muussa tallissa? Melkolailla tilanne voisi olla samantyyppinen kuin nytkin ja toisaalta taas ei. Jossittelu on turhaa mut olishan Heikki voinut saada Toyotan lentämään ja tuonut sille mahdollisesti jopa sen ensimmäisen voiton, jolloin Toyota olisi jopa saattanut jatkaa. Mut kuten sanottu jossittelu on turhaa, nyt on vaan kerättävä roskat, hankittava uusi tilaisuus jotta ura jatkuu.

Kyllä Heikki rattia osaa vääntää ja nopeuttakin riittää. Mac uran jälkeen on varmaan muutenkin hiirulaista vähän "karaistu", jotta ihan samanlainen kohtelu ei enää onnistu Heikin kohdalla, prkl :thumbup:
Haha! juuri näin. Tai ainakin melkolailla.:alppu:

Sen verran edittiä et DexDexter sulla on usein hyvii kommenttei, mut välil sorrut liialliseen kyynisyyteen. Ei mailma oo oikeesti aina niin perseestä ole milt näyttää.
Mitä Hessuun tulee. mun mielest Hessulle hyväks jos lähtee Mclarenilta. Vaikkei ehkä ihan kireinbtä kärkipäätä olekkaan, niin vähintään Buttonin tasonen kaveri ja toivosin et saa viel saumat ykkösis. Toivottavasti ei kuitenkaan Mäkille jää ettei käy Couldharttei tai lapasii.

Sorry kirjotus asus, on melko hyvis... :D
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Sen verran edittiä et DexDexter sulla on usein hyvii kommenttei, mut välil sorrut liialliseen kyynisyyteen. Ei mailma oo oikeesti aina niin perseestä ole milt näyttää.
En niin paljon muista kukakin kirjoittaa, mutta DexDexterin kommenteista muistelisin välittyneen samanlainen neutraali "ulkopuolinen" lähestymistapa, miten itsekin F1:ä seuraan. Asiat asioina, ilman paksujen fanilasien tuomaa värittynyttä näkövinkkeliä.
Mitä Hessuun tulee. mun mielest Hessulle hyväks jos lähtee Mclarenilta. Vaikkei ehkä ihan kireinbtä kärkipäätä olekkaan, niin vähintään Buttonin tasonen kaveri ja toivosin et saa viel saumat ykkösis. Toivottavasti ei kuitenkaan Mäkille jää ettei käy Couldharttei tai lapasii.
Olen samaa mieltä Heikistä. Tasosta en nyt sano mitään, mutta McLarenilla polku on kuljettu loppuun. Ei siellä ole enää parempaa tarjolla, vaikka aika-ajo ensi kaudeksi muuttuukin. Kovalainen ei tasavertaista kohtelua siellä näillä näytöillä enää saa. Autoa ei tehdä hänelle sopivaksi, jos se on ristiriidassa Lewisin toiveiden kanssa (Kimi olisi täysin eri tilanne).

Vain jos Heikki haluaa uudeksi Coulthardiksi, niin onhan se hyvä duunipaikka, mutta jos mies haluaa edistää uraansa, niin mahdollisuudet siihen löytyvät muualta. Valitettavasti hyvät paikat alkavat olla kortilla.

-Edit- En tosin usko, että jatko McLarenilla olisi millään lailla Heikin omissa käsissä muutenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös