Ovat McLarenilta tainneet joskus sanoa, että eivät koskaan suunnittele autoa pelkästään toisen kuljettajan tarpeisiin. Koska McLaren oli joskus suosikki-tallini ja on vieläkin vähäsen, niin yritän uskotella itselleni, että McLarenin auto sopii vain sattumalta paremmin Lewikselle. Saattaa vikaa tietenkin löytyä Heikin sopeutumiskyvyssä.
Onhan tuon Hamilton englantilainen ja McLaren on samasta maasta kotoisin, niinkuin varmasti suuri osa työntekijöistäänkin. Ja Heikki on sellainen nöyrä ja tottelevainen ulkomaalainen. Jos McLaren on pimeälle puolelle sortunut, niin onhan tuossa siemenet Heikin kakkoskuskin asemalle.
Pakko kysyä tätä nyt vaikka olen samasta asiasta ennenkin kysellyt mutta tämän viestin jälkeen samat ihmettelyt nousi jälleen mieleen. siis:
syksyllä 2007 kun heikin sopimus julkaistiin lewisin sensaatiomaisen kauden jälleen jolloin dennis ja koko muu talli oli nostanut miehen debyyttikaudella alonson ohi samaan asemaan kuin tallissa aiemmin olleet sennan, häkkisen, räikkösen ja alkukaudesta07 fernandon. Fernando alonsokin joutui lähtemään tallista koska oli liian hyvä hamiltonia vastaan ja valittikin koko ajan.
Kuvitteliko joku näiden tapahtumien jälkeen
oikeasti että heikki saisi 100 % saman kohtelun tallissa kuin kiistaton ykköskuski lewis?
Heikkihän otettiin kuitenkin kakkoskuskiksi mclarenille.
Kaudella 2008 kakkoskuskin olisi pitänyt kyetä ajamaan mestariautolla jatkuvasti ykköskuskin voittojen jälkeen palkintopallille kuten ovat tehneet kaikki mclarenin edelliset kakkoskuskit davidia-2004 lukuunottamatta. Heikki ei siihen kyennyt missään vaiheessa kautta. Suomimedia ei kysellyt kauden jälkeen heikkimaniassaan syitä todella pahalle epäonnistumiselle, kun heikki on niin sympaattinen ja mtv3:kin oli oikein sponsorineuvottelut kesken.
2009 alussa kalusto oli mclarenin normaaliin tasoon nähden sensaatiomaisen heikkoa ja heikki & lewis ajoivat tasaisen huonosti monta kisaa, tosin heikki oli uskomattoman epäluotettava kun kisa päättyi lähes jokainen kerta kuljettajan omaan virheeseen.
Loppukaudesta mclaren teki huikean hyppäyksen kilpailukyvyssä kohti kärkeä.
Tätä pidän lopullisena syynä miksei heikin anneta jatkaa tallissa, lewis alkoi ajamaan loppukaudesta lähes jokaisessa kisassä voitosta ja onnistuikin siinä pari kertaa, heikin suositukset eivät parantuneet millään muulla tavoin kuin alkoi ajamaan maaliin siltä normisijaltaan eli 6-10 eikä seinään kuten alkukaudesta.
Heikki hankittiin kakkoskuskiksi eikä onnistunut siinä kahden kauden aikana. That's it. Lähes jokainen kuljettaja tällä kaudella ajaneista kesken kauden tulleita lukuunottamatta on suoriutunut miestä paremmin kalustolla kuin kalustolla.
Lähes täsmälleen samalla tavalla puhutaan heikista noilla enkunkielisillä foorumeilla ja kaikki ovat kovin yksimielisiä. Täällä kun oon kirjoittanut tätä samaa kriittistä teoriaa HK:sta oon saanut osakseni melkein lähetteen giljotiiniin. Laaja ja tukeva suku vissiin heikillä