Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Minun mielestä tämä on oikeastaan hyvä juttu. Varsinkin Heikin kannalta. Tokihan sitä olisi halunnut, että Heikki olisi saanut jatkaa jossain isossa tallissa mutta parempi tämäkin kun ei mitään.

Mitä tulee pikku talleihin, niin uusista talleista Lotus on ylivoimaisesti terveimmällä pohjalla. Vaikka tallilla ei mitään tekemistä aikaisemman Lotuksen kanssa olekkaan. Mike on kuitenkin suht kova tekijä, sekä Trulli hyvä tallikaveri, ellei jopa loistava.

Hyviä puoli tässä tapauksessa on se, että ensinnäkin töitä löytyi. Kolmen vuoden sopimus ja palkalla, eli luottoakin Heikin kykyihin riittää. Lisäksi tuosta tie ei käy ku ylöspäin. Siinä mielessä, että nyt ei joudu kakkoskuskiks, vaan saa Trullin kans tasapäin taistella. Kolme vuotta on pitkä aika ja jos sinä aikana onnistumisia tulee, niin sehän on vaan plussaa. Jos ei tule, niin aina voi syyttää itse tallia :D

Renulla Heikki olisi saattanut joutua Kubican apupojaksi, lisäksi Renu meininki on suhteellisen epävarmalla pohjalla. Eikä talli ole kyllä viime aikoina mitään hyviä suorituksia esittänyt. Ei sillä, etteikö heillä resurssit olisi menestykseen, varsinkin Lotusta huomattavasti paremmat. Mut ei ne Heikin kannalta välttämättä olisi olleet kovin hyvät. Kubica on luultavasti hankala tallitoveri verrattuna Trulliin.

Siks toisekseen onhan se hyvä olla nostamassa legendaa takaisin kuvioihin. Toivottavasti homma toimii.

Heikin paikka ei alunperinkään ollut huipputallissa kakkoskuskina, vaan keskikastin tallissa ykkösenä. Nyt siihen on tilaisuus :)
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kake Hovelovenen!

Heikki ja Trulli Gascoynen suunnitteleman auton ratissa yhdistettynä tankkauskieltoon kuulostaa ongelmaherkältä yhdistelmältä. Kumpaakaan kuljettajista ei pidetä erityisen hyvänä kisakuskina, ja Gazzan autot taas ovat perinteisesti olleet haastavia ajettavia. Trullin maine yhden kierroksen miehenä sai aikanaan vähän turhankin paljon apua Gascoynen suunnittelemasta Jordanista, jonka ominaisuuksiin kuului takarenkaiden kuluttaminen loppuun muutamassa kierroksessa.

Lotarin omaa tiedotetta sai muuten tavata tosi tarkkaan, että tajusi Fauzyn olevan vain testikuski.
Toisaalta Heikin maine huonompana kisakuskin juontaa täysin juurensa McLarenin järjettömään taktiikkaan, jonka ainoa päämäärä oli pitää Heikki Lewiksen takana. Heikillä oli siis varsin usein liian paljon bensaa autossa suhteessa muihin.

Auton haastava ajettavuus ei siis välttämättä ole ongelma Heikille, vaikka tietysti se on totta ettei se painavan auton taktiikka Heikille sopinut kauhean hyvin (jos verrataan vaikkapa johonkin Fisichellaan tai Sutiliin). Heikki on kuitenkin saanut kivasti kokemusta vähän painavammalla autolla ajamisesta.. :D

Noh pitää nyt katsoa miten tuo etenee.. Jotenkin itsekin olen vähän epäilevä Gazzan suhteen. Hän on arvostettu suunnittelija, mutta sitä olen usein kummeksinut, miten niin arvostettu suunnittelija on ollut niin lyhyitä aikoja saman teamin palveluksessa?
 

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
Viimeksi muokattu:

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Näinkö nopeasti unohtui 2009 loppukausi?
No ei. Juurikin nimenomaan loppukauteen 2009 viittasin tällä: "Mitä nyt sitten välillä teki niitä pieniä ihmeitä sopivan tilaisuuden tullen, puristaen sitä ekstraa itsestään ja autonrakkineesta juuri oikealla hetkellä." Esimerkiksi Span voittohan oli juuri sellainen pieni ihme, missä Kimi iski pöytään pientä ekstraa juuri ratkaisevalla hetkellä kisan alussa.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Toisaalta Heikin maine huonompana kisakuskin juontaa täysin juurensa McLarenin järjettömään taktiikkaan, jonka ainoa päämäärä oli pitää Heikki Lewiksen takana. Heikillä oli siis varsin usein liian paljon bensaa autossa suhteessa muihin.

Auton haastava ajettavuus ei siis välttämättä ole ongelma Heikille, vaikka tietysti se on totta ettei se painavan auton taktiikka Heikille sopinut kauhean hyvin (jos verrataan vaikkapa johonkin Fisichellaan tai Sutiliin). Heikki on kuitenkin saanut kivasti kokemusta vähän painavammalla autolla ajamisesta.. :D

Noh pitää nyt katsoa miten tuo etenee.. Jotenkin itsekin olen vähän epäilevä Gazzan suhteen. Hän on arvostettu suunnittelija, mutta sitä olen usein kummeksinut, miten niin arvostettu suunnittelija on ollut niin lyhyitä aikoja saman teamin palveluksessa?
Mummielestä olisi väärin sanoa, että johtaa täysin juurensa. Heikki ei ole saanut nimenomaan renkaita toimimaan tilanteissa, joissa Hamilton on siihen pystynyt, sitä ei oikein voi kiistää. Yksi taustasyy se toki on, mutta ensi vuonna ajotyyliä nimenomaan täytyy kyetä muuttamaan auton käytöksen muuttuessa bensakuorman vähenemisen takia.

Gascoynen pikaisilla lähdöillä ei minusta ole juuri yhteyttä itse suorituksiin. Minusta hän kykenee organisoimaan varsin hyvin (hetkellisen järjen saaminen Toyotan kuvioihin on jo kova temppu), ja jos kuski on ollut kykenevä huomioimaan auton ongelmat, ovat ne olleet yleensä myös nopeita. Nimenomaan uuteen talliin erittäin hyvä valinta, joskin voi olla, että kasvuvaiheen jälkeen jonkun toisen palkkaaminen tulee jälleen kerran ajankohtaiseksi. Jos veikkaa suksien vielä menevän ristiin muun tallin johdon kanssa, on tuskin paljoa väärässä.
 

kessel

Well-known member
Liittynyt
13.1.2001
Viestit
1575
Sijainti
Tampere
Onnittelut Heikille uudesta sopimuksesta - eikun uuteen nousuun!

Vahinko että Lotuksen legendaarinen (ja hieno) JPS-ajan väritys ei taida tulla tapahtumaan...
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Vahinko että Lotuksen legendaarinen (ja hieno) JPS-ajan väritys ei taida tulla tapahtumaan...
Musta pohjaväri saattaa kuitenkin olla tulossa: tallin kotisivujen kuvissa kaikilla on mustat lippalakit & tallin tuulitunnelivideossa Youtubessa Lotus-logo on mustavalkoinen.... :alppu:



(Olipas karsean iso kuva)

Lotuksella oli aikoinaankin muuten musta logo:

"Lotus logo from 1968-1983. In 1968, following the accidental death of Jim Clark, the colors yellow and green are replaced with black. In 1971, the limited series "JPS" for the Europa Special takes takes on the black color of the team, but the letters and rings became an alternate color. In 1978, the limited series of the Spirit commemoratives takes on the black logo and gold for the same reasons. The black logo appeared for the last time on all the cars produced in 1983, following the death of Chapman."
 
Viimeksi muokattu:

Iceman88

Well-known member
Liittynyt
4.4.2009
Viestit
397
Vähän erikoiset fiilikset jää Kovalaisen Lotus-pestistä. Renault ja Mersu olisivat kuulostaneet parhaimmilta vaihtoehdoilta
Joo tosiaan Ferrari ja miksei RB:kin olisi ollut parempia vaihtoehtoja. Ainoa miinus tässä on se, että ei Heikillä ihan paukut riitä noihin talleihin.:eek:

Ja AP halusi taas vähän kärjistää, mutta tossahan esim. Nipsuhuulikin olis nähnyt Heikin jopa Mersulla ja näitähän oli viikko sitten vielä useita.

Ja sama uhoaminen vaan tolla Suomussalmen kuhalla jatkuu...
Nytkin sanoi, että vaihtoehtoja olisi ollut useita, mutta valitsi niistä parhaan.:confused:

Mitä nyt ulkolaisilta sivuilta luin, niin Heikkikin oli kyllä vain varamies Lotuksellekin, kun Heidi ei tarttunut koukkuun vaan jäi kyttäämään Mese-paikkaa.
 

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Ja sama uhoaminen vaan tolla Suomussalmen kuhalla jatkuu...
Nytkin sanoi, että vaihtoehtoja olisi ollut useita, mutta valitsi niistä parhaan.:confused:
Niin, ainoa sallittu kommentti, joka saisi tulla suomalaisen urheilijan suusta on: "menen tekemään parhaani ja katson mihin se riittää". Nykyään kelpaa myös: " en mä nyt tiiä". Muut ovat ehdottomasti kiellettyä elvistelyä!!:alppu:
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Trone, Lotus esitteli itseasiassa uuden logon :)


"I hope everybody likes the logo and enjoys a small glimpse into the livery of our race cars for our first season."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/80567
Aih ja voih :nope:

Suoraan sanottuna melkoisen karsea logo, vaikka sinällään tietysti ihan ok, etteivät käytäkään uudessa Lotuksessa enää vanhan Lotuksen perinteikästä logoa. Mutta onhan tuo nytten aika lailla suoraan 1990-luvulta tuo logo kaikenkaikkiaan. :(

Positiivista kuitenkin se, että "perinteiset" Lotus-värit tulevat kuin tulevatkin käyttöön; "Malesian Racing Green" :D

Edit: Ahaa, olinhan meillä oma Lotus-triidikin. Siirryn OT:ni kanssa sinne.
 
Viimeksi muokattu:

JRantajoki

Well-known member
Liittynyt
30.1.2008
Viestit
640
Eipä tässä nyt auta murehtia, ihan hieno homma että jatkuu ajaminen ykkösissä. Nyt pitää malttaa vaan että nähdään mitenkä paljon Heikki vielä pystyy kasvamaan kuljettajana, samoin Lotus tallina. Vaikkei Heikin esitykset nyt erityisesti päätä huimanneet parina viime kautena, niin mikään ei estä miestä vielä parantamasta suoritustasoaan kunhan kokemusta karttuu.. Ei jokainen ole mestaritasoa ilman rankkoja oppivuosia.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Ja sama uhoaminen vaan tolla Suomussalmen kuhalla jatkuu...
Nytkin sanoi, että vaihtoehtoja olisi ollut useita, mutta valitsi niistä parhaan.:confused:
Mä uskoisin Heikillä oleen jonkinlaisen esisopimuksen Renaultin kanssa, Renaultin myytyä osake-enemmistön pois kilpatallista, se raukesi.

Varmasti Heikillä oli useita vaihtoehtoja, kaikki uudet tallit haluavat mielellään toiseksi kuskikseen kokeneen kuljettajan. Heikillä on kolmen vuoden kokemus suurista talleista, vaikka Mc'llä tulokset olivatkin kehnompia.

Uusista talleista taas Lotus vaikuttaa parhaalta vaihtoehdolta.

Kuskeja on vapailla markkinoilla normaalia huomattavasti enemmän ja jos jää liian kauan ihmettelemään voi jäädä musta pekka käteen.
 

Boyracer

Well-known member
Liittynyt
17.11.2005
Viestit
190
Ihan hyvä homma että töitä löytyi, jatkuu suomalaiskuskien edustus katkeamatta.

Ehkä ihan hyvä tilanne loppujen lopuksi. Tuskin joutuu automaattisesti jäämään kakkoskuskin rooliin niinkuin tähän asti eli nyt pitäisi saada tasavertaiset mahdollisuudet näyttää mihin kykenee tallikaveriin nähden.

Nyt vaan extrahyvää suorittamista ja tallikaverin pöllyttämistä jatkossa niin tie voi olla taas auki vielä parempiinkin talleihin :)
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Loistavaa, että saatiin soppari aikaan ja kaksi lempikuskia samaan talliin :thumbup:

Lotus on kyllä selvästi vakaimmalla pohjalla uusista tiimeistä. Voi olla parin vuoden päästä voittaja-auto, mutta katsotaan nyt :p Joka tapauksessa hyvä paikka rakentaa uraa uudestaan. Ovat muutkin nousseet epäonnistuneiden huipputiimikausien jälkeen
 

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Hyvä ,että Heikille tuli se paikka lopulta vaikka pahalta näyttikin:alppu:. Trulli pitäisi kuitenkin voittaa ,mutta ongelmana on ,että kummatkin ovat tasavahvoja kuljettajia ja voivat voittaa toisensa minä päivänä hyvänsä... Heikin kannattaa ottaa kuitenkin realismi kauniiseen käteen ,että tuo 'Lotus paras vaihtoehto' löpinä kannattaisi jättää vähemmälle... Tosin siinä hän on oikeassa ,että Lotus on tulokastiimeistä ehdottomasti vakaimmalla pohjalla ja tuloskäyrä voi nousta kauden edetessä ,mutta ainakin alkukaudesta on odotettavissa niinkuin aikoinaan vanhalla Lotuksella eli alemman peräpään sijoituksia eli sijaluvut 17-26 ovat melko todennäköisiä kauden edetessä ja onnen/sadekelin kisoissa Lotus voi nousta keskikastiin tai jopa pisteille... Trulli taas menestyy aika-ajoissa ja miehellä on kokemusta muutaman kovan kierroksen ajelusta joten tiukkaa tekee... Heikin on voitettava ,mutta parhaimmillaan sekään ei riitä kun oltiin jo kaksi vuotta huipputiimissä vaikkakin Hamiltonin palvontatiimissä:yuck: ,mutta kun monet sanovat ,että Heikin hävitessä ura päättyisi... Ikään vedoten noin ei voi väittää sillä Trulli on 8 vuotta vanhempi kuin Heikki joten ei se päättäisi uraa ,mutta Heikki kyllä jäisi vain paikalle polkemaan ja huonolla tuurilla Trulli voisi vaikka jopa nousta korkeampaan tiimiin...:D Mutta Lotuksella on hyvät mahdollisuudet nousta vaikka mihin ,mutta haastajia löytyy etenkin Bruno Senna voi olla paha vastus Campoksella ja Sauberkin voi yllättää ja miksei Manorkin... USF1 saa kyllä totutella olemaan Lotuksen takana ensi kaudella kun siellä ajelee vain maksukuskeja näillä näkymin... Ja kovin tavoite Lotuksella on ehkä Rellun/uuden tiimin voittaminen koska Toro Rosso/Force Indialle ei vielä tällä kaudella varmuudella pärjätä... No aika sen näyttää ja mitä tulee Lotuksen väreihin niin hyvältä näyttää parempi se ainakin on kuin se ihme Marianne-karkkien väritys:yuck:.
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Niinpä. Ei suomalaisella saa olla kovia odotuksia tulevaisuuden suhteen, pitää vaan nöyränä pyydellä anteeksi olemassa oloaan...
Ei Heikin tarvitsisi pyytää anteeksi syntymistään.
Kyse on siitä että kundi vuodesta toiseen jakelee mitä epärealistisimpia ja omituisia lausuntoja itsestään, tallistaan ja koko F1:stä. Tähän mennessä en ole vastaavaa nähnyt tai kuullut F1:ssä kuin lähinnä kehitysmaiden maksukuskeilta kuten parhaimpana esimerkkinä viime vuosilta intian Narain Karthikeyan, jolta tuli ainakin suomennettuna sellaista juttua joka pisti aina täyden myötähäpeän päälle. Myös Alex Yoongin, Iden tai Yamamoton kommentit olivat tätä samaa sarjaa.

Ehkä HK tuntee olonsa nyt kotoisaksi mm. Fairuz Fauzyn, tallipäällikön joka ei osaa alaistensa nimiä ja tallin kulttuurissa josta hyvänä esimerkkinä että pidetään tummia pukuja lippisten kanssa lehdistötilaisuudessa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös