Niitä edes yhden mestaruuden voittaneita on suhteelisen vähän.Kyllä olisi todellinen ihme jos jonakin päivänä ja sitä ei välttämättä enää tule niin Heikki ottaisi edes sen yhden mestaruuden niin sekin olisi loistosuoritus.
Niitä edes yhden mestaruuden voittaneita on suhteelisen vähän.Kyllä olisi todellinen ihme jos jonakin päivänä ja sitä ei välttämättä enää tule niin Heikki ottaisi edes sen yhden mestaruuden niin sekin olisi loistosuoritus.
Ei faktoja, mutta kyllähän Heikki sieltä paljasti ne asiat mitkä on olleet "tapetilla", eli:Heikki "avoimena" http://www.katsomo.fi/?progId=31752
pöh.. eipä se sitten oikeestaan mitään faktaa sanonu
Jälkipuhetta ja onhan tuo myös totta. Heikki oli se joka sai lähdön tallista vaikka olisi halunnut jatkaa Mclarenilla. Haastattelussa ihan kuin Heikki antaisi ymmärtää että hän oli se joka lähti pois tallista.- McLarenilta lähdettiin koska siellä ei voi voittaa MM:ää = Lewis on koko ajan ollut nr. 1
Heikki jätti pallon täysin kuuntelijalle. Mielestäni se tarkoitti suosimista kuten bensakuormia ja vanhoja kehitysosia. Sen jälkeen vasta siirryttiin Buttoniin. Ei Heikki siitäkään sanonut miten tulee käymään, mutta antoi ymmärtää uskovansa että Hamilton vie Buttonia siinä missä häntäkin- Vihjaili että Suomalainen yeisä kyllä osaa lukea rivien välistä, eli ennustaa Buttonin ja Lewiksen välille kismaa vuoden päähän
Käsittämättömän lahjakkaiden suomalaisten kuskien menestys halutaan tuhota tallipisteidenkin kustannuksella. Ensin Macilla ja Ferrarilla ja - kun täyssuomalaiset on tuhottu, on seuraavaksi puolisuomalaisten vuoro, numerostakin Nico joutui luopumaan:yuck:McLarenhan ei luonnollisestikaan tarvinnut niitä Heikin pisteitä ja muutenkin tallilla on niin köyhät resurssit, ettei mitenkään olisi ehtinyt panostaa kahteen autoon yhden sijasta. Bensataktiikatkin olisi laadittu paremmin f1-foorumin puolesta. Heikillehän olisi kannattanut ehdottomasti tankata erittäin vähän bensaa aika-ajoihin, koska kisavauhti oli aina niin makeaa. Lopullinen niittihän tuli sitten vielä kun Lewis sai jostain aivan käsittämättömästä syystä parissa kisassa käyttöönsä kehitysosat ennen Heikkiä. Noilla osillahan Heikki olisi viilettänyt ainakin kymmenyksen kierroksella kovempaa kuin aiemmin ja kyykyttänyt Lewistä oikein kunnolla.
Ilmeisesti McLarenilla on laskelmoitu, että kuskeille on parasta antaa erilaiset strategiat, jolloin ainakin toinen kuski hyötyy jos radalle tulee turva-auto ja ennalta suunnitellut taktiikat muuttuvat. Niinpä nopeammaksi osoittautunut kuski saa McLarenilla sen optimaaliseksi arvioidun strategian sekä uudet osat silloin kun niitä riittää vain yhteen autoon, kun taas hitaampi kuski saa tyytyä huonompaan strategiaan.McLarenhan ei luonnollisestikaan tarvinnut niitä Heikin pisteitä ja muutenkin tallilla on niin köyhät resurssit, ettei mitenkään olisi ehtinyt panostaa kahteen autoon yhden sijasta. Bensataktiikatkin olisi laadittu paremmin f1-foorumin puolesta. Heikillehän olisi kannattanut ehdottomasti tankata erittäin vähän bensaa aika-ajoihin, koska kisavauhti oli aina niin makeaa. Lopullinen niittihän tuli sitten vielä kun Lewis sai jostain aivan käsittämättömästä syystä parissa kisassa käyttöönsä kehitysosat ennen Heikkiä. Noilla osillahan Heikki olisi viilettänyt ainakin kymmenyksen kierroksella kovempaa kuin aiemmin ja kyykyttänyt Lewistä oikein kunnolla.
Olihan se mielenkiintoista, kun heikki pärjäsi hyvin aika-ajoissa miksei sitä siirretty kisoihin ajattamalla häntä kevyenä esim. useammalla stopilla, vaan annettiin painava auto. Toisaalta Heikki saattoi "lähteä" siksi, ettei yksinkertaisesti pärjänny Hamiltonille vaikea on mestaruutta voittaa sellaisessa tallissa missä ei pärjää edes tallikaverille.Ilmeisesti McLarenilla on laskelmoitu, että kuskeille on parasta antaa erilaiset strategiat, jolloin ainakin toinen kuski hyötyy jos radalle tulee turva-auto ja ennalta suunnitellut taktiikat muuttuvat. Niinpä nopeammaksi osoittautunut kuski saa McLarenilla sen optimaaliseksi arvioidun strategian sekä uudet osat silloin kun niitä riittää vain yhteen autoon, kun taas hitaampi kuski saa tyytyä huonompaan strategiaan.
Kotisohvalta käsin tuntuisi fiksummalta ajattaa molempia kuskeja sillä parhaaksi arvioidulla strategialla, mutta McLarenilla nämä asiat on vaan mietitty toisella tavalla.
Täällä F1-forumilla lähdetään aina siitä oletuksesta että Heikki olisi ajanut kevyemmällä autolla paremmin kuin painavalla. Mihinkäs faktoihin tämä perustuu? Heikki ajoi hyviä aika-ajosuorituksia sekä painavalla että kevyellä autolla ja ajoi kisoissa huonosti sekä painavalla että kevyellä kuormalla. Toki kevyemmällä kuormalla meno olisi ollut alussa näyttävämpää kun olisi ollut kärjen tuntumassa. Mutta eiköhän unohdeta viime vuosi ja toivotaan että Lotus sopii Heikin käteen ja on yllättävän hyvä.Olihan se mielenkiintoista, kun heikki pärjäsi hyvin aika-ajoissa miksei sitä siirretty kisoihin ajattamalla häntä kevyenä esim. useammalla stopilla, vaan annettiin painava auto. Toisaalta Heikki saattoi "lähteä" siksi, ettei yksinkertaisesti pärjänny Hamiltonille vaikea on mestaruutta voittaa sellaisessa tallissa missä ei pärjää edes tallikaverille.
:ahem::ahem::ahem: Hyvin sopii Heikillekkin vähän pidempi tai juuri tuollainen fleda. Mikä ihme niitä Mäkkärin tyyppejä vaivaa kun ei mies ei voi itse päättää omista hiuksistaa ja tyylistään? :doubtful: Ron-Sedän inttipolitiikalle :thumbdownEnää ei tarvitse Kovalaisenkaan pitää McLaren-siiliä:
Räikkönen irrotteli Mäkiltä päästyään itselleen kunnon letin, onkohan Heikki matkalla samaan?
Eikös Heikin yksi ongelma ollut, ettei renkaat kestäny. Painavalla voi kyllä vetää sen aika-ajo kierroksen kovaa, mutta kevyellä ne renkaat ois voinu kestää paremmin, jos oikein muistan Heikillä oli viime kaudella kerran kevyt auto ja se kisa meni pieleen kolarin takia. Siitä on paha sanoa olisko se pärjänny kevyellä Hamilton ainakin ajoi kevyellä paljon paremmin.Täällä F1-forumilla lähdetään aina siitä oletuksesta että Heikki olisi ajanut kevyemmällä autolla paremmin kuin painavalla. Mihinkäs faktoihin tämä perustuu? Heikki ajoi hyviä aika-ajosuorituksia sekä painavalla että kevyellä autolla ja ajoi kisoissa huonosti sekä painavalla että kevyellä kuormalla. Toki kevyemmällä kuormalla meno olisi ollut alussa näyttävämpää kun olisi ollut kärjen tuntumassa. Mutta eiköhän unohdeta viime vuosi ja toivotaan että Lotus sopii Heikin käteen ja on yllättävän hyvä.
Koska monilla radoilla on hankala ohittaa, niin hyvästä lähtöruudusta on ainakin niillä radoilla selvästi etua. Ja kevyellä autolla on aika-ajossa helpompi päästä hyvään lähtöruutuun kuin painavalla autolla. Monzassa 2009 Kovalaisella oli poikkeuksellisen paljon (29,5 kiloa) Hamiltonia painavampi auto (Lewis 1:ssä ruudussa ja Heikki 4:ssä). Useimmiten kaudella 2009 ero oli paljon tätä pienempi silloin kun molemmat olivat mukana viimeisessä osiossa, mutta aina näissä tapauksissa Hamiltonin auto oli jonkin verran Kovalaisen autoa kevyempi. Myös 2008 Heikki sai aika-ajoissa säännöllisesti ylimääräistä bensalastia rasitteekseen aika-ajojen viimeiseen osioon.Täällä F1-forumilla lähdetään aina siitä oletuksesta että Heikki olisi ajanut kevyemmällä autolla paremmin kuin painavalla. Mihinkäs faktoihin tämä perustuu?
Uutta jutunjuurta tässä alkaa tosiaan jo kaipailla. Ja sitähän on tietysti lähitulevaisuudessa tiedossa, ihan riippumatta siitä kulkeeko Lotus Heikin ohjastamana hitaasti vaiko vauhdikkasti. Lotuksella saattaa olla ensialkuun hiottavaa aerodynamiikka-puolella. Toinen huolenaihe on syökö Cosworth-moottori enemmän bensaa kuin Mercedes, Renault tai Ferrari? Jos Cosworth on bensasyöppö, niin Lotus-kuskit joutuvat ajamaan painavammalla polttoainelastilla kuin muilla moottoreilla varustetut autot.Mutta eiköhän unohdeta viime vuosi ja toivotaan että Lotus sopii Heikin käteen ja on yllättävän hyvä.