Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Kyllä olisi todellinen ihme jos jonakin päivänä ja sitä ei välttämättä enää tule niin Heikki ottaisi edes sen yhden mestaruuden niin sekin olisi loistosuoritus.
Niitä edes yhden mestaruuden voittaneita on suhteelisen vähän.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Heikki "avoimena" http://www.katsomo.fi/?progId=31752
pöh.. eipä se sitten oikeestaan mitään faktaa sanonu
Ei faktoja, mutta kyllähän Heikki sieltä paljasti ne asiat mitkä on olleet "tapetilla", eli:
- McLarenilta lähdettiin koska siellä ei voi voittaa MM:ää = Lewis on koko ajan ollut nr. 1
- Vihjaili että Suomalainen yeisä kyllä osaa lukea rivien välistä, eli ennustaa Buttonin ja Lewiksen välille kismaa vuoden päähän

Kyllä ne mun mielestä tuli niin selkeesti kuin vain voi ottaen huomioon salassapitopykälät yms...
Harvinaisen selkeesti jopa sanoisin.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
- McLarenilta lähdettiin koska siellä ei voi voittaa MM:ää = Lewis on koko ajan ollut nr. 1
Jälkipuhetta ja onhan tuo myös totta. Heikki oli se joka sai lähdön tallista vaikka olisi halunnut jatkaa Mclarenilla. Haastattelussa ihan kuin Heikki antaisi ymmärtää että hän oli se joka lähti pois tallista.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
- Vihjaili että Suomalainen yeisä kyllä osaa lukea rivien välistä, eli ennustaa Buttonin ja Lewiksen välille kismaa vuoden päähän
Heikki jätti pallon täysin kuuntelijalle. Mielestäni se tarkoitti suosimista kuten bensakuormia ja vanhoja kehitysosia. Sen jälkeen vasta siirryttiin Buttoniin. Ei Heikki siitäkään sanonut miten tulee käymään, mutta antoi ymmärtää uskovansa että Hamilton vie Buttonia siinä missä häntäkin ;)

Jännä miten luetaan rivijen välejä eri tavalla.
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
McLarenhan ei luonnollisestikaan tarvinnut niitä Heikin pisteitä ja muutenkin tallilla on niin köyhät resurssit, ettei mitenkään olisi ehtinyt panostaa kahteen autoon yhden sijasta. Bensataktiikatkin olisi laadittu paremmin f1-foorumin puolesta. Heikillehän olisi kannattanut ehdottomasti tankata erittäin vähän bensaa aika-ajoihin, koska kisavauhti oli aina niin makeaa. Lopullinen niittihän tuli sitten vielä kun Lewis sai jostain aivan käsittämättömästä syystä parissa kisassa käyttöönsä kehitysosat ennen Heikkiä. Noilla osillahan Heikki olisi viilettänyt ainakin kymmenyksen kierroksella kovempaa kuin aiemmin ja kyykyttänyt Lewistä oikein kunnolla.
 

keke-82

Well-known member
Liittynyt
31.3.2009
Viestit
188
Sijainti
Espoo
McLarenhan ei luonnollisestikaan tarvinnut niitä Heikin pisteitä ja muutenkin tallilla on niin köyhät resurssit, ettei mitenkään olisi ehtinyt panostaa kahteen autoon yhden sijasta. Bensataktiikatkin olisi laadittu paremmin f1-foorumin puolesta. Heikillehän olisi kannattanut ehdottomasti tankata erittäin vähän bensaa aika-ajoihin, koska kisavauhti oli aina niin makeaa. Lopullinen niittihän tuli sitten vielä kun Lewis sai jostain aivan käsittämättömästä syystä parissa kisassa käyttöönsä kehitysosat ennen Heikkiä. Noilla osillahan Heikki olisi viilettänyt ainakin kymmenyksen kierroksella kovempaa kuin aiemmin ja kyykyttänyt Lewistä oikein kunnolla.
Käsittämättömän lahjakkaiden suomalaisten kuskien menestys halutaan tuhota tallipisteidenkin kustannuksella. Ensin Macilla ja Ferrarilla ja - kun täyssuomalaiset on tuhottu, on seuraavaksi puolisuomalaisten vuoro, numerostakin Nico joutui luopumaan:yuck:
 
Viimeksi muokattu:

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
McLarenhan ei luonnollisestikaan tarvinnut niitä Heikin pisteitä ja muutenkin tallilla on niin köyhät resurssit, ettei mitenkään olisi ehtinyt panostaa kahteen autoon yhden sijasta. Bensataktiikatkin olisi laadittu paremmin f1-foorumin puolesta. Heikillehän olisi kannattanut ehdottomasti tankata erittäin vähän bensaa aika-ajoihin, koska kisavauhti oli aina niin makeaa. Lopullinen niittihän tuli sitten vielä kun Lewis sai jostain aivan käsittämättömästä syystä parissa kisassa käyttöönsä kehitysosat ennen Heikkiä. Noilla osillahan Heikki olisi viilettänyt ainakin kymmenyksen kierroksella kovempaa kuin aiemmin ja kyykyttänyt Lewistä oikein kunnolla.
Ilmeisesti McLarenilla on laskelmoitu, että kuskeille on parasta antaa erilaiset strategiat, jolloin ainakin toinen kuski hyötyy jos radalle tulee turva-auto ja ennalta suunnitellut taktiikat muuttuvat. Niinpä nopeammaksi osoittautunut kuski saa McLarenilla sen optimaaliseksi arvioidun strategian sekä uudet osat silloin kun niitä riittää vain yhteen autoon, kun taas hitaampi kuski saa tyytyä huonompaan strategiaan.

Kotisohvalta käsin tuntuisi fiksummalta ajattaa molempia kuskeja sillä parhaaksi arvioidulla strategialla, mutta McLarenilla nämä asiat on vaan mietitty toisella tavalla.
 

mmjj

Tavallinen katsoja
Liittynyt
30.7.2003
Viestit
423
Sijainti
Helsinki
Enää ei tarvitse Kovalaisenkaan pitää McLaren-siiliä:



Räikkönen irrotteli Mäkiltä päästyään itselleen kunnon letin, onkohan Heikki matkalla samaan?
 

lahtiska

Well-known member
Liittynyt
13.5.2007
Viestit
290
Jos pelattais tasavertaisesti kuskien kesken bensakuormissa niin molemmille olisi löräytetty sama lasti bensaa, ajattaisiin aika-ajot ja kumpi on nopeempi niin saa ajaa maksimimäärän kierroksia ja häviäjä tulee kierrosta aikaisemmin varikolle. Eli keskinäisen kisan voittaja sais paremman lähtöruudun + kierroksen enemmän eka stintille. :ahem:
Tais Brawni viime kaudella ajattaa kuskeja aika monessa aika-ajossa lähes samalla kuormalla.
Turva-auto häslinki olisi voinut olla pahimmassa tapauksessa varikon kiinni ollessa kohtuu v-mäinen.
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Ilmeisesti McLarenilla on laskelmoitu, että kuskeille on parasta antaa erilaiset strategiat, jolloin ainakin toinen kuski hyötyy jos radalle tulee turva-auto ja ennalta suunnitellut taktiikat muuttuvat. Niinpä nopeammaksi osoittautunut kuski saa McLarenilla sen optimaaliseksi arvioidun strategian sekä uudet osat silloin kun niitä riittää vain yhteen autoon, kun taas hitaampi kuski saa tyytyä huonompaan strategiaan.

Kotisohvalta käsin tuntuisi fiksummalta ajattaa molempia kuskeja sillä parhaaksi arvioidulla strategialla, mutta McLarenilla nämä asiat on vaan mietitty toisella tavalla.
Olihan se mielenkiintoista, kun heikki pärjäsi hyvin aika-ajoissa miksei sitä siirretty kisoihin ajattamalla häntä kevyenä esim. useammalla stopilla, vaan annettiin painava auto. Toisaalta Heikki saattoi "lähteä" siksi, ettei yksinkertaisesti pärjänny Hamiltonille vaikea on mestaruutta voittaa sellaisessa tallissa missä ei pärjää edes tallikaverille.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Olihan se mielenkiintoista, kun heikki pärjäsi hyvin aika-ajoissa miksei sitä siirretty kisoihin ajattamalla häntä kevyenä esim. useammalla stopilla, vaan annettiin painava auto. Toisaalta Heikki saattoi "lähteä" siksi, ettei yksinkertaisesti pärjänny Hamiltonille vaikea on mestaruutta voittaa sellaisessa tallissa missä ei pärjää edes tallikaverille.
Täällä F1-forumilla lähdetään aina siitä oletuksesta että Heikki olisi ajanut kevyemmällä autolla paremmin kuin painavalla. Mihinkäs faktoihin tämä perustuu? Heikki ajoi hyviä aika-ajosuorituksia sekä painavalla että kevyellä autolla ja ajoi kisoissa huonosti sekä painavalla että kevyellä kuormalla. Toki kevyemmällä kuormalla meno olisi ollut alussa näyttävämpää kun olisi ollut kärjen tuntumassa. Mutta eiköhän unohdeta viime vuosi ja toivotaan että Lotus sopii Heikin käteen ja on yllättävän hyvä.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Enää ei tarvitse Kovalaisenkaan pitää McLaren-siiliä:



Räikkönen irrotteli Mäkiltä päästyään itselleen kunnon letin, onkohan Heikki matkalla samaan?
:ahem::ahem::ahem: Hyvin sopii Heikillekkin vähän pidempi tai juuri tuollainen fleda. Mikä ihme niitä Mäkkärin tyyppejä vaivaa kun ei mies ei voi itse päättää omista hiuksistaa ja tyylistään? :doubtful: Ron-Sedän inttipolitiikalle :thumbdown
 
Viimeksi muokattu:

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Täällä F1-forumilla lähdetään aina siitä oletuksesta että Heikki olisi ajanut kevyemmällä autolla paremmin kuin painavalla. Mihinkäs faktoihin tämä perustuu? Heikki ajoi hyviä aika-ajosuorituksia sekä painavalla että kevyellä autolla ja ajoi kisoissa huonosti sekä painavalla että kevyellä kuormalla. Toki kevyemmällä kuormalla meno olisi ollut alussa näyttävämpää kun olisi ollut kärjen tuntumassa. Mutta eiköhän unohdeta viime vuosi ja toivotaan että Lotus sopii Heikin käteen ja on yllättävän hyvä.
Eikös Heikin yksi ongelma ollut, ettei renkaat kestäny. Painavalla voi kyllä vetää sen aika-ajo kierroksen kovaa, mutta kevyellä ne renkaat ois voinu kestää paremmin, jos oikein muistan Heikillä oli viime kaudella kerran kevyt auto ja se kisa meni pieleen kolarin takia. Siitä on paha sanoa olisko se pärjänny kevyellä Hamilton ainakin ajoi kevyellä paljon paremmin.

Tottakai toivotaan, että Heikki on tällä kaudella se parempi Lotus kuski.
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Itse arvostan Heikkiä noin 1000 kertaa enemmän nyt, kuin macin aikoina. Rohkeita vetoja. Toivottavasti näyttää kaikille närhen munat. :alppu:
 

JamesHunt

Well-known member
Liittynyt
16.1.2010
Viestit
260
Heikin pitää äkkiä päästä pois sieltä "Lotukselta" jonnekin missä voi joskus tehdä "buttonit."
 

JamesHunt

Well-known member
Liittynyt
16.1.2010
Viestit
260
Heikin uran kaunein hetki oli Champions kisan voittaminen. Hyvä Heikki! Anna palaa! Heikki tulee
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
Täällä F1-forumilla lähdetään aina siitä oletuksesta että Heikki olisi ajanut kevyemmällä autolla paremmin kuin painavalla. Mihinkäs faktoihin tämä perustuu?
Koska monilla radoilla on hankala ohittaa, niin hyvästä lähtöruudusta on ainakin niillä radoilla selvästi etua. Ja kevyellä autolla on aika-ajossa helpompi päästä hyvään lähtöruutuun kuin painavalla autolla. Monzassa 2009 Kovalaisella oli poikkeuksellisen paljon (29,5 kiloa) Hamiltonia painavampi auto (Lewis 1:ssä ruudussa ja Heikki 4:ssä). Useimmiten kaudella 2009 ero oli paljon tätä pienempi silloin kun molemmat olivat mukana viimeisessä osiossa, mutta aina näissä tapauksissa Hamiltonin auto oli jonkin verran Kovalaisen autoa kevyempi. Myös 2008 Heikki sai aika-ajoissa säännöllisesti ylimääräistä bensalastia rasitteekseen aika-ajojen viimeiseen osioon.
Mutta eiköhän unohdeta viime vuosi ja toivotaan että Lotus sopii Heikin käteen ja on yllättävän hyvä.
Uutta jutunjuurta tässä alkaa tosiaan jo kaipailla. Ja sitähän on tietysti lähitulevaisuudessa tiedossa, ihan riippumatta siitä kulkeeko Lotus Heikin ohjastamana hitaasti vaiko vauhdikkasti. Lotuksella saattaa olla ensialkuun hiottavaa aerodynamiikka-puolella. Toinen huolenaihe on syökö Cosworth-moottori enemmän bensaa kuin Mercedes, Renault tai Ferrari? Jos Cosworth on bensasyöppö, niin Lotus-kuskit joutuvat ajamaan painavammalla polttoainelastilla kuin muilla moottoreilla varustetut autot.
 

JamesHunt

Well-known member
Liittynyt
16.1.2010
Viestit
260
Heikki on kyborgi. Ei tule edes känniin vaikka vetäisi viis fisua nenän kautta. On vain niin nopea, että menee fisu heti korvista ulos.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös