Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Toivottavasti ei ala olemaan Trullin suosimismeininkiä kun tähänastinen kuva on ollut ainakin Heikin eduksi voimasuhteistaan...
Lotuksen tilanteessa ei ole varaa suosia kumpaakaan kuljettajaa, toki jos molemmat kuljettajat haluavat sisään samalla kierroksella, niin edellä olevalle se luonnollisesti annetaan.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Suosimisen sijaan veikkaisin olevan kyse siitä, että Lotuksella on päätetty renkaiden keston olevan tallin vahvuus ja tätä korttia on nyt yritetty pelata kyllästymiseen asti erityisesti Heikin kanssa, joka on saanut renkaat kestämään Trullia paremmin. Tilanne taitaa todellisuudessa olla sama kuin Ferrarilla, eli renkaita ei saada toimintalämpöön. Barcelonaan tuotu kova rengas toi tämän ongelman suorastaan kivuliaalla tavalla esiin, ja keston sijaan se vieläpä tuhoutui oikeassa lämmössä ollutta kumia nopeammin. Samoin pehmeillä renkailla ajetuista stinteistä on alkukauden perusteella varsin hankala tulla sellaiseen johtopäätökseen, että Lotus säästäisi renkaita mitenkään merkittävästi muita enemmän.
Alkukaudesta Lotus-kuskit ovat saaneet ajella enimmäkseen omassa rauhallisessa raossaan häntäpään ja keskikastin välissä. Saattaa hyvinkin olla, että kun Lotus-kuskit ovat viime kisoissa joutuneet kasvavassa määrin puolustamaan sijoitustaan takaatulevia vastaan ja yrittämään ohi edelläajavista, niin taistelutilanteiden lisääntymisen myötä renkaatkin ovat alkaneet kulua nopeammin.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tuollaisella nopeita ja pitkiä mutkia sisältävällä radalla renkaita säästää eniten se, että auto tuottaa paljon downforcea. Olisi melko järjenvastaista, että Lotus olisi ainakaan tuollaisella baanalla mitenkään renkaita hellivä.

Sen verran uskaltaudun povaamaan jatkoa, että uskoisin Lotuksella olevan hyvät mahdollisuudet haastaa keskikastia Monacossa. Tämän vuoden auto vaikuttaa mekaanisesti onnistuneelta ja kun aeropito ei ole ihan ykkösjuttu, voisi noilla kuskeilla odottaa pientä yllätystäkin. Kovalaisen kaikki tai ei mitään -yritys oli tuottaa tulosta jo viime vuoden kotterolla. Ja jos katsotaan hitusen pidemmälle, niin Kanada voisi olla toinen paikka vanhojen tallien hätyyttelyyn.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Kanadassa pitää vaan olla nopea suorilla, mitä Lotus ei ole.
Se ei suoraan korreloi, esimerkiksi viime vuonna Vettel hävisi suoravauhdissa 10 km/h ja ajoi silti viimeisen sektorin käytännössä tasoihin Hamiltonin kanssa. Väittäisin, että hitaissa mutkissa toimiva auto on tärkeämpi. Lisäksi Kanadaan tulevat pehmeät renkaat ovat todennäköisesti eduksi Lotukselle - ainakin molemmat rengasseokset pitäisi saada kerrankin toimimaan ongelmitta.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Kanadassa pitää vaan olla nopea suorilla, mitä Lotus ei ole.
Ei suoran loppupäät onneksi kaikkea ratkaise, nopea voi olla kiihdytyksen alussakin tai mutkien läpi. Kanadassahan noita hitaita paikkoja riittää.
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Ongelmia "paratiisissa" ?

http://www.hs.fi/urheilu/formula1/artikkeli/Tallipäällikkö+Kovalainen+pilasi+koko+kisan/1135266870055

Tallipäällikkö: Kovalainen pilasi koko kisan

Lotuksen Heikki Kovalaisen kisa Montrealin GP:ssä oli täysi katastrofi. Hän keskeytti kisan 30. kierroksella vetoakselin katkeamiseen, mutta sitä ennen hän oli ehtinyt pilata tallitoverinsa Jarno Trullin päivän.

Kovalainen nimittäin kurvasi varikolle, kun talli oli valmistautunut Jarno trullin huoltamiseen.

"Katastrofi. Heikki ajoi varikolle, vaikka ei ollut hänen vuoronsa. Hän pilasi Jarnon varikkokäynnin", tallipäällikkö Tony Fernandez latasi Twitterissä.

"Teimme kaiken oikein, mutta homma möhlittiin", Fernandez jatkoi.

Tallipäällikkö kehui Trullia, joka oli kaikista vaikeuksista huolimatta 17:s.

"Sääli, sillä olisimme voineet taistella tässä kisassa pisteistä."

Trulli ja Kovalainen eivät ole saavuttaneet puolentoista kauden aikana pisteen pistettä.

"Ei jäänyt paljoa tästä kisasta taskuun vetoakselin rikkoutumisen takia", Kovalainen kommentoi kisan jälkeen Twitterissä.

Hän onnitteli ykköseksi ajanutta McLarenin Jenson Buttonia. "Hän ansaitsi voittonsa", Kovalainen tuumi.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Kas Apaksu aktivoitui kun löytyi jotain negatiivista kommentoitavaa Heikistä.

Heikin oma-aloitteiseen tuloon varikolle lienee vaikuttanut muutamat tallin mogat, joiden takia hän on joutunut useammissa kisoissa ajamaan loppuunajetuilla renkailla ja menettänyt sen johdosta useita sijoja ja tolkuttomasti aikaa.

Trulli sijoitukseen Heikin varikkokäynnillä ei ollut vaikutusta, vaan tekniikkamurheet pilasi molempien kuskien mahdolliset kohtuusijoitukset.
 

spessu

Well-known member
Liittynyt
15.2.2009
Viestit
379
Heikin oma-aloitteiseen tuloon varikolle lienee vaikuttanut muutamat tallin mogat, joiden takia hän on joutunut useammissa kisoissa ajamaan loppuunajetuilla renkailla ja menettänyt sen johdosta useita sijoja ja tolkuttomasti aikaa.
Voin vain kuvitella, miten turhautunut Heikki tuon eilisen ratkaisun jälkeen on.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Heikin oma-aloitteiseen tuloon varikolle lienee vaikuttanut muutamat tallin mogat, joiden takia hän on joutunut useammissa kisoissa ajamaan loppuunajetuilla renkailla ja menettänyt sen johdosta useita sijoja ja tolkuttomasti aikaa.
Olisi mukava tietää, että mikä tämän kaiken takana ihan tarkalleen oli. Maikkarin turhakkeet eivät ilmeisesti saaneet aikaiseksi kysyä näin ilmiselvää kysymystä. Yleensä kuski nyt ei kuitenkaan tule sisään ilmoittamatta ihan muuten vaan, koska aikaa menee sekunteja mikäli varikkomiehistö ei ole valmis, vaan on joko ymmärtänyt väärin tai kuullut omiaan.
 

formulaX

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
248
Heikin pitää uskaltaa tehdä omia ratkaisuja. Tällä kertaa ei osunut ja tuli ihan väärällä kierroksella koska Jarno tuli perässä samalla kierroksella. Jos stopit oli etukäteen sovittu ja Jarno näki takasuoralla et Heikki säntää sisään niin ehkä Jarno tuli myös liian aikaisin mielenosoitukseksi sisään.

Tony Fernandes varmaan oli niin kujalla tallin touhusta ja oli heti vauhkoamassa toimittajille et Heikki pilas Jarnon kisan prkl!

Tämän kauden ekassa kisassa ainakin Heikki oli lammas ja sano teamradioon et näil renkailla pystyy hyvin jatkaan no problem, ja silti talli kutsu et nyt sä tuut.
Sitten sen jälkeen monessa kisassa tallin on pitänyt sitä aivan liian pitkään radalla ja kisaa mokailtu siihen.

Yhteenvetona että jos sielä perällä ajelee niin ei sillä ole mitään väliä kuka tekee ja mitä toisaalta. Tony osoitti vain olevansa pelle.
 

raka75

Well-known member
Liittynyt
13.7.2009
Viestit
364
Ois kyllä hieno homma, jos Heikki pääsis vielä kokeilemaan parempaan talliin nyt kun mies on parhaimmillaan. Ehkä vaikka Renaultille vois olla mahkuja?
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Ois kyllä hieno homma, jos Heikki pääsis vielä kokeilemaan parempaan talliin nyt kun mies on parhaimmillaan. Ehkä vaikka Renaultille vois olla mahkuja?
Kyllä mahkuja on vähän jokapuolelle. Terävintä A-ryhmää on niin vähän ja uusia teräviä ei näy, joten Heikin mahdollisuudet ovat hyvät. Heidfeldiltä on odotettu paljon enemmän. Pedro de la rosa olisi luultavasti ollut parempi tuloksen tekijä. Heidfeld ei aja ykkösiä ensi kaudella. Tämä yhdessä Heikin suoritustason kanssa avaa paikkoja. Massa taistelee Heikin kanssa samoista paikoista.
 

kalporek

Well-known member
Liittynyt
18.6.2011
Viestit
80
Kyllä mahkuja on vähän jokapuolelle. Terävintä A-ryhmää on niin vähän ja uusia teräviä ei näy, joten Heikin mahdollisuudet ovat hyvät. Heidfeldiltä on odotettu paljon enemmän. Pedro de la rosa olisi luultavasti ollut parempi tuloksen tekijä. Heidfeld ei aja ykkösiä ensi kaudella. Tämä yhdessä Heikin suoritustason kanssa avaa paikkoja. Massa taistelee Heikin kanssa samoista paikoista.
En usko kyllä heikin mahdollisuuksiin enää, että pääsis ajamaan mihinkään parempaan talliin. Kaikki muistaa kuitenkin nuo ikävät ajat mclarenilla. Toivottavasti lotuksesta tulis tulevaisuudessa vaan astetta parempi talli ja sitä kautta vois heikin mahdollisuudet parantua.
 

James Hunter

Well-known member
Liittynyt
20.7.2008
Viestit
281
Olen tämän ennenkin maininnut mutta heikkoluonteinen Alonso tarvitsee jalkarättiä Ferrarilla ja kenellä muulla kuin Kovalaisella on kovemmat näytöt tästä nykykuskeista? Barrichellolla tietysti mutta eiköhän juna mennyt jo. Punaiset haalarit päälle vaan ja maikkarille jauhamaan kuinka saan voittaa ja täysi hyökkäys päälle.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Heikki on taas kirjoitellut Maikkarin blogiinsa. Kanadan viikonloppu ei mennyt putkeen, ja kisa päättyi vetoakseliviasta johtuneeseen keskeytykseen.

Jos pakokaasuja ilman kaasupolkimen painamista tupruttavat moottorinasetukset kielletään Silverstonessa (kuten on uutisoitu), niin Team Lotuksella on enää Valencian kisa aikaa yrittää saada lisävauhtia Barcelonan päivityksestään. Koska Team Lotuksen tämän kauden kehitystyö on keskittynyt pakokaasuja käyttävän lattiaratkaisun ympärille, niin sen tehokkaan hyödyntämisen kieltäminen on Team Lotukselle, samoin kuin muillekin Renaultin moottoria käyttäville talleille, harmillinen takaisku.

Heikin mukaan Team Lotukselle on tulossa vielä tällä kaudella yksi päivityspaketti, jossa pyritään parantamaan auton aerodynaamisia ominaisuuksia -- erityisesti downforcen määrää. Williamsilta vuokrattava tuulitunneli on parempi kuin tallin tähän mennessä käyttämä tuulitunneli, joten siitä on apua auton kehitystyössä. Team Lotus rakentaa myös parhaillaan omaa tuulitunneliaan.
 

Turbomuuvi

Member
Liittynyt
29.5.2011
Viestit
23
Mikäs Heikin tilanne oli ens kaudella? Uutta Lotusdiiliä ei taida olla vielä eikä mitään kytkyjä taida olla muihin talleihin?
 

Zervuska Haidis

Well-known member
Liittynyt
8.1.2007
Viestit
12613
Sijainti
Sivulla viisi
Mikäs Heikin tilanne oli ens kaudella? Uutta Lotusdiiliä ei taida olla vielä eikä mitään kytkyjä taida olla muihin talleihin?
Eipä tuolla vapaita paikkoja taida juuri olla. Kyllähän tuossa ehkä kannattaa vielä ainakin vuosi katsella kehittyykö Lotus mihinkään, ja vuoden päästä katsella muualle jos ollaan yhä häntäpäässä.

Paitsi sitten tietysti jos pesti aukeaisi Ferrarilta. :alppu:
 

Turbomuuvi

Member
Liittynyt
29.5.2011
Viestit
23
Eipä tuolla vapaita paikkoja taida juuri olla. Kyllähän tuossa ehkä kannattaa vielä ainakin vuosi katsella kehittyykö Lotus mihinkään, ja vuoden päästä katsella muualle jos ollaan yhä häntäpäässä.

Paitsi sitten tietysti jos pesti aukeaisi Ferrarilta. :alppu:
Ferrari olis kyl aika kova veto...ainoo vaan et ei Lotus ens kaudellakaan saa vielä kärkiryhmän autoa - max keskikastiin jos sinnekään eli mikä hemmetin motivaatio Heikillä olis jatkaa Lotuksella (paitsi raha), vaikka kuinka on ollu "tyytyväinen" jokaiseen tämän kauden skabaan oltuaan ynnä muut sijoilla.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös