Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Kaudella 2009 Trulli oli kolmesti palkintopallilla sekä kerran paalulla ja kolmesti aika-ajojen kakkosena, joten ainakin kaksi vuotta sitten miehessä oli vielä jonkin verran kipinää jäljellä.
Trulli onkin yksi aliarvostetuimmista kuskeista. Jos on tapellut tasapäisesti kaksinkertaista maailmanmestaria vastaan, ei voi olla huono. Kovalainen sen sijaan on ihan sarjan parhaita kuskeja, sanoisin että todella lähellä Kimin tasoa. Osoittaahan tätä Renault-vuodetkin. Hamilton-aika laski Kovalaisen arvoa, koska luonne ja karisma ei riittänyt sinne. Täytyy myöntää, että tilanne oli myös hankala. Uusi hieno talli josta pelkästään oli jo nöyränä miehenä kiitollinen, mutta sitten olisikin pitänyt alkaa leikkiä verenhimoista ja tinkimätöntä bisnes-miestä. En pistäisi sitä miehen piikkiin. Arvostetaan tänä aikana kyllä sellaista nöyryyttä mitä Heikissäkin vielä on ripaus jäljellä.

Maikkarin viimeisimpien uutisten perusteella toivotaan ensi kauden Renaultin kuljettajapariksi Kovalainen - Räikkönen.:thumbup:
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Heikki on ollut todella hyvä vuonna. Mahtavaa katsoa sen McLaren-räpellyksen jälkeen. Mäkillä varmaan oli tätä kakkoskuskikohtelua, mutta Heikki on itse sanonut olleensa kaikella lailla liian huono silloin vielä. On kovalla työllä kehittänyt kuntoaan ja sanoo olevansa nyt parempi kuski.

Autosportin kuskiarvosteluissa Heikki on ollut Top-kympissä lähes jatkuvasti tällä kaudella! :thumbup:

Lisäsin tuohon keskiarvot Autosportin antamista arvosanoista 18 kisan jälkeen. De La Rosa ensimmäisenä, koska ajoi vähän, mutta hyvin!

Autosport averages after 18 GPs:

01 De La Rosa - 9,000
02 Vettel - 8,721
03 Alonso - 8,443
04 Button - 7,999
05 Hamilton - 7,332
06 Di Resta - 7,277
07 Rosberg - 7,166
08 Kovalainen - 7,000
09 Buemi - 6,999
10 Sutil - 6,944
11 Schumacher - 6,888
12 Ricciardo - 6,799
13 Pérez . 6,749
14 Alguersuari - 6,665
15 Glock - 6,610
16 Kobayashi - 6,555
17 Webber - 6,554
18 Heidfeld - 6,454
19 Maldonado - 6,221
20 Petrov - 6,166
21 Barrichello - 6,165
22 Senna - 6,142
23 Karthikeyan - 6,125
24 Liuzzi - 6,058
25 Chandhok - 6,000
26 D Ambrosio - 5,944
27 Massa - 5,833
28 Trulli - 5,816
 
Viimeksi muokattu:

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1969
Sijainti
Vyborg
Jos paikka muista talleista esim Renaultista tarjoituu niin kannattaisi Heikin ehdottamasti heittää koukku mahdollisuuteen ja näyttää se tämän kauden huikea nopeus.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Maikkarin viimeisimpien uutisten perusteella toivotaan ensi kauden Renaultin kuljettajapariksi Kovalainen - Räikkönen.:thumbup:
Autosportin artikkelihan tuossa Maikkarin jutussa on lähteenä. Joe Saward kertoi eilen samasta huhusta (että Kovalaistakin on LRGP:lle kyselty) jo ennen Autosportia. Saward tosin lisää, että Heikki näyttää olevan kiinni nykyisessä sopimuksessaan. Onhan siellä LRGP:llä varmasti vielä porukkaa, joka muistaa Heikin ajaneen Renaultilla ennen McLaren-pestiä. Ja Renaultin kanssahan Heikin huhuttiin neuvottelevan paikasta Kubican tallikaverina ennen Lotus-pestiä, joten sikäli ei ole ihmeellistä jos siellä pidetään Heikkiä edelleen kiinnostavana kuskina.

Heikki on itse kertonut MTV3:lle, että ajaa ensi kauden Fernandesin tallissa ja jos auto ei silloin ole nykyistä kilpailukykyisempi, niin sitten on aika katsella parempia talleja. Maikkarin toimittajat yrittivät syksyllä viritellä huhumyllyä Kovalaisen ensi kauden tallipaikasta kuultuaan sellaista, että Heikki olisi kysellyt pestiä muista talleista. Kovalainen hoitelee itse oman managerointinsa, joten on Heikki saattanut jo alustavasti kyselläkin missä talleissa ollaan kiinnostuneita hänen palveluksistaan. Mutta tällaisissa kyselyissä on varmaankin selvitetty sitä mistä kannattaa etsiä kuskipaikkaa kaudeksi 2013, jos Caterhamin kilpailukyky ei parane ensi vuonnakaan.

Aiemmin tänä vuonna ranskalainen verkkosivusto levitti huhua, jonka mukaan Heikki olisi kesken kuluvan kauden neuvotellut Fernandesin kanssa itselleen uuden jatkosopimuksen nykyisessä tallissaan. Huhun mukaan uusi sopimus olisi kolmen vuoden mittainen ja Heikin palkka kasvaisi kaudeksi 2012 nykyisestä kolmesta miljoonasta eurosta neljään, kaudeksi 2013 viiteen ja kaudeksi 2014 kuuteen miljoonaan. Samassa huhussa esitettiin, että Heikin sopimuksessa on ehto jonka mukaan Kovalainen on vapaa katselemaan paikkaa muualta, jos talli ei ole parantanut sijoitustaan valmistajien kisassa edellisestä kaudesta. Huhu ei ole tiedon väärti, mutta kyllähän tämä huhu sopii yhteen sen kanssa mitä Heikki on Maikkarille kertonut tulevaisuudensuunnitelmistaan.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Jos paikka muista talleista esim Renaultista tarjoituu niin kannattaisi Heikin ehdottamasti heittää koukku mahdollisuuteen ja näyttää se tämän kauden huikea nopeus.
Lotus/Caterham on parantanut suoritustasooan tasaisesti, Renaultin suorituskyky taas on aikamoisessa syöksyssä ollut koko kauden. Kun Caterham pääsee kehittämään ensi kauden autoa nykyisen pohjalta ja jos ensikauden Lotus jatkaa alaspäin menoa, niin Caterham voi olla jo ensi vuonna kilpailukykyisempi auto.
 

Razor

Well-known member
Liittynyt
12.10.2008
Viestit
1230
Ei mun mielestä Heikillä olis mitään järkeä tässä vaiheessa vaihtaa tallia. Caterham tulee ensi kaudella olemaan vakituisesti keskikastissa ja jos kehitys pysyy hyvänä niin ei sitä tiedä vaikka muutaman vuoden päästä taistelis podium sijoista. Viiden vuoden päästä Heikki nappaa mestaruuden Caterhamilla ja Heikistä tulee Caterham legenda. :D
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Heikki on kolmekymppinen jamppa ja tehnyt hyvää jälkeä sitoutuneesti Lotuksella. Hyvää työtä vielä vuosi Caterhamilla ja ei ole sanottua, etteikö mies saisi "toista" mahdollisuutta urallaan paremmissa piireissä.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Ei mun mielestä Heikillä olis mitään järkeä tässä vaiheessa vaihtaa tallia. Caterham tulee ensi kaudella olemaan vakituisesti keskikastissa ja jos kehitys pysyy hyvänä niin ei sitä tiedä vaikka muutaman vuoden päästä taistelis podium sijoista. Viiden vuoden päästä Heikki nappaa mestaruuden Caterhamilla ja Heikistä tulee Caterham legenda. :D
Renault-siirto olisi minulle pettymys, koska jopa ensi kaudella Caterham voisi olla yhtä kilpailukykyinen. Tämä Brasilian nopeus antoi itselle viitteitä, että jotain parempaa voisi olla tulossa. Jos ensi kaudella Lotus ajaisi esimerkiksi sijoista 10-14., pysyisin Heikkinä Caterhamilla, jos paikkaa McLarenilla, Red Bullilla, Mersulla tai Ferrarilla irtoa. Muut tallit ovat siinä tapauksessa aivan samantasoisia, mutta Caterhamin ikä ja kehitysinto huomionottaen Caterham vaikuttaa paremmalta vaihtoehdolta. Samoin Heikin asema näyttää muodostuneen vahvaksi, Fernandesin puheiden mukaan ykköskuski.
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Jep hyvä kausi Heikiltä :alppu: 23.paras eikä ollut edes läheskään viimenen kauden pistelistalla. Tosin, lähes lopettanut Trulli kipusi muutaman pykälän korkeammalle:ahem:
http://www.formula1onlive.com/p/standings.html
Tjaah. En tiedä miten tuo lista on koottu mutta kaiken järjen mukaan Heikki on Trullin jälkeen taulukossa. Eikä sillä kai ole mitään väliä että kuka on juuri silloin ollut korkeimmalla/ei keskeyttänyt kun muut ovat keskeyttäneet.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Tjaah. En tiedä miten tuo lista on koottu mutta kaiken järjen mukaan Heikki on Trullin jälkeen taulukossa. Eikä sillä kai ole mitään väliä että kuka on juuri silloin ollut korkeimmalla/ei keskeyttänyt kun muut ovat keskeyttäneet.
Nimenomaan on. Juuri näillä pisteiden ulkopuolisilla sijoilla (tosin ihan kaikilla sijoilla tasapisteissä) sijoitukset ratkaistaan sijoitusten parhaimmuusjärjestyksessä. Ja jos yhdessä lottokisassa onnistuu nousemaan sijalle 13, niin se on siinä sitten.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tjaah. En tiedä miten tuo lista on koottu mutta kaiken järjen mukaan Heikki on Trullin jälkeen taulukossa. Eikä sillä kai ole mitään väliä että kuka on juuri silloin ollut korkeimmalla/ei keskeyttänyt kun muut ovat keskeyttäneet.
Ei pitäisi olla, kyllä tuloksiin lasketut sijoitukset ymmärtääkseni ovat ainakin etusijalla. Trullilla oli 2x13. joten on Heikin edellä (Heikillä1x13.). Liuzzilla on myös 1x13., muttei 14. sijoja, joita Heikillä on kolme. D'Ambrosion sijoittumista Heikin edelle en sitten ymmärräkään lainkaan.
 
Viimeksi muokattu:

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Nimenomaan on. Juuri näillä pisteiden ulkopuolisilla sijoilla (tosin ihan kaikilla sijoilla tasapisteissä) sijoitukset ratkaistaan sijoitusten parhaimmuusjärjestyksessä. Ja jos yhdessä lottokisassa onnistuu nousemaan sijalle 13, niin se on siinä sitten.
Pahoittelut epäselvästä viestistä. Tarkoitin alkuun että kaiken järjen mukaan Heikki on heti Trullin perässä. Ja sitten eri asiana että ei näiden kuskien kautta voi vetää kokoon tuolla sijoituksella, eli ei sillä ole väliä kuka on munkilla saanut sen parhaan sijan. Heikki selkeästi paras näistä kuskeista.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Pahoittelut epäselvästä viestistä. Tarkoitin alkuun että kaiken järjen mukaan Heikki on heti Trullin perässä. Ja sitten eri asiana että ei näiden kuskien kautta voi vetää kokoon tuolla sijoituksella, eli ei sillä ole väliä kuka on munkilla saanut sen parhaan sijan. Heikki selkeästi paras näistä kuskeista.
Selvä. En ollut itse käynyt tuolla linkissäsi. Nyt huomasin vasta kuinka päin helvettiä siellä kaikki on.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Heikki Kovalainen romuttaa myyttiä, että kuskit vaan ajavat autoa ja jättävät auton suunnittelun insinööreille.
"I am very involved in the design of the car for next year," he told the Dutch magazine Formule 1. "I come often to the factory, I know all the department heads, from aerodynamics to electronics.

"They ask for my opinion and listen to what I have to say, and I listen to their ideas. The team knows what kind of car I want in 2012, and together we will try to build exactly that."
Myös Jenson Button paljastaa Autosportille, että hän on tallikaverinsa Lewis Hamiltonin kanssa osallistunut aktiivisesti McLarenin tämänvuotisen auton suunnitteluun.
"There are two guys in a team, and obviously this team has always been Lewis's team, understandably, he's a world champion, he's achieved so much for McLaren and everyone loves that, but this year I feel I had more involvement in the car than the previous car, and that's really important to me. We've both had a lot of involvement in the car and we've really moved it forward.
Veikkaan, että Heikin autoa koskevia toiveita ei kuunneltu McLarenilla 2008-2009 kovinkaan korvat hörössä, kun siellä laitettiin Suomussalmen mies vaan simulaattorissa Lewisin ajotyyliä opettelemaan.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4354
Heikki Kovalainen romuttaa myyttiä, että kuskit vaan ajavat autoa ja jättävät auton suunnittelun insinööreille. Veikkaan, että Heikin autoa koskevia toiveita ei kuunneltu McLarenilla 2008-2009 kovinkaan korvat hörössä, kun siellä laitettiin Suomussalmen mies vaan simulaattorissa Lewisin ajotyyliä opettelemaan.
Kuljettajan palaute ja kuuntelemisen merkitys on lisääntynut merkittävästi koska aamusta-iltaan ja päivästä-toiseen testaaminen ei ole enää sallittu, auton on sovittava kuljettajan 'hanskaan' heti alusta pitäen.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Ei suinkaan, kyllähän se on tiedetty, että kuskit juttelevat insinööreille. Ei juttelu silti auton suunnittelua ole.
No, onhan "juttelu" toki osallistumista auton suunnitteluprosessiin mutta ei se ole sentään ihan CADillä piirtämistä tai tuulitunnelidatan analysointia tms. Uskon tuon "juttelun" olevan suhteellisen tärkeä osa prosessia, varsinkin kuljettajan kannalta, jotta hän voisi maksimoida todennäköisyyden että auto sopii hanskaan. Todellisuudessa kuljettajalla ei taida juuri muuta osallisuutta suunnittelussa ollakkaan...
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös