Ralliuutisia.

Turboahti

Well-known member
Liittynyt
22.7.2008
Viestit
537
Sijainti
Tampere
Saa nähdä, jos Skoda palaa "melko varmasti" mm-sarjaan, niin tuleeko Volkkarikin? Vai annetaanko projektin hoitua sieltä Afrikasta käsin omalla painollaan, niinkuin tähänkin asti? Muista s2000-merkeistä Peugeot, Opel, Proton ja Fiat ainakin Opel ja Proton on aika epävarmoja tämän suhteen.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Volsu jatkaa Dakar-projektiaan ja rallipuoli on sillä selvä. Skoda hoitaa sen sektorin.
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
"UrheiluRalliautoilija Esa Saarenpää kuoli sairauskohtaukseen
Julkaistu: 24.04.2009 22:48

Rallissa kahdesti Suomen mestaruuden voittanut kauhajokelainen Esa Saarenpää,48, menehtyi sairauskohtaukseen eilen illalla Kauhajoella

Saarenpää odotti pääsyä kahden viikon kuluttua suunniteltuun sydänleikkaukseen, josta oli määrä tulla merkittävä apu pitkään vaivanneeseen sairauteen. Sairauskohtaus oli kuitenkin niin raju, että Esaa ei voitu enää auttaa." Ilkan nettisivut.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli

Asfalttikunkku paisuu

julkaistu ma klo 08:01, päivitetty ma klo 08:07

Vetelissä Kemoran radalla ensi viikonloppuna ajettavaan jokamiesluokan rallikisaan on ilmoittautunut ennätyssuuri osanottajajoukko.

Viikonloppuna Vetelissä ajettava Asfalttikunkku on kerännnyt ennätysmäisen kilpailijajoukon. Kemoralla vapun aikaan ajettavaan kilpailuun on ilmoittautunut lähes 900 moottoriurheilijaa. Jokamiesluokan asfaltilla ajettava Asfalttikunkku 2009 on Vetelin Urheiluautoilijoiden 20-vuotisjuhlakilpailu. Tapahtumaan osallistuu myös rallin MM-sarjaa ajava Mikko Hirvonen.

Asfalttikunkun järjestäminen Vetelin Urheiluautoilijoille on mittava urakka. Harjoitukset alkavat jo torstaina ja viimeinen lähtö ajetaan sunnuntaina. Kilpailussa ajetaan neljä luokkaa: yleinen, naiset, nuoret sekä etuveto-kardaani (EVK) autojen luokka.

YLE Keski-Pohjanmaa
 

Jippo

www.jippo.fi
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
609
Ajaakohan Petter Solberg Sardinian rallissa. Ei ainakaan ole osallistujalistalla ?.
P. Solberg ajaa Sardiniassa, ilmoittautumisaika loppuu vasta 11.5. ei prioriteetti ja P2 kuljettajille jotka eivät aja näissä Manufacturer teameissä.
 
Viimeksi muokattu:

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
P. Solberg ajaa Sardiniassa, ilmoittautumisaika loppuu vasta 11.5. ei prioriteetti ja P2 kuljettajille jotka eivät aja näissä Manufacturer teameissä.
Näinhän se on, tiedä sitten miten tiimin kaikkien tärkeiden paperien katoaminen vaikuttaa tulevaisuuteen.
 

Rallimies

Well-known member
Liittynyt
3.1.2004
Viestit
253
Sijainti
Konnevesi.
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/arkistot/ralli/2009/04/869437

Venäjä ja Indonesia eivät ole ensi kauden kalenterissa, eli takaportti Jyväskylälle on auki...
Tämän päivän ainoa hyvä uutinen. Pitäsköhän meidän pistää FIA:n hallitus matalaksi ja mennä ite päättämään asioista sinne. En voi tajuta mikä järki on siinä ajatuksessa ettei ens kauden kalenterissa olis yhtään samaa rallia mitä tällä kaudella. Verenpaine oikein nousee joka kerta kun lukee FIA:n päättäneen jotain "viisasta".
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Mikko voitti tänään Asfalttikunkun EVK:n. Katsotaan kuinka meno jatkuu lauantaina ja sunnuntaina yleisessä. Hieman kuulosti moottori pahaenteiseltä viimeisellä kierroksella.

Populaa oli hyvin ensimmäiseksi kisapäiväksi ja sää suosi. Meno oli yllättävän kovaotteista, erityisesti B-finaalissa.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
En voi tajuta mikä järki on siinä ajatuksessa ettei ens kauden kalenterissa olis yhtään samaa rallia mitä tällä kaudella. Verenpaine oikein nousee joka kerta kun lukee FIA:n päättäneen jotain "viisasta".
Ja melko selvää on, mihin tuo neronväläytys eli rotaatio vol.2 johtaa. Jos nyt oikein muistan sen stoorin niin Walesin MM-rallilta lähti vastikään merkittävä rahallinen (valtion) tuki sen takia, että sopimuksessa luki että ralli on MM-tasoinen joka vuosi, ei joka toinen vuosi. Eli kohta ei ole mitään mitä kierrättää kun kisat kuolee pois, ne perinteisimmätkin. Kotoinenkin MM-ralli taidettiin piestä aika hekihieveriin sillä välivuodella 1995, ilman sitä yhtä nimeltämainitsematonta pääsponsoria olisiko meillä kotoista MM-rallia enää edes olemassa.
 

Rallimies

Well-known member
Liittynyt
3.1.2004
Viestit
253
Sijainti
Konnevesi.
Ketkähän neropäät siellä FIA:ssa on näitä asioita päättämässä. Mikäli oikein muistan joskus ralliasioista siellä oli päättämässä joku heppu joka ei tiennyt rallista paljoa mitään. Tämä kierrätys systeemi on FIA:lta kyllä ehkä kaiken huippu. Saavat lypsettyä rahaa joka paikasta. Mieleen tulee elävästi viime kaudelta ne kuvat Jordanian rallista. Olikohan siellä montakin katsojaa? Ilmeisesti FIA ei halua ralleille katsojia, kuhan järjestäjiltä tulee mahdollisimman paljon rahaa. Sen ymmärtäisin jos joku Kyproksen kaltainen ralli pistettäisiin kiertoon. Mutta Suomi, Australia, Iso-Britannia, Ruotsi, Uusi-Seelanti, Argentiina ja vaikka sitten Katalonia. Näihin ei saisi koskea. Toivottavasti se Mosley tajuaisi jäädä jo eläkkeelle. Nyt kyllä :jaska::jaska::jaska: .
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1395
Kunnianhimo jota ahneudeksikin kutsutaan on päätösten taustalla, lajin edusta viis.

San Remo pitäisi myös olla MM-sarjassa joka vuosi. Jotain pitäisi myös tehdä kilpailujen formaatille. 2 pätkää päivässä jotka ajetaan kahteen kertaan klo 10 ja 16:n välissä auringonpaisteessa ei jaksa innostaa pätkääkään. WRC-autoista puhumattakaan. Suurta yleisöä tämäkin pelleily ehkä kiehtoo, mutta suurin osa siitä massasta ei paremmastakaan tiedä/muista.
 

Rallimies

Well-known member
Liittynyt
3.1.2004
Viestit
253
Sijainti
Konnevesi.
Näinhän se on. Jotain tarttis tehä. Itseäkin on ottanut päähän tuo reittikilometrien vähyys. Varsinkin viime vuosina Jyskälässäkin viimesenä päivänä ajetaan enää 3-4 EK:ta. Kyllä viimeselle päivälle pitäs löytyä vähintään 5 EK:ta niin tulis sillekin päivälle vielä jotain kisaa.

Katselin tuossa pari viikkoa sitten muutaman vuosikoosteen rallista. 90-luvun puolivälistä. Aah niitä kultaisia aikoja. Sillon oli yritystä ja asennetta. Puhumattakaan sitten 80-luvun kultaisemmista ajoista. Harmi vaan ettei aikakonetta ole vielä keksitty :ahem:
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Toivottavasti se Mosley tajuaisi jäädä jo eläkkeelle. Nyt kyllä :jaska::jaska::jaska: .
Miksi? Tiedätköhän mistä puhut?

Rallin promoottori ISC tekee suunnitelman rallikalenterista, jonka FIA joko hylkää, tai hyväksyy. Jos joku tekee väärää tämän asian kanssa, niin oikea osoite kritiikille on ISC.

Siellä on sitten töissä juurikin niitä ihmisiä, jotka eivät lajia rakasta, vaan tekevät bisnestä.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Miksi? Tiedätköhän mistä puhut?

Rallin promoottori ISC tekee suunnitelman rallikalenterista, jonka FIA joko hylkää, tai hyväksyy. Jos joku tekee väärää tämän asian kanssa, niin oikea osoite kritiikille on ISC.

Siellä on sitten töissä juurikin niitä ihmisiä, jotka eivät lajia rakasta, vaan tekevät bisnestä.
Mutta vasta tänä vuonnahan ISC valittiin promoottoriksi?

http://www.autosport.com/news/report.php/id/73043
http://www.autosport.com/news/report.php/id/73061

Jälkimmäisen linkin viimeisessä kysymyksessä puhutaan kalenterin teosta ja siitä mikä ISC:n rooli siinä promoottorina tullee olemaan. Maxien vastauksesta saa kyllä kuvan ettei ISC aiemmin kalenteria olisi tehnyt.
 
Viimeksi muokattu:

Jippo

www.jippo.fi
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
609
Miksi? Tiedätköhän mistä puhut?

Rallin promoottori ISC tekee suunnitelman rallikalenterista, jonka FIA joko hylkää, tai hyväksyy. Jos joku tekee väärää tämän asian kanssa, niin oikea osoite kritiikille on ISC.

Siellä on sitten töissä juurikin niitä ihmisiä, jotka eivät lajia rakasta, vaan tekevät bisnestä.
Tämä kalenterin kierrätys on FIA lähtöinen juttu joten oikea osoite kritiikille on kyllä FIA.
 
Ylös