Ralliuutisia.

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1979
Skodahan jo kehittää 1,6-litraista turbokonetta. Tuskin ne sitä projektia heti lopettaa, vaikkei siitä nyt pariin kuukauteen olekaan ollut uutisoitavaa.
No, nyt Skodan hra Hrabanek kertookin toista eli Skoda ei olisikaan kehittämässä ensi kaudelle 1,6-litraista turbokonetta, vaan jatkaa nykyisellään. Tämä kommentti siis Ypresin jälkeen.

Olisi kyllä todella harmi, jos Skoda ei olisi tulossa MM-sarjaan edes 2012.

Rallye-magazin.de (GER->ENG)
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
No, nyt Skodan hra Hrabanek kertookin toista eli Skoda ei olisikaan kehittämässä ensi kaudelle 1,6-litraista turbokonetta, vaan jatkaa nykyisellään. Tämä kommentti siis Ypresin jälkeen.

Olisi kyllä todella harmi, jos Skoda ei olisi tulossa MM-sarjaan edes 2012.

Rallye-magazin.de (GER->ENG)
MM-sarjassa pitäisi olla omat luokat turbollisille ja vapareille jatkossakin niin ehkä sitten :dunno:
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
908
Aloin jo toivoa, että Skoda olis oikeesti pyörtänyt aiemmat sanomisensa.

Vähä spekulaatiota:

Ford ja Citikka, niillä mennään ens vuos.

Ens vuonna Toyota ilmoittaa taloudellisen tilanteen takia, että 2012 ei ole kiinnostusta lähteä MM-sarjaan.

Muista ei ole enään edes huhuja.

Harmittaa olla näin pessimisti vai realisti! :jaska:
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Omaan korvaan tuo Toyota+Prodrive kuvio pistää samantien epäilemään että koko juttu Toyotan kiinnostuksesta palata sarjaan on taas vain jotain levotonta/epätoivoista kesäuutisointia. Mini-kuvio meni munille, noh pidetään juttua yllä heittämällä hatusta seuraavaksi Toyotan nimi. Pessimistinä voisi ajatella noin. Jos Toyota palaa niin eiköhän se tapahdu sitten ihan täydellä voimalla ilman mitään Prodrivea, luulen ma.
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
908
Omaan korvaan tuo Toyota+Prodrive kuvio pistää samantien epäilemään että koko juttu Toyotan kiinnostuksesta palata sarjaan on taas vain jotain levotonta/epätoivoista kesäuutisointia. Mini-kuvio meni munille, noh pidetään juttua yllä heittämällä hatusta seuraavaksi Toyotan nimi. Pessimistinä voisi ajatella noin. Jos Toyota palaa niin eiköhän se tapahdu sitten ihan täydellä voimalla ilman mitään Prodrivea, luulen ma.
Ainut mikä yhdistää näitä kahta nyt nopeasti ajateltuna on vain
tämä iQ ala Aston Martin

http://www.egmcartech.com/wp-content/uploads/2009/07/aston_martin_cygnet_rendering.jpg


:D
 

106

Well-known member
Liittynyt
21.5.2001
Viestit
313
Rally di San Marino 2010 CIR

Juu, korkealla olisi oltu ilman rengasrikkoa ek7:lla. Vasen takapyörä osui kiveen 4km lähdöstä, eli jäljellä oli 7km. Päätimme jatkaa tyhjällä pyörällä, mutta hetken päästä meno hankaloitui entisestään, kun vanteesta irtosi keskiö. Siinä vaiheessa oli pakko pysähtyä vaihtamaan pyörää. Vaihto itsessään meni kolmeen ja puoleen minuuttiin, mutta tyhjällä renkaalla ajelu sekä 15s odottelu, ettei takana tulleen kisaa pilattu, toi yhteensä yli 5min takkiin. Sijoituksista ei siis enää tarvinnut haaveilla. Sinänsä hauska yksityiskohta seuraavalle pätkälle ajettuun pohja-aikaan oli sekarengastus, eli kolme racing-pyörää ja yhdessä takanurkassa 9-. Hyvin silläkin näytti ehtivän.

Eka päivä meni ihan plörinäksi heti kättelyssä, kun kolme ensimmäistä autoa lähtivät 2min väleillä ja loput minuutin välein. Pölyseinä oli sitä luokkaa, että kertaalleen pysähdyimme kokonaan ja useamman kerran joutui ottamaan vauhdin ihan kävelyvauhdiksi, koska yksinkertaisesti näkyvyyttä ei ollut paikoittain metriäkään. Perjantain toiselle lenkille järjestäjä antoi sitten kahden minuutin välit kaikille.
Toisen päivän pätkillä pölyhaitta oli huomattavasti vähäisempi. Pätkäajat putoilivat lauantaina siihen malliin, että hymyä riitti huollossa. Erityisesti ranskalaiset Bf:n rengasheput olivat todella mielissään. Italian mestaruussarjassa saa ajaa millä tahansa rengasmerkillä, eli Bf, Pirelli ja Yokohama käyvät kovaa kamppailua.

Olosuhteet olivat reippaan helteiset, +31…+42. Kuljettaja totesi rallin olleen hänen uransa rankin, meikäläiselle kyseinen kisa meni sijalle 2, Malesia 2006 on edelleen kosteusprosenttinsa vuoksi ykkönen. Kunnon juoma- ja energiatankkaus on elinehto, kirjaimellisesti.

Trofeo Rally Terra on meidän osaltamme nyt paketoitu. Sarjan viimeistä osakilpailua lokakuussa emme aja, sarjan voitto kun varmistui jo Sardiniassa. Katsotaan taas mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1979
Melko käsittämätön juttu. Duval on ollut just yks niitä hemmoja jonka takia rallia on ylipäätään jaksanut seurata. On ollut pirun nopee asfaltilla, monesti liian nopea jopa itselleen. Jaksoi säväyttää monesti. Mikä ratkaisu tuo nyt on mennä myymään käytettyjä autoja, huhhuh..
Nyt huhutaan, että Duval kömpisi kiikkustuolista ajamaan Focuksella Saksan MM-rallin - olisiko sitten Henningin Stobart-Fordilla vai ajaisiko jopa pisteistä tehdastallille?

http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=fr&tl=en&u=http://sport.turbomagazine.be/news_FR_4591_Allemagne__Franois_Duval_de_retour_en_Focus_WRC_.html
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Tuohon Ogier-ehkä-Fordille juttuun liittyen, mitä valinnankaikeutta Ogierilla tässä tallinvalinnassa voi olla? Ranskalainen ranskalaisessa tiimissä sarjan parhaalla autolla (myös ensi vuonna) vs. joka alustalla ulalla oleva talli jonka tekeminen sen uudenkin auton parissa ei sekään vakuuta. Ainut syy mikä tulee mieleen voisi olla se että Ogier joutuisi ykköstiimissä sordoksi Sordon paikalle eli apukuskin rooliin, muuten ei oikein tajua että minkä muun syyn takia voisi olla vaikeutta valita näiden merkkien väliltä.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Ogier & Ford taitaa olla vain mediatemppu, jolla Ogier yrittää lisätä painetta Citroënille, jotta panostaisivat vielä enemmän häneen.

Duvalin Ford huhusta ei ole vielä uutisoitu monessakaan paikassa. Toivottavasti toteutuu. Tulisi mielenkiintoista katsottavaa asfalttiralleihin.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1979
Duvalin Ford huhusta ei ole vielä uutisoitu monessakaan paikassa. Toivottavasti toteutuu. Tulisi mielenkiintoista katsottavaa asfalttiralleihin.
Nyt näen ekaa kertaa Fordin puolelta kommentoitavan.

Christian Loriaux:
"I think we might have a car available and if he can find the budget then maybe we can make it happen. But that's it, like I said: a commercial deal, not us chasing him."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/85251
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Loeb on kommentoinut Ogierin Ford-siirtoa L'Equipessa. Hänen mielestään Ogierin siirto Fordille olisi kaikkien kannalta parasta, jos hän itse jatkaa Citroenilla.

"Jos alamme taistella tallikavereina samalla tavalla kuin Portugalissa, tallipäällikön on vaikea hoitaa sellaista tilannetta. Jos myös mestaruustaistelu käydään minun ja hänen välillä, Ford saattaa lähteä sarjasta. Fordilla hänestä tulisi varmasti tallin ykköskuljettaja."

(Lähde IS Veikkaaja)
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
"Jos myös mestaruustaistelu käydään minun ja hänen välillä, Ford saattaa lähteä sarjasta. Fordilla hänestä tulisi varmasti tallin ykköskuljettaja."
Hihii, niin totta, niin totta. Eikä se ole ´jos´ vaan ´kun´ se taistelu käydään Seniorin ja Juniorin kesken. Ja onhan se nyt kumma jos tuo jälkimmäinen lause ei saa Ford-veljeksiä yrittämään vielä kahta kauheammin rystyset valkoisena.
 

Tinke79

Penkkapelle / videootti
Liittynyt
28.5.2009
Viestit
479
Sijainti
Urjala
Ja onhan se nyt kumma jos tuo jälkimmäinen lause ei saa Ford-veljeksiä yrittämään vielä kahta kauheammin rystyset valkoisena.

Pahoin pelkään että Jyväskylässä näin tulee käymään ja Hirvosen + Latvalan ulosajojen jälkeen paras Ford on Kankkunen... :thumbup:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Liekö tuo Fordin lähtö jopa parasta, mitä voisi tapahtua? Se kun voisi pakottaa siirtymään noihin vapaastihengittäviin lussuihin, jolloin sarjassa olisi viimein enemmän kuin yksi tai kaksi autoa, joilla voi pärjätä.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Liekö tuo Fordin lähtö jopa parasta, mitä voisi tapahtua? Se kun voisi pakottaa siirtymään noihin vapaastihengittäviin lussuihin, jolloin sarjassa olisi viimein enemmän kuin yksi tai kaksi autoa, joilla voi pärjätä.
Ja Fordin lähtökään ei oikeasti merkitsisi mitään, koska WRC:stä lähtiessään heillä olisi kuitenkin aika kilpailukykyinen lussu omassa autotallissaan valmiina rallaamaan.

Toivomme tietenkin ettei näin käy, koska ehkä silloin rallin MM-sarjalla saattaisi jopa olla tulevaisuutta. :nope:
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
908
Liekö tuo Fordin lähtö jopa parasta, mitä voisi tapahtua? Se kun voisi pakottaa siirtymään noihin vapaastihengittäviin lussuihin, jolloin sarjassa olisi viimein enemmän kuin yksi tai kaksi autoa, joilla voi pärjätä.
Epäilen vahvasti, että Ogier pystyisi Lööpille pistään samalla tavalla kampoihin Fordilla kuin nyt Citikalla.

On se hieno ensi vuosi tulossa, jos sarjassa on kaksi tallia ja niiden sitten niiden tasoerot olisi tätä Bulgarian luokkaa, joka kisassa toisen hyväksi. Siinä sitä sitten jännitetään!

Yksityis kuskejahan ei ainakaan alkuvuonna olis yhtään, kun autoja on niin vähän etc.
Itse olisin halunnut sarjan siirtyvän S2000:n lussuihin ainakin pariks vuodeks ja katsonut sitten miten jatketaan tulevaisuudessa.

Täytyy todella toivoa, että Jyskälässä Ford edes vähän pystyy pistää Citikalle kampohin. Ehkä Bulgarian ison eron selittää osittain se, että kisa ajettiin suht korkealla. Saas kattoo!
 
Ylös