Ajoihan esim. Grönholm alkukaudella -99 sekä Mitsun että Seatin tehdastiimeissä keikkahommina parit MM-rallit vaikka oli tuolloin Peugeotin miehiä, eli ei sellainen tietty ennenkuulumatonta olisi. Mutta tosiaan, jos tiimin ja auton rakennushommat on Östbergin kaltaisten ei-niin-kokeneiden kuskien varassa niin ei voi povata siltä osin kovin ruusuista tulevaisuutta Minille.
Grönholmissa ja Östbergissä on kuitenkin se ratkaiseva ero, että Bosse oli osoittanut nopeutensa tuolloin ja sopimustarjouksia oli tullut tehtailta useampia. En pysty edes hyvällä tahdolla kuvittelemaan, että yksikään sarjoissa mukana oleva tehdastalli tällä hetkellä, eli Citroen, Ford tai Skoda, olisi tehnyt tarjousta Östbergille tai havittelisi tätä nopeutensa vuoksi edes keikkakuljettajaksi yksittäiseen ralliin.
En siis niinkään ihmettele Prodriven halukkuutta päästää Östbergiä ajamaan muita merkkejä kuin M-Sportin halukkuutta ajattaa Östbergiä edes rahasta, jos tämä kerran on Prodriven mies. Grönholmin kohdalla tilanteen saattoi aikanaan selittää sillä, että talleilla oli intressi palkata Grönholm siitä huolimatta, että tämä kehitti kilpailijan autoa - Grönholmin nopeus ja siten mahdollinen menestys niissä ralleissa, johon hänet palkataan. Östbergin kohdalla ei mielestäni sellaista intressiä ole.
Tokihan Östberg on nuori, joten ei ole mitenkään sanottua, etteikö hänestä Wilson jr:a kovempi rattimies voi vielä sukeutua. Kunhan ihmettelen tätä kuviota yleensä ja sitä seikkaa, ettei Prodrivella nähdä järkeväksi käyttää hyväkseen vapaina olevia kuljettajia. Paskaakos näistä maalikko ymmärtää.
Östbergillä on ilmeisesti taustat hyvällä mallilla, ei 25:tä rallia WRC -autolla ja heikoilla tuloksilla oikein muuten voi selittää, joten ehkä M-Sportilla vaan ei voitu vastustaa rahan hajua.