Nyt on sitten Grönholm linkitetty Mini-projektiin Autosportin toimesta:--- Pakkohan sinne nyt on ottaa joku vähän kokeneempi kuski hommiin mukaan, ei ainakaan vielä ole muita nimiä huhuissa näkynyt. ---
http://www.autosport.com/news/report.php/id/85418In today's AUTOSPORT magazine, Gronholm admits to having talked to the parties involved in the Prodrive-run Mini World Rally Car and he says he would be interested in a programme of 2011 events.
The Finn said: "I might be interested [in coming back to WRC]. I would have to think. It's tough for the whole season again, but maybe it would be good to be involved in testing and some rallies. Why not?"
FAkta on, että nykyisiä tehdaskuskeja lukuunottamatta (Loeb, Ogier, Hirvonen, Latvala ja tunnetuin varauksin Hänninen, Kopecky) yhdelläkään rallikuskilla ei ole mahdollisuuksia ajaa voitoista puhumattakaan mestaruudesta ilman Prodrivea ja Miniä tai muuta uutta valmistajaa. Solberg ei tule ikinä olemaan Citroenilla paremmassa asemassa kuin ranskalaiset, Sordolle on jo paikka osoitettu.Mitäpä jos tuossa Mini/Prodrive kuviossa tilanne on niin ettei ketään kokeneempaa kuljettajaa kiinnosta mennä sinne. Taustalla Prodriven huono menestys Subarun kanssa.
En edeleenkään ymmärrä tuota Prodriven vähättelyä ja varsinkaan yhdistettynä jonkin ihmeen Toyotan hehkutukseen. Prodrive sentään on vakavamielinen kilpa-autojen valmistaja sarjasta ja auton merkistä riippumatta. Tarvittaessa ja sääntöjen salliessa varmasti haastaisivat muut vaikkapa omalla automerkilläänkin, mutta Toyotan kaltaiset autonvalmsitajat eivät nykyisin viihdy mukana paria kautta kauempaa, jos menestystä ei tule riittävästi, olipa heillä sitten kuinka pitkä ja legendaarinen historia tahansa moottoriurheilun parissa. :nope:Sepä se vasta perseelleenpudottava pyhä jysäys olisikin jos Toyota ilmoittaisi palaavansa, siihen projektiin voisi jo vähän uskoakin, Prodriven yritelmiin verrattuna.
Prodriven F1 sekoilut ovat varmaan tuoreempina mielessä kuin Hirvoskan tuska Subarun ratissa.Hirvosen potkut Subarulta (Prodriveltä) vielä aiheuttaa päänsärkyä, vai mikä suomalaisilla on tätä valmistajaa vastaan? :doubtful:
Kyseessä ei välttämättä ollut ainoastaan Prodriven kohellus.Anteeksi offtopic, mutta miten Prodrive oli itse syypää "F1-sekoiluihin?" Ensimmäisellä yrityksellä luvattuja ostoautoja ei kiitos Williamsin saanutkaan käyttää ja toisella kerralla talli ei vain tullut valituksi (väärä moottorivalinta?).
Subaru/Prodrive on voittanut yhtä monta valmistajien titteliä ja ottanut enemmän osakilpailuvoittoja rallin MM-sarjassa kuin Toyota joten aika hyviä yritelmiä ne Prodriven projektit on ollut...Sepä se vasta perseelleenpudottava pyhä jysäys olisikin jos Toyota ilmoittaisi palaavansa, siihen projektiin voisi jo vähän uskoakin, Prodriven yritelmiin verrattuna.
Eihän se Prodriven resursseista ole niinkään kiinni kuin Bemarin. Prodrivelta kuitenkin löytyy osaaminen rallitouhuun ja jos autonvalmistaja vaan viitsii pumpata puljulle rahaa ja luottaa näiden tekemisiin, niin eiköhän siitä valmista synny. Subarun kanssa Prodrivella taisi olla niukkojen resurssien lisäksi ongelmana se, että japanialaiset eivät oikein luottaneet Prodriven tekemisiin. Olen antanut kertoa itselleni, että sekaantuivat auton suunnitteluun yms....Toki toivominen on eri asian kuin ennustaminen, toivon tottamaar että saadaan kolmas kilpailukykyinen merkki sotkemaan soppaa oikein kunnolla, mutta ennustan että sen tekee ennemmin joku Toyotan resurssit omaava viritys Prodriven sijaan.
Samaa mieltä ei Subaru/Prodrive yhdistelmä huono ollut, itselläni Subaru oli koko olemassa olo ajan suosikkitalli ja kuskeinakin vuosien varrella mm Mcrae, Sainz, Burns, Mäkinen jne. Tosin ei Toyotakaan vähäpätöinen mutta Subaru oli enemmän rautaa.Subaru/Prodrive on voittanut yhtä monta valmistajien titteliä ja ottanut enemmän osakilpailuvoittoja rallin MM-sarjassa kuin Toyota joten aika hyviä yritelmiä ne Prodriven projektit on ollut...
No jaa. Prodrive kertoi alusta asti, että heidän mukaantulonsa on täysin riippuvainen mahdollisuudesta käyttää asiakasautoja. Se, että niiden käyttö "kiellettiin" tuskin oli millään muotoa sellainen asia, johon se olisi voinut varautua nähtyä kummemmin.Mutta tiimistä aiemmin jäänyt ultra-ammattimainen kuva tahriintui pahoin tuon seurauksena. Säännöistä ei oltu viivalla sekä lähdettiin soitellen sotaan USF1:n tyyliin.