Ralliuutisia.

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
WRC sen sijaan on näitä hyvikseensuhaajia täynnä ja IRC:n listan olisi siis pakko olla laajempi kuin: Block, Al-Qassimi, Räikkönen, Kuipers, Kuipers Jr., Van Merksteijn, Van Merksteijn Jr., Wilson, Villagra... :rolleyes:
Meinaat, ettei Kimin vauhti ole missään vaiheessa ollut lupaavaa?
 

mjh1010

Well-known member
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
53
Kuten? :doubtful:

Nopeasti IRC-sarjasta ei tule mieleen yhtäkään kuljettajaa, joka olisi siellä vain maisemia katsomassa. Poikkeuksetta lähes kaikilla on mahdollisuus taistella palkinnoista ja jopa osakilpailuvoitoista.

WRC sen sijaan on näitä hyvikseensuhaajia täynnä ja IRC:n listan olisi siis pakko olla laajempi kuin: Block, Al-Qassimi, Räikkönen, Kuipers, Kuipers Jr., Van Merksteijn, Van Merksteijn Jr., Wilson, Villagra... :rolleyes:
Juurihan Montenkin järjestäjät sanoivat etteivät halua takaisin WRC:hen, koska haluavat pitää Monten harrastajille (amatööreille) avoimena eivätkä halua niin paljon ammattilaisia. Ja kun IRC:ssä niitä autoja saa käyttöön halvemmalla kuin WRC:hen niin pakkohan sielä 15 huippunimen lisäksi on olla niitä sunnuntaikuskeja pilvin pimein.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Miksi Matthewin pitäisi luovuttaa auto, jonka ajamisesta hän maksaa kuten muutkin. Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää, että niitä autoja saa kyllä rahalla sieltä! Lyöt vain tarpeeksi ison setelinipun Malcolmin kouraan ja pääset ajamaan. Niin Matthewkin on tehnyt. Vai eikö sitä vain haluta ymmärtää?
Kuule ei se asia noin ole

Alla MTV3:n uutinen:
"Anderssonin paluuta MM-karkeloihin rajoittaa tällä hetkellä kuitenkin se tosiasia, että Fordilla on koko kalusto jo käytössä.

- Meillä on vain kymmenen autoa, jotka tulevat olemaan käytössä Portugalissa ja Sardiniassa. Emme kykene ajattaman kuin kymmentä autoa, Wilson perusteli."

Etkö usko Malcomia?
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Kuten? :doubtful:

Nopeasti IRC-sarjasta ei tule mieleen yhtäkään kuljettajaa, joka olisi siellä vain maisemia katsomassa. Poikkeuksetta lähes kaikilla on mahdollisuus taistella palkinnoista ja jopa osakilpailuvoitoista.

WRC sen sijaan on näitä hyvikseensuhaajia täynnä ja IRC:n listan olisi siis pakko olla laajempi kuin: Block, Al-Qassimi, Räikkönen, Kuipers, Kuipers Jr., Van Merksteijn, Van Merksteijn Jr., Wilson, Villagra... :rolleyes:
Täysin samaa mieltä. IRC:ssä tuntuisi olevan parempaa miestä poisluettuna tietysti nämä kärkipään kaverit.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Kuten? :doubtful:

Nopeasti IRC-sarjasta ei tule mieleen yhtäkään kuljettajaa, joka olisi siellä vain maisemia katsomassa. Poikkeuksetta lähes kaikilla on mahdollisuus taistella palkinnoista ja jopa osakilpailuvoitoista.

WRC sen sijaan on näitä hyvikseensuhaajia täynnä ja IRC:n listan olisi siis pakko olla laajempi kuin: Block, Al-Qassimi, Räikkönen, Kuipers, Kuipers Jr., Van Merksteijn, Van Merksteijn Jr., Wilson, Villagra... :rolleyes:
Täysin samaa mieltä. IRC:ssä tuntuisi olevan parempaa miestä poisluettuna tietysti nämä kärkipään kaverit.

Sue_me sanoi:
Meinaat, ettei Kimin vauhti ole missään vaiheessa ollut lupaavaa?
Ei Kimi ole esittänyt toistaiseksi sen parempia otteita kun nuo muutkaan joukossa olijat. Silloin tällöin ollut nopea, mutta onhan nuo muutkin joskus nopeita. Jos otetaan rallitaidot/nopeus vertailuun (myös IRC), ei Kimille jäisi autoa alle eikä edes ilman omaa rahaa nytkään. Kimihän itse sanoi, että oman tallin perustaminen oli ainut vaihtoehto. Auton värityksestä päätellen palaa tällä kaudella Kimin kukkarosta seteleitä ralliharrastukseen.
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1372
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Kuule ei se asia noin ole

Alla MTV3:n uutinen:
"Anderssonin paluuta MM-karkeloihin rajoittaa tällä hetkellä kuitenkin se tosiasia, että Fordilla on koko kalusto jo käytössä.

- Meillä on vain kymmenen autoa, jotka tulevat olemaan käytössä Portugalissa ja Sardiniassa. Emme kykene ajattaman kuin kymmentä autoa, Wilson perusteli."

Etkö usko Malcomia?
Eiköhän tuossa ole nätisti sanottu vaan se, että Anderssonin pojalla on tällä hetkellä sen verran hutera budjetti ettei sille löydy autoa. Ruotsin rallin rahat tuli ruotsalaisilta faneilta fb-kerjuulla. Se on vaan korrektimpaa sanoa medialle ettei ole autoja valmiina.

Ja sille joka epäili että IRCin kuskit ei oo huvikseenajajia kun niillä on mahdollisuus ajaa voitosta.. Eikös se kerro enempi siitä sarjan tasosta jos voitosta kamppailee sellasia nimiä kun Magalhaes ym.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2477
Eiköhän tuossa ole nätisti sanottu vaan se, että Anderssonin pojalla on tällä hetkellä sen verran hutera budjetti ettei sille löydy autoa. Ruotsin rallin rahat tuli ruotsalaisilta faneilta fb-kerjuulla. Se on vaan korrektimpaa sanoa medialle ettei ole autoja valmiina.

Ja sille joka epäili että IRCin kuskit ei oo huvikseenajajia kun niillä on mahdollisuus ajaa voitosta.. Eikös se kerro enempi siitä sarjan tasosta jos voitosta kamppailee sellasia nimiä kun Magalhaes ym.
Kyllä sillä PG:llä oli autossaan ihan oikeitakin sponsoreita, ettei se auto ruotsiinkaan nyt ihan täysin fb-keräyksellä tullut :rolleyes:

IRC:stä olen samaa mieltä, ei ne tasaiset kilpailut kerro mitään kuljettajien tasosta. Okei, onhan siellä Hänninen, Mikkelsen, PG ja Atkinson, ja näistäkään Proton-pojilla ei ole auton puolesta jakoa. Nnäiden jälkeen tuleekin jo niin iso kuilu että oltaisiin MM-sarjassakin jo siellä Räikkösen ja Villagran tietämillä.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11219
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Ihan oikeasti?
Oikeasti.

Kukaan tuolta listalta ei voi vakavissaan olettaa taistelevansa yleiskilpailujen voitoista. Silti he ajavat enemmän kuin yksittäisiä ralleja ja osallistuvat koko sarjaan. Henningkin on jo vähän siinä ja siinä. Tällaisia kuljettajia, joilla on varaa jäädä useammassa MM-rallissa minuuttitolkulla ei voi kutsua muuksi kuin rallituristeiksi.
mjh1010 sanoi:
Ja kun IRC:ssä niitä autoja saa käyttöön halvemmalla kuin WRC:hen niin pakkohan sielä 15 huippunimen lisäksi on olla niitä sunnuntaikuskeja pilvin pimein.
Tietenkin, mutta niin on ralleissa ollut aina. Nyt puhuttiin sarjan korkeimmasta tasosta. WRC:ssä on ehkä kuusi tai seitsemän kuljettajaa, jotka voivat ajaa jokaisessa rallissa voitosta. Jos IRC:ssä olisi jokaisessa rallissa tuo 15 huippunimeä, niin silloinhan WRC tarvitsee juurikin nuo listaamani täyttäjät, jotta he pääsevät samoihin lukemiin. Ja kun niistä ei kuitenkaan ole itse kilpailulle mitään arvoa, niin mieluummin ottaa ne tasaväkiset 15 voitosta taistelijaa IRC:n huipulla kuin 7 huippua ja 9 huvikseensuhaajaa WRC:n huipulla.
ettelbruck sanoi:
Tässä muuten kauden 2010 finaalikisan tulokset:
http://timing.sporttraxx.com/races/cyprus-2010/final/#overall

Ei sillä että WRC:tä pitäisin IRC:tä 'parempana'.
Eikä kannatakaan. Kyse on yksittäisistä ralleista. Kyproksellakin kuitenkin tuli enemmän autoja maaliin, kuin esimerkiksi Meksikossa lähtee matkaan. Ja ei tarvitse olla kummoinenkaan ralliasiantuntija löytääkseen tuostakin listasta ne mukana lähinnä vain pyörivät pankkitilin polttajat, joista ihailtavan moni jäi kotiin, mutta joista muutaman piti kuitenkin tuonnekin raahautua.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tällaisia kuljettajia, joilla on varaa jäädä useammassa MM-rallissa minuuttitolkulla ei voi kutsua muuksi kuin rallituristeiksi.
Miksi kutsuisit sellaisia kuljettajia, jotka jäävät IRC-rallissa minuuttitolkulla? Kyllä ne aikaerot IRC:ssäkin ovat aika suuret jo pistesijoillekin ajaneiden kesken. Sikäli puhe 15 tasaväkisesti voitosta taistelevasta kuskista ei oikein vastaa tuloksia.
Kyse on yksittäisistä ralleista.
Kyse tosiaankin on yksittäisistä ralleista, sillä esim. viime kaudella jokseenkin koko sarjan ajamiseen sitoutuneet kuskit oli laskettavissa yhden käden sormilla. Nuo 15 voitosta taistelevaa kuskia saadaan raavittua kokoon, jos lasketaan kaikki jossain vaiheessa johonkin ralliin osallistuneet sarjan kuskeiksi. Viime kaudella yhteensä 15 kuskia ajoi podiumille. Näistä 7 osallistui vain yhteen tai kahteen ralliin. Eli ei siellä 15 voitosta taistelevaa kuskia samaan aikaan lähtöviivalla ole.
 
Viimeksi muokattu:

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Miksi kutsuisit sellaisia kuljettajia, jotka jäävät IRC-rallissa minuuttitolkulla? Kyllä ne aikaerot IRC:ssäkin ovat aika suuret jo pistesijoillekin ajaneiden kesken. Sikäli puhe 15 tasaväkisesti voitosta taistelevasta kuskista ei oikein vastaa tuloksia.
Samaa sakkia. Tosin IRC:n tapauksessa täytyy ottaa huomioon, että nämä kuljettajat eivät vie paikkoja muilta kuljettajilta. Mukana on myös selvästi asvalttikuljettajia, joiden ei voi olettaakaan olevan nopeita soralla ja toisin päin. He eivät ole turisteja. Määritelmäni on se, että kuljettajalla täytyy olla mahdollisuus taistella voitosta, jotta investointi olisi edes jollakin tavalla järkevä. IRC:ssä se kuitenkin mahdollista noin monelta kuljettajalta, kun taas WRC:ssä tehdastallit hallitsevat siellä.
Kyse tosiaankin on yksittäisistä ralleista, sillä esim. viime kaudella jokseenkin koko sarjan ajamiseen sitoutuneet kuskit oli laskettavissa yhden käden sormilla.
Niin puhut nyt FIA:n WRC-sarjasta. Viime vuonna koko sarjaan osallistui 10 kuljettajaa, joista kahdeksan ajoi koko sarjan. Räikkönen jätti yhden rallin ajamatta ja oli pisteissä 10.s.
Nuo 15 voitosta taistelevaa kuskia saadaan raavittua kokoon, jos lasketaan kaikki jossain vaiheessa johonkin ralliin osallistuneet sarjan kuskeiksi. Viime kaudella yhteensä 15 kuskia ajoi podiumille. Näistä 7 osallistui vain yhteen tai kahteen ralliin. Eli ei siellä 15 voitosta taistelevaa kuskia samaan aikaan lähtöviivalla ole.
Et siis tarkoittanutkaan WRC:tä. San Remossa ainakin oli toistakymmentä kilpailukykyistä S2000-autoa. Ja WRC:ssä viime vuonna vain ne kuusi huippukuljettajaa ajoivat kaikki palkinnoille. Muilla ei ollut jakoa.

Oikeastihan kuka tahansa tajuaa, että kuuden miehen ja kahden autonvalmistajan MM-sarja on todella heikkotasoinen, mutta ääneen sitä ei saa sanoa. Vielä tuomittavampaa on myöntää nauttivansa jostain muusta vaihtoehtosarjasta enemmän.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Niin puhut nyt FIA:n WRC-sarjasta. Viime vuonna koko sarjaan osallistui 10 kuljettajaa, joista kahdeksan ajoi koko sarjan. Räikkönen jätti yhden rallin ajamatta ja oli pisteissä 10.s.
IRC:ssä kukaan ei ajanut kaikkia kisoja ja vain viisi ajoi 3/4 kisoista tai enemmän.
San Remossa ainakin oli toistakymmentä kilpailukykyistä S2000-autoa.
Mutta silti pätkien Top3-sijoitukset jaettiin vain kahdeksan kuskin kesken. Jos siellä olisi 15 kuskia tasapäisesti taistelemassa voitosta, eikö niiden pätkilläkin pitäisi sitten pärjätä?
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18417
Rallitiimit kosiskelevat Juha Kankkusta

Rallin nelinkertainen maailmanmestari Juha Kankkunen mielii takaisin rallin pariin. Kankkunen saattaa testata WRC-autoa jo Portugalin MM-rallin yhteydessä.

- Menen testaamaan tämän päivän WRC:tä. Saatan ajaa testejä Portugalissa, Kreikassa tai sitten Jyväskylässä. Minähän voin testata milloin tahansa, kun en ajaa sarjaa, Kankkunen kertoi IS Urheilulle Geneven autonäyttelyn yhteydessä.

Kankkunen kertoo saaneensa kyselyitä talleilta, eikä hän kiertele sitä, etteikö ajaminen yhä kiinnostaisi. Täysi MM-sarja on hänen mukaan kuitenkin poissuljettu vaihtoehto.

- Ei se kiinnostus ralliin mihinkään katoa, eikä sen pidäkään kadota.
Nyt autotkin ovat sellaisia, joilla minä opettelin ajamaan. (Iltasanomat, 03.03.2011 11:08 )
Ihan mukava Kankkusta olisi nähdä testien merkeissä ralli poluilla ja ei muutamat rallitkaan MM-sarjassa olisi pahitteeksi...
 
Viimeksi muokattu:

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Kuule ei se asia noin ole

Etkö usko Malcomia?
Sovitaan sitten, että ei ole.

Kyllä PG yrittää kerätä rahaa Sardiniaa varten ja ajaa siellä, jos saa budjetin kuntoon. Kumma homma, että meinaa ajaa vaikkei ole yhtään autoa. :eek: En ole varma muiden Ford-kuskien ohjelmasta, että ketkä Sardiniassa ajavat ja ketkä eivät, mutta uutinen on ainakin siltä osin väärä, koska PG siellä meinaa ajaa.

Uskon kyllä, näköjään uskoo mediakin...
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Anton Alén kävi jossain vaiheessa jonkinasteisia keskusteluja/neuvotteluja Protonin kanssa IRC-kuviosta, mutta kovin hissukseen ovat olleet mahdollisista tulemuksista näiden neuvotteluiden osalta. Noinkohan AA:n ura loppui ennenkuin ehti kunnolla alkaakaan vain siksi ettei Fiat-Abarth nähnyt tarpeelliseksi panostaa Grande Punto S2000:n kehittämiseen eikä sitten tulosten jäädessä vaisuiksi (vs. Skoda ja Pösö) enää koko kilpailutoimintaankaan....
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1993
Unkarin lahja ralliautoilulle Frigyes Turan ajaa täyden SWRC-sarjan tänä vuonna Fiesta S2000:lla. Turan nähdään Suomessa ja sen lisäksi Jordaniassa, Sardiniassa, Kreikassa, Saksassa, Ranskassa ja Kataloniassa. Turan muistetaan viime kausilta yksittäisistä top 10 -ajoista/sijoituksista 307 WRC:llä ja lisäksi viime Kataloniasta hurjasta ulosajosta. Tsemppiä!
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18417
Volkswagen haluaa Loebin rallitähdekseen

Turun Sanomat 8.3 2011 13:15:27

Rallin MM-sarja on tekemässä kovan luokan kaappauksen, kun saksalainen autojätti Volkswagen on tulossa mukaan. Tänä vuonna Volkswagenin valtakuntaan lukeutuvista merkeistä Skoda osallistuu 2000-luokan MM-sarjaan.

Italialaisen Auto Sprint -lehden mukaan Volkswagen ajaisi ensimmäisen MM-rallinsa ensi kauden puolivälissä ja 99,9 prosentin varmuudella Polosta tehtäisiin sen WRC-auto. Ensi vuosi olisi näin valmistautumista kauden 2013 MM-taistoon.

Wolfsburgin autojätti ajaa vielä ensi tammikuussa Dakarin erämaarallissa, mutta sen jälkeen aavikkoseikkailut on käyty ja katse suunnataan rallin MM-menestykseen.

Volkswagenin kilpaohjelmaa johtaa Kris Nissen ja tiimin manageriksi neuvotellaan espanjalaistähti Carlos Sainzia, joka voitti Volkswagenilla Dakar-rallin 2010, mutta hävisi nyt tammikuussa tallikaverilleen Nasser al-Attiayhille.
Itse kyllä puoltaisin tätä projektia, mutta ken tietää sillä Loeb on ollut Citroenin miehiä henkeen ja vereen. Wolkkari on Dakar rallissa mukana ainakin vielä ensi vuonna, niin tuossa sitten Loebillä olisi mahdollisuus siihenkin osallistua jos haluaa.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Eikös semmoista ole huhuiltu että Portugalin rallin aikaan Volkkari olis jo ilmoittelemassa tästä projektista, kuskien nimeäminen voi sitten olla eri juttu jos Loebia vielä haikaillaan. Oli miten oli niin Juholle pitää löytyä vakipaikka, oli se sitten Volkkarilla tai vaikka Citikalla.
 
Ylös