V.A.G.lla on rahaa kokolailla runsaasti, joten jos ja kun MM-tasolle lähdetään, niin hommat tehdään sitten kunnolla. Vaikka Juho Hänninen onkin tehnyt S2000 Skodalla hyvää työtä, niin taitaa silti olla liian nimetön kaveri Petter Solbergin ja Seb Loebin rinnalla. Ja Suomi taitaa muutoinkin olla aika mitätön markkina-alue. Mutta rahalla varmaan sais Hänninenkin ostettua itselleen kaluston ja huoltopalvelut.On myös huhuttu, että Volkswagen koittaisi hommata Petter Solbergia tiimiinsä ensi kaudeksi(?)
Loebhän on ollut jo pitkään kahden vaiheilla uransa jatkon suhteen. En jaksa uskoa, että sitä kiinnostaa lähteä leikkimään enää vuonna 2013 ja kärsimään tuoreen auton lapsentaudeista ym.. Mainekin ottaisi kolhuja.V.A.G.lla on rahaa kokolailla runsaasti, joten jos ja kun MM-tasolle lähdetään, niin hommat tehdään sitten kunnolla. Vaikka Juho Hänninen onkin tehnyt S2000 Skodalla hyvää työtä, niin taitaa silti olla liian nimetön kaveri Petter Solbergin ja Seb Loebin rinnalla. Ja Suomi taitaa muutoinkin olla aika mitätön markkina-alue. Mutta rahalla varmaan sais Hänninenkin ostettua itselleen kaluston ja huoltopalvelut.
Eikös Hänninen jossain haastiksessa sanonut että ei muuten olisi Meksikossakaan, jollei Volkkarilla jotain suunnitelmia olisi??Loebhän on ollut jo pitkään kahden vaiheilla uransa jatkon suhteen. En jaksa uskoa, että sitä kiinnostaa lähteä leikkimään enää vuonna 2013 ja kärsimään tuoreen auton lapsentaudeista ym.. Mainekin ottaisi kolhuja.
Uusi tiimi tarvitsee parhaimmat mahdolliset kuljettajat mitkä ovat saatavilla. Itse pistäisin kyllä reiluisti pelimerkkejä Hänniselle, koska konsernissa mies ja suorituskyky tunnetaan hyvin.
Eiköhän ne jatka kun Ogier on kovaa vauhtia kasvamassa tilalle.Vai käykö Hänniselle grönholmit eli antaa vuosien ajan näyttöjä yhden konsernin autolla ja lopulta hyppääkin toisen tehtaan kelkkaan. Koska ilmeisesti Loeb lähtee joko uusiin seikkailuihin tai eläkepäiville lähiaikoina, ja sehän tarkoittaa avointa paikkaa Citikalla (jos Citikka enää siinä vaiheessa on sarjassa, ja jos meillä on ylipäätään mitään sarjaa mitä ajaa). Mutta jotenkin tuntuu että jossain vaiheessa se paikka jostain irtoaa Juholle, pakko siihen on uskoa.
Ketomaalla on ainakin Citroen-tallin tunteva manageri. Sehän olisi kreisiä. Citroen 2012: Ogier ja Ketomaa. Suits me!Yksi vaihoehto voisi olla Ketomaa tai joku muu "kokematon" mm-tasolla, joka olisi riittävän nopea mutta taipuisi kakkoskuskiksi näyttöpaikan saadakseen.
No muttakun... Ruotsissa ei tuota kuljettajatuotantoa juuri ole ollut sitten Pärren ja kumppaneiden päivien. Joku PG on kuskina samaa tasoa kuin vaikkapa Poronperä tai Gardemeister. Saksasta ei ole tullut edes Schwarzin tasoista kuskia ja Arminkin oli perin kaukana Röhlin tasosta. Espanjan lippua kantaa yksin Dani Sordo, englannin ainoa kuskilupus on Kris Meeke, jonka näytöt toistaiseksi eivät ole lähelläkään Ogierin tai edes Latvalan tasoa. Norskeilla on kaksi hiipuvaa tähteä ynnä Mads Oestberg.Nyt näyttää taas meno siltä että maailmassa ei ole kuin suomalaisia kuskeja...
Viime kuun alussa postasin tänne ranskalaisen uutistoimiston Loeb haastattelun jossa hän sanoi että tulevaisuudessa Le mans 24 tunnin kisan ajaminen, Dakarin kiertäminen ja jopa DTM sarja kiinostivat miestä.Voisi vielä kysyä että miksi Loeb siirtyisi/olisi kiinnostunut siirtymään uuteen talliin ja uuteen projektiin enää tässä vaiheessa uraa, kun on kuitenkin jo hyvän aikaa sitten puhellut että kohta saa riittää ja sen jälkeen tehdään jotain ihan muuta.
Itse olenkin parina vuotena ihmettellyt, että miksi kahta FIA:n MM-sarjaa ajetaan niin usein samana viikonloppuna.Ei enää rallia ja formuloita päällekkäin?
Rallin MM-kalenteri 2012 julkistetaan ennen maaliskuun loppua. Kansainvälisen autoliiton FIA:n moottoriurheilun maailmanneuvosto käsitteli kalenteriluonnosta tiistain kokouksessaan.
Ensi kaudella pyritään siihen, että MM-rallit eivät osuisi samoille viikonlopuille formula 1 -kisojen kanssa. Tänä vuonna seitsemän MM-rallia ajetaan F1-viikonloppuina.
(MTV3)
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/2011/03/1286998/ei-enaa-rallia-ja-formuloita-paallekkain
Volkkarihan on lopettamassa Dakar ajelut ja siirtymässä WRC-ralleihin....Viime kuun alussa postasin tänne ranskalaisen uutistoimiston Loeb haastattelun jossa hän sanoi että tulevaisuudessa Le mans 24 tunnin kisan ajaminen, Dakarin kiertäminen ja jopa DTM sarja kiinostivat miestä.
Luulen että jos Dakariin Loeb osallistuisi ensi vuonna niin autona olisi Wolkkari (sponsori Red Bull) tai ellei sitten ajeta erämaaralleihin sisään tulevaisuudessa Citroen DS4-Raid.
Kyllä, mutta jos en nyt väärin muista niin vielä ensi vuoden Dakarissa ovat mukana.Volkkarihan on lopettamassa Dakar ajelut ja siirtymässä WRC-ralleihin....
No mutta Ranskalaisethan ovat sitä mieltä, että kellon ympäri ajo Le Mansissa on maailman paras kilpailu. F1 on jopa heidän mielestään liian hienostunut ja kallis yleellisyys, jota he eivät näköjään enää tarvitse. Suomalaisten ohella he kuitenkin tuntuvat olevan lähes ainoita, joiden mielestä tähän "nakkikiska-ajoon" on järkevää investoida. Mutta eihän noista patonginpurijoista ole koskaan voinut saada selvää.Siksi että Ranskalaiset katsovat että Formula 1 on maailman paras kilpailu ja ralli nysvääjien, puitten kierto leikkiä, toiselta nimeltään nakkikiskan ympäri ajoa :alppu:
Siinäpä sitä motivaatiota kerrakseen. Mahtisarjoja on monta, joten siinä sitä on sovittamista. Viikossa ja eritoten viikonlopussa kun on aina vain se tietty määrä tunteja. Tarjontaa on riivatsalosti joka suunnalta. Kuluttaja on kuningas!Merkitystä tuolla lienee lähinnä vain Euroopan rallien voimapätkien televisiointiin ja se luultavasti onkin FIA:n ainoa motivaatio. Kaupallinen ja ainoa syy.