Kivikautinen juttu jo, mutta kun pisti sattumalta silmääni, niin pakko kommentoida: C-nelkku on/oli itseasiassa aika hyvän näköinen laite. Kyllä siitä rumimman ralliauton tittelistä kisatessa Citikan BX 4 TC taitaa edelleen olla kukkulan kuningas, eikä tuo MG Metrokaan ole kovin kaukana kärjestä. Seat Cordoba oli siviiliautona aikalailla HMV mutta WRC korisarjan myötä ulkonäkö parani jonnin verran.C4 ja Focus 07 ovat ainakin jo jääneet historiaan. Nimittäin maailman rumimpina ralliautoina koskaan. C4 on varsinainen family wagon ja Focus semmonen ihme tankki. Itse asiassa oikeasti kummastuttaa, että miten Focuksesta on saatu noin toimiva tuollaisella muodolla.
Itsehän heitän kisaan Rover Vitessen.. Miten sellaisesta aihiosta on ylipäätään edes yritetty tehdä ralliautoa?Kivikautinen juttu jo, mutta kun pisti sattumalta silmääni, niin pakko kommentoida: C-nelkku on/oli itseasiassa aika hyvän näköinen laite. Kyllä siitä rumimman ralliauton tittelistä kisatessa Citikan BX 4 TC taitaa edelleen olla kukkulan kuningas, eikä tuo MG Metrokaan ole kovin kaukana kärjestä. Seat Cordoba oli siviiliautona aikalailla HMV mutta WRC korisarjan myötä ulkonäkö parani jonnin verran..
Itsehän heitän kisaan Rover Vitessen.. Miten sellaisesta aihiosta on ylipäätään edes yritetty tehdä ralliautoa?
Citroen Visa oli kyllä semmonen meno peli C-ryhmässä, että ei voi kun ihmetellä miksi tuonlainen auto edes oli mukana C-ryhmän aika kaudella muutamissa kisoissa. Ulkonäöllisestikään auto ei ollut kauneimpia.Kivikautinen juttu jo, mutta kun pisti sattumalta silmääni, niin pakko kommentoida: C-nelkku on/oli itseasiassa aika hyvän näköinen laite. Kyllä siitä rumimman ralliauton tittelistä kisatessa Citikan BX 4 TC taitaa edelleen olla kukkulan kuningas, eikä tuo MG Metrokaan ole kovin kaukana kärjestä.
Ajatus Visasta C-ryhmäläisenä kutkuttaa kyllä nauruhermoja mukavastiCitroen Visa oli kyllä semmonen meno peli C-ryhmässä, että ei voi kun ihmetellä miksi tuonlainen auto edes oli mukana C-ryhmän aika kaudella muutamissa kisoissa. Ulkonäöllisestikään auto ei ollut kauneimpia.
Missä on väitetty, ettei Matthew tuo rahaa tiimiin? Käsittääkseni nuorempi Wilson nimenomaan maksaa tallipaikastaan tällä kaudella ja on täten oikeutettu ajamaan tiimin autolla siinä missä kuka muu tahansa suhari.Ja tosiaan kuten mjs jo totesikin, niin surullista kyllä Matthewn ja paikoitellen isäpapankin kommenteista ainakin vielä viimevuonna sai sen kuvan, että tosissaan mennään. Eikä tämä ole keneltäkään pois, mutta säälittää katsoa tuollaista. Rahalla autonsa ostavat suharit ovat siis asia erikseen, he tiedostavat etteivät edes ole voittokamppailuissa mukana, ja kaikki saa toki harrastaa jos pätäkkää pistää, joskin kunnon rallifanina sitä toivoisi että jokaisessa autossa istuisi kyvykäs rattimies.
4 metrin minimipituudella on osansa asiassa, mutta Peugeot 206 ja Skoda Fabiakin on saatu venytettyä sihien mittaan, joten se ei ole perimmäinen syy. Mitsulla ja Subella on perinteet pitkältä, 4-ryhmän ajoilta Lancerista ja a-ryhmän Imprezasta, joten siinä varmaan yksi syy niiden käyttöön. Siviilipuolen myynti on luultavasti toinen. Toisaalta, ei nekään oikeesti mitään isoja autoja ole.Tiedä sitten oliko puhtaasti markkinointi-tekniset syyt, kun "pakottivat" Mitsun ja Subben ja myöhemmin Skodillacin rakentamaan rA/WRC autonsa näiden "taksimallien" pohjalle vai oliko sekin joku FIA:n "kuningasajatus". Sieltä suunnalta kun on näitä aivopieruja päässyt tasaisin väliajoin.
Fordin sisäpiiriläinen sieltä taas tuli puolustelemaan omiaan... kerro toki meillekkin, jos Matthew ajaa tarkoituksella vain puolella kaasulla, kerää ajokokemusta, tai muuten vain tarvitsee aikaa kehittyäkseen.
Sillä pitäisihän se jo näin monen ajovuoden jälkeen olla selvää, että Matthew on suomeksi sanottuna paska. En ole kateellinen siitä, että hän saa ajaa WRC-autoa, onhan se tavallaan ihan loogista kun isäpappa niitä autoja ajattaa. Rattimiestä tästä kaverista ei vain tunnu saavan edes tekemällä, kun kaiken maailman Villagrat ja Räikkösetkin paahtavat molemmilta puolilta ohi.
Karu totuus vain on se, että mikäli Wilson ei ajattaisi Fordin tehdasautoja, niin Matthewista ei oltaisi ikinä edes kuultu MM-tasolla. Osaahan se autoa ajaa ja suoriutuu siitä varmasti paremmin kuin esimerkiksi minä, mutta pointti onkin siinä, että se taso ei ole sitä mitä maailman huipulla vaaditaan.
PG voi edelleen ostaa oman Fiestansa sieltä jos haluaa. Tuntuu vain olevan kaverilla ongelmia budjetin kanssa, auton on itselleen kuitenkin varannut Sardinian kisaan. Yhtälailla se Wilson Jr. maksaa autostaan kuin kaikki muutkin suharit.Loistavaa kritiikkiä Wilsson juniorista. Kyllä itekin paljon mieluumin näkisin PG:n Wilssonin Fiestassa ja passittaisin pojan vaikka IRC-sarjaan. Sielähän vasta niitä huvikseensuhaajia piisaa (vaikka IRC muuten ihan hienoa seurattavaa onkin).
Eihän se taso päätä huimaa, jos vaikka samalla katsoo listaa niistä kuljettajista jotka ovat tyystin ilman ajohommiaOnko tuolla sarjassa taso muutenkaan sitä mitä maailman huipulla vaaditaan? Turisteja löytyy enemmän kuin rattimiehiä. Maailman 20 parhaasta rallikuskista 7 on tällä hetkellä WRC-autojen ratissa.
Tottakai saa, mutta miksi sitä pitää korostaa kokoajan? Kukaan ei odota mitään, mutta silti aina vain uudestaan ja uudestaan joka rallissa nostetaan esiin Matthewin hitaat ajat. Kai sen vauhdin tason on jo kaikki nähneet? Vai haittaako se tosiaan ihmisiä niin paljon?Edelleen - tokihan poika pörrätä saa jos rahaa riittää, mutta saa kai sitä hitauttakin kummastella.
Wilsonit tekisivät suuren palveluksen rallikansalle luovuttamalla auton jollekin joka osaa ajaa. Miksei vauhtia saa parjata joka kisan jälkeen? Minua ainakin naurattaa tämä pelleily. Ajetaan sarjan parhaita autoja ja jäädään minuuttitolkulla. Väittäisin että moni foorumin lukijakin tuolla kokemuksella olisi nopeampi!Tottakai saa, mutta miksi sitä pitää korostaa kokoajan? Kukaan ei odota mitään, mutta silti aina vain uudestaan ja uudestaan joka rallissa nostetaan esiin Matthewin hitaat ajat. Kai sen vauhdin tason on jo kaikki nähneet? Vai haittaako se tosiaan ihmisiä niin paljon?
Matthew on aina "korvannut" tavalla tai toisella ajamisensa.
Viime vuonna vielä pystyi piiloutumaan kivikautisen Focuksen kilpailukyvyttömyyden taakse. Tänä vuonna tuota korttia ei enää pystykään käyttämään.Wilsonit tekisivät suuren palveluksen rallikansalle luovuttamalla auton jollekin joka osaa ajaa. Miksei vauhtia saa parjata joka kisan jälkeen? Minua ainakin naurattaa tämä pelleily. Ajetaan sarjan parhaita autoja ja jäädään minuuttitolkulla. Väittäisin että moni foorumin lukijakin tuolla kokemuksella olisi nopeampi!
Miksi Matthewin pitäisi luovuttaa auto, jonka ajamisesta hän maksaa kuten muutkin. Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää, että niitä autoja saa kyllä rahalla sieltä! Lyöt vain tarpeeksi ison setelinipun Malcolmin kouraan ja pääset ajamaan. Niin Matthewkin on tehnyt. Vai eikö sitä vain haluta ymmärtää?Wilsonit tekisivät suuren palveluksen rallikansalle luovuttamalla auton jollekin joka osaa ajaa.
Siksi koska se ei osaa ajaa. Jonkun paremman kuskin ajamista olisi mukavampi seurata.Miksi Matthewin pitäisi luovuttaa auto, jonka ajamisesta hän maksaa kuten muutkin. Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää, että niitä autoja saa kyllä rahalla sieltä! Lyöt vain tarpeeksi ison setelinipun Malcolmin kouraan ja pääset ajamaan. Niin Matthewkin on tehnyt. Vai eikö sitä vain haluta ymmärtää?
Kaikki tällaisesta varmasti haaveilevat myös muutaman muun kuin pelkän Wilsonin auton osalta, mutta näin ei tule käymään tässä maailmassa. Raha ratkaisee, ja bisnestä se on rallikin. Autoja ei anneta hyvää hyvyyttään, ei edes hyville kuskeille.Wilsonit tekisivät suuren palveluksen rallikansalle luovuttamalla auton jollekin joka osaa ajaa. Miksei vauhtia saa parjata joka kisan jälkeen? Minua ainakin naurattaa tämä pelleily. Ajetaan sarjan parhaita autoja ja jäädään minuuttitolkulla. Väittäisin että moni foorumin lukijakin tuolla kokemuksella olisi nopeampi!
Kuten? :doubtful:passittaisin pojan vaikka IRC-sarjaan. Sielähän vasta niitä huvikseensuhaajia piisaa