Ralliuutisia.

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Haastattelun lopussa Duval toteaa vielä, että ralli oli hänelle enemmänkin harrastus ja että varsinainen työpaikka on perheen autokorjaamolla.
Duvalista tuli mieleen, minne on hävinnyt Gigi Galli?.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Haastattelun lopussa Duval toteaa vielä, että ralli oli hänelle enemmänkin harrastus ja että varsinainen työpaikka on perheen autokorjaamolla.
Sääli että lopettaa, ajovuosia olisi ollut vielä jäljellä. Mikon ikäinen ja Kimiä nuorempi kaveri.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2216
Duvalista tuli mieleen, minne on hävinnyt Gigi Galli?.
Ei ole tainnut Saksan onnettomuuden jälkeen ajaa yhtään kisaa. Sen muistan, että jossain vaiheessa testasi C4:sta. Jos ei sitten ole enää täydessä iskussa tms. kun ei ole kuulunut sen jälkeen mitään. Luulisi rahoituksen löytyvän edes IRC-kisaan jos haluaa vauhtiaan todistaa, tai muuten vaan harrastaa. Aikaisemmin iso osa rahoituksesta tuli Pirelliltä, joka ei enää WRC-puolella taida tukea kuin nuoria.
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1395
Vanha patuhan se Galli jo on. Turha maksaa itseään kipeäksi että voisi loukkaantua uudelleen.. Uutta uraa ei kuitenkaan tule.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8268
Pientä vertailua noihin kahteen ex-kuskiin liittyen, Duval kiersi MM-sarjaa WRC-autolla jo 21-vuotiaana kun Gigi pääsi WRC:n makuun MM-sarjassa vasta vähän kypsemmällä iällä eli 31-vuotiaana. Duvalilla olisi vielä iän puolesta mahkuja mutta pääkoppa on varmaan todettu jo moneen kertaan kestämättömäksi, ja sitten pitäisi vielä löytää jostain kartturi siihen kyytiin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Pientä vertailua noihin kahteen ex-kuskiin liittyen, Duval kiersi MM-sarjaa WRC-autolla jo 21-vuotiaana kun Gigi pääsi WRC:n makuun MM-sarjassa vasta vähän kypsemmällä iällä eli 31-vuotiaana. Duvalilla olisi vielä iän puolesta mahkuja mutta pääkoppa on varmaan todettu jo moneen kertaan kestämättömäksi, ja sitten pitäisi vielä löytää jostain kartturi siihen kyytiin.
Eikös Gallilla olisi vähän sama ongelma, sehän tylytti kartturiaan ihan fyysisestikin välillä?
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Ei ole tainnut Saksan onnettomuuden jälkeen ajaa yhtään kisaa. Sen muistan, että jossain vaiheessa testasi C4:sta. Jos ei sitten ole enää täydessä iskussa tms. kun ei ole kuulunut sen jälkeen mitään. Luulisi rahoituksen löytyvän edes IRC-kisaan jos haluaa vauhtiaan todistaa, tai muuten vaan harrastaa. Aikaisemmin iso osa rahoituksesta tuli Pirelliltä, joka ei enää WRC-puolella taida tukea kuin nuoria.
Lokakuussa 2009 testasi C4:sta ranskassa ja IRC:hen havitteli vielä sen jälkeen kertaalleen. Viime vuonna jotain näytösajoja ajellut.

Muista vanhoista suhareista Roman Kresta on kierrellyt muutamien IRC osakilpailujen lisäksi Tshekkien ralli sarjaa omalla tiimillään.

Ihan kiva minusta aina on nähdä näitä konkareita ajohommissa, jos ei WRC tai IRC paikkoja avautuisi niin sitten joissain kotimaan rallisarjoissa tai aavikko ralleissa.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Käsittämätöntä ettei Duvalille löydy sponssia. Kuitenkin ennen Ogierin tuloa oli monena vuotena ainut joka pystyi haastamaan Loebin asfaltilla ja on mennyt kovaa sorallakin. Miltei 10 vuoden kokemus MM sarjasta ja vielä olisi varmaan toiset 10 ajettavana. Jos itse olisin sponsori niin etsisin just tuollaisia näyttäviä kuljettajia, joilla on todellista nopeutta ja attackia. Miksi sponsoroisin jotain joka hissuttelee maaliin koko kauden vaikka sijoilla 4-7, eikä saa koskaan mitään näkyvyyttä, puhetta, tms. aikaiseksi. Sama se onko loppupisteissä 4. vai 10. vain voittajat muistetaan. Lisäksi en tiedä edes kuinka rallissa saa talliloppupisteistä rahaa? Käsittääkseni ei ole samanlainen tyhmäsysteemi kuin F1 puolella, joten niilläkään pisteillä ei ole väliä. Kyllähän ne romutetut autotkin tietty maksaa, mutta harvemmin nuo ihan tuhannen paskaksi on mennyt sen enempää kuin muillakaan kuljettajilla. Mielestäni Duvalin ulosajoherkkyys on hiukan liioiteltua ja toisaalta kuka yrittää niin joskus lipsahtaa. Duvalilla on näytön paikat ollut harvassa viime vuosina, joten yritys on ollut vielä kovempaa kuin tallipaikka-aikoina. Toivottavasti nyt joku laittaisi rahansa likoon, ettei tarvi kaverin korjailla jotain autonromuja.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3547
Sijainti
JKL
Toivottavasti nyt joku laittaisi rahansa likoon, ettei tarvi kaverin korjailla jotain autonromuja.
Näin se ikävä kyllä on aina ollut ja tulee aina olemaan... Ei ne nopeimmat välttämättä pääse parhaille paikoille vaan sopivimmat. Esimerkkinä vaikka Ogier joka sattui olemaan ranskalaisena olemaan Sordoa sopivampi... Ja siksi suomalaisten osuus huippupaikoilla tullee tippumaan tulevaisuudessa...
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2216
Fordin kannattaa jatkossa pakata rekkaan 2-3 autoa Latvalan testeihin. :rolleyes:

Odotan mielenkiinnolla Meksikoa. Siellä ei penkka pelasta. Toki Ruotsissa otetaan enemmän riskiä, mutta varmaan joka kuskilla tuli virheitä joissa olisi normaali kisa jäänyt kesken. :alppu:

sportti.com sanoi:
Jari-Matti Latvalalle sattui vuoden toinen testiulosajo keskiviikkona, kun Ford-kuski kaatoi Fiesta RS WRC -rallikilpurinsa päivän viimeisellä vedolla. Latvalan mukaan kosteat olosuhteet ja hämärtynyt ilta olivat osasyynä kolariin.

- Mulla oli jo sellainen tunne, että pitäisikö enää ajaa, mutta päätimme vetää vielä kerran, Latvala kertoi Sport Contentille.

- Tie oli sateen vuoksi mutainen ja lisäksi oli jo melko pimeää. Perä lähti irti mutalammikosta ja osui valliin. Sitten auto meni pari kertaa katon kautta ympäri, Latvala kertasi.

Latvala vaurioitti Fordin uutta kilpuria myös ennen Ruotsin rallia ajetuissa testeissä.

- Kyllähän tämä kiukuttaa, siitä ei pääse mihinkään. Mukana on ollut huonoa tuuriakin, että kahdessa peräkkäisessä testissä kävi näin.

Fiestaan tuli lähinnä peltivaurioita, mutta kaadon vuoksi Ford joutui keskeyttämään Portugalin testit pariksi päiväksi.

- Mikko (Hirvonen) jatkaa testejä lauantaina ja sunnuntaina. Itse ajan vielä maanantaina, Latvala sanoi.
 
Viimeksi muokattu:

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8268
No onpahan ainakin kolaridataa tallilla käytössä yllin kyllin jo ennenkuin kausi on ehtinyt kunnolla alkaa, vielä kun pääsevät ihan ajamaankin testeissä niin voi vielä hyvä tulla. Ihan jo jännittää että kumpi Ford-veljeksistä korkkaa kaatotilastot uusilla autoilla. Ja kun vielä rakettilentäjä Novikov päästetään irti niin sieltähän loppuu pajalta Fiestat kokonaan kesken.
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
911
Latvala on jälleen tuonut oman korvaamattoman panoksensa Fiestan kehittämiseen. Ulosajo Portugalissa tänä aamuna lopetti nelipäiväisen testin kesken, väittää Autosport.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/89523
Voi :jaska:

Olisko se parempi, jos Hirvonen aloittas testit.

Hienoa saada Novikovi mukaan kuvioihin.
Saa nähdä mennäänkö taas pohja edellä Neste rallissa.
Se oli eka kerta kun piti katsella jo vähä pakoaskelia rallia katsellessa :)
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Saatamme nähdä Saabin tulevaisuudessa rallin MM-sarjassa?.
Saatamme nähdä rallin MM-sarjan tulevaisuudessa?

Tuoreimmassa Autosportissa Olivier Quesnel kertoi WRC:n markkinointioikeudet omaavan North Onen olevan suurissa taloudellisissa vaikeuksissa. Velkaa on hirveästi, rahaa sarjan tai televisoinnin kehittämiseen ei ole ja Citroen-pomon mielestä loppukaan ei olisi ollut kaukana ellei tuon Saab-huhunkin takana toimiva venäläinen miljardööri Vladimir Antonov olisi tiettävästi ottanut yhtiön velat hoidettavakseen.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8268
Rahat on loppu, mutta rahat on loppu mutta myydään Volvo. Quesnell Autosportissa:




Saatamme nähdä siis tulevaisuudessa myös ulkomaisia kisoja Venäjän MM-sarjassa brought to you by mother Russia?
 
Viimeksi muokattu:

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8268
Latvala on jälleen tuonut oman korvaamattoman panoksensa Fiestan kehittämiseen. Ulosajo Portugalissa tänä aamuna lopetti nelipäiväisen testin kesken, väittää Autosport.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/89523
No nyt huhuillaan rallifoorumilla että Mikonkin testeille olisi tänään tullut joku stoppi, ei varmuutta siitä että onko tehnyt latvalat vai onko testit poikki teknisten ongelmien takia.
http://www.motorsportforums.com/forums/showthread.php?112600-WRC-Testing/page59

Täähän menee todella putkeen taas.
 
Ylös