Ralliuutisia.

kprt

Well-known member
Liittynyt
12.12.2009
Viestit
73
Sijainti
Vaasa
Huvittavaa että Röhrli valittiin nyt jo, eihän se edes koskaan ajanu Jyväskylän Suurajoja kun pelkäsi häviävänsä.... Toista se on nykyään jos vertaa vaikka Loebiin ja sekin yleensä veikkaa häviävänsä, mutta tulee kuiteskin.
Röhrl ikuinen.... mitähän sanoisi kohteliaasti ??? :rolleyes:
Niin ja mitä näytille tulee.... Mikkolan kalsarit ja Röhrlin ????
Ei sinne mitään autoja tule....
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2216
Huvittavaa että Röhrli valittiin nyt jo, eihän se edes koskaan ajanu Jyväskylän Suurajoja kun pelkäsi häviävänsä.... Toista se on nykyään jos vertaa vaikka Loebiin ja sekin yleensä veikkaa häviävänsä, mutta tulee kuiteskin.
Röhrl ikuinen.... mitähän sanoisi kohteliaasti ??? :rolleyes:
Niin ja mitä näytille tulee.... Mikkolan kalsarit ja Röhrlin ????
Ei sinne mitään autoja tule....
Eihän se ole mikään Jyväskylän Suurajot Hall of Fame. Joten kyllä sinne Röhrl sopii siinä kun Mikkolakin. :rolleyes:
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1395
Useinhan ja varsinkin urheilupiireissä "kiinnostava persoona" on sama kuin "tarpeeksi vajaa sanomaan mitä sylki suuhun tuo". On tietysti viihteen kuluttajien kannalta surku, ettei vaikkapa Loeb ole Nykänen, mutta Loebin itsensä kannalta se on yksinomaan positiivista.
Persoonallisista ominaisuuksista se on kiinni eikä niinkään älynlahjoista.
 

larzzon

Well-known member
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
356
Persoonallisista ominaisuuksista se on kiinni eikä niinkään älynlahjoista.
Niin, mitä ne "persoonalliset ominaisuudet" ovat ja onko kyse tosiaan siitä, että vaikkapa nyt juuri Loebillä ei ole "persoonallisia ominaisuuksia", vai siitä, että hän ei viitsi julkisuudessa antaa itsestään enempää kuin on tarvis?
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1395
Niin, mitä ne "persoonalliset ominaisuudet" ovat ja onko kyse tosiaan siitä, että vaikkapa nyt juuri Loebillä ei ole "persoonallisia ominaisuuksia", vai siitä, että hän ei viitsi julkisuudessa antaa itsestään enempää kuin on tarvis?
Yksinkertaisesti ne ovat sitä että henkilö on oma itsensä. Kiinnostavilla henkilöillä on usein myös karismaa ja sitä harvemmin voi peitellä.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8268
Johtuuko se isompien persoonien puuttuminen sitten tästä sponsorien suuntaan pokkuroinnista eli I-wanna-thank-Vodafone-McLaren-Mercedes-Santader-Michelin -meiningistä, vai siitä että ei tosiaan tarvitse antaa mitään ekstraa ulospäin, kun kaikki kuitenkin tietää kuka lopussa voittaa. Koska en millään halua uskoa että kyse olisi vain siitä että äijät olisi oikeasti ja aidosti näin korrekteja korporaatiorobotteja miltä vaikuttavat. Vai onko pojille pidetty tallien puolesta erityiset I-wanna-thank-Vodafone-McLaren-Mercedes-Santader-Michelin -kurssit missä opetetaan ne samat perusjargoniat kaikille ja lopussa katsoja sitten kiittää. Noh, oli miten oli niin ei se kiinnostavuus ole pelkästään kiinni siitä mitä sanotaan vaan yhtä lailla siitä mitä jätetään sanomatta jos vaikka sattuu ketuttamaan, siitä mitä tehdään ja ollaan ja elehditään. Ylipäätään tunteiden näyttämistä, tunnettahan se koko sarja kaipaa muutenkin. Eikä pelkästään sitä Latvalan itkua ulosajon jälkeen vaan vähän muutakin.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Johtuuko se isompien persoonien puuttuminen sitten tästä sponsorien suuntaan pokkuroinnista eli I-wanna-thank-Vodafone-McLaren-Mercedes-Santader-Michelin -meiningistä, vai siitä että ei tosiaan tarvitse antaa mitään ekstraa ulospäin, kun kaikki kuitenkin tietää kuka lopussa voittaa. Koska en millään halua uskoa että kyse olisi vain siitä että äijät olisi oikeasti ja aidosti näin korrekteja korporaatiorobotteja miltä vaikuttavat. Vai onko pojille pidetty tallien puolesta erityiset I-wanna-thank-Vodafone-McLaren-Mercedes-Santader-Michelin -kurssit missä opetetaan ne samat perusjargoniat kaikille ja lopussa katsoja sitten kiittää.
Varmasti molemmat ovat jossain määrin ja vaihtelevasti totta. Nykykuskit ovat niin ammattilaisia, että tietävät kertomattakin miten siloteltua kuvaa sponsoreille pitää näyttää. Mutta asiaan myös kiinnitetään huomiota niin juniorivalmennuksessa ja ainakin F1-puolella myös tiimeissä. Eli todennäköisesti rallissakin.

Ei myöskään pidä unohtaa kielimuuria. Jos sanasto on suppea, ei kovin vuolaasti ja kuvailevasti edes pysty kertomaan ajatuksiaan.
Noh, oli miten oli niin ei se kiinnostavuus ole pelkästään kiinni siitä mitä sanotaan vaan yhtä lailla siitä mitä jätetään sanomatta jos vaikka sattuu ketuttamaan, siitä mitä tehdään ja ollaan ja elehditään. Ylipäätään tunteiden näyttämistä, tunnettahan se koko sarja kaipaa muutenkin. Eikä pelkästään sitä Latvalan itkua ulosajon jälkeen vaan vähän muutakin.
Niin, kyllähän Petter juuri tästä syystä erityissuosiota nauttii. Eikä silti ole epäkorrekti (ainakaan kovin). Mutta eipä vastaavaa käytöstä suomalaisilta oikein odotetakaan.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Suomella on nyt kyllä rallissa pari aika hajutonta , mautonta ja väritöntä kuskia persoonien puolesta ... Samaa voi kyllä sanoa monesta muustakin siellä. Toki persoonia on erillaisia ja persoonallisuus on hyvin monimuotoinen termi , mutta hieman tylsiä nuo hajuttomat ja mauttomat.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11230
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Ralli ei oikein huipputasolla suosi 'persoonallisuutta', jos sillä tarkoitetaan jonkinlaista luonnevikaa...

Joka ikinen torikahvilakin Italiassa ja Espanjassa ylipulppuaa 'persoonallisuutta' mutta silti ko. maiden menestyneimpiä rallikuskeja (siis Biasion ja Sainz) on maanmiestensä (=rallifanimaanmiesten) sanoin kuvattu 'scandinavic style'-hemmoiksi. Siis se mitä on esim Monte Carlon ja Catalunyan EK:den varsilla turistu. Ei kattava otos, myönnän - mutta ehkä silti joku totuuden siemen.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Mielestäni tämä "mitään sanomattoman" moodin vetäminen on jo vuosia toiminut sponsoreita ja siten koko lajia vastaan. Lähtökohtaisesti tyyli on varmaan pitkälti lähtenyt autotehtaista ja sponsoreista, ei kuljettajista. Viilipyttymäinen luonne ja mitään sanomaton julkisuuskuva ei ole menestyksen synonyymejä. Oli kyseessä sitten esim. Panizzi, Delecour, McRae, Burns, Alen tai Henkka tms. Kaikki ovat / ovat olleet suuria persoonia ja aikansa parhaita kuljettajia. Jälkeenpäin ajatellen varmasti tuoneet huomattavasti parempaa julkisuutta kaikille sidosryhmille, kuin joku hiljainen piipittäjä.
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1395
Ralli ei oikein huipputasolla suosi 'persoonallisuutta', jos sillä tarkoitetaan jonkinlaista luonnevikaa...
Öö, miksi persoonallisuuteen pitää taas liittää joku luonnevika? Sitä tässä ei tarkoiteta. :dunno:

Joka ikinen torikahvilakin Italiassa ja Espanjassa ylipulppuaa 'persoonallisuutta' mutta silti ko. maiden menestyneimpiä rallikuskeja (siis Biasion ja Sainz) on maanmiestensä (=rallifanimaanmiesten) sanoin kuvattu 'scandinavic style'-hemmoiksi.
Biasion on kyllä italialaiseksi epäilyttävän rauhallinen, mutta kyllä Sainz kohtuullisen helposti otti kierroksiakin. Carlos ei kuitenkaan ole koskaan ollut ns. "koheltajatyyppiä" Bossen, Latvalan tai Solbergin malliin, vaan on säilyttänyt tietyn arvokkuuden ja tyylin joka tilanteessa.
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1395
Viilipyttymäinen luonne ja mitään sanomaton julkisuuskuva ei ole menestyksen synonyymejä. Oli kyseessä sitten esim. Panizzi, Delecour, McRae, Burns, Alen tai Henkka tms. Kaikki ovat / ovat olleet suuria persoonia ja aikansa parhaita kuljettajia. Jälkeenpäin ajatellen varmasti tuoneet huomattavasti parempaa julkisuutta kaikille sidosryhmille, kuin joku hiljainen piipittäjä.
Juuri näin.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Sebastien Loeb ei vielä tiedä mitä tekee rallin MM-sarja uran jälkeen, mutta Dakar ralliin/Le Mans 24 kisaan osallistuminen ja myös DTM sarjan kiertäminen kiinostaisi ranskalaiskuskia.

Itse henkilökohtaisesti näkisin mieluiten Dakar/aavikko ralli maisemissa Loebin.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11230
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
...esim. Panizzi, Delecour, McRae, Burns, Alen tai Henkka tms. Kaikki ovat / ovat olleet suuria persoonia ja aikansa parhaita kuljettajia. Jälkeenpäin ajatellen varmasti tuoneet huomattavasti parempaa julkisuutta kaikille sidosryhmille, kuin joku hiljainen piipittäjä.
Yksi tuotti useimmilla markkina-alueilla liiaksikin huonoa mainosta, kotimaa ei rittänyt.
Yksi menetti kotimaisia sponsoreitaan julkisuutensa ja persoonallisuutensa takia.
Yhden julkisuuskuva oli kilpailuaikoinaan hyvinkin heikko, vaatien edustajiltaan ponnisteluja ettei yksityiskohtia tulisi liiaksi julkisuuteen...aika kultaa muistoja...
No, kaksi suurta gurua tuossa on. Ja yksi muuten hieno mies.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3356
Sijainti
Lahti
Miten se on Kenin vika?

Hän itsehän on miljönääri ja harrastelee, ei sitä turhan vakavasti kannata ottaa, debyyttikin taisi olla jo 40-rajapyykin lähellä...

Ei hän keneltäkään kuitenkaan autoa pois vie, joten mukaan vaan
Näin juuri, ja sitä paitsi hemmo on hauskan oloinen. Eikä mikään turhake ajotaidoiltaan, ja kaiken lisäksi Ameriikan ihmemaasta. Hyvä se vain on ralliautoilulle.

Sinällään keskustelu rikkaiden ajamisesta mahtiluokissa ja köyhien könyämisestä rupusarjoissa on mallia ikuinen. Muistan kuinka jo pienenä nöösinä ärripurriteltiin kun kotikylän virallinen ajoköntys ja kunnanlääkäri ajoi hienolla Cooperilla jäärataa kun me taidokkaammat paukuteltiin pakkasessa kylmissämme tummppuja yhteen penkan reunalla. Minkäs teet? Elämä on. :)
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3356
Sijainti
Lahti
Niin, mitä ne "persoonalliset ominaisuudet" ovat ja onko kyse tosiaan siitä, että vaikkapa nyt juuri Loebillä ei ole "persoonallisia ominaisuuksia", vai siitä, että hän ei viitsi julkisuudessa antaa itsestään enempää kuin on tarvis?
Minä en allekirjoita nostalgisia ajatuksia siitä, kuinka ennen vanhaan lajissa oli "suuria persoonallisuuksia" kun taas nytten sitten taas ei. Jos se nyt jotain mukamas kiinnostaisi, mitä minä allekirjoitan tai en:) Hyviä tyyppejä tulee ja menee niin kuin aina. Mikko ja Jari-Matti esimerkiksi on vallan hyviä tyyppejä.
Loebkin on rennon oloinen heppu ylipainavine silmäluomineen kaikkineen. Solbergin veljeksistä nyt puhumattakaan. :ahem:
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1395
Yksi tuotti useimmilla markkina-alueilla liiaksikin huonoa mainosta, kotimaa ei rittänyt.
Yksi menetti kotimaisia sponsoreitaan julkisuutensa ja persoonallisuutensa takia.
Yhden julkisuuskuva oli kilpailuaikoinaan hyvinkin heikko, vaatien edustajiltaan ponnisteluja ettei yksityiskohtia tulisi liiaksi julkisuuteen...aika kultaa muistoja...
No, kaksi suurta gurua tuossa on. Ja yksi muuten hieno mies.
Nimiä tiskiin vaan. ;)
 

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Korealaiset ovat viritelleet ralliaseen Jenkkiareenoille.

http://www.worldcarfans.com/111020930671/rmr-hyundai-veloster-rally-car-unveiled

Voisiko tätä valmistajaa odottaa MM-sarjaan?!

Kia/Hyundai ovat kovassa nosteessa siviilirintamalla, mutta kilpaurheilu menestys ei varmasti tekis huonoa siihen sivuun.

Rhys Millenin rallicross hyundai kyseessä, ja taitaa se sillä ajella jotain amerikan rallisarjaakin..
HYUNDAI VELOSTER RALLYCROSS CAR

Curb weight: 1,205kg
Engine: Hyundai 500bhp four-cylinder turbocharged
Transmission: Xtrac six-speed sequential
Transfer case: Xtrac four wheel drive
Front and rear differentials: Xtrac
Suspension: Proflex jumbo coil over
Front Brakes: 14-inch Alcon rotors with 6-piston Alcon calipers
Rear Brakes: 12-inch Alcon rotors with 6-piston Alcon calipers
Wheels: 18 x 8.5-inch HRE
Tires: 245/40-18 Hankook racing tire
Seats and harnesses: Sparco
 
Viimeksi muokattu:
Ylös