Ralliuutisia.

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
"Citroen: Volkswagen threat no worry" -Autosport

http://www.autosport.com/news/report.php/id/89839
Citroen team principal Olivier Quesnel says he does not fear Volkswagen and its reported monster budget for next year's World Rally Championship.

This week's AUTOSPORT magazine reveals that VW will confirm its WRC programme at Rally Portugal later this month and, with some sources reporting a budget of 100 million euro the team is expected to arrive in the sport at the highest possible level.

But despite the talk of a big-money new rival, Quesnel remains confident in Citroen's ability to keep on winning.

"They did the same [big budget] in Dakar," said Quesnel, "and Mitsubishi won with no money. And, don't forget, Mitsubishi was red too!

"No, I don't worry about this, this is the way the German guys can work. For me, it's good for the sport and for the championship that they are coming and that we have Mini as well."

It has yet to be decided whether Volkswagen will continue to run its Dakar entry alongside the WRC effort, but its motorsport director Kris Nissen has previously suggested that with the investment already made in the Race Touareg 3, running the two programmes side-by-side would not be prohibitive.

Volkswagen has won the Dakar for the last three straight years, ending Mitsubishi's seven-year run in 2009.

Citroen has won six of the last eight World Rally Championship manufacturer titles and taken Sebastien Loeb to the last seven drivers' titles.
Kuulostaa siltä että Volkkari ei lähde leikkimään millään kengännauhabudjetilla, jos muistelee vaikka Seatia tai Skodaa, eikös ne olleet osa Volkkaria jo silloin.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1993
Total Rallyn tuoreimmassa podcastissa kerrotaan Meksikon huoltoalueella kiertäneestä huhusta, että VW olisi keräämässä rahapottia 15 miljoonan euron sopimukseen Loebin houkuttelemiseksi. Siinä olisi oiva houkutin uraansa "jäähdyttelevälle" kuskille. Tämä siis tietysti vain huhu.

Nyt kun VW saadaan varmistettua, niin aletaan vaan odottaa Toyotan vahvistusta...

Lisäksi, jos oikein ymmärsin lähetyksen Hankook-herran (nimi?) haastattelua, niin Gardemeisterin IRC-tallissa kiertäisi mukana myös pikku-Fiesta. Kukahan puikoissa, jos näin?
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Jos Volkkari ja Toyota tulevat isolla panostuksella ja rahalla peliin mukaan niin ovat kyllä erittäin tervetulleita. Ford/M-Sport on tällä nykyisellä kattauksella näköjään aina vähintään sen yhden pykälän Citikkaa jäljessä, VW:ltä ja Toyotalta voisi isolla panostuksella löytyä eväitä ranskalaisten päihittämiseen. Ja siinä taistossa jollain Minillä voi tulla aika orpo olo. Ja Saab siihen soppaan vielä huumorimausteena mukaan, sehän uhkaa mennä jopa mielenkiintoiseksi. :eek: :p
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
908
Todella hienoa, jos tämä VW kuvio toteutuu. Citikalla ollaan todellakin helisemässä tän ansiosta. Itse veikkaan, että Loeb tarttuu rahatarjoukseen ja lähtee kokeileen siipiään uudella autolla. Tätä kautta hän osoittaisi sen, että voi pärjätä muullakin kuin Citikalla ja nostaa itsensä todella suurten joukkoon.
Vaikka itse haluaisin Hännisen kyseisen auton rattiin niin voi olla, että paikan vie joku Nasser.

Citikan ja Ogierin vastaiskua olisi mahtava katsoa vierestä.
Fordin poijaat ei tulis tässä kyydissä valitettavasti pärjäämään pikkutallillaan ja samoin veikkaan käyvän Mininkin kanssa.

Saabbiin en valitettavasiti usko, nyt huhutaan uudesta konkastakin jo!

http://www.worldcarfans.com/111031031042/saab-in-danger-of-bankruptcy---report

VW, Citikka ja tosiaan se Toyota viivalle niin ralli eläisi todellista uutta nousukautta! Toyotalle vielä suomalaiskuski rattiin niin avot!
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
908
Mitenkäs WRC sitten, jos sama venäläinen lompakko pelasti WRC:n promoottorin niin mitenkäs sitten jos/kun se venäläisraha vedetään saman tien pois, huuhdellaanko sarjan uusi nousu pytystä alas vae mitenkä.
Sama kävi mieles. Tohon kun osais vastata.
North one (vai mikä se nyt oli) taitaa olla isoin ongelma WRC uudelle nousulle. Toisaalta olis se nyt ihme jos kaikki on siitä kiinni, että ihmiset eivät osta Saabbeja.

No onhan meillä sitten IRC, johon noi uudet autot voidaan siirtää. S2000lle nostetaan vaan rajoitin 10000 rundiin ja otetaan painosta 80 kg pois niin tulis ihan tiukka vääntö turbovehkeiden kanssa.
Neste ralli vaan mukaan sarjaan niin kelpaa seurata.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1993
Vaikka itse haluaisin Hännisen kyseisen auton rattiin niin voi olla, että paikan vie joku Nasser.
Millään järjellä ajateltuna ne Polo WRC:t eivät jää kahteen tehdasautoon, vaan kyllä sieltä pitäisi tulla heti 3-5 autoa ralleihin. Millä rahalla ne sitten ajaa, on tietenkin asia erikseen. Toivotaan, että Juholle olisi joku näistä lämmitettynä.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18417
V.A.G.lla on rahaa kokolailla runsaasti, joten jos ja kun MM-tasolle lähdetään, niin hommat tehdään sitten kunnolla. Vaikka Juho Hänninen onkin tehnyt S2000 Skodalla hyvää työtä, niin taitaa silti olla liian nimetön kaveri Petter Solbergin ja Seb Loebin rinnalla.
Tällä hetkellä Loeb ja Solberg ovat kiistäneet olleensa yhteydessä Volkswageniin.

– Ajan tämän kauden Citroenilla. Muusta en halua puhua, Solberg totesi.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Jos VW tulee sarjaan ajaakseen kilpaa niin auttaisi asiaa jos osastolta Loeb-Solberg-Hänninen saataisiin pari kiinnitettyä. Megabudjetit ja sitten toista ykköstiimin autoa ajaisi joku palkintomatkalla oleva Al-jotakin, you kidding me? Kilpailullisessa mielessä olisi täyttä hölmöyttä päästää Hännisen kaltainen vetomies muille maille, kun äijä löytyy jo valmiiksi konsernin listoilta. Rahamielessä taas jotkut sheikit ja matkailunedistäjät on tietty parempia vaihtoehtoja.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Tuo ilmoille heitetty FX&Petter kaksikko tekee asiasta mielenkiintoisen... 10n vuoden yhteinen tausta kavereilla, joka jatkuu edelleen FXn ollessa Petterin tiimissä inssinä jo 3 vuotta putkeen. Mutta tuppaa kaverilla pitämään kiirettä jos meinaa keritä hoitamaan Petterin tallin hommat ja volkkarin rakentamisen, mies kun on vastuussa myös Petterin autosta Pikes Peakiin. Ja ilmeisesti Sainz on vielä auton kehittämisessä mukana, huhhuh, vaikeampi löytää parempaa ja kokeneempaa miestä ja Petteri taas on nykykuskeista kokenein ja paras auton kehittämisessä.

:thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

kprt

Well-known member
Liittynyt
12.12.2009
Viestit
73
Sijainti
Vaasa
No nyt ehkä voisi sanoa että volkkarin osallistuminen MM sarjaan ralliin siis on aika varmaa. Volkkari on vahvistanut että he eivät osallistu Formula 1:iin eikä Nascar sarjaan koska budjetti ei riitä, eli mitä jää jäljelle jos meinaa johonkin osallistua ja rahaa on johonkin.... rallin mm sarja siis....
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1407
Sijainti
Home
Tuo ilmoille heitetty FX&Petter kaksikko tekee asiasta mielenkiintoisen... 10n vuoden yhteinen tausta kavereilla, joka jatkuu edelleen FXn ollessa Petterin tiimissä inssinä jo 3 vuotta putkeen.
Suorastaan kutkuttavan jännittävän, mutta en usko oikein että Loeb tulisi tiimiin. Auton kehitystyöhön ovat kyllä ottamassa oikean miehen eli Francois-Xavier Demaisonin joka on työskennelly aiemmin urallaan Peugeotilla, Citroenilla ja Subarulla.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Suorastaan kutkuttavan jännittävän, mutta en usko oikein että Loeb tulisi tiimiin. Auton kehitystyöhön ovat kyllä ottamassa oikean miehen eli Francois-Xavier Demaisonin joka on työskennelly aiemmin urallaan Peugeotilla, Citroenilla ja Subarulla.
Missä puhuin Loebistä, vai lainasitko vain huviksesi viestini?
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Tuo ilmoille heitetty FX&Petter kaksikko tekee asiasta mielenkiintoisen... 10n vuoden yhteinen tausta kavereilla, joka jatkuu edelleen FXn ollessa Petterin tiimissä inssinä jo 3 vuotta putkeen. Mutta tuppaa kaverilla pitämään kiirettä jos meinaa keritä hoitamaan Petterin tallin hommat ja volkkarin rakentamisen, mies kun on vastuussa myös Petterin autosta Pikes Peakiin. Ja ilmeisesti Sainz on vielä auton kehittämisessä mukana, huhhuh, vaikeampi löytää parempaa ja kokeneempaa miestä ja Petteri taas on nykykuskeista kokenein ja paras auton kehittämisessä.

:thumbup:
Salli mun nauraa.:D Mies jolle säädöt teki monta vuotta oma veli muka paras autonkehittäjä.GTFO.:D
 
Ylös