Ralliuutisia.

TontsaH

Well-known member
Liittynyt
28.3.2008
Viestit
98
Jari-Matti Latvala tai Mikko Hirvonen siirtyy Fordilta Volkswagenille! Kumpi? Manageri Timo Jouhki vastaa kysymykseen tänään MTV3 klo 22.25 MM-ralli Extrassa.
Tällaista lukee MTV3:n Facebook-sivuilla. Mitäköhän tarkoittaa? Taitaa olla taas joku Maikkarin tapa kerätä klikkauksia ja katsojia omille ohjelmille.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Tällaista lukee MTV3:n Facebook-sivuilla. Mitäköhän tarkoittaa? Taitaa olla taas joku Maikkarin tapa kerätä klikkauksia ja katsojia omille ohjelmille.
Kyllähän se tuohon kysymykseen varmaan vastaa, mutta vastaus on luultavasti jotain ympäripyöreää tai suora ei kumpikaan.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Hei, se on maikkari, mitäs kuvittelet? Sieltä varmaan Jouhki sanoo että toista on lähestytty tjms.
Oli joo aika vakuuttava paljastus taas, "uskoisin näin ehkä varmaan että sitten kun aletaan neuvottelemaan niin varmaan se sitten ehkä kyllä todennäköisesti näyttäisi siltä että" -tasolla mennään sen suhteen että jompikumpi Ford-veljeksistä menisi VW:lle, ihan vaan sen perusteella että kumpikaan Sebeistä ei sinne olisi menossa. Kysymys kuuluu että millä hlvtin perusteella sieltä kuuluisi paikka juuri Hirvoselle, Latvalalle ehkä.
 

Jippo

www.jippo.fi
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
609
Oli joo aika vakuuttava paljastus taas, "uskoisin näin ehkä varmaan että sitten kun aletaan neuvottelemaan niin varmaan se sitten ehkä kyllä todennäköisesti näyttäisi siltä että" -tasolla mennään sen suhteen että jompikumpi Ford-veljeksistä menisi VW:lle, ihan vaan sen perusteella että kumpikaan Sebeistä ei sinne olisi menossa. Kysymys kuuluu että millä hlvtin perusteella sieltä kuuluisi paikka juuri Hirvoselle, Latvalalle ehkä.
Ei Jouhki voi sitä tuon suorempaan vahvistaa ennen kuin Volkswagen sen julkistaa, yllättävän paljonhan tuo jo nyt asiasta kertoi.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18417
Uutista:
Volkswagen pestasi Rampfin tekniseksi johtajaksi

Turun Sanomat 20.8 2011 23:25:30

Volkswagen aloittaa MM-ralleissa 2013. Lauantaina reitin varrella kisaa seurasi F1-piireistä tuttu hahmo Willy Rampf, joka aloitti tiistaina Volkswagenin teknisenä johtajana.

Entinen Sauberin ja BMW:n pitkäaikainen tekninen päämies vastaa autosuunnittelusta ja muista siihen liittyvistä projekteista.

– Ehdin olla vuoden eläkkeellä. Tämä oli sellainen haaste, ettei siihen voinut olla tarttumatta, Rampf selvitti Turun Sanomille.

Ralliautoilunkin kanssa hän ei ole muuten tekemisissä kuin Pariisi-Dakar -rallissa 1999 moottoripyöräpuolella.

– Suunnittelutyö sinänsä on samanlaista kaikessa kilpa-autoilussa. Se on tarkkaa tiimityötä, Rampf määritteli.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Joku oikea tehdastalli kunnon budjetilla mukaan, toivottavasti se on jo volkkari sitten. Ford ei ole tehdastalli, toisin kuin Citroen ja sen eron näkee. Fiestaa suunnitteli 6 insinööriä, DS3n kimpussa niitä hääräili kymmenkertainen määrä...

Ja kyllä, molemmilla suomalaisilla on sopimukset myös ensi kaudesta M-Sportin kanssa.
Oletko Hirvosen henkilökohtainen avustaja, koska edes manageri ei vahvistaa sen sopimusta vielä?

Sekä Latvalalla että Hirvosella on sopimus M-Sportin kanssa ensi vuodeksi, ts. jatko on kiinni Fordin päätöksestä tehdasohjelmansa suhteen.
Jouhkin mukaan Hirvosen jatkosta on sovittu periaatteessa muttei sopimusta ole allekirjoitettu http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/2011/08/1376435/managerin-kohupaljastus-latvala-tai-hirvonen-jattamassa-fordin

Minun muistini mukaan tätä ollaan kerrottu monessa lähteessä.
 
Viimeksi muokattu:

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Oletko Hirvosen henkilökohtainen avustaja, koska edes manageri ei vahvistaa sen sopimusta vielä?
Tämä johtuu siitä että M-Sportilla ei ole vielä sopimusta Fordin kanssa. Enkä kyllä ymmärrä tota Jouhkin lausahdusta että neuvottelut ovat ensi vuoden asia, ymmärtääkseni Volkkarin paikat ovat siinä vaiheessa jo täynnä.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
"...Entinen Sauberin ja BMW:n pitkäaikainen tekninen päämies ..."

Hienoa. Kukahan menee Kimin tallikaveriksi VW:lle ?
 

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
"...Entinen Sauberin ja BMW:n pitkäaikainen tekninen päämies ..."

Hienoa. Kukahan menee Kimin tallikaveriksi VW:lle ?
Mä muuten väitän että Räikkösen ralliura on ohi tämän kauden jälkeen, sen verran pettynyt on ollut vauhtiinsa. Eihän sen vauhti oo parantunu yhtää viime kaudesta:thumbdown
Alussa se näytti hyvältä mut ei enää..
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3798
Mä muuten väitän että Räikkösen ralliura on ohi tämän kauden jälkeen, sen verran pettynyt on ollut vauhtiinsa. Eihän sen vauhti oo parantunu yhtää viime kaudesta:thumbdown
Alussa se näytti hyvältä mut ei enää..
Et kai ole tosissasi?
Kimi ajanut huimasti paremmin kuin viime vuonna ja jos motivaatio kestää harjoitella niin vain taivas rajana...
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Eikös Kimi ole tällä kaudella ajanut lähestulkoon kaikki osallistumansa kisat maaliin ja pisteille? Niitä kolareita -> 10 parhaan joukosta tippumisia ja keskeytyksiä tuli kuitenkin viime vuonna niin paljon että taisi vain 5 rallissa päästä pisteille?
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Eikös Kimi ole tällä kaudella ajanut lähestulkoon kaikki osallistumansa kisat maaliin ja pisteille? Niitä kolareita -> 10 parhaan joukosta tippumisia ja keskeytyksiä tuli kuitenkin viime vuonna niin paljon että taisi vain 5 rallissa päästä pisteille?
Joo, maaliinpääsy prosentti on parantunut kyllä huimasti viimevuodesta (johtuneeko osin siitä että alla pitäs olla omalla rahalla kustannettu auto, toisin kuin viime vuonna Red Bullin maksama) mutta vauhti suhteessa kärkikuljettajiin EI ole oleellisesti noussut. Motivaatiota nakertanee myös se, että nyt Sordo ja Meeke kiilaavat vielä siihen viidennen, kuudennen sijan nurkille - mitkä vielä viime vuonna olisivat olleet Kimille mahdollisuuksien rajoissa jos vain ajo olisi mennyt nappiin.
En oiken jaksa uskoa, että Kimi viitsii pidempään ajaa sijoista ynnä muut etenkin jos esim. Peugeotilta avautuisi mahdollisuus ajaa LMP:a ja harrastella siinä sivussa vaikkapa NASCAR:ia.
 

noksu

Well-known member
Liittynyt
21.3.2011
Viestit
69
Sijainti
Lappeenranta
Kyllä minusta sitä vauhtiakin on tullut Kimille reilusti lisää luotettavuuden lisäksi, tyypillisesti tosin vasta sunnuntaiksi, jolloin ollaankin oltu usein jopa Petter Solbergin vauhdissa ongelmattomilla pätkillä - viime vuonna ei moisesta olisi voitu haaveilla. Muistaakseni Neste-rallissakin sekunnit/km kärkeen verrattuna öbaut puolittuivat viime vuoteen verrattuna.

Sijoitukset ovat toki pysyneet suht vakiona johtuen perjantaiden/lauantaiden sähellyksistä, uusista kilpakumppaneista ja suuresta erosta top-5:n ja risojen välillä, mikä on varmasti osaltaan saanut kehityksen vaikuttamaan todellista hitaammalta.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Eikös Kimi ole tällä kaudella ajanut lähestulkoon kaikki osallistumansa kisat maaliin ja pisteille? Niitä kolareita -> 10 parhaan joukosta tippumisia ja keskeytyksiä tuli kuitenkin viime vuonna niin paljon että taisi vain 5 rallissa päästä pisteille?
Onhan Kimi ajanut monesti pisteille, mutta vauhti on ollut ihan kauheaa ns. huippukuskeihin nähden. Tällä kaudella Kimi on parantanut luotettavuutta, mutta vauhti on kateissa täysin. Tällä vauhdilla Kimi on eläkkeellä ennemmin kuin podium, saati voitto on taskussa ajamalla.

Kuka oikeasti väittää, että Kimi on sensaatio rallissa? Minusta korkeintaan keskenkertaisuus, ottaen huomioon kaluston. Eikä ole ihan kokematonkaan.

Tähän pitää todeta, ettei Kimin auto ole välttämättä sama kuin Loebilla tai Ogierilla. Jyväskylässä asiakas-fordit eivät olleet samantasoisia alustaltaan kuin Hirvosella tai Latavalla. Myöskin Hirvosella oli parempi moottori kuin Latvalalla.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2477
Kuka oikeasti väittää, että Kimi on sensaatio rallissa? Minusta korkeintaan keskenkertaisuus, ottaen huomioon kaluston. Eikä ole ihan kokematonkaan.
Ajokokemus huomioon ottaen vauhti on kuitenkin ollut ihan alusta lähtien edes jotain. Vertailukohdaksi voidaan ottaa kuitenkin vaikkapa Oliveiraa, Campanaa tai vaikkapa Thermannia. Kimin vauhti on kuitenkin ollut aivan eri tasolla kuin näillä herroilla, jotka ovat yhtä noviiseja WRC-auton ratissa kuin Kimikin oli viimevuonna.

Verrata voi tietenkin vaikkapa Araujoon - N-ryhmän maailmanmestariin, jolla ajokokemusta löytyykin jo jonkin verran enemmänkin. Kummasti näyttää jäävän Räikkösen taakse kisasta toiseen. Wilsonin ja H. Solberginkin vauhtiin on jo satunnaisesti ylletty, mikä ei mielestäni ole lainkaan huono suoritus, edelleen se ajokokemus huomioiden.

Räikköseltä ei yksinkertaisesti voi tässä vaiheessa ralliuraa vielä odottaa kuuta taivaalta - eri asia on mitä mies itse odottaa ja jaksaako rakentaa uraansa pidempäänkin, mutta edellytyksiä mielestäni edelleen on.
 

gnz

Well-known member
Liittynyt
19.3.2002
Viestit
1015
Sijainti
espoo

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2215
Räikköseltä ei yksinkertaisesti voi tässä vaiheessa ralliuraa vielä odottaa kuuta taivaalta - eri asia on mitä mies itse odottaa ja jaksaako rakentaa uraansa pidempäänkin, mutta edellytyksiä mielestäni edelleen on.
Ihan samaa mieltä. Tänä vuonna Kimillä on kulkenut jopa yllättävän hyvin ja vauhti on noussut paljon. Neste Rallissa erot kärkeen oli samaa luokkaa mitä Ogierilla oli 2009. Vaikka Saksan kisa oli rikkonainen, niin onnistuneilla pätkillä Kimin vauhti oli samaa luokkaa kuin Latvalalla joskus Stobart aikana. Ei siis mitään tulevaisuutta Kimillä, samalla tavalla häviää kisoista kuin em. kaverit. :rolleyes:
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3330
Sijainti
Lahti
Jos Kimi ottaa ohjelmaansa mukaan valittuja ratakisoja noilla isoilla tykeillä, se voi olla jopa hyvä kombo ralliautoilun kanssa. Luulen ma. Tosin oma ajatukseni taitaa karata muinaisiin aikoihin, jolloin Leo Kinnuset, Vic Elfordit sun muut suhasivat kovaa kaikilla alustoilla. Nykyään eletään tätä erikoistumiseen erikoistumisen erikoista aikakautta. Kait.

Mitä Kimin rallivauhtiin tulee, hiljaa hyvää tulee, niin ristiriitaiselta kuin se kuulostaakin. Jos vain täppiä riittää kerätä kokemusta ja tahtoa oppia oppimasta päästyäänkin, jossain kohtaa se luontainen nopeus pompsahtaa esiin ja sitten ihmetellään että mitä tässä oikein on päässyt tapahtumaan? Eihän tuo Kimi nyt ainakaan mikään ikäloppu äijänrahjus ole! Vielä ehtii.

Ja nyt kun tässä tilitetään, pakko on mainita sekin, että jotkut ovat omaksuneet mielestäni aivan turhan kriittisen asenteen Mikon ja Jari-Matin ajamisiin. Siellä ne on ihan kärkiporukoissa kisa toisensa jälkeen. Se on helkkarin hyvin ajettu, enkä tiedä äkistään ihan kovin montaa kuljettajaa joka vastaavaan kykenisi. Voittajia on aina se yksi vainen. Se kait näissä kilpailutouhuissa onkin hitusen ikävää. Yksi voittaa ja muut "häviää" vaikka olisivat kuinka saakutin hyviä muuten tahansa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös