Ralliuutisia.

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Hieman oon ihmetellyt miksi yksikään japsitalli ei ole ollut kiinnostunut tekemään S2000 autoa (josta sitten voisi edelleen kehitellä WRC peliä). Proton on ainoa siltä maailmankolkalta, mutta heillä ei ole mitään resursseja kilpailukykyisen WRC auton rakentamiseen. Ilmeisesti Mitsulle ja Subbelle riittää vallan hyvin N-ryhmä ja sen jatkokehitelmänä nämä R4:t. Toitsun intressit taitavat olla tällä erää enemmän tuolla LMP-protojen suunnalla kuin ralliautoilussa.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Maikkarin teksti-TV:n mukaan Citruunan puolelta (sekä myös Vatasen suulla) on vahvistettu se mikä on jo kauan muutoinkin "tiedetty" eli Okieerilla ei ole lupa ajaa kuljettajien mestaruudesta vaan ainoastaan auttaa Lööppiä sen saavuttamisessa. Mielenkiintoista olis nähdä jos vaikka seuraavassa rallissa Okieeri olisi vaikka ennen tokavikaa pätkää johdossa tai ainakin iskuetäisyydellä ja Lööppi jossain neljännen - viidennen sijan paikkeilla viisi minuuttia perässä, niin puljattaisiinko siinäkin tapauksessa Lööppi Okieerin edelle, vaikka se merkkimestaruuspisteissä tietäisikin takkiin ottamista. Ja ulottuuko Quesnelin valta myös Petterin ajamisiin...
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Stop press -tason juttu

Ainakin niille kolmelle suomalaiselle, joita asia kiinnostaa.

Radio Le Mansin John Hindhoff nimittäin väitti, että Mikko Hirvonen on nähty Pariisissa syömässä Oliver Quesnelin kanssa. Todellinen skuuppi oli se, että Mikko olisi käynyt Citroënin päämajassa salaa testaamassa C3:a.

Uskottavaa? No ei ihan. Midweek Motorsport -podcast ilmestyy sivustolle joskus huomenna, noin 50 minuutin kohdalta löytyy juttu jos kiinnostaa kuunnella ja tehdä omat johtopäätökset.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3798
Hieman oon ihmetellyt miksi yksikään japsitalli ei ole ollut kiinnostunut tekemään S2000 autoa (josta sitten voisi edelleen kehitellä WRC peliä). Proton on ainoa siltä maailmankolkalta, mutta heillä ei ole mitään resursseja kilpailukykyisen WRC auton rakentamiseen. Ilmeisesti Mitsulle ja Subbelle riittää vallan hyvin N-ryhmä ja sen jatkokehitelmänä nämä R4:t. Toitsun intressit taitavat olla tällä erää enemmän tuolla LMP-protojen suunnalla kuin ralliautoilussa.
Huhuja on liikkunut Yarisista (erityisesti), Jukesta, Mazdasta ja tulevasta wrx-mallista.

Saas nähdä tuleeko näistä mitään mutta näitä on ainankin huhuttu.
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1372
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Mielenkiintoista olis nähdä jos vaikka seuraavassa rallissa Okieeri olisi vaikka ennen tokavikaa pätkää johdossa tai ainakin iskuetäisyydellä ja Lööppi jossain neljännen - viidennen sijan paikkeilla viisi minuuttia perässä, niin puljattaisiinko siinäkin tapauksessa Lööppi Okieerin edelle, vaikka se merkkimestaruuspisteissä tietäisikin takkiin ottamista. Ja ulottuuko Quesnelin valta myös Petterin ajamisiin...
Vastaukset kysymyksiin (ei varmoja, mutta kohtalaisia veikkauksia):

1) Merkkimestaruus > kuljettajien mestaruus. Vaikka olis Lööppi.
2) Ulottuu. Eikä Petterkään sitä varsinaisesti piilottele.
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Onkohan Volkkarin ovet jo kiinni, kun mun mielestä siirto Citikalle ei oikein tunnu fiksulta? Loebia ei näemmä saa voittaa, vaikka olisikin nopeampi kuski, joten ei tuo nyt ainakaan uraa tiedämmä edistä.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Onkohan Volkkarin ovet jo kiinni, kun mun mielestä siirto Citikalle ei oikein tunnu fiksulta? Loebia ei näemmä saa voittaa, vaikka olisikin nopeampi kuski, joten ei tuo nyt ainakaan uraa tiedämmä edistä.
Ei taida olla oikein vaihtoehtoja. Minillä on paikat täynnä ja/tai Jouhki rajaa sen vaihtoehdon muuten vaan pois. Volkkarilla ei ensivuonna vielä täyttä ohjelmaa vaan vasta reenaus vuosi ja muutoinkaan ei taida Hirvosmikko olla heidän toivelistansa kärjessä. Siispä hakemaan vielä rahat pois Sitikalta ja ensi vuoden jälkeen voikin sitten katsella jotain muuta tekemistä kun se viimeinenkin motivaatio MM-ralleihin katoaa Lööpin aisankannattajana.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Nimimerkki Kielitaidoton kyselee että mitenkäs tuo ranskankieli, kuinka se mahtaa taipua Hirvos-Mikolta. Vaan väliäkös tuolla, kunhan joku tulkkaa kisan alussa sen mitä PSA kulloinkin tahtoo, ja se siitä. Edellinen joka oli Citikalla kielipolitiikan takia pihalla, taisi olla muuan McRae, ja ei tainnut mennä ihan tuubiin se keikka. Oletettavasti Sordo ja Sainz osasivat kieltä edes jonkin verran?

EDIT: Samainen Autosport kertoilee myös siitä, että Minin kehitystyö junnaisi paikallaan BMW:n varojen mennessä tällä hetkellä DTM-projektiin. Tarinan mukaan Mini olisi aika lailla samalla tasolla mitä se oli pakasta vedettynä, eli möhkäleestä olisi varmaan revittävissä vielä lisää jos vaan rahnaa olisi lisää käytettävissä.
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Autosport povaa myös Fordille ainakin kolmevuotista jatkoa.

Onko joku muukin lähde viitannut tuohon illastamiseen Quesnelin kanssa koska IS siitä osasi kertoa? Autosport siitä ei maininnut.
 
Viimeksi muokattu:

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1395
Joo se on Hirvosen uralle hyvää yötä, jos siirto Citikalle tosiaan toteutuu. Citikka saa toki maailman parhaan kakkoskuskin.

Oletettavasti Sordo ja Sainz osasivat kieltä edes jonkin verran?
Kyllähän ainakin Carlos puhuu sujuvaa ranskaa.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Fordillehan Ogierin kaappaaminen olisi mojova lisäruiske, tiedä sitten toisiko se mukanaan lisäpanostusta myös tehtaan puolelta. Ja eipähän voisi Malcolmkaan enää sen jälkeen itkeä sitä kuinka Citikalta tulee tukkaan pelkästään kuskien takia.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
San Marinon RallyLegend ajetaan 6-9. lokakuuta. Onko tuollainen lähtölista totta vai vain märkä uni??:eek!:

http://www.rallylegend.com/images/doc/elenco_iscritti.pdf
Tosiaan, Salonenkin mukana. Tai pitäisikö sanoa Salonen 2.0, ilmeisesti ei ole ajellut pitkään aikaan mitään.
http://www.ts.fi/moottoriurheilu/ralli/264222.html

Salonen sai aikoinaan sattumalta lempinimen 'Löysä', joka viittasi liikunnasta vähemmän piitanneen miehen olemukseen. Toisaalta se kuvasi hänen kykyään olla stressaamatta.

Nykyisin hän on paremmassa kunnossa kuin aikoihin. Toistuvasti vihoitellut selkä pakotti tarkistamaan elämäntapoja.

–Olen 12 kiloa kevyempi kuin silloin, kun olin romuna. Lääkkeenä otin sellaisia myrkkyjä, että verikokeiden perusteella olisi voinut saman tien mennä arkkukauppaan.

– Lopetin tupakanpolton yli viisi vuotta sitten ja teen 6–10 kilometrin kävelylenkkejä päivittäin. Ei selkä huippukunnossa ole, mutta kyllä sillä pärjää.

Kohentunut kunto mahdollistaa paluun rallipoluille. Viimeksi Suomen MM-rallissa 2002 ajanut Salonen osallistuu syntymäpäivänsä tienoilla San Marinon ralliin. Asvalttikisan muut suomalaiset konkarikuljettajat ovat Hannu Mikkola, Juha Kankkunen ja Marcus Grönholm.

– Comebackeja voisi tehdä useamminkin, rallikomennuksestaan silmin nähden innostunut Salonen heittää.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Ei taida olla oikein vaihtoehtoja. Minillä on paikat täynnä ja/tai Jouhki rajaa sen vaihtoehdon muuten vaan pois. Volkkarilla ei ensivuonna vielä täyttä ohjelmaa vaan vasta reenaus vuosi ja muutoinkaan ei taida Hirvosmikko olla heidän toivelistansa kärjessä. Siispä hakemaan vielä rahat pois Sitikalta ja ensi vuoden jälkeen voikin sitten katsella jotain muuta tekemistä kun se viimeinenkin motivaatio MM-ralleihin katoaa Lööpin aisankannattajana.
Volkkari ei ole välttämättä täysillä mukana vielä 2013. Saattaa tulla mukaan vasta kesken kauden, kertoi MSa.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Tosiaan, Salonenkin mukana. Tai pitäisikö sanoa Salonen 2.0, ilmeisesti ei ole ajellut pitkään aikaan mitään.
http://www.ts.fi/moottoriurheilu/ralli/264222.html
On muuten mahtava lähtöluettelo (paljon -80 luvun tähtiä):
Per Eklund - Hans Sylvan, Golf Gti
Kenneth Eriksson - Peter Diekmann, Golf Gti 16v
Miki Biassion, Lancia 037
Hannu Mikkola - Arne Herz, Audi quattro A2
Harri Toivonen, Manta 400
yms. yms.

Olisi kiva olla katsomassa!
 
Ylös