kurski
Oisko minkä tyyppistä ?
- Liittynyt
- 6.10.2009
- Viestit
- 18474
Giandomenico Basso ajaa Korsikan IRC rallissa tänä vuonna Ford Fiestalla.
Maittain tässä tapauksessa merkitsee missä maassa auton omistava tiimi / kuski sijaitsee. Tiedot keräsin kyseistä tietokannasta viime vuoden kesäkuussa mutta tiedot olivat jo siinä vaiheessa vanhentuneita.^ Keräsitkö tietoa, mihin maihin autot on rekisteröity? Viime vuonna Tshekeissä ainakin Valousek, Petak ja Lapdavsky ajoivat 207:lla.
Sebastien Loeb has admitted the shift towards longer events in the World Rally Championship could hasten his decision to retire from the sport.
The eight-time world champion has a contract with Citroen until the end of next season, but the Frenchman has a clause in the deal which would allow him to walk away at the end of 2012.
FIA president Jean Todt and WRC manager Michele Mouton have pushed on in recent weeks with their vision to take the sport back to its endurance roots. But Loeb admitted he found it difficult to share their enthusiasm for change.
"I have been doing this a long time," Loeb told AUTOSPORT. "And I have to admit that I find the recce and things like this a little bit boring now.
"What is the thing that makes me maybe want to retire in the future is the travel, which is very long. I don't want to say this will make me decide now, but there is less motivation for the longer rallies.
"Now we are starting to do the recce on the Monday instead of the Tuesday, which means I have to fly to the rally on the Sunday and then I'm not back for a day longer."
Loeb said he was open to change if it was for the benefit of the sport, but he is yet to be convinced that endurance rallies are the answer.
"If you tell me that this is good for the media and that you are getting something out of these longer rallies then OK, I understand," he said. "I am a driver and will drive when and where I am told. But this is no more of a challenge for me, it's just more stages which are really the same."
The sport's most successful driver ever admitted he had thought of his own perfect rally timetable.
"I'm more of a fan of starting the recce on Wednesday morning and finishing it on Thursday," he said. "Then rally on Friday and Saturday - have the party on Saturday night and then go home on Sunday."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/98212
Minä epäilen, että kyseessä on pisin lumesta tehdystä hyppyristä hypätty hyppy.http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/2012/03/1515347/norjan-rallitahti-tykitti-autollaan-me-hypyn---katso
Mikä vitsi tää nyt taas on? Eikös Märtin loikannut silloin keltasen talon hyppyristä 57 metriä kun joutui siihen täysiä laskemaan kun autossa oli jotain vikaa?
Taitaa 70- ja 80-luvuilta löytyä pitempiäkin Suurajoleiskautuksia. Virallisuudesta en sitten tiiä kun en oo paikalla ollu.Märtin todellakin loikkasi keltaisen talon hyppyristä aikoinaan mainitsemasi 57 metriä mikä on Jyväskylän suurajojen virallinen pituusennätys, mutta sekään ei ole pisin hyppy mikä ralliautolla on hypätty, koska Travis Pastrana on hypännyt ralliautolla 80 metriä.
Jeps en ymmärrä "ennätystä" millään muotoa, sillä myös Ken Block leiskautti vastaavanlaisesta hyppyristä vuonna 2006 52 metriä ja Pastrana tosiaan muutama vuosi sitten lähes 82 metriä (tämä oli vieläpä ihan virallinen ennätys).Minä epäilen, että kyseessä on pisin lumesta tehdystä hyppyristä hypätty hyppy.
Märtin todellakin loikkasi keltaisen talon hyppyristä aikoinaan mainitsemasi 57 metriä mikä on Jyväskylän suurajojen virallinen pituusennätys, mutta sekään ei ole pisin hyppy mikä ralliautolla on hypätty, koska Travis Pastrana on hypännyt ralliautolla 80 metriä.
Pastranan ennätyshyppy ei tosin ole tehty kilpailussa vaan erikseen järjestetyssä ennätysyrityksessä, joten sitä ei voi suoraan verrata kilpailuissa hypättyihin hyppyihin.
No joo, mutta tää olikin pisin lumesta tehdystä hyppyristä WRC-autolla tehty hyppy, tai voishan toi vielä rajata että Ford Fiesta WRC-autollaJeps en ymmärrä "ennätystä" millään muotoa, sillä myös Ken Block leiskautti vastaavanlaisesta hyppyristä vuonna 2006 52 metriä ja Pastrana tosiaan muutama vuosi sitten lähes 82 metriä (tämä oli vieläpä ihan virallinen ennätys).
70- ja 80-luvuilla hyppyjen pituuksia ei mitattu joten niistä ei ole olemassa virallisia pituuksia ja siksi virallinen pituusennätys on Märtinin nimissä joka tosin ei olisi ennätys jos Novikov olisi saanut pari vuotta sitten valtavassa loikassaan auton tulemaan alas paremmassa asennossa.Taitaa 70- ja 80-luvuilta löytyä pitempiäkin Suurajoleiskautuksia. Virallisuudesta en sitten tiiä kun en oo paikalla ollu.
1º Petter Solberg / Chris Patterson - Ford Fiesta WRC - 3m42,144s
2º Sebastien Loeb / Daniel Elena - Citroen DS3 WRC - a 0,020s
3º Daniel Sordo / Carlos Del Barrio - Mini JCW WRC - a 2,372s
4º Nasser Al-Attiyah / Giov. bernarcchini - Citroen DS3 WRC - a 3,636s
5º Ott Tanak / Kundar Sikk - Ford Fiesta WRC - a 6,638s
6º Armindo Araújo / Miguel Ramalho - Mini JCW WRC - a 7,959s
7º Jari Ketomaa / Mika Stenberg - Ford Fiesta WRC - a 10,914s
8º Martin Prokop / Zdeneka Hruza - Ford Fiesta WRC - a 15,974s
9º Miguel Campos / Paulo Babo - Mitsubishi Lancer Evo IX - a 16,037s
10º Ricardo Moura / António Costa - Mitsubishi lancer Evo IX - a 22,051s
Sitä vaan voi arvailla, mutta luulempa että ei.Tuleekohan Suomeen ikinä osakilpailua? :doubtful:
Jost Capito will leave Ford and join Volkswagen Motorsport as the German firm continues its recruitment of senior motorsport personnel ahead of the launch of the Polo R WRC next season.
The move was confirmed on Thursday by the German car maker.
Capito takes over management of Volkswagen Motorsport, replacing Kris Nissen, who will be supporting his successor during the orientation phase.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/98447