Ralliuutisia.

KooHoo

Well-known member
Liittynyt
18.3.2012
Viestit
262
Sijainti
Espoo
^ Keräsitkö tietoa, mihin maihin autot on rekisteröity? Viime vuonna Tshekeissä ainakin Valousek, Petak ja Lapdavsky ajoivat 207:lla.
Maittain tässä tapauksessa merkitsee missä maassa auton omistava tiimi / kuski sijaitsee. Tiedot keräsin kyseistä tietokannasta viime vuoden kesäkuussa mutta tiedot olivat jo siinä vaiheessa vanhentuneita.

http://www.s2000rally.com/car-list.php?car=3&team=&plate=&year=&bt-search=Search

Petak (Hroch Racing Team, SK)
http://www.s2000rally.com/car-detail.php?car=75

Lapdavsky (APID Racing Service, SK)
http://www.s2000rally.com/car-detail.php?car=191

Valousek
http://www.pavel-valousek.com/web/modules/zavodni-auto/ Kuten näkyy rekisterikilvestä, auto on / oli alun perin Kronoksen omistuksessa.

IRC-207 http://www.s2000rally.com/car-detail.php?car=166

Kuten myös Laivolan auto on Eestin lipun alla ja vaihtanut omistajaa useamman kerran.
http://www.s2000rally.com/car-detail.php?car=24

Olisikohan verotuksellisista syistä?
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Sebastien Loeb against endurance rallies

Voivoi, Seb haluaisi ajaa rallisprinttiä.

Sebastien Loeb has admitted the shift towards longer events in the World Rally Championship could hasten his decision to retire from the sport.

The eight-time world champion has a contract with Citroen until the end of next season, but the Frenchman has a clause in the deal which would allow him to walk away at the end of 2012.

FIA president Jean Todt and WRC manager Michele Mouton have pushed on in recent weeks with their vision to take the sport back to its endurance roots. But Loeb admitted he found it difficult to share their enthusiasm for change.

"I have been doing this a long time," Loeb told AUTOSPORT. "And I have to admit that I find the recce and things like this a little bit boring now.

"What is the thing that makes me maybe want to retire in the future is the travel, which is very long. I don't want to say this will make me decide now, but there is less motivation for the longer rallies.

"Now we are starting to do the recce on the Monday instead of the Tuesday, which means I have to fly to the rally on the Sunday and then I'm not back for a day longer."

Loeb said he was open to change if it was for the benefit of the sport, but he is yet to be convinced that endurance rallies are the answer.

"If you tell me that this is good for the media and that you are getting something out of these longer rallies then OK, I understand," he said. "I am a driver and will drive when and where I am told. But this is no more of a challenge for me, it's just more stages which are really the same."

The sport's most successful driver ever admitted he had thought of his own perfect rally timetable.

"I'm more of a fan of starting the recce on Wednesday morning and finishing it on Thursday," he said. "Then rally on Friday and Saturday - have the party on Saturday night and then go home on Sunday."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/98212


Sebillä pukkaa jo pökälettä lahkeeseen VW:n takia, vai mitä se oikein epäröi?
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
"Record Jump on snow" lukee videossa, ehkä siinä tarkoitetaan ennätyshyppyä nimenomaan lumella, mutta uutisessahan sitä ei muisteta mainita.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7206
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/2012/03/1515347/norjan-rallitahti-tykitti-autollaan-me-hypyn---katso

Mikä vitsi tää nyt taas on? Eikös Märtin loikannut silloin keltasen talon hyppyristä 57 metriä kun joutui siihen täysiä laskemaan kun autossa oli jotain vikaa?
Minä epäilen, että kyseessä on pisin lumesta tehdystä hyppyristä hypätty hyppy.

Märtin todellakin loikkasi keltaisen talon hyppyristä aikoinaan mainitsemasi 57 metriä mikä on Jyväskylän suurajojen virallinen pituusennätys, mutta sekään ei ole pisin hyppy mikä ralliautolla on hypätty, koska Travis Pastrana on hypännyt ralliautolla 80 metriä.

Pastranan ennätyshyppy ei tosin ole tehty kilpailussa vaan erikseen järjestetyssä ennätysyrityksessä, joten sitä ei voi suoraan verrata kilpailuissa hypättyihin hyppyihin.
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1372
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Märtin todellakin loikkasi keltaisen talon hyppyristä aikoinaan mainitsemasi 57 metriä mikä on Jyväskylän suurajojen virallinen pituusennätys, mutta sekään ei ole pisin hyppy mikä ralliautolla on hypätty, koska Travis Pastrana on hypännyt ralliautolla 80 metriä.
Taitaa 70- ja 80-luvuilta löytyä pitempiäkin Suurajoleiskautuksia. Virallisuudesta en sitten tiiä kun en oo paikalla ollu.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Minä epäilen, että kyseessä on pisin lumesta tehdystä hyppyristä hypätty hyppy.

Märtin todellakin loikkasi keltaisen talon hyppyristä aikoinaan mainitsemasi 57 metriä mikä on Jyväskylän suurajojen virallinen pituusennätys, mutta sekään ei ole pisin hyppy mikä ralliautolla on hypätty, koska Travis Pastrana on hypännyt ralliautolla 80 metriä.

Pastranan ennätyshyppy ei tosin ole tehty kilpailussa vaan erikseen järjestetyssä ennätysyrityksessä, joten sitä ei voi suoraan verrata kilpailuissa hypättyihin hyppyihin.
Jeps en ymmärrä "ennätystä" millään muotoa, sillä myös Ken Block leiskautti vastaavanlaisesta hyppyristä vuonna 2006 52 metriä ja Pastrana tosiaan muutama vuosi sitten lähes 82 metriä (tämä oli vieläpä ihan virallinen ennätys).

Neste Rallissakin tosiaan todella monet Sheikki Kassi Almasta lähtien ovat tuon 50 metrin rajan rikkoneet ja 70 sekä 80 luvulta tarinoidaan pisimpien hyppyjen olleen siellä 70-75 metrin lukemissa.
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Jeps en ymmärrä "ennätystä" millään muotoa, sillä myös Ken Block leiskautti vastaavanlaisesta hyppyristä vuonna 2006 52 metriä ja Pastrana tosiaan muutama vuosi sitten lähes 82 metriä (tämä oli vieläpä ihan virallinen ennätys).
No joo, mutta tää olikin pisin lumesta tehdystä hyppyristä WRC-autolla tehty hyppy, tai voishan toi vielä rajata että Ford Fiesta WRC-autolla :)
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7206
Taitaa 70- ja 80-luvuilta löytyä pitempiäkin Suurajoleiskautuksia. Virallisuudesta en sitten tiiä kun en oo paikalla ollu.
70- ja 80-luvuilla hyppyjen pituuksia ei mitattu joten niistä ei ole olemassa virallisia pituuksia ja siksi virallinen pituusennätys on Märtinin nimissä joka tosin ei olisi ennätys jos Novikov olisi saanut pari vuotta sitten valtavassa loikassaan auton tulemaan alas paremmassa asennossa.

Arvioiden mukaan Novikovin hyppy olisi lentänyt ainakin 60 metriä jos hänen autonsa ei olisi tullut perä edellä alas.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Fafessa lämmiteltiin Portugalin rallia varten ajamalla vähän rallisprinttiä:





1º Petter Solberg / Chris Patterson - Ford Fiesta WRC - 3m42,144s
2º Sebastien Loeb / Daniel Elena - Citroen DS3 WRC - a 0,020s
3º Daniel Sordo / Carlos Del Barrio - Mini JCW WRC - a 2,372s
4º Nasser Al-Attiyah / Giov. bernarcchini - Citroen DS3 WRC - a 3,636s
5º Ott Tanak / Kundar Sikk - Ford Fiesta WRC - a 6,638s
6º Armindo Araújo / Miguel Ramalho - Mini JCW WRC - a 7,959s
7º Jari Ketomaa / Mika Stenberg - Ford Fiesta WRC - a 10,914s
8º Martin Prokop / Zdeneka Hruza - Ford Fiesta WRC - a 15,974s
9º Miguel Campos / Paulo Babo - Mitsubishi Lancer Evo IX - a 16,037s
10º Ricardo Moura / António Costa - Mitsubishi lancer Evo IX - a 22,051s
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
On kyllä yksi niistä the paikoista, mitkä pitäisi ajaa aina itse kisassakin, eikä vain show-mielessä ennen kisaa.
 

STP

Well-known member
Liittynyt
15.1.2011
Viestit
162
Se olis tällä viikolla vuorossa historic em:n toinen osakisa. Jos edellisestä suomalaiset loisti poissaolollaan niin nyt on pareja mukana sitten senkin edestä. jos oikein laskin niin 11 autokuntaa on suomesta matkannut san remoon. Etelä naapurista myös Villu Mättik on Ladan rahdannut etelän lämpöön :)

- kisan kotisivu

http://www.sanremorally.it/gb/gb_index.htm

- lähtölista
http://www.sanremorally.it/pdf/2012/iscritti_sto.pdf

Pikku hiljaa alkaa b-ryhmäläiset tulemaan mukaan historic kisoihin. Numerolla 6 on mukana b-ryhmän audi quattro! Sen lisäksi neljä lancia rallyä. Luonnollisesti vanhempaa kalustoa kattavasti edustettuna.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
VW:n rekryjä:

Jost Capito will leave Ford and join Volkswagen Motorsport as the German firm continues its recruitment of senior motorsport personnel ahead of the launch of the Polo R WRC next season.

The move was confirmed on Thursday by the German car maker.

Capito takes over management of Volkswagen Motorsport, replacing Kris Nissen, who will be supporting his successor during the orientation phase.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/98447
 
Ylös