Ralliuutisia.

STP

Well-known member
Liittynyt
15.1.2011
Viestit
162
Tiukkaa oli sanremo storicossa. Voittaja ja toinen tulivat maaliin samalla ajalla! Koska lie viimeiks tapahtunut samaa mestaruus tasolla? Ek voittojen perusteella yleiskilpailun voitti "Pedro" - Mattanza, Angelo Giovanni - autona Sandro Munarin tallin Lancia Rally 037. Toiseksi Porsche 911 RS:llä tuli de Zanche, Lucio - Belfiore, Romano. Kolmanneksi myös Porschella Enrico Brazzoli - Nicola Arena.

Suomalaisia ei listojen kärjessä, parhaasta luokka sijoituksesta vastasi pari Janne Lindbergh - Harri Ruokonen neljännellä sijalla Luokassa D2. Yleiskilpailun paras suomalaispari oli sijalla 54 Heikki Viljanen - Antti Pellinen.

http://www.ewrc-results.com/final.php?e=4187&s=&section=
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18417
Asian-Tyynenmeren rallisarjan kauden avauksen votti Whangareilissa, Australialaiskuski Chris Atkinson (Skoda Fabia S2000), toinen oli Per-Gunner Andersson (Proton Satria Fabia S2000), kolmas Gaurav Gill (Skoda Fabio S2000) ja neljäs viime vuoden mestari Alister Mcrae.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Hirvonen hylättiin kytkimen takia.
Kytkin oli väärän tyyppinen ja turbon siipipyörä myöskin kooltaan luokitusten vastainen.... "ei näistä mitään hyötyä ole" on Citruunan virallinen meriselitys.

Eihän TTE:n turbo-patenteistakaan "mitään hyötyä" ollut.. Tai Mitsu Ralliart Finlandin hukkaportti virityksistä (mm. Puhakalla)
 

jjs

Ford-o-holic
Liittynyt
1.11.2011
Viestit
218
Sijainti
Nummela
Mitsuissa oli kyse by-pass -venttiilistä ei hukkaportista, ja sen kääntäminen vaikuttaa vain osan kestoon, sekä siihen mihin paikkaan se hajotessaan sylkäisee rojut, moottoriin vai kuutamolle.... :)
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1395
Miksi ylipäätään pitää tässä vaiheessa kautta olla mitään ykkös- ja kakkoskuskiasetelmaa?
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Jari-Matti Klonksvaakeniin?
Suomalaiskäännöksessä vedetty taas mutkia suoriksi, alkuperäisessä uutisessa mikään virallinen taho ei asiaa myönnä (luonnollisesti). Jouhkin viimeviikkoiset mainospuheet "J-M on vauhdillisesti ylivoimainen" jne. viittaisi siihen ettei mitään sopimusta ole vielä kirjoitettuna, mutta tätä asiaa saa vielä tämän kauden mittaan arvailla useampaan kertaan. :p

 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Oleellinen sisältö taitaa olla tässä:
"I am quite sure he is good and I think he has another couple of races to show that he can stay on the road"
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7568
Sittenhän siellä olisi Fordilla ykköskuskin paikka auki. Jos olisin Wilsson, niin palkkaisin ehdottomasti Juho Hännisen. Löytyy kokemusta mm- ja irc-sarjan kiertämisestä ja voittamisesta, mutta ei ole mikään ikäloppu. Lisäksi Hänninen pysyy melko hyvin tielläkin.

Jos tuo Ogier-Latvala pari Volkkarilla toteutuu, niin tulevat tekemään suhteellisen kovaa jälkeä, kunhan autokeretään kehitettyä huippuunsa.
 

Xerym

Well-known member
Liittynyt
2.2.2012
Viestit
367
Sittenhän siellä olisi Fordilla ykköskuskin paikka auki. Jos olisin Wilsson, niin palkkaisin ehdottomasti Juho Hännisen. Löytyy kokemusta mm- ja irc-sarjan kiertämisestä ja voittamisesta, mutta ei ole mikään ikäloppu. Lisäksi Hänninen pysyy melko hyvin tielläkin.

Jos tuo Ogier-Latvala pari Volkkarilla toteutuu, niin tulevat tekemään suhteellisen kovaa jälkeä, kunhan autokeretään kehitettyä huippuunsa.
Olettaen että pysyvät tiellä. Latvalalla ja Ogierilla on välillä vaikea pysyä tiellä.
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1262
Minä epäilen, että kyseessä on pisin lumesta tehdystä hyppyristä hypätty hyppy.

Märtin todellakin loikkasi keltaisen talon hyppyristä aikoinaan mainitsemasi 57 metriä mikä on Jyväskylän suurajojen virallinen pituusennätys, mutta sekään ei ole pisin hyppy mikä ralliautolla on hypätty, koska Travis Pastrana on hypännyt ralliautolla 80 metriä.

Pastranan ennätyshyppy ei tosin ole tehty kilpailussa vaan erikseen järjestetyssä ennätysyrityksessä, joten sitä ei voi suoraan verrata kilpailuissa hypättyihin hyppyihin.
Epävirallisia tuloksia tosiaan löytyy vaikka ja mistä. Pisin hyppy viime vuosilta, josta on spekulaatiota ollut, on Loebin loikka Turkista 2010, bouttiarallaa ~80 metriä.

http://www.youtube.com/watch?v=QlZNxew_sl8

-> 5:48
Kyllähän tuo aika komea ja tasapainoinen siivu on, ei tuo 80 metriä ihan haihattelua ole välttämättä. Mukava mäkihyppymäkimäinen profiili ainakin kyttyrässä :p
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Oleellinen sisältö taitaa olla tässä:
"I am quite sure he is good and I think he has another couple of races to show that he can stay on the road"
Eikös Volkkarilla tehty jotain uudelleen järjestelyjä tallin henkilökunnassa ja Kris Nissenin työnkuva muuttui tallipäälliköstä joksikin muuksi? Ja mitä tulee tuohon Jouhkin "long time commitment" lausahdukseen, niin Fordilla on käsittääkseni kahden vuoden diili Malcolm Wilsonin kanssa ja sen pidemmälle ei juuri kannata spekuloida koko MM-sarjan tulevaisuudella. Citroen luultavasti lopettaa siinä vaiheessa kun ovat voittaneet vielä pari mestaruutta ja Lööppi keksii itselleen muuta mielekästä tekemistä. Fordin päämajassa kyllästytään lopullisesti soittelemaan kakkosviulua ilman todellisia tuloksia ja hups, Volkkari onkin yksin ajamassa "MM-sarjaa"....
 

Japapapa

Well-known member
Liittynyt
31.3.2006
Viestit
152
Epävirallisia tuloksia tosiaan löytyy vaikka ja mistä. Pisin hyppy viime vuosilta, josta on spekulaatiota ollut, on Loebin loikka Turkista 2010, bouttiarallaa ~80 metriä.

http://www.youtube.com/watch?v=QlZNxew_sl8

-> 5:48
Kyllähän tuo aika komea ja tasapainoinen siivu on, ei tuo 80 metriä ihan haihattelua ole välttämättä. Mukava mäkihyppymäkimäinen profiili ainakin kyttyrässä :p
Tuskin on 80m, ihan jo ilmalennon ajallisesta kestosta päätellen. Tosin nypyn luonne varmaan mahdollistaisi aika pitkän ja hallitun liidon.
 
Ylös