Ralliuutisia.

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11219
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Vaikka huomenna ajetaan Historic-kisaa Salonseudulla, ovat muutamat suomalaiset ehtineet Rally Elba Storicoon. Hankalia ovat saaren asvalttikiemurat tulosten mukaan, kun 2pv ajettu (6ek:ta) ovat suomalaissijoitukset: 67. Wilkman (TR7), 69. Nyman (128 SL), 70. Hyvärinen (242), 74. Heikkilä (Fulvia) ja 77. Partanen (Bluebird). 77 mukana tuloksissa...

Kisaa muuten johtaa Toto Riolo quattrolla, tässä laite esittelyssä aiemmin tänä vuonna ajetussa San Remossa: http://www.youtube.com/watch?v=ZLmVfawtg0M
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Muuten, mistä lähtien Marcos Ligato on laskettu vetomieheks?
Tiedä onko se kummoinen vetomies, mutta ei se nyt ihan jaloissa ole tuolla PWRC:n puolellakaan pyörinyt ja paalua riittää taskussa (tai sponssien taskuissa) kiertää sarjaa, toisin kuin esim suomalaisilla "vetomiehillä".
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7568
No joo, tarkoitin enemmän näitä oikeita huippuja. Itse asiassa toivoisin, että Latvala jatkaa ensi vuonna Fordilla. Tällä tavalla saataisin enemmän todellista taistelua eikä tarvitsisi välittää tallimääräyspelleilystä.
Itsekin todella toivon Latvalan jatkavan Fordilla.
 
Viimeksi muokattu:

Vaseneri

Banned
Liittynyt
8.5.2011
Viestit
341
Itsekin todella toivon Latvalan jatkavan Fordilla.

Ja miksihän Latvala jatkaisi Fordilla jos VW tarjoaa kolmen vuoden sopimusta ja rahaa enemmän?Latvalalla on "kokemusta" ihan riittävästi ja nyt on aika tehdä tiliä.Näyttää että sillä päällä ei mestaruuksia voiteta joten nyt mennään raha edellä ja unohdetaan sportti.Ja Fordilla on varmaa enään ensi vuosi ja onko edes sekään.Ja sitten jos tekee vuoden sopparin Fordin kanssa ja VW täyttää kuskipaikat kolmen vuoden soppareilla,niin voi jäädä rannalle ruikuttaan siinä kohtaa.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7568
Ja miksihän Latvala jatkaisi Fordilla jos VW tarjoaa kolmen vuoden sopimusta ja rahaa enemmän?Latvalalla on "kokemusta" ihan riittävästi ja nyt on aika tehdä tiliä.Näyttää että sillä päällä ei mestaruuksia voiteta joten nyt mennään raha edellä ja unohdetaan sportti.Ja Fordilla on varmaa enään ensi vuosi ja onko edes sekään.Ja sitten jos tekee vuoden sopparin Fordin kanssa ja VW täyttää kuskipaikat kolmen vuoden soppareilla,niin voi jäädä rannalle ruikuttaan siinä kohtaa.
Tuo on ihan totta, mutta täysin urheilullisin perustein toivon Latvalan pysyvän Fordilla. Ogier tod. näk. on VW:n ykköskuski, mutta vauhdillahan sekin olisi ratkaistavissa.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Ja onko ne Fordin ja M-Sportin väliset sopparit katkolla vuosittain, vai kuinka pitkä se viimeisin paperi oli? Joka tapauksessa, jos VW:ltä on tarjolla monivuotinen+tasavertainen kuskipaikka Ogierin rinnalla, niin sinne ja sassiin. Eka vuosi menee toki autoa säätäessä ja kehittäessä, mutta yhtä lailla melkoista säätämistä se on näköjään vanhallakin toimijalla (Fordilla) kisasta toiseen. Semmoinen kutina kuitenkin on, että VW voi räjäyttää pankin heti paukusta samaan tyyliin kuin Peugeot ja Citroen vuosituhannen vaihteessa.
 

Vaseneri

Banned
Liittynyt
8.5.2011
Viestit
341
Ja onko ne Fordin ja M-Sportin väliset sopparit katkolla vuosittain, vai kuinka pitkä se viimeisin paperi oli?
Todella isot pojat sanoi Essolla,että vaikka Fordin ja M-sportin soppari on vielä ensi kaudelle voimassa,niin asiaa tarkastellaan kauden päätteeksi.Ja juuri tätä varten Fordilta tulee tasaiseen tahtiin tiedotteita kuin nopeita olemme ja automme on loistava jne jne.....
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Todella isot pojat sanoi Essolla,että vaikka Fordin ja M-sportin soppari on vielä ensi kaudelle voimassa,niin asiaa tarkastellaan kauden päätteeksi.Ja juuri tätä varten Fordilta tulee tasaiseen tahtiin tiedotteita kuin nopeita olemme ja automme on loistava jne jne.....
Se nykyinen sopimus on tosiaan vielä ensi vuodelle. Mutta kyllä Ford tai Citroen tai mika tahansa valmistaja voi lopettaa rallin vaikka tänään, jos tarpeeksi iso pomo niin päättää. Ylimääräisiä taloudellisia kustannuksia tulisi varmasti, joten syyn täytyisi olla todella tärkeä.

Latvalan omalta kannalta pitkä sopimus VW:ltä on varmasti järkevin. Yhden vuoden sopimus Fordilta ilman tietoa seuraavista vuosista olisi iso riski. Yhden vuoden Ford sopimus olisi vaihtoehto, jos Jouhkilla on kontakteja Toyotalle tai Hyundaille 2014 vuoden paikkaa ajatellen, mutta silloinkin riski on iso.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18416
Ilta-Sanomien lehti versiossa kerrotaan että KMS Racing ja M-Sport tarjoavat Max Vataselle mahdollisuuden osallistua tehdastiimin ajokilla suomen Ford Fiesta Trophy-sarjan kauden viimeiseen Saarenmaan ralliin.
 
Viimeksi muokattu:

larzzon

Well-known member
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
356
Latvalan omalta kannalta pitkä sopimus VW:ltä on varmasti järkevin.
Kyllä se on järkevin vaihtoehto myös VW:lle, sikäli kun vain mahdollista. Latvala ja Ogier ovat todennäköisimpiä Loebin mantterinperijöitä. Herrojen keskinäisestä paremmuudesta on tässä vaiheessa mahdotonta sanoa mitään ja VW:n kannalta olisi täydellinen katastrofi, että Latvala jätettäisiin pestaamatta ja tämä ajaisi tulevaisuudessa mestaruudet muualle.

Palkkaamalla Latvalan VW varmistaa, että mestaruuksia tulee viimeistään Loebin lopettaessa kunhan vain auto on riittävän hyvä.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Kyllä se on järkevin vaihtoehto myös VW:lle, sikäli kun vain mahdollista. Latvala ja Ogier ovat todennäköisimpiä Loebin mantterinperijöitä. Herrojen keskinäisestä paremmuudesta on tässä vaiheessa mahdotonta sanoa mitään ja VW:n kannalta olisi täydellinen katastrofi, että Latvala jätettäisiin pestaamatta ja tämä ajaisi tulevaisuudessa mestaruudet muualle.

Palkkaamalla Latvalan VW varmistaa, että mestaruuksia tulee viimeistään Loebin lopettaessa kunhan vain auto on riittävän hyvä.
Joo, osittain samaa mieltä. Latvala ja Ogieeri on varmaan tällä hetkellä nopeimmat kuskit mitä WRC:n piiristä löytyy. Mutta kuten Vaseneri edellä totesi, niin Latvalan korvienvälillä ei mestaruuksia voiteta. Ihan liian usein metsä raikaa ja Fordi uudelleen muotoutuu.... Kovasti tulee mieleen nuoret Colin McRae ja Ari Vatanen. Vauhtia löytyy hetkellisesti mutta suoritusvarmuus on kaukana siitä, mitä mestaruuksien voittamiseen vaaditaan. Hirvonen on vaan helevetin hidas vaikka suht. usein kykeneekin tuomaan auton maaliin kärkiviisikossa. Se ei vaan välttämättä tulevaisuudessa riitä henk. koht. mestaruuksien saavuttamiseen vaikka toisaalta pystyihän Riku Brunssikin kertaalleen siihen ihan samalla varmistelulla. Sordo, Tanak ja Oestberg on ns. mustia hevosia. Jos saisivat tehdas auton alleen, niin Hirvoselle tulisi oikeasti kiire. Ja jos Fordi pysyis vaan nipussa, niin ei pidä unohtaa Petteriä - ei ole vielä mikään menneen maailman Nokia. Petterin uran jatko riippuu hyvin paljon Fordin pääkonttorin tekemisistä. Jos he vetävät Wilsonin autovuokraamolta tukensa, niin Petteri luultavimmin vaihtaa Crossin pariin.
 

ProBale

#maximumattack
Liittynyt
8.8.2006
Viestit
159
Sijainti
Kaikkialla
Ilta-Sanomien lehti versiossa kerrotaan että KMS Racing ja M-Sport tarjoavat Max Vataselle mahdollisuuden osallistua tehdastiimin ajokilla suomen Ford Fiesta Trophy-sarjan kauden viimeiseen Saarenmaan ralliin.
Mielenkiintoista nähdä milloin Maxilla alkaa vauhti kehittyä. Tämän kauden kaveri on ajanut ainakin V1600 Cliolla vähän turhankin varmoin ottein..
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18416
Mielenkiintoista nähdä milloin Maxilla alkaa vauhti kehittyä. Tämän kauden kaveri on ajanut ainakin V1600 Cliolla vähän turhankin varmoin ottein..
No joo, mut on Max ainakin Merikarvian rallin tänä vuonna jo voittanut. Ensi vuonna Max ajaa koko kauden Ford Fiesta R2:lla.

Miehen kommentit:
- Olen vielä aivan urani alussa, mutta aion panostaa tähän 5-10 vuotta. En ole leikkimässä, vaan vakavissani Max sanoo.
 

larzzon

Well-known member
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
356
Mutta kuten Vaseneri edellä totesi, niin Latvalan korvienvälillä ei mestaruuksia voiteta.
Vasenerin viestihistoriasta päätellen kaverilla on jotain henkilökohtaista Latvalaa vastaan ja mitä taas itse aiheeseen tulee, niin se on nähty monesti ennenkin, että kun nopea kaveri saa nopean ja luotettavan auton jolla ei tartte koko aikaa riuhtoa pysyäkseen vauhdissa, niin riittävä varmuus löytyy. Eikä tartte etsiä esimerkkejä sen kauempaa kuin Grönholmista ja Solbergista. Eikä Mäkinenkään välttämättä niitä parhaiten ojien välissä pysyneitä kuskeja ollut, mutta voitti silti jotain.
 

ProBale

#maximumattack
Liittynyt
8.8.2006
Viestit
159
Sijainti
Kaikkialla
No joo, mut on Max ainakin Merikarvian rallin tänä vuonna jo voittanut. Ensi vuonna Max ajaa koko kauden Ford Fiesta R2:lla.
Joo, toivotaan miehelle parasta uran suhteen. Olisi mielenkiintoista tietää miten kaveri on nyt vasta innostunut ajamaan kilpaa.
 

Xerym

Well-known member
Liittynyt
2.2.2012
Viestit
367
Kyllä se on järkevin vaihtoehto myös VW:lle, sikäli kun vain mahdollista. Latvala ja Ogier ovat todennäköisimpiä Loebin mantterinperijöitä. Herrojen keskinäisestä paremmuudesta on tässä vaiheessa mahdotonta sanoa mitään ja VW:n kannalta olisi täydellinen katastrofi, että Latvala jätettäisiin pestaamatta ja tämä ajaisi tulevaisuudessa mestaruudet muualle.

Palkkaamalla Latvalan VW varmistaa, että mestaruuksia tulee viimeistään Loebin lopettaessa kunhan vain auto on riittävän hyvä.
Latvalan palkaaminen voi olla katastrofi, jos Volkkari on katollaa metsässä.
Kun mietitään, niin onhan Ogierillakin taipumus ajaa ulos tiukassa paikassa.

Loppujen lopuksi minulle on sama kuka sitä toista Volkkaria ajaa.
Jos Volkkari ei palkaa Latvalaa niin Latvala jatkaa Fordilla.

Veikaaan kuitenkin, että toinen Volkkari kuski on kolmikosta: Latvala
Sordo tai Mikkelssen.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18416
Olisi mielenkiintoista tietää miten kaveri on nyt vasta innostunut ajamaan kilpaa.
Vaikea sanoa, mutta muutama vuosi sitten Max oli saunomassa isänsä kanssa ja yhtäkkiä oli kysynyt saunassa, että luulet sä isä, että mä vielä ennättäisin oppia ajamaan kilpaa. Eipä tuossa sen enempia kerrottu.
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Rallye Vosgien

Ranskassa on ajettu Rallye Vosgien. Hirvonen, Östberg ja Chardonnet kävivät vähän harjoittelemassa Ranskan MM-rallia varten.

Tulokset:

1 HIRVONEN Mikko CITROeN DS3 WRC 1:30:43:9
2 OSTBERG Mads FORD Fiesta WRC 00:22:2
3 CHARDONNET Sebastien CITROeN DS3 WRC 06:40:7

http://www.rallye-sport.fr/es11-vosgien-2012/
 

Vaseneri

Banned
Liittynyt
8.5.2011
Viestit
341
Vasenerin viestihistoriasta päätellen kaverilla on jotain henkilökohtaista Latvalaa vastaan
Siis mitä.....siis jotain henkilökohtaista.Jos sinun mielestä Latvala on kovinkin varma ja tulee maaliin hyvällä prosentilla,niin saat olla sitä mieltä.MM-startteja on niin paljon jo että mitään hokkupokkuskonstia ei ole olemassa millä tapahtuu muutos varmempaan suuntaan.Nopea kuljettaja Latvala on ,mutta nopeudella ei mestaruuksia voiteta jos kohelletaan tuohon malliin.Mies pelkää epäonnistumista ihan liikaa ja kaikki ulosajot jäävät pyörimään kuukausiksi mieleen ja selittää mediassa kuin on vaikeaa ja ei ole fiilistä jne.

Tottakai kaikki näkisimme hänet mielellään mestarina ja jopa kestomestarina,mutta sitä ennen pitäisi voittaa muutama kisa ja astua ihan uudelle tasolle itsevarmuuden kanssa.Ja se täytyy sanoa Latvalan eduksi,että on kestänyt ne paineet ja odotukset kun pojasta pitikin tulla rallikuljettaja.Melko monesta pitäisi tulla NHL-pelaaja,mutta se tie onkin sitten ihan eri miehille ja kilpailu pikkuisen kovempaa kuin rallissa.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7568
Siis mitä.....siis jotain henkilökohtaista.Jos sinun mielestä Latvala on kovinkin varma ja tulee maaliin hyvällä prosentilla,niin saat olla sitä mieltä.MM-startteja on niin paljon jo että mitään hokkupokkuskonstia ei ole olemassa millä tapahtuu muutos varmempaan suuntaan.Nopea kuljettaja Latvala on ,mutta nopeudella ei mestaruuksia voiteta jos kohelletaan tuohon malliin.Mies pelkää epäonnistumista ihan liikaa ja kaikki ulosajot jäävät pyörimään kuukausiksi mieleen ja selittää mediassa kuin on vaikeaa ja ei ole fiilistä jne.

Tottakai kaikki näkisimme hänet mielellään mestarina ja jopa kestomestarina,mutta sitä ennen pitäisi voittaa muutama kisa ja astua ihan uudelle tasolle itsevarmuuden kanssa.Ja se täytyy sanoa Latvalan eduksi,että on kestänyt ne paineet ja odotukset kun pojasta pitikin tulla rallikuljettaja.Melko monesta pitäisi tulla NHL-pelaaja,mutta se tie onkin sitten ihan eri miehille ja kilpailu pikkuisen kovempaa kuin rallissa.
Latvala on kuitenkin vielä nuori rallikuskiksi ja parhaat vuodet ovat edessäpäin. Ja niitä vuosiahan huipulla riittää ainakin 10-12. Enemmän olisin huolissani Hirvosesta, jonka taso on tippunut kisa kisalta. Ei voi selittää pelkällä kakkoskuskin pestillä.
 
Ylös