Ralliuutisia.

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
..ja nimenomaan sitä kolmatta Poloa, jos/kun siihen Ogierin rinnalle joku napataan.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7568
..ja nimenomaan sitä kolmatta Poloa, jos/kun siihen Ogierin rinnalle joku napataan.
Okei, hienoa. Luulin, että Volkkari ajaa ensi kauden vain kahdella ja vasta seuraavana kolmella autolla.

Ehkäpä Lappi vuoden, parin päästä tehdas-Skodalla SWRC:en. :rolleyes:
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Ketäs kv forumeilla on veikkailtu Hyundain kuljettajiksi? Meinaavatko ensi vuonna ajattaa montaakin autoa? Tekisikö Välimäki tai Kankkunen paluun vanhaan tehdastiimiinsä.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7206
Suomalaisittain Hirvosen nouseminen Citroenin ykköskuljettajaksi ensi kaudella on erinomainen uutinen, koska se tarkoittaa sitä, että on pitkästä aikaa erinomainen mahdollisuus saada suomalainen maailmanmestari.

Tosin Ranska voi jatkaa mestaruusputkeaan jos Volkswagen onnistuu tekemään nopean ja luotettavan auton heti ensimmäisellä kaudella, koska silloin Ogier voi hyvinkin viedä maailmanmestaruuden Hirvosen ja Latvalan nenänedestä.

Varmaa on kuitenkin se, että Loebin dominoinnista päästään vihdoinkin eroon ja mestaruudesta tosissaan taistelevia kuljettajia on pitkästä aikaa enemmän kuin yksi.

Hyvä uutinen rallin MM-sarjan kannalta on myös se, että ensi kaudella saattaa MM-sarjassa olla mukana jopa viisi autonvalmistajaa, koska Hyundai saattaa tulla mukaan jo ensi kaudella.

Kaikenkaikkiaan MM-sarjan tulevaisuus näyttää nyt paljon valoisammalta kuin vielä muutama kuukausi sitten, kun uusi promoottori on löytynyt ja lisää autonvalmistajia tulee MM-sarjaan ja jos jatkossa tilanne MM-sarjan osalta kehittyy edelleen samaan suuntaan kuin nyt, voi rallin MM-sarja elää uutta kulta-aikaansa parin vuoden päästä.
 

Laatikkokauha

Well-known member
Liittynyt
7.8.2008
Viestit
1187
Kaikenkaikkiaan MM-sarjan tulevaisuus näyttää nyt paljon valoisammalta kuin vielä muutama kuukausi sitten, kun uusi promoottori on löytynyt ja lisää autonvalmistajia tulee MM-sarjaan ja jos jatkossa tilanne MM-sarjan osalta kehittyy edelleen samaan suuntaan kuin nyt, voi rallin MM-sarja elää uutta kulta-aikaansa parin vuoden päästä.
Veitpä sanat suustani
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Johan tuota pidettiin melko varmana jo kuukausi sitten - nyt virallista ja ajankohta koska FIA WMSC:n kokous (huomenna)?
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Jumankekka, eniten positiivisia ralliuutisia ehkä koskaan näin lyhyellä aikaa. :eek:

Vielä Märtin ja Kubica MM-sarjan kuskeiksi niin avot. Ja Kimi takaisin parin formulakauden jälkeen.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Mistäs kaikesta tämä Red Bull Media House sitten promoottorin ominaisuudessa pääsee päättämään? Vai onko asiat siten että promoottorilla on lähinnä vain velvollisuuksia täytettävänään ja FIA kerää hynät ja Rallikomissio Mahoneyn johdolla tekee kaikki strategiset päätökset....
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
FIA päätti myös, että Eurosportista tulee Rallin EM-sarjan promoottori. Eurosportin mukaan IRC-sarjaa ei ajeta ensi vuonna.

http://www.ircseries.com/news/detail/id/963

Käytännössä tapahtuu todennäköisesti niin, että ERC lopetetaan ja IRC vaihtaa nimeä ja tehdään jotain parannuksia. Sen verran pystyyn kuollut EM-sarja on ollut.
 

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
Rallikansa ei mene enää nukkumaan. Mitenköhän muut sponssit reagoivat? Esim. Blockin Monster Energy.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18416
Carlos Sainz osallistumassa Dakar-Ralliin, Toyota Hiluxilla ja luultavasti Red Bull tai Cepsa olisi sponsoroimassa. Sainz oli testannut Hiluxia marokossa.
 
Viimeksi muokattu:

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Mitenköhän muut sponssit reagoivat? Esim. Blockin Monster Energy.
Ainakin se on hyvä, että pienempien tallien ei tarvitse ajaa läpi koko sarjaa tallipisteitä kerätäkseen. Uusilla säännöillä täytyy ajaa seitsemässä kisassa, joista vähitään yksi Euroopan ulkopuolinen. Räikkösen tallihan menetti viime kaudella MM-pisteensä, kun ei osallistunut kaikkiin.

Saattaa houkutella enemmänkin pikkutalleja mukaan, jos autoja vain riittää myyntiin. Tai se luultavasti muutoksen tavoitteena on.
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Ainakin se on hyvä, että pienempien tallien ei tarvitse ajaa läpi koko sarjaa tallipisteitä kerätäkseen. Uusilla säännöillä täytyy ajaa seitsemässä kisassa, joista vähitään yksi Euroopan ulkopuolinen. Räikkösen tallihan menetti viime kaudella MM-pisteensä, kun ei osallistunut kaikkiin.
Ainoa muutos näille pikkutalleille se ettei tarvitse ajaa kuin yksi Euroopan ulkopuolinen kilpailu. Aiemmin taisi olla vaatimuksena kaksi. Tietty määrä ennalta valittuja kisoja pitää ajaa niin kuin ennenkin.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Näin on. Ilmeisesti kymmenen vuoden sopimuksen saivat aikaan. Siinä kerkiää jo tekemään pitkän tähtäimen suunnitelmia.

Koko tiedoite:
http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/pressreleases/wmsc/2012/Pages/wmsc-280912.aspx
10 vuotta ei kyllä mainita. Ja itse asiassa on melko sekavasti muotoiltu muutenkin. En huomannut itse, mutta Autosport:

By AUTOSPORT rallies editor David Evans

So, the deal is done. Or is it?

In its communication above, the WMSC states: "The WMSC approved for the FIA to proceed with an agreement with The Sportsman Media Group and Red Bull Media House to become the new global promoter of the FIA World Rally Championship from 2013."

Proceed with an agreement? So, are we signed or not?

I'm not being overly suspicious here. Reading further down the communication from Paris, a similar deal for IMG to promote the FIA European Championship for Rallycross was also announced this afternoon - and the wording from the WMSC is considerably more concise. Try this: "The WMSC agreed that IMG, one of the leaders in the sports marketing industry, become the Promoter of the Championship for a minimum of 10 years from 2013."

So, if the Red Bull deal's done, for how long?

One thing is certain, this is a mighty step in the right direction, but it's still not the kind of complete clarity we'd been promised back in June. Or should that be March? Or February?
http://www.autosport.com/news/report.php/id/102926
 
Ylös