Ralliuutisia.

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7568
Jos nyt ei aivan hakoteillä ole niin talli on saksalainen ja päämaja Saksassa? Jos vain oikeat ihmiset on löydetty autoa rakentamaan, niin ei sillä ole sinänsä väliä mikä merkki siellä keulalla komeilee.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Näyttäis että rallissa on kohtuu helppo päästä palkintopallille tiiminä kun löytää vaan oikeat kuskit. Voittoihin tarvii sitten isompaa budjettia ja löytää parempia suunnittelijoita, mutta tosi vaikea uskoa että Hyundai voi tehdä niin huonoa autoa joka säännöllisesti jää kaikkien Koziuskojen ja Blockien yms taakse.

Mites Prodriven kuviot?
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
No niinhän mä sanoinkin, että Hyundai-sopimus olisi joka tapauksessa ihan lottovoitto Hänniselle. Mutta veikkaisin silti, että sillä autolla ei kummoista menestystä saavuteta.
Sähän sanoit, että Hännisen olis "uran" kannallata paree säväytellä parissa kisassa Fordilla ja ajella sit vaikka loppuvuosi välikopalla F-ryhmää kuin ajella enempi vähempi terveisiä Hundain ohjaimissa... IMO tsäänssit joka tapauksessa mihinkään MM-tittelin haastoon on niin pienet, että Händyn kandee valita se diili, missä rahavirta on mielellään omaan pussiin päin tai imu sieltä poispäin ainakin mahd. pieni.... Oli alla sitten vaikka Suzukin heinähäkki
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Sähän sanoit, että Hännisen olis "uran" kannallata paree säväytellä parissa kisassa Fordilla ja ajella sit vaikka loppuvuosi välikopalla F-ryhmää kuin ajella enempi vähempi terveisiä Hundain ohjaimissa...

En mä sitä noin tarkoittanut. Olen sitä mieltä että ilman muuta Hyundaille jos vaan pääsee, mutta PELKÄÄNPÄ että Hyundailla ei ole asiaa 5 parhaan joukkoon. Toivon toki olevani väärässä.
Eikä joku muutama kisa Fordilla todellakaan voita tuota Hyundai-diiliä. Sen sijaan jos olis mahdollisuus ajaa esim. Sitikalla tai Volkkarilla 5-8 kisaa, se vois olla jo parempi vaihtoehto. Mutta tuollaisia vaihtoehtoja tuskin tulisikaan.

Väännetään nyt kuitenkin vielä rautalangasta, että jos Hänninen pääsee Hyundaille niin olen todella tyytyväinen. Ja toivon että Hyundai ja Hänninen pärjää ja ottavat palkintopallisijoja, vaikka voittojakin jos rahkeet riittää. En pistä yhtään vastaan:)
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
En mä sitä noin tarkoittanut. Olen sitä mieltä että ilman muuta Hyundaille jos vaan pääsee, mutta PELKÄÄNPÄ että Hyundailla ei ole asiaa 5 parhaan joukkoon. Toivon toki olevani väärässä.
Eikä joku muutama kisa Fordilla todellakaan voita tuota Hyundai-diiliä. Sen sijaan jos olis mahdollisuus ajaa esim. Sitikalla tai Volkkarilla 5-8 kisaa, se vois olla jo parempi vaihtoehto. Mutta tuollaisia vaihtoehtoja tuskin tulisikaan.

Väännetään nyt kuitenkin vielä rautalangasta, että jos Hänninen pääsee Hyundaille niin olen todella tyytyväinen. Ja toivon että Hyundai ja Hänninen pärjää ja ottavat palkintopallisijoja, vaikka voittojakin jos rahkeet riittää. En pistä yhtään vastaan:)
Volkkarilta tuskin ihan pian löytyy asiakasautoja, mutta sitruunalta sellaisen kyllä saa. Hinta vain on uskoakseni pykälän kalliimpi kuin Hert.... siis M-sportilla. Ja kummankin merkin kohdalla 8 kisan touriin vaaditaan käsittämätön määrä tuohta. 5 kisaakin vaatii sitä aika ison läjän. 2-3 kisan ohjelmaan voi juuri Suomesta kasaan raavittavat rahamäärät riittää, ellei sitten ole Jyrki Käteisen kreikkalainen velipuoli.
Sitten on ihan omasta asenteesta kiinni, haluaako ajella terveisiä tehdassopimuksella vai maksaa siitä, että pääsee kilpailukykyisen auton rattiin edes parin kisan ajaksi. Molempiin malleihin riittää halukkaita. Jotkut haluavat vain harrastaa ja pitää samalla kulut kurissa - jotkut myy autonsa ja appiukkonsa talon ja pistävät vielä vaimonkin päivystämään Roballe että saavat varat kasaan siihen Citroenin tehdasautoon 2 tai 3 kisan all inclusive sopparilla.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Kalleuskaan ei ole oikeastaan kummoinenkaan tekosyy. Jos oikeasti on haluja ja riittävästi markkinamiehen vikaa, niin mikähän estäisi tekemästä kuten Bosse alkuaikoinaan. Ostetaan itselle auto, vaikka sitten S2000 Skoda, ja ajetaan valikoituja kilpailuja oman tiimin puitteissa (vrt. Team MGR Finland ja Celicat) . Johonkin kaukokisaan voi sitten vuokrata jonkun pirssin paikanpäältä jos oman rahtauskustannukset olisi liian kalliit. Mutta jos jo lähtökohtainen perusedellytys on se, että ajetaan tehdastallissa palkkaa nauttivana kuljettajana tai sitten ei ajeta ollenkaan, niin eiköhän suomalaisten kiintiö ole jo kutakuinkin täysi. Edes M.Alenin suhteilla ei juniorille saatu muuta tallipaikkaa kuin puolivillainen Abarth. Abarthin lyötyä ovet kiinni jäi Anton täysin tyhjän päälle. Ja ne suhteet ynnä myötäjäiset taitavat ratkaista ne tallipaikat enemmässä määrin kuin näytöt missään alemmissa sarjoissa.
 

Vaseneri

Banned
Liittynyt
8.5.2011
Viestit
341
Dennis Kuipers to take Juho Hanninen’s Qatar M-Sport Fiesta WRC in Portugal. Be good to see him back and interesting to see what he can do....


Juu toivotaan että olisi ihan joku järkevä selitys,että Hänninen ei ajakaan Portugalissa.Rivien välistä voi tietenkin arvailla,että syy on yksinkertaisesti raha.Vauhtihan on ollut Juholla kyllä pettymys eikä varmaan mitään sensaatiota olisi nähty nytkään!
 

Red Evil

Well-known member
Liittynyt
21.12.2012
Viestit
210
Voi harmi:( Itse odotin hänniseltä juuri Portugalin rallista hyvää tulosta. No Kuipers varmaan ajaa ihan yhtä hyvin...:rolleyes:
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11219
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Ranskassa menossa Rallye Terre des Causses. Ekan päivän jälkeen kaksoisjohto 307 WRC-kuskeilla, Baud ja Chieusse.
Saku Vierimaa S2000 Fabialla 16. Jyskälänkävijöistä Chicherit Minillä 11. ja Abbring 208:lla 19.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18416
Hyundai WRC projektiin palkattiin Alain Penasse team Manageriksi ja Stephane Girard on heidän uusi moottoripomo.
 
Ylös