Ralliuutisia.

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Jossain jutussa oli, että kyseinen Hyundai olisi ainoa yksilö ja ehdoton kielto rikkoa.. Moottoristakaan eivät ottaisi kaikkia ulos -joka kyllä kuulostaa erikoiselta testaamiselta ja olettaisi, että moottoreita nyt vaihtelisivat.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Moottoristakaan eivät ottaisi kaikkia ulos -joka kyllä kuulostaa erikoiselta testaamiselta ja olettaisi, että moottoreita nyt vaihtelisivat.
80 triljoonan dollarin operaatio.

Motorsport Monday -lehdessä varmistui seuraavaa:

Hyundai Motor sport personnel confirmed that it is the team’s intention to use the currently developed i20WRC for only one year, 2014, and during 2014 to develop a new model for the 2015 rally season. This will be based on a completely new – not simply face-lifted - model which will then be marketed. It is expected that a lot of the technology will be carried over to the new model.
 

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Jossain jutussa oli, että kyseinen Hyundai olisi ainoa yksilö ja ehdoton kielto rikkoa.. Moottoristakaan eivät ottaisi kaikkia ulos -joka kyllä kuulostaa erikoiselta testaamiselta ja olettaisi, että moottoreita nyt vaihtelisivat.
Joo pikkusen särähti korvaan tämä pienillä tehoilla ajelu yms. Varmaan vanteitakaan ei oo mukana kuin nuo allaolevat. Kyllä tämä touhu aika flopilta rupee vaikuttaan. Kauden alkuun neljä kuukautta ja yksi ainut auto valmiina.

Josain kansallisissa rallicross-kisoissa joka toisella jätkällä on varamoottorit sun muut mukana. Vaikka rakentais toisen auton.

Mut Hyundailla kun menee ajaan, pitää varmaan tuoda omat bensat mukana :)
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Luvassa valitettavalla todennäköisyydellä Hyundai World Rally Collapse pt.2. :D
-Sääli vaan Hännisen puolesta, jos lupaavasti alkanut ura hiipuu tuohon "korealaiskokeiluun". :eek:
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Jossain jutussa oli, että kyseinen Hyundai olisi ainoa yksilö ja ehdoton kielto rikkoa.. Moottoristakaan eivät ottaisi kaikkia ulos -joka kyllä kuulostaa erikoiselta testaamiselta ja olettaisi, että moottoreita nyt vaihtelisivat.
Eiköhän ne moottorit testata penkissä ja lähinnä alustaa tuolla maastossa. Tyhmäähän se olisi tulla testaamaan ja rikkoa moottori ja auto het alkuunsa.
 

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Eiköhän ne moottorit testata penkissä ja lähinnä alustaa tuolla maastossa. Tyhmäähän se olisi tulla testaamaan ja rikkoa moottori ja auto het alkuunsa.
Eikö testaamiseen luulisi nimenomaan kuuluvan se, jos jotain hajoo niin testeissa sen pitää tapahtua. Vai se vasta kannattavaa onkin, raahata kalustoo kisoihin ympäri maailmaa ja ajaa muutama pätkä jonka jälkeen vehkeet hajalla.

No eihän sitä tartte yhtä perusteellinen olla kuin Volkkarin, mutta tuskin kukaan voi väittää etteikö tämä hyundain touhu aika räpellykseltä vaikuta.

Se tässä itseä eniten mietityttää, kun jatkuvasti on puhuttu jätti budjeteista ja siitä että talliin on palkattu kunnon porukkaa hommiiin, Pipo tekee moottorit yms. Silti tämä touhu vaikuttaa edelleenkin ihan amatöörien puuhastelulta.

Kaikki tietää kuinka siinä käy kun lähestytään MM-sarjaa tähän tyyliin, Eli me lähdetään varovaisin toivein kehittäämään autoa pitkällä tähtäimellä, ei ensimmäisinä vuosina tarvitse vielä pärjätä.

Siinä vaiheessa kun ajetaan sijoituksista S-2000/RRC/R5 autoja vastaan niin se ei taida automerkin myyntilukuja nostaa eikä myös sekään jos jatkuvasti keskeytetään tekniseen vikaan.

Seuraavaksi tulee vaihe kun herrat Koreassa katsoo paperilta, paljonko tähän touhuun menee rahaa ja mitä se tuottaa. Ja kaikki tietää lopputuloksen.
 
Viimeksi muokattu:

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3610
Sijainti
JKL
Eikö testaamiseen luulisi nimenomaan kuuluvan se, jos jotain hajoo niin testeissa sen pitää tapahtua...
Tottakai... Mutta jos testataan alustan kestävyyttä tai aerodynamiikkaa niin silloin ei ole hyvä että moottori hajoaa. Niitä moottoreita hajotetaan sitten eri testissä...
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1376
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Siis touhu vaikuttaa amatöörimäiseltä, jos ensimmäistä koskaan tehtyä ainutkertaista prototyyppiä ei saa vetää lepeeseen? Elekee nyt kehatko.. :D

Moottorin kestotestiä ei tosiaankaan kannata tehdä ajamalla kun penkkikin on keksitty. Ja osien kestosta on paha sanoa mitään, jos runko ja tukivarret väännetään mutkalle ojissa.

Mut hei, kaikille meille kaikkitietäville ois nyt paikka auki. Pääsis ite kertomaan, miten sitä autoo kuuluu kehittää. http://www.toyota-motorsport.com/images/tmg/pdf/seniortest engineer rally car development march 2012.pdf (linkistä päätellen reilun vuoden vanha, mutta näkyy kiertävän sosiaalista mediaa ahkerasti)
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Siis touhu vaikuttaa amatöörimäiseltä, jos ensimmäistä koskaan tehtyä ainutkertaista prototyyppiä ei saa vetää lepeeseen? Elekee nyt kehatko.. :D
En minäkään heittäisi kirvestä kaivoon ihan vielä. Mitä on saatu lukea, niin minusta kuulostaa kaikkea muuta kuin amatöörimäiseltä.
 

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1036
Eikös se ole melko järkevää, että toista autoa ei tehdä vielä, koska jos osat eivät toimikkaan niin, sitten niitä on kaksin kappalein ylimääräisenä nykyiseen verrattuna. Vaikka rahaa olisi niin ei sitä tarvi ihan turhaan heitellä hukkaan. Lisäksi, jos kuskit osaavat testata niin kyllä se auto tiellä pysyy ja sen nyt luulisi olevan ihan normaali käytäntä, jonka tosin suomalaiset sankarit ovat kyseenalaistaneet vetelemällä autoa pitkin puita.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Kellohan sen totuuden lopulta kertoo Hyundaista. Ja hyvä puolihan tuossa Hännisen tilanteessa on se, että pääsee näkemään/kokemaan millaisesta operaatiosta ja autosta on kyse, ennen kuin tekee mitään kisadiiliä. Jos auto on sahaamisenkin jälkeen kilpikonna, niin ei välttämättä tarvitse upottaa itseään sen mukana.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Suomen ralli loistaa tuosta poissaolollaan. :confused:
Jep. Suomi on periferia ja autonvalmistajille kaikkea muuta kuin mielenkiintoinen markkina-alue. Urheilulliset syyt eivät ole enää pitkään aikaan painaneet vaaka-kupissa kun Rallin ja muiden arvosarjojen kalentereita mietitään. Paljon tärkeämpää on promoottorin bisnes-mahdollisuudet. Puola on logistisesti paljon helpommin saavutettavissa ja myöskin paljon isompi markkina-alue.

Tietty NORF:in järjestäjillä on mahdollisuus tasoittaa puntteja lyömällä jokunen miljoona pöytään voitelurahaa...
 

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1036
Onko tuolla kalenterilla sitten mitään tekemistä sen oikean kanssa :thumbdown Tuskin Suomea noin vaan heivataan pois kesken sopimuksen.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Onko tuolla kalenterilla sitten mitään tekemistä sen oikean kanssa :thumbdown Tuskin Suomea noin vaan heivataan pois kesken sopimuksen.
Konekäännös: "the motorsport's governing body in turn presented the first draft of the World Rally Championship calendar 2014"

Oletettavasti tuo ei nyt ihan omasta päästä ole vedetty.
 
Ylös