Michael Schumacher - Kerpenin rehtori

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Muistelen kuljettajakoulutusta. Siellä sanottiin että koskaan ei saa ajaa radankiertosuuntaa vastaan. Jos pyörähtää niin pitää vaikka peruuttaa puoli autonmittaa, ettei tarvitse ajaa metriäkään vastaan.

Formuloissa pakki taitaa olla vaikeasti saatavilla ja joskus näkyy että mennään metri tai kaksi väärään suuntaan. Rangaistuksia en näistä muista saadun.

Schumin valinta lähteä ajamaan vastaan pyörähdyksen jälkeen tuntui oudolta. En ole tapahtumaa uusintana nähnyt mutta nähdäkseni auto oli pienessä liikkeessä eteenpäin juuri ennen törmäystä. Tuntuu kyllä aika hurjalta valinnalta lähteä ajamaan autoryhmää vastaan juuri lähdön jälkeen. Helppo huudella kotisohvalta, mutta olisi ehkä ollut parempi odottaa paikallaan tai etsiä sitä peruutusvaihdetta sieltä laatikosta.

P.S. säännöissä pitäisi olla vaatimus nopeasta uudelleen käynnistämismahdollisuudesta ja nopeasta pakitusmahdollisuudesta juuri näitä tilanteita varten.
Eihän tuota olisi pyörähdettyään voinut enää välttää kuin jollakin huomiolipulla. Tiedätkö sellaisella lasten pyörissä kaytettävällä oranssilla lipulla ohuen taipuisan ja korkean varren päässä. Sen liikkeen pysähtymisen olisi voinut havaita ja muiden autojen takaakin arvata siellä yhden auton seisovan paikallaan. Schumi huomioiden tuo voisi olla hyväkin - veteraani liikkeellä.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Eihän tuota olisi pyörähdettyään voinut enää välttää kuin jollakin huomiolipulla. Tiedätkö sellaisella lasten pyörissä kaytettävällä oranssilla lipulla ohuen taipuisan ja korkean varren päässä. Sen liikkeen pysähtymisen olisi voinut havaita ja muiden autojen takaakin arvata siellä yhden auton seisovan paikallaan. Schumi huomioiden tuo voisi olla hyväkin - veteraani liikkeellä.
Tämä lippuidea on hieno! Jos schumi vielä jatkaa, niin joku piireissä liikkuva voisi yrittää ehdottaa tätä Mersun insinööreille.
 

Ria

Jäässä
Liittynyt
17.10.2001
Viestit
3230
Kyllähän se Liuzzi ois törmänny pahempaan kohtaan schumin autoa, jos se ois pysyny paikallaan tai lähteny peruuttelemaan. Eteenpäin oli tossa tapauksessa osin radan kulkusuuntaa vastaan, mutta myös reunaa kohti. Taaksepäin siirtyminen ois vieny sen vaan vielä keskemmälle rataa ja mun on vaikee nähdä millä logiikalla se ois hyvä juttu. :nope:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Schumin valinta lähteä ajamaan vastaan pyörähdyksen jälkeen tuntui oudolta. En ole tapahtumaa uusintana nähnyt mutta nähdäkseni auto oli pienessä liikkeessä eteenpäin juuri ennen törmäystä. Tuntuu kyllä aika hurjalta valinnalta lähteä ajamaan autoryhmää vastaan juuri lähdön jälkeen. Helppo huudella kotisohvalta, mutta olisi ehkä ollut parempi odottaa paikallaan tai etsiä sitä peruutusvaihdetta sieltä laatikosta.
Se paikallaan seisominen oli tuossa tilanteessa kyllä yhtä vaarallista. Pyörähdyksen jälkeen Schumi oli radalla hieman vinottain, joten olisi pienellä spurtilla päässyt radan ulkopuolelle. En tiedä ajatteliko mies näin vai oliko veto muuten vain edelleen päällä, mutta tosiaan heti pyörähdyksen jälkeen Mersu liikkuu eteenpäin renkaat savuten. Ja pysähtyy saman tien, jonka jälkeen Liuzzi kasautuu samaan kasaan.

Tilanteen voi katsoa Maikkarilta:
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/11/1224389
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Se paikallaan seisominen oli tuossa tilanteessa kyllä yhtä vaarallista. Pyörähdyksen jälkeen Schumi oli radalla hieman vinottain, joten olisi pienellä spurtilla päässyt radan ulkopuolelle. En tiedä ajatteliko mies näin vai oliko veto muuten vain edelleen päällä, mutta tosiaan heti pyörähdyksen jälkeen Mersu liikkuu eteenpäin renkaat savuten. Ja pysähtyy saman tien, jonka jälkeen Liuzzi kasautuu samaan kasaan.

Tilanteen voi katsoa Maikkarilta:
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/11/1224389
Kiitos linkistä. Tosiaan paikka oli niin paha, ettei siinä edes jälkispekuloinnilla löydy parempaa ratkaisua.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3847
Hyvin pitkälti joka kisassa hävisi Nicolle.



Jos kisatuloksia katsotaan niin olihan Schumi Unkarissa, Japanissa ja Koreassa parempi kuin Nico, mutta Japanissa Nicolta hajosi jousitus ja Koreassa Webber pelasi Nicon pois pelistä. Unkarissa taas rengas irtosi. Kaikilla kerroilla Nico oli edellä Schumia. Oikeastaan Turkissa Schumi oli omilla ansioillaan Nicon edellä.

Tosin tää on vaan mun muistikuvien varassa joten voin olla väärässäkin...
Ja Schumi voitti aika-ajoissa Abu Dhabissa ja Interlagosissa.
Oli edellä myös monessa muussa kisassa, mutta hävisi taktiikoissa paljon.

Ei se ole ollut läheskään yhtä selvä se ero kuskien vauhdissa kuin moni täällä haluaa kääntää ;)

Nico oli parempi, sen myönnän tottakai itsekin, mutta ei Schumi niin kaukana ollut.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Eihän tuota olisi pyörähdettyään voinut enää välttää kuin jollakin huomiolipulla. Tiedätkö sellaisella lasten pyörissä kaytettävällä oranssilla lipulla ohuen taipuisan ja korkean varren päässä. Sen liikkeen pysähtymisen olisi voinut havaita ja muiden autojen takaakin arvata siellä yhden auton seisovan paikallaan. Schumi huomioiden tuo voisi olla hyväkin - veteraani liikkeellä.
En lähtisi vielä vittuilemaan seitsemänkertaiselle maailmanmestarille. Tuo kolari vain kasvatti Kerpenin rehtorin nälkää ja ensi kautta varten huhkitaan taas duunia 24/7/365. Tämän kauden torso ei vastannut alkuunkaan saksalaisen tasoa ja tyyliä. Varmasti Nico ajoi tappi ojossa tyytyväisenä tuollakin romulla, mutta Schumi on eri puusta veistetty. Nicon kannattaisi jättää ne kännisäädöt arabimaissa vähän vähemmälle, jos aikoo pysyä sivistyneesti punaviinilasin ja sikarin turvin rentoutuvan elegantin germaanin perässä.

Olen muuten huomannut, että Schumista on näin jäähdyttelykautena löytynyt ehkä eniten eleganssia kaikista sarjan kuskeista. Kaikki kärkiajajat ovat kiukutelleet, raivonneet radalla ja käyttäytyneet kuin pahaiset kakarat. Schumilla ei ole mihinkään kiire ja mies nauttii ajamisesta enemmän kuin koskaan. F1 on pohjimmiltaan nelikymppisten laji.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
"Schumilla ei ole mihinkään kiire ja mies nauttii ajamisesta enemmän kuin koskaan." No tästä olen kyllä samaa mieltä - Mersumies. Se vain tuo kiireettömyys ja nautiskelu pistää silmään noin F1-radalla. Saati jos ajosuunta poikkeaa muista.

"jos aikoo pysyä sivistyneesti punaviinilasin ja sikarin turvin rentoutuvan elegantin germaanin perässä" heh - tätä eleganssia on vaikea mielessään kuvittaa. Paitsi jos Schumi tekee tuon pelin edessä itseään ihaillen.
 
Viimeksi muokattu:

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Olen muuten huomannut, että Schumista on näin jäähdyttelykautena löytynyt ehkä eniten eleganssia kaikista sarjan kuskeista. Kaikki kärkiajajat ovat kiukutelleet, raivonneet radalla ja käyttäytyneet kuin pahaiset kakarat. Schumilla ei ole mihinkään kiire ja mies nauttii ajamisesta enemmän kuin koskaan. F1 on pohjimmiltaan nelikymppisten laji.
Mitäs Button on tehnyt? Ja Schumin käyttäytymisestä radalla esim. Unkarissa ei juuri eleganssia löydy.
 

Stedos

Banned
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
1189
Sijainti
kuussa
Schumi paransi tahtiaan, kuin hitaasti käynnistyvä sika juoksuaan. Emme luultavasti nähneet viimeistä tikkiä Schumilta. Ensikaudella suhteellisen hyvä auto alle ja Schumi nähdään palkintopalilla. Jotain nostalgista olisi siinäkin.

Rosbergilta yllättävän heikko esitys, kun miettii, että jätkä tulee melkin kiikustuolista ja pysyi kuitenkin ees jotenkin Pikku-Keken vauhdissa ja loppukaudessa oli vauhdillisesti ehkä jopa edellä. Huonot taktiikat ynnä muut jättivät vain vauhdin vähän, kuin varjojen taakse.
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Schumi paransi tahtiaan, kuin hitaasti käynnistyvä sika juoksuaan. Emme luultavasti nähneet viimeistä tikkiä Schumilta. Ensikaudella suhteellisen hyvä auto alle ja Schumi nähdään palkintopalilla. Jotain nostalgista olisi siinäkin.

Rosbergilta yllättävän heikko esitys, kun miettii, että jätkä tulee melkin kiikustuolista ja pysyi kuitenkin ees jotenkin Pikku-Keken vauhdissa ja loppukaudessa oli vauhdillisesti ehkä jopa edellä. Huonot taktiikat ynnä muut jättivät vain vauhdin vähän, kuin varjojen taakse.
Noh noh. Rosberg kuitenkin "voitti" Schumacherin. Ihmeellistä, että tämä foorumilaisten käsitys Schumacherin voimasuhteista heittelee samalla kun ennen kautta tehty (Vapaan puolella?) vuoden 2010 ennustustoikki rellestää:

kyllä Schumi vielä tulee, voittaa ja voi voittaa jopa mestaruudenkin. Sen sijaan melko plusmiinusnolla-Nicoa pidettiin varmana lattiannuolijana. Nyt pidetäänkin Nicoa laimeana ja Schumacheria kiikkustuolilaisena?
Ja se viimeinen tikki? Eikö viimeinen tikki ollut jo toi erittäin ilkeä kolari viimeisessä kilpailussa?

Toivon kyllä, että Schumacher palaa omalle tasolleen ja käyttää niitä sen viimeisiä tikkejä.
Tästä kaudesta ei jäänyt oikein mitään käteen. Michaelin kauteen kuului myöskin ala-arvoinen esitys, kun hän melkein ohjasi Rubens Barrichellon varikkomuuriin. Vanhan ystävänsä.

Mun mielestä Nico ajoi kohtalaisen hyvän kauden ja oli silloin tällöin harmillisen lähellä podiumeja - jopa voittoa. Siihen ei Schumi pystynyt, yksi kaikkien aikojen kuljettajista.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mun mielestä Nico ajoi kohtalaisen hyvän kauden ja oli silloin tällöin harmillisen lähellä podiumeja
Kolme kertaa oli jopa niin kosketusetäisyydellä, että pääsi sellaiselle seisomaankin. :p

(Harmillisen lähellä eli neljäs Nico oli muuten vain Abu Dhabissa. Viitossijoja onkin sitten puolenkymmentä.)
 
Viimeksi muokattu:

paska jätkä

ja muutenkin hieno mies
Liittynyt
17.9.2009
Viestit
597
Minä olin kyllä väärässä.
Luulin ennen kauden alkua Schumin saavan etua suhteestaan Brawniin, mutta toisin kävi. Ei ollut ihan Nicon tasolla muutenkaan, että olisi voinut kääntää pelin itselleen. Joka tapauksessa antaisin kaudesta arvosanan välttävä, kolmen vuoden tauon jälkeen. Samanlainen itsepäinen muuli on kuin ennenkin, ei taida lopulliselle eläkkeelle vielä suostua, eli olin siinäkin väärässä.
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Kolme kertaa oli jopa niin kosketusetäisyydellä, että pääsi sellaiselle seisomaankin. :p

(Harmillisen lähellä eli neljäs Nico oli muuten vain Abu Dhabissa. Viitossijoja onkin sitten puolenkymmentä.)
vanha ystäväni, katson kilpailuja ja viittaan näihin podium-tsäänsseihin

olin epäselvä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Michaelin kauteen kuului myöskin ala-arvoinen esitys, kun hän melkein ohjasi Rubens Barrichellon varikkomuuriin. Vanhan ystävänsä.
Melko viileät välit "ystävillä". Schumacher oli ainoa kuski, joka ei vaivautunut paikalle juhlistamaan Barrichellon 300. kilpailua.

Vaikutti siltä, että Schumi otti loppukautta kohden täysin uudenlaista roolia. Viittaan erityisesti Brasilian tapahtumiin ja nopeamman Rosbergin ohi päästämiseen, mutta itse olin havaitsevinani muutenkin tietynlaista seestymistä viimeisissä kisoissa. Vaikutti siltä, että Schumacher olisi hyväksynyt asemansa ja sen, että Nico on tallin ykköstykki ja haastamisen sijaan pyrkinytkin tekemään töitä enemmän tiimin eteen.
 

Taneli

Well-known member
Liittynyt
9.12.2007
Viestit
579
Schumi ajaa niin kauan, kunnes ohittaa kilpailujen määrässä Barrichellon.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Kausi päättyi kolariin. Harmin paikka. Ensi kaudella onkin Schumin lopullinen vedenjakaja edessä. Schumin täytyy parantaa tuloksiaan tai muuten on selvä juttu, että Schumi ei enää paremmaksi tuosta tule.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös