Michael Schumacher - Kerpenin rehtori

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Schumifani

Well-known member
Liittynyt
23.3.2004
Viestit
157
Sijainti
Helsinki, Finland
Sitä en tiedä miksi Schumi haluasi ajaa vain yhden nopean kierroksen viimeisessä osiossa, mutta tämän kierroksen hitaudelle löytyy mielestäni selitys. Live timeingia kun katsoi, niin näyttivät tulleen Hamiltonin kanssa parin sekunnin erolla maaliviivan yli Schumin lähtiessä nopeale kierrokselleen. Uskonpa, että ensimmäinen sektori meni pilalle siinä kun joutui ohittamaan jo jäähdyttelevän Hamiltonin ensimmäisessä mutkayhdistelmässä.
 

Henkaboy

Well-known member
Liittynyt
6.1.2011
Viestit
409
Valehtelivatko silmäni vai oliko Schumilla kovemmat renkaat viimeisessä osiossa varikolle tultaessa?
 

I'm Batman

MayorDutch
Liittynyt
24.5.2008
Viestit
309
Sijainti
Suomi
Valehtelivatko silmäni vai oliko Schumilla kovemmat renkaat viimeisessä osiossa varikolle tultaessa?
Näin taisi muistaakseni olla että Schumi kävi medium seoksella tekemässä vaan sektori ajat, muttei koko kierrosta. Koska silloin hän olisi joutunut aloittamaan kovemmilla.
 

I'm Batman

MayorDutch
Liittynyt
24.5.2008
Viestit
309
Sijainti
Suomi
Lähinnä ihmetytti ettei Schumi viitsinyt ajaa Q3:ssa lainkaan. Ei niitä kuivan kelin renkaita (sliksejä) tarvitsisi edes säästellä tässä tilanteessa.

Team principal Ross Brawn said that Schumacher's opening lap form will be key to his race result, the 42-year-old German having often made up two places or more from his starting spot.

"Michael took a measured approach to Q3, in order to save a set of new tyres [for the race], and he is in a good position strategically," Brawn said.

"We know how good he has been on the first lap this year, so we're looking forward to finding out what will be possible in the race.

"Rain is still forecast for tomorrow but the same was true of today, so we are working with a measure of uncertainty."
Tuossahan tuo herra Brawn vastauksen siihen antaa.
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1970
Sijainti
Vyborg
Ikävä kyllä oli turhan paljon yliyrittämistä tällä kaudella kuten tänään mutta toisaalta Schumi sentään yritti ja taisteli loputtumiin vaikka auto ei antannut mahdollisuutta joten olisiko ensikaudella mahdollisuus yrittää taistella jopa kärkisijoista.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3847
Ikävä kyllä oli turhan paljon yliyrittämistä tällä kaudella kuten tänään mutta toisaalta Schumi sentään yritti ja taisteli loputtumiin vaikka auto ei antannut mahdollisuutta joten olisiko ensikaudella mahdollisuus yrittää taistella jopa kärkisijoista.
Eipähän siinä paljoa voi tehdä kun Senna puhkaisi renkaan.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Toisaalta Schumi ikäisekseen pistäny ihan hyvin Rosbergille kampoihin, mutta kun Schumi teki comebackin, tuskin oli mielessä ottaa uran ensimmäiset selkäsaunat tallikaveriltaan, kahdesti.
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1970
Sijainti
Vyborg
Schumin kyllä pitäisi parantaa aika ajoja ensikaudella jotta ei tarvitsisi kolaroida noustessaan kohti muita sijoja.
 

I'm Batman

MayorDutch
Liittynyt
24.5.2008
Viestit
309
Sijainti
Suomi
Vähän meni penkin alle Schumin pari viimeistä kisaa. Viime kisassa oli itse huono ja tämä kisa meni pilalle Sennan kanssa törmäillessä. Sen jälkeen vaikea sanoa miten ajeli kun ei paljoo kuvissa näkynyt ja en ole kierrosaikoja nähnyt tai muuta. Suurempi syy tosin oli nyt Sennassa kuin Schumissa. Kaikenkaikkiaan Schumilta kuitenkin ihan kelpo kausi verrattuna viime kauteen. Välillä mahtavia suorituksia ja Rosbergin alistamista, välillä sitten toisinpäin. Aika-ajot pitäisi saada kuntoon niin ei tarviisi enää ensi kaudella antaa niin paljoa tasoitusta joka kisaan. Ehkä lisää tasaisuutta muutenkin pitäisi saada otteisiin ensi kaudeksi vielä. Ja kolariherkkyyttä vähän alaspäin. Saa nähä vieläkö Schumi pystyy ensi kaudeksi nostamaan tasoaan vielä toisenkin pykälän.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Schumacherin "röyhkeä" ajotyyli, joka periytyy Benetton- ja Ferrari-kausilta auttaa noissa alkukierrosten kapinoissa. Mutta myös aiheuttaa ongelmia varsinkin tuoreempien kuskien kanssa, jotka eivät nöyristele vanhaa mestaria. Eikä taida Michael vanhempienkaan kuskien keskuudessa enää olla siinä statuksessa missä taannoin. Vanha pelotearvo on kadonnut, varsinkin kun penaltya heiluu nykyään paljon herkemmin kuin Schumin dominanssiaikoina.
 

Anaatti

Well-known member
Liittynyt
26.7.2009
Viestit
414
Sijainti
Jyväskylä
En jaksanut paneutua tilastoihin, mutta taisi olla ensimäinen kerta kun Nicolla teki tiukkaa tallikaverinsa kanssa. Kaudesta jäi sellanen perstuntuma että mersukuskit olivat todella tasaisia läpi koko kauden, kuten myöskin autojen suorituskyky. Taidettiin saada aika lailla maksimi irti vehkeistä ja miehistä.

Toivottavasti pappa vielä jatkaa ensi kaudella. Olisi upeaa nähdä vielä muutaman kerran Schumin kiipeävän palkintokorokkeelle, edes pienenä näpäytyksenä nuorille kolleille.
 

Feretti

Well-known member
Liittynyt
3.7.2007
Viestit
678
En jaksanut paneutua tilastoihin, mutta taisi olla ensimäinen kerta kun Nicolla teki tiukkaa tallikaverinsa kanssa. Kaudesta jäi sellanen perstuntuma että mersukuskit olivat todella tasaisia läpi koko kauden, kuten myöskin autojen suorituskyky. Taidettiin saada aika lailla maksimi irti vehkeistä ja miehistä.

Toivottavasti pappa vielä jatkaa ensi kaudella. Olisi upeaa nähdä vielä muutaman kerran Schumin kiipeävän palkintokorokkeelle, edes pienenä näpäytyksenä nuorille kolleille.
Kyl Nico oli niskanpäällä loppu kaudesta, etenkin aika-ajoissa selvästi nopeampi.
Mutta kyllä on mesellä viellä töitä tehtävänä että saavat sen viimeisen askeleen otettua kärkikahinoihin.

EDIT: http://f1-facts.com/statistics/team-mates/NRosberg
 

rageon

Well-known member
Liittynyt
31.8.2009
Viestit
291
En jaksanut paneutua tilastoihin, mutta taisi olla ensimäinen kerta kun Nicolla teki tiukkaa tallikaverinsa kanssa. Kaudesta jäi sellanen perstuntuma että mersukuskit olivat todella tasaisia läpi koko kauden, kuten myöskin autojen suorituskyky. Taidettiin saada aika lailla maksimi irti vehkeistä ja miehistä.

Toivottavasti pappa vielä jatkaa ensi kaudella. Olisi upeaa nähdä vielä muutaman kerran Schumin kiipeävän palkintokorokkeelle, edes pienenä näpäytyksenä nuorille kolleille.
Eihän Rosberg pärjännyt kengurulle alkuunkaan.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3847
Kyllähän noita varmaan löytyy heti kun pärjää joidenkin mielestä liian hyvin.

Pakko tosin sanoa että en ymmärrä niitten pointtia, etenkin kun urheilu ei kuitenkaan mikään maailman vakavin asia ole.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Jos Verstappenin versio kauden 1994 tapahtumista Benettonilla.
"Schumacherin työkalut"

Jos Verstappen ajattelee mestari Michael Schumacherin (1994) käyttäneen aikaa kiellettyjä elektronisia laitteita hänen ensimmäisellä kaudellaan. Verstappen oli debyyttikaudellaan hänen Formula 1 -tallikaverinsa Benettonilla.

Verstappen kommentoi asiaa NUsport-lehden haastattelussa jossa häneltä kysyttiin seitsenkertaisen maailmanmestarin paluusta.

Schumacher teki comebackin vuonna 2010 ja on ollut vaikeuksissa, koska Mercedeksellä ei pääse palkintokorokkeelle.

"Katsos, Michaelin menestys riippuu myös kalustosta. Useimmille hän oli Jumala. Se on hieman katoamassa. Hän ei ole Teräsmies. Ei koskaan ollut", kertoo Verstappen.

"Kun ajoin kartingia hänen kanssaan, hän koskaan voittanut minua. Tiedän mitä tapahtui kun olimme yhdessä Benettonilla vuonna 1994".


Verstappen kertoo lisää Benetton-vuodestaan. "Silloin ihmiset ajattelevat selittelen. Tiedän vain, että hänen autonsa oli erilainen silloin autoni."

"Ajattelin, että näin ei voi olla! Jarrutin aina rajoilla ja mennä niin kovaa kuin kykenin mutkissa. Mitä minun olisi pitänyt tehdä? Mutta Schumacher pystyi menemään kovempaa kuin minä. Se ei ollut totta.

Verstappen tietää mistä mutka-ajon erot löytyivät: "elektronisia apuvälineitä. He eivät koskaan myönnä sitä, mutta olen vakuuttunut. Myöhemmin sain pyynnön Flavio Briatorelta, joka oli tuonut minut Benettonille ja oli siellä tallipäällikkönä. Hän sanoi: "Älkäämme puhuko siitä." Tiedän tarpeeksi.

"Minulla on muutaman vuoden päästä Michaelin auto ajoi kuten Hockenheim, kun eriytti. Koska auto oli asetettu, hän voisi koskaan mennä nopeasti. Mutta se, joka hän ratsasti, kun oli ei vain hieman. "

Niissä säädöissä olleella autolla, joka minulla oli Hockenheimissä ei Michaelkaan olisi päässyt lujaa.

Apuvälneet kuten luistonesto, ABS ja aktiivinen jousitus kiellettiin vuoden 1994 alussa.
En ota vastuuta käännöksen virheistä. Pohjana Googlen käännös.
 
Viimeksi muokattu:

I'm Batman

MayorDutch
Liittynyt
24.5.2008
Viestit
309
Sijainti
Suomi
Kyl Nico oli niskanpäällä loppu kaudesta, etenkin aika-ajoissa selvästi nopeampi.
Aika-ajoissa kyllä, mutta kun pitäisi siinä kisassakin olla nopeampi. Eli kyllä minusta suurimman osan loppukaudesta Schumi oli niskan päällä. Miinus aika-ajot.
Canadasta lähtien kauden loppuun pisteet meni Nicolle 63-62. Belgiasta lähtien Schumille 44-41.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös