"Schumacherin työkalut"
Jos Verstappen ajattelee mestari Michael Schumacherin (1994) käyttäneen aikaa kiellettyjä elektronisia laitteita hänen ensimmäisellä kaudellaan. Verstappen oli debyyttikaudellaan hänen Formula 1 -tallikaverinsa Benettonilla.
Verstappen kommentoi asiaa NUsport-lehden haastattelussa jossa häneltä kysyttiin seitsenkertaisen maailmanmestarin paluusta.
Schumacher teki comebackin vuonna 2010 ja on ollut vaikeuksissa, koska Mercedeksellä ei pääse palkintokorokkeelle.
"Katsos, Michaelin menestys riippuu myös kalustosta. Useimmille hän oli Jumala. Se on hieman katoamassa. Hän ei ole Teräsmies. Ei koskaan ollut", kertoo Verstappen.
"Kun ajoin kartingia hänen kanssaan, hän koskaan voittanut minua. Tiedän mitä tapahtui kun olimme yhdessä Benettonilla vuonna 1994".
Verstappen kertoo lisää Benetton-vuodestaan. "Silloin ihmiset ajattelevat selittelen. Tiedän vain, että hänen autonsa oli erilainen silloin autoni."
"Ajattelin, että näin ei voi olla! Jarrutin aina rajoilla ja mennä niin kovaa kuin kykenin mutkissa. Mitä minun olisi pitänyt tehdä? Mutta Schumacher pystyi menemään kovempaa kuin minä. Se ei ollut totta.
Verstappen tietää mistä mutka-ajon erot löytyivät: "elektronisia apuvälineitä. He eivät koskaan myönnä sitä, mutta olen vakuuttunut. Myöhemmin sain pyynnön Flavio Briatorelta, joka oli tuonut minut Benettonille ja oli siellä tallipäällikkönä. Hän sanoi: "Älkäämme puhuko siitä." Tiedän tarpeeksi.
"Minulla on muutaman vuoden päästä Michaelin auto ajoi kuten Hockenheim, kun eriytti. Koska auto oli asetettu, hän voisi koskaan mennä nopeasti. Mutta se, joka hän ratsasti, kun oli ei vain hieman. "
Niissä säädöissä olleella autolla, joka minulla oli Hockenheimissä ei Michaelkaan olisi päässyt lujaa.
Apuvälneet kuten luistonesto, ABS ja aktiivinen jousitus kiellettiin vuoden 1994 alussa.