Rentta
Well-known member
Melko kallista tuo huoltaminen...Eikös sieltä Kankun tallista nyt joku löytyisi vaikka ilmaiseksi näytösajoon?
Melko kallista tuo huoltaminen...Eikös sieltä Kankun tallista nyt joku löytyisi vaikka ilmaiseksi näytösajoon?
Pendellstocki pitäs raahata ihan mihin tahansa kilpa-autoon, maailmankuva muuttus varmasti. Jos ei se 120-heppanen Polo sille riitä niin sitten 150-heppanen Micra. Mut saahan sitä huuella pleikkarin ohjain kädessä miten miehekkäitä ja eläimellisiä autoja beeryhmän tykit oli ajaa..Pitäisi varmaan Pendelstock köyttää WRC:n kyytiin Ouninpohjan ajaksi niin saattais maailmankuva hivenen mullistua. Tai sitten ei, ajattelisi todennäköisesti kyseessä olevan salaliitto ja että joku olisi laittanut b-ryhmän auton wrc:n kuoriin
Jep, pendellstockin todellisuudentaju tarvis pikaisen päivityksen, koska hän ei selkeästikään tiedä _mistään_mitään_. Ehkä on paras nyt ignorata häntä täysin, niin ehkä tuo trollaus loppuu.Pendellstocki pitäs raahata ihan mihin tahansa kilpa-autoon, maailmankuva muuttus varmasti. Jos ei se 120-heppanen Polo sille riitä niin sitten 150-heppanen Micra. Mut saahan sitä huuella pleikkarin ohjain kädessä miten miehekkäitä ja eläimellisiä autoja beeryhmän tykit oli ajaa..
OOOOoooooo...Oletko katsonut haastattelua?
Kankkunen kuvasi WRC-autoja "quite fast.." fraasilla ja B-ryhmäläisiä sellaisin adjektiiveinen kuin "eläimellisiä autoja" sekä "fantastic cars!". Tostako pitäisi nyt saada sellainen kuva, että WRC-autot ois B-ryhmää kovempia pelejä? A-ryhmäläiset sitten olivat vielä hitaampia kuin WRC-autot.
Koitappa löytää parempaa materiaalia jos se on tarkoitus Tulevassa todistepaketissani löyty muuten Kankkuselta myös haastattelumateriaalia. Siellä hän toteaa mm. jättäneensä 80-luvulla B-ryhmän autolla ylämäkiajossa asfaltilla F1-autot..........
Saattas jo 1.9TDI 90hv:n hurja alavääntö yllättää Sekin noissa on, kun itsellä on japanilainen 90hv:n dieseli, niin tuntuu sutjakalta ohitukset. Mutta kun istuu esim. 200hv:n VW:n dieseliin, maailma kirkastuu. Siihen mihin tottuuu... Mutta jos puhutaan pelkästä simulaattorikokemuksesta, niiin....Pendellstocki pitäs raahata ihan mihin tahansa kilpa-autoon, maailmankuva muuttus varmasti. Jos ei se 120-heppanen Polo sille riitä niin sitten 150-heppanen Micra. Mut saahan sitä huuella pleikkarin ohjain kädessä miten miehekkäitä ja eläimellisiä autoja beeryhmän tykit oli ajaa..
Pendellstockin jo seitsemääntoista kertaan mainitsemaa uskomatonta todistuspakettia odotellessa. Tosin onhan hän ne samat parhaimmillaankin hatarat seikkaperäisyydet postannut sinne legendaketjuun jo 607 kertaa, mutta onhan hänellä tunnetusti hyvin lyhyt ja valikoiva muisti.Väittely ei johda mihinkään ilman faktoja.
Tuo S4 ei ole taida olla tehtaan jäljiltä vaan Iannellon omatekoinen.. Ääni(kin) poikkeaa hieman Torinon autoista. Tehoa on ainakin silmämääräisesti enemmän kuin missään ralliversiossa!Ihan vertailun vuoksi muutama filmin pätkä.
PERINTEINEN S4 ( ehkä ahtopaineet tapissa?? )
http://www.youtube.com/watch?v=ARvesNfkXAs
ja ECV1
http://www.youtube.com/user/lanciaecv1
jotenkin nuhapumpulta tuntuu tuo ecv1 :nope:
Muistan jostain netin syövereistä lukeneeni että tuon auton moottoria on päivitetty kokolailla uusiksi, ja sen kyllä huomaa äänestäkin, aivan eri soundit kun alkuperäisissä.Tuo S4 ei ole taida olla tehtaan jäljiltä vaan Iannellon omatekoinen.. Ääni(kin) poikkeaa hieman Torinon autoista. Tehoa on ainakin silmämääräisesti enemmän kuin missään ralliversiossa!
-Mielenkiintoinen pätkä!
Juu ei varmasti ole Torinon jäljiltä..Tuo S4 ei ole taida olla tehtaan jäljiltä vaan Iannellon omatekoinen.. Ääni(kin) poikkeaa hieman Torinon autoista. Tehoa on ainakin silmämääräisesti enemmän kuin missään ralliversiossa!
http://www.youtube.com/watch?v=vhBqdiGCipEEikös sieltä Kankun tallista nyt joku löytyisi vaikka ilmaiseksi näytösajoon?
Joo aika vaisulta tosiaan vaikuttaa tuo S-ryhmän kulkine, mutta saattaahan toki olla ettei tuollaisesta täysin entisöidystä harvinaisuudesta ole ihan kaikkia paukkuja ruuvattu käyttöönkään.Juu ei varmasti ole Torinon jäljiltä..
siksi laitoinkin viesin perään, että paineet tapissa, eli melko varmasti kyseisessä autossa on nykyaikaisempi turboahdin, välijäähdytin ja ehkä kompurakin joku crossi hommiin aikoinaan väsätty parempi versio ym..
pistin vain ihan vertailun vuoksi, jotta kaikki näkee että ei ne S- RYHMÄN Tehohirviöiksi mainostetut pelit nyt aivan niin huimia olisi olleet ++ että taisi tuo ECV:n tuplaturbotettu kone olla kuitenkin hieman raakile, muutenhan saamaa " Abarthin patentoimaa" Triflux tekniikkaa olisi käytetty Integrale Deltassa. Mutta ÄÄNET ON HIENOT:thumbup::thumbup:
Itte veikkaisin, että jos S-ryhmä olisi tullut 1987, niin Lancia olisi esitellyt S4 Evo2 version, jossa olisi ollut ECV kori+ S4 Moottori ( Kompressori+ Turbo) ja Triflux moottori olisi laitettu vasta ECV2:een
Joo aika vaisulta tosiaan vaikuttaa tuo S-ryhmän kulkine, mutta saattaahan toki olla ettei tuollaisesta täysin entisöidystä harvinaisuudesta ole ihan kaikkia paukkuja ruuvattu käyttöönkään.
http://en.wikipedia.org/wiki/Group_BWikipedia sanoi:Group S
The Lancia ECV for the Group S pictured during its first public presentation in 1986.
As well as the cancellation of Group B, the tragedies of 1986 also brought about the scrapping of Group B's proposed replacement: Group S.
Group S rules would have limited car engine power to 300 hp (225 kW). To encourage innovative designs, ten examples of a car would have been required for homologation, rather than the 200 required for Group B. By the time of its cancellation, at least three Group S prototypes had been built: The Lancia ECV, the Toyota MR2-based 222D, and the Opel Kadett Rallye 4x4 (aka Vauxhall Astra 4S), and new cars were also planned by both Audi (the 002 Quattro) and Ford (a Group S development of the RS200). The cancellation of Group S angered many rally insiders who considered the new specification to be safer than Group B and more exciting than Group A.
The Group S concept was revived by the FIA in 1997 as the World Rally Car specification which, as of 2010, is still in use. WRC cars are limited to 300 hp (220 kW) and require 20 examples of a model but, unlike Group S, are required to share certain parts with production cars.
¨http://en.wikipedia.org/wiki/Group_B
Ei kait noilla tehoilla B-ryhmäläisten kärkiautoja pitäisikään hätyytellä kiihtyvyyden osalta
Jos tuo ylläoleva lainaus sivulta pitää paikkaansa, niin silloin sääntöjen on täytynyt olla vielä melkoisen auki kun prototyyppejä on suunniteltu koska tuon EVC:n moottorihan olisi 559 kuutiosenttimetrin verran laiton.http://www.racecar-engineering.com/articles/rallycar/275877/group-s.html
"In its attempt to regulate a maximum 300bhp, FISA's Group S rules were expected to allow 2.4-litre normally aspirated engines and 1.2-litre forced induction units."
Tuossa on myös yhteenveto kaikkien paitsi Lancian kuskien allekirjoittamasta kirjeestä, missä pyydettiin FISA:a vielä harkitsemaan S-ryhmää, mutta tietyillä kriteereillä joista yksi oli 300 hv raja. Tuosta ymmärtää, että kirje olisi tehty sen jälkeen kun FISA oli jo ainakin periaatteessa päättänyt siirtymisestä A-ryhmään.
Niinpä ja hassua on se että yhdessäkään S-protossa ei ollut mitään 1.2 konetta?! Vaikka puhutaan S-ryhmästä. Moottorit olivat B-ryhmästä.Aiempi viestini ketjusta:
Jos tuo ylläoleva lainaus sivulta pitää paikkaansa, niin silloin sääntöjen on täytynyt olla vielä melkoisen auki kun prototyyppejä on suunniteltu koska tuon EVC:n moottorihan olisi 559 kuutiosenttimetrin verran laiton.