Rallin B-ryhmä jutustelu

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1375
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Pitäisi varmaan Pendelstock köyttää WRC:n kyytiin Ouninpohjan ajaksi niin saattais maailmankuva hivenen mullistua. Tai sitten ei, ajattelisi todennäköisesti kyseessä olevan salaliitto ja että joku olisi laittanut b-ryhmän auton wrc:n kuoriin :D
Pendellstocki pitäs raahata ihan mihin tahansa kilpa-autoon, maailmankuva muuttus varmasti. Jos ei se 120-heppanen Polo sille riitä niin sitten 150-heppanen Micra. Mut saahan sitä huuella pleikkarin ohjain kädessä miten miehekkäitä ja eläimellisiä autoja beeryhmän tykit oli ajaa.. :p
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1291
Pendellstocki pitäs raahata ihan mihin tahansa kilpa-autoon, maailmankuva muuttus varmasti. Jos ei se 120-heppanen Polo sille riitä niin sitten 150-heppanen Micra. Mut saahan sitä huuella pleikkarin ohjain kädessä miten miehekkäitä ja eläimellisiä autoja beeryhmän tykit oli ajaa.. :p
Jep, pendellstockin todellisuudentaju tarvis pikaisen päivityksen, koska hän ei selkeästikään tiedä _mistään_mitään_. Ehkä on paras nyt ignorata häntä täysin, niin ehkä tuo trollaus loppuu.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Oletko katsonut haastattelua?

Kankkunen kuvasi WRC-autoja "quite fast.." fraasilla ja B-ryhmäläisiä sellaisin adjektiiveinen kuin "eläimellisiä autoja" sekä "fantastic cars!". Tostako pitäisi nyt saada sellainen kuva, että WRC-autot ois B-ryhmää kovempia pelejä? A-ryhmäläiset sitten olivat vielä hitaampia kuin WRC-autot.

Koitappa löytää parempaa materiaalia jos se on tarkoitus:D Tulevassa todistepaketissani löyty muuten Kankkuselta myös haastattelumateriaalia. Siellä hän toteaa mm. jättäneensä 80-luvulla B-ryhmän autolla ylämäkiajossa asfaltilla F1-autot..........
OOOOoooooo...

Keksitkö nämä muiden kiusaksi vai miksi et usko faktoja? Minun pikkuveli pitää itseään kovana rallimiehenä ja kehuu näitä minejä ja B-ryhman autoja nopeiksi autoiksi, kun päristelee simulaattorilla, mutta ymmärän hänet kun on 10v.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Pendellstocki pitäs raahata ihan mihin tahansa kilpa-autoon, maailmankuva muuttus varmasti. Jos ei se 120-heppanen Polo sille riitä niin sitten 150-heppanen Micra. Mut saahan sitä huuella pleikkarin ohjain kädessä miten miehekkäitä ja eläimellisiä autoja beeryhmän tykit oli ajaa.. :p
Saattas jo 1.9TDI 90hv:n hurja alavääntö yllättää :D Sekin noissa on, kun itsellä on japanilainen 90hv:n dieseli, niin tuntuu sutjakalta ohitukset. Mutta kun istuu esim. 200hv:n VW:n dieseliin, maailma kirkastuu. Siihen mihin tottuuu... Mutta jos puhutaan pelkästä simulaattorikokemuksesta, niiin....
 

Sami H

Well-known member
Liittynyt
22.9.2003
Viestit
613
Sijainti
Pori
Puhutaan ny jostain muusta älkää ny hyvät ihmiset keskittykö vain tuohon yhteen väittelyyn missä ei ole mitää pohjaa. B-ryhmäläistä riittää juttua muutenkin. esim. missä oli parhaat äänet ym.. Niinkauan kun wrc vs. B ei tuu töllöttimestä ni voidaan jankata näitä. Vaikka "kaikki" tietääkin lopputuloksen.
Väittely ei johda mihinkään ilman faktoja.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Väittely ei johda mihinkään ilman faktoja.
Pendellstockin jo seitsemääntoista kertaan mainitsemaa uskomatonta todistuspakettia odotellessa. Tosin onhan hän ne samat parhaimmillaankin hatarat seikkaperäisyydet postannut sinne legendaketjuun jo 607 kertaa, mutta onhan hänellä tunnetusti hyvin lyhyt ja valikoiva muisti.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Minusta b-ryhmän aikakauden aliarvostetuimpia kuljettajia oli Jean Ragnotti. Hän voitti mm-urallaan kerran Monte Carlon ja kaksi kertaa Korsikalla.
Olisi kenties voittanut enemminkin, jos alla olisi ollut Peugeot, tai Lancia?
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1395
Viimeksi muokattu:

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Tuo S4 ei ole taida olla tehtaan jäljiltä vaan Iannellon omatekoinen.. Ääni(kin) poikkeaa hieman Torinon autoista. Tehoa on ainakin silmämääräisesti enemmän kuin missään ralliversiossa!
Muistan jostain netin syövereistä lukeneeni että tuon auton moottoria on päivitetty kokolailla uusiksi, ja sen kyllä huomaa äänestäkin, aivan eri soundit kun alkuperäisissä.
 

ammattikatsoja78

Well-known member
Liittynyt
24.2.2010
Viestit
112
Sijainti
pirkanmaa
Tuo S4 ei ole taida olla tehtaan jäljiltä vaan Iannellon omatekoinen.. Ääni(kin) poikkeaa hieman Torinon autoista. Tehoa on ainakin silmämääräisesti enemmän kuin missään ralliversiossa!
Juu ei varmasti ole Torinon jäljiltä..
siksi laitoinkin viesin perään, että paineet tapissa, eli melko varmasti kyseisessä autossa on nykyaikaisempi turboahdin, välijäähdytin ja ehkä kompurakin joku crossi hommiin aikoinaan väsätty parempi versio ym..

pistin vain ihan vertailun vuoksi, jotta kaikki näkee että ei ne S- RYHMÄN Tehohirviöiksi mainostetut pelit nyt aivan niin huimia olisi olleet ++ että taisi tuo ECV:n tuplaturbotettu kone olla kuitenkin hieman raakile, muutenhan saamaa " Abarthin patentoimaa" Triflux tekniikkaa olisi käytetty Integrale Deltassa. Mutta ÄÄNET ON HIENOT:thumbup::thumbup:

Itte veikkaisin, että jos S-ryhmä olisi tullut 1987, niin Lancia olisi esitellyt S4 Evo2 version, jossa olisi ollut ECV kori+ S4 Moottori ( Kompressori+ Turbo) ja Triflux moottori olisi laitettu vasta ECV2:een
 

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Juu ei varmasti ole Torinon jäljiltä..
siksi laitoinkin viesin perään, että paineet tapissa, eli melko varmasti kyseisessä autossa on nykyaikaisempi turboahdin, välijäähdytin ja ehkä kompurakin joku crossi hommiin aikoinaan väsätty parempi versio ym..

pistin vain ihan vertailun vuoksi, jotta kaikki näkee että ei ne S- RYHMÄN Tehohirviöiksi mainostetut pelit nyt aivan niin huimia olisi olleet ++ että taisi tuo ECV:n tuplaturbotettu kone olla kuitenkin hieman raakile, muutenhan saamaa " Abarthin patentoimaa" Triflux tekniikkaa olisi käytetty Integrale Deltassa. Mutta ÄÄNET ON HIENOT:thumbup::thumbup:

Itte veikkaisin, että jos S-ryhmä olisi tullut 1987, niin Lancia olisi esitellyt S4 Evo2 version, jossa olisi ollut ECV kori+ S4 Moottori ( Kompressori+ Turbo) ja Triflux moottori olisi laitettu vasta ECV2:een
Joo aika vaisulta tosiaan vaikuttaa tuo S-ryhmän kulkine, mutta saattaahan toki olla ettei tuollaisesta täysin entisöidystä harvinaisuudesta ole ihan kaikkia paukkuja ruuvattu käyttöönkään.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Joo aika vaisulta tosiaan vaikuttaa tuo S-ryhmän kulkine, mutta saattaahan toki olla ettei tuollaisesta täysin entisöidystä harvinaisuudesta ole ihan kaikkia paukkuja ruuvattu käyttöönkään.
Wikipedia sanoi:
Group S

The Lancia ECV for the Group S pictured during its first public presentation in 1986.

As well as the cancellation of Group B, the tragedies of 1986 also brought about the scrapping of Group B's proposed replacement: Group S.

Group S rules would have limited car engine power to 300 hp (225 kW). To encourage innovative designs, ten examples of a car would have been required for homologation, rather than the 200 required for Group B. By the time of its cancellation, at least three Group S prototypes had been built: The Lancia ECV, the Toyota MR2-based 222D, and the Opel Kadett Rallye 4x4 (aka Vauxhall Astra 4S), and new cars were also planned by both Audi (the 002 Quattro) and Ford (a Group S development of the RS200). The cancellation of Group S angered many rally insiders who considered the new specification to be safer than Group B and more exciting than Group A.

The Group S concept was revived by the FIA in 1997 as the World Rally Car specification which, as of 2010, is still in use. WRC cars are limited to 300 hp (220 kW) and require 20 examples of a model but, unlike Group S, are required to share certain parts with production cars.
http://en.wikipedia.org/wiki/Group_B

Ei kait noilla tehoilla B-ryhmäläisten kärkiautoja pitäisikään hätyytellä kiihtyvyyden osalta :confused:
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Aiempi viestini ketjusta:

http://www.racecar-engineering.com/articles/rallycar/275877/group-s.html

"In its attempt to regulate a maximum 300bhp, FISA's Group S rules were expected to allow 2.4-litre normally aspirated engines and 1.2-litre forced induction units."

Tuossa on myös yhteenveto kaikkien paitsi Lancian kuskien allekirjoittamasta kirjeestä, missä pyydettiin FISA:a vielä harkitsemaan S-ryhmää, mutta tietyillä kriteereillä joista yksi oli 300 hv raja. Tuosta ymmärtää, että kirje olisi tehty sen jälkeen kun FISA oli jo ainakin periaatteessa päättänyt siirtymisestä A-ryhmään.
Jos tuo ylläoleva lainaus sivulta pitää paikkaansa, niin silloin sääntöjen on täytynyt olla vielä melkoisen auki kun prototyyppejä on suunniteltu koska tuon EVC:n moottorihan olisi 559 kuutiosenttimetrin verran laiton.
 
Viimeksi muokattu:

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Aiempi viestini ketjusta:


Jos tuo ylläoleva lainaus sivulta pitää paikkaansa, niin silloin sääntöjen on täytynyt olla vielä melkoisen auki kun prototyyppejä on suunniteltu koska tuon EVC:n moottorihan olisi 559 kuutiosenttimetrin verran laiton.
Niinpä ja hassua on se että yhdessäkään S-protossa ei ollut mitään 1.2 konetta?! Vaikka puhutaan S-ryhmästä. Moottorit olivat B-ryhmästä.
 
Ylös