AnttiL
Reittinörtti
Jossain kotimaisessa Jyskälä 85 -koosteessa on myös pätkä, kun Kankkunen hyppää Celicalla ja takarengas irtoaa. Ei tää ole kuitenkaan se sama?
Se kiveen osuminen on GTV:n Suurajot 1985-94 kasetilla ainakin. Toyotan kyljessä on numero 1, joten se ei kuitenkaan Jyskälässä ole tapahtunut.Jossain kotimaisessa Jyskälä 85 -koosteessa on myös pätkä, kun Kankkunen hyppää Celicalla ja takarengas irtoaa. Ei tää ole kuitenkaan se sama?
Joo just samalta kasetilta muistan tuon. Aika jännästi leikattu sekaan jos on ihan muusta kisasta, kun spiikki päällä muistaakseni kertoo Kankkusen keskeytyksestäSe kiveen osuminen on GTV:n Suurajot 1985-94 kasetilla ainakin. Toyotan kyljessä on numero 1, joten se ei kuitenkaan Jyskälässä ole tapahtunut.
Tämä pitikin tulla itse linkittämään :thumbup:Tony Georgeu Nissan 240 RS
http://www.youtube.com/watch?v=hjUSH5-JJYw
Jossain olen nähnyt jotakin kuvaa Toivosen Costa Smeralda onnettomuudesta vuodelta 1985.
Luin tuossa mielekiintoisen jutun koskien Audi S1:ssä kokeiltua PDK- vaihdelaatikkoa, eli nykyään DSG- laatikkona paremmin tunnettu.
Kyseessä oli siis Porschen kehittämä kaksoiskytkin vaihdelaatikko.
Kyseinen auto(t) oli 4cm pidempi kuin normi S1 ja tehoa oli 610hv
tässä linkki juttuun: http://www.urquattro.fr/Web/Pages/Journaux/diversetrangers/JE08.html
Tuolta löytyy lisää tietoa ja videoita: http://www.theautounion.net/index.php?topic=7000.0
Ensiesiintyminen MM-tasolla vuoden -85 RAC-rallissa: http://www.youtube.com/watch?v=zyg-c9Pz1Mk
Mistä sinä tuommoisen väitteen löysit? Meinaan kun fian taulukossa on neljä eri luokitusta b-ryhmän pitkälle quatrolle ja kaikkien tilavuudeksi on merkitty 3003.Mielenkiintoinen sivu,varsinkin sivulla 16 Audin alumiinilohkosta,paljon tietoa mutta myöskin väärää,siinä on mennyt sekä lohkot että kannet sekaisin.
Luokitustodistus B243 (1.5-83 Quattro A2
10v kansi,ja myös pakollinen alumiinilohko,sillä erolla edellä mainittuihin että nyt on kuutiotilavuus hitusen pienempi 79.3x86.4x1.4=2989,tämä siksi että näin auto on alle 3 litraa,yli ja alle 3litraa oli eri painotaulukot,lohko on sama kun edelltävis mutta koska se on putkikone niin putket on eri.
Eikös se ollut Timo Salonen kumminkin?Saattaisi olla, jossain vaiheessa. Surerinkin onnettomuudesta löysin muutamaa sekuntia pidemmän version siitä kopterikuvasta + kuvaa onnettomuuden jäljistä ja muiden reaktioista.
Lisäyksenä vielä listaan että Vatanenkin taisi Monte Carlossa -85 liukua yleisön joukkoon jollain pätkällä, mutta siinä mutkassa TV-kamera oli juurikin sillä puolella mistä varsinaista törmäystä ei näy, ainoastaan auton tulo ja ontuminen pois paikalta (kamera katsojamuurin takana).
Ja Ruotsissa.Eikös se ollut Timo Salonen kumminkin?
San Remossa -85 ainakin ralli järjestettiin tarkoituksella keskellä viikkoa, kun katsojamääriä oli pakko jo rajoittaa. Seuraava ralli RAC ajettiin myös pitkin viikkoa, mutta silti noin 2 miljoonaa katsojaa, samoin kuin Montessa. Mitähän lukemia on tänä päivänä?Nuo kuvat kertovat kuinka suosittua ralli olikaan B-ryhmän aikana, talvellakin ihmiset ahtauivat sankoin joukoin reitin varteen.
http://www.youtube.com/watch?v=LDCE4FjVHOU&feature=g-u-u&context=G2d7b21dFUAAAAAAABAA
http://www.rally24.com/rally-cars-for-sale/rally-car-687.html
samaisella sivulla myytävänä tämä helmi
Väittämä perustuu ihan oikeaan luokitustodistukseen Nro.B 243 joka on A2:sen luokitustodistus eikä niinkuin Fian taulukossa http://www.fia.com/resources/documents/1906603385__Historic_Pre_Homologations_a.pdfMistä sinä tuommoisen väitteen löysit? Meinaan kun fian taulukossa on neljä eri luokitusta b-ryhmän pitkälle quatrolle ja kaikkien tilavuudeksi on merkitty 3003.