Pakko myöntää, että niin haluttaisi taas mennä leikkiin mukaan taas pitkästä aikaa. Edellisestä tietoiskusta tähän ketjuun onkin jo kulunut puoli vuotta.hohhoijaa...:wall:
Varmaan aiemminkin ollut tässä ketjussa juttua tästä,Kankkusellahan on B-ryhmän vehkeistä ainakin myös Audi S1,eiköhän ne ole ihan keräilymielessä hankittu,ellei S4:ää ole sitten saatu palkkioina A-ryhmän aikaan tulleista mestaruuksista,vaikea mennä sanomaanItseäni on monasti ihmetyttänyt se seikka miten Kankun talliin on tuo s4 päätynyt kun ei itse koskaan sillä kilpaa ajanut. Normaalistihhan, ainakin tuohon aikaan en sitten tiedä nyky käytännöstä, maailman mestari sai voitto auton palkinnoksi. Johon kategoriaan näistä Kankkusen autoista mennee ainoastaan pösö. Onko hän sen ostanut keräily tarkoituksessa vai mikä on ollut ajatuksena. Lancialla ei vissiin tuota palkintoauto toimintaa juurikaan harrastettu vai muistanko oikein?
Kankkunen sai -91 mestaruusauton Lancialta, mutta en kyllä usko että tuo S4 mikään lahja on..Varmaan aiemminkin ollut tässä ketjussa juttua tästä,Kankkusellahan on B-ryhmän vehkeistä ainakin myös Audi S1,eiköhän ne ole ihan keräilymielessä hankittu,ellei S4:ää ole sitten saatu palkkioina A-ryhmän aikaan tulleista mestaruuksista,vaikea mennä sanomaan
Mitä nyt jonkun Ferrarin ja Lancia Prisman sai mestaruudestaLancialla ei vissiin tuota palkintoauto toimintaa juurikaan harrastettu vai muistanko oikein?
Muistaakseni Kankkuselta löytyvä Ferrari F40 oli Lancian lahja vuoden 1991 mestaruudesta, saattoi toki saada samalla mestaruusautonkin.Kankkunen sai -91 mestaruusauton Lancialta, mutta en kyllä usko että tuo S4 mikään lahja on..
Matin kanssa tuossa joskus taannoin juttelin ja silloin pääsin siihen käsitykseen, että se Pösö oli oma.Vissiin oli Kankkusen omistama silloinkin kun Alamäki ajeli sama juttu vissiin Pösö kans.
Alamäki on Wikipedian mukaan ajanut vuodet 1986-1987 Lancialla, mikä ei oikein sovi tähän kaavaan. Ellei vaihtanut jostain tuntemattomasta Lanciasta Kankkusen Lanciaan ensimmäisen kauden jälkeen.Jotenkin näin se meni, että Kankkunen ajoi 1987 Lancialla A-ryhmää. Ja sai sieltä kautta hankittua S4:sen jolla sitten Alamäen Matti ajeli osaksi vissiin Lancian tuella ja kun autolla ei enää crossia ajettu siirtyi se takaisin Kankkuselle. Vissiin oli Kankkusen omistama silloinkin kun Alamäki ajeli sama juttu vissiin Pösö kans.
Tuskin niinkään turvallisuus seikka kuin kustannus kysymys. Ei tuonlainen hiilikuitumonokokki ainakaan halvempi ole kuin nykyiset ratkaisut... Ja rasitukset rallissa on hieman erilaiset verrattuna radalle. Pellin korjaaminenkin on hieman edullisempaa kuin tuon hiilarin. Osuman jälkeen vaihdetaan pala peltiä ja mutkalla olevat putket mutta tuossa on vaihdettava koko höskä...pitäisiköhän näkemyksiä tarkastaa ja jo turvallisuuden vuoksi antaa ralliautojen suosiolla vieraantua lisää vakioautoista myös koriltaan? :dunno:
Onko kellään mitään tietoa esittää että miten tuollainen hiilikuitu kestää jatkuvaa tärinää, hyppyjä ynm.??Tuskin niinkään turvallisuus seikka kuin kustannus kysymys. Ei tuonlainen hiilikuitumonokokki ainakaan halvempi ole kuin nykyiset ratkaisut... Ja rasitukset rallissa on hieman erilaiset verrattuna radalle. Pellin korjaaminenkin on hieman edullisempaa kuin tuon hiilarin. Osuman jälkeen vaihdetaan pala peltiä ja mutkalla olevat putket mutta tuossa on vaihdettava koko höskä...
No ei se tietty ihan pienessä kuormassa F1:kään ole eli kyllä senkin saa kestämään ihan kuten muuallakin. Kuten sanoin tuo kustannus taitaa olla suurin syy. Kun ei noilla peltilehmilläkään ole enää missään järjellisissä mitoissa kustannukset niin noilla monokokki-ralliautoilla hinnan saisi varmaan kertoa vielä piillä...Onko kellään mitään tietoa esittää että miten tuollainen hiilikuitu kestää jatkuvaa tärinää, hyppyjä ynm.??
Nopeassa ja kovassa törmäyksessähän se on ainankin turvallisempaa kuin metalli?
"Turvallinen" on ehkä vähän väärä adjektiivi. Hiilikuidun lujuus ja jäykkyys on kyllä parempi kun (normaali)teräksellä, mutta kenen etu se sitten on. Ralliauton hytti on nykyisellään ihan riittävän jäykkä äkkipysäyksiä silmällä pitäen. Kaarien KUULUU antaa periksi ja absorboida energiaa äkkipysäyksessä. "Jäykän" hiilikuitukorin vauriomekanismi on hivenen julmempi, se tahtoo käsittääkseni murtua ja katketa jostain kohtaa ja sellasilla voimilla on kehon rasitukset jo aivan hirveitä.Onko kellään mitään tietoa esittää että miten tuollainen hiilikuitu kestää jatkuvaa tärinää, hyppyjä ynm.??
Nopeassa ja kovassa törmäyksessähän se on ainankin turvallisempaa kuin metalli?