Rallin B-ryhmä jutustelu

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
Kaivappas mjs tuon tupla-tiiliskiven ISBN-numero yms. strategiset tiedot esille, jotta voin (koittaa) jäljittää josko noita olisi julkisesti saatavilla jossakin...

Kauhajoen kunnankirjastossa oli aikoinaan hyllyssä nuo Martin Holmesin World of Rallying vuosikirjat ja muutama (2 tai 3) vuosikertaa tuota Autocoursea. Nyt en ole enää vuosiin nähyt niitä sielläkään. Täytyy varmaan mennä tsiigaan Mobilian kokoelmat, josko heidän kirjastoonsa olisi nuo eksyneet.
http://www.thegroupbbook.com/index1.php
Jos tämä on se niin on kyllä hinnakas paketti:eek!:
 

Marv

Group B History
Liittynyt
8.1.2010
Viestit
145
Sijainti
England
For sure its not cheap but then the qulaity of the book is amazing made down to the leather spine and the individual metal plagues plus hand signed by the drivers and authors.

The book has no bar code code either so not sure it needs ISBN since its not for sale to the public as such its a one off low numbers book.
 

larzzon

Well-known member
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
356
Hyvin lievästi ilmaistuna hinnakas... Perille toimitettuna hyvän matkaa toista tonttua kun ynnätään tullit ja verot ja postimaksut.
Eu:ssa tavarat liikkuvat vapaasti, joten tullia tai veroa ei tarvitse maksaa (sivuilla ilmoitettu hinta sisältää alvin).

edit: kustantaja siis näyttäisi olevan saksalainen ja postikulutaulukkojen perusteellakin teokset toimitetaan Saksasta.
 

makka

suurajofriikki
Liittynyt
9.4.2008
Viestit
1210
Sijainti
Jyvaskyla
The kirja

Juu, kyllä näyttää olevan kaikkienaikojen rallikirja tuo eeppos. Tapasin lyhyesti kirjan tekijän, ja hän kertoi, että siinä on 1008 sivua. Mikseiköhän tasan 1000? Kuvia on jotain 2500...
JOS meikä jaksaa tehdä kaikki ne Suurajokirjat, mitä olen itselleni luvannut, niin niistähän tulis, hmm hetkinen, 60-luku 300 s, 70-luku yhteensä 600 s ja 80-luku vuoteen 1986 saakka 350 s. Jos ne kaikki löisi yhteen nippuun, saataisiin 1250 sivua..

Hahhah, sepä olis aika tiiliskivi.

Juu, sapa nähdä, missä tuon Kleinin kirja sais nähtäväkseen. Jos ostaisin sen, menis siihen melkein KAIKKI tähän asti kirjoittamisella tienaamani eurot, että kannattaisikohan...
 

Speedy#34

Member
Liittynyt
20.7.2011
Viestit
5
Moi kaikille,

luin tämän keskustelun läpi ja täytyy sanoa ,että se oli mielenkiintoisimpia pitkään aikaan. Yksi asia ( monien muiden lisäksi) rupesi kiinnostamaan, nimittäin Juha Kankkusen autokokoelmasta löytyvät "aarteet". Juhahan ei juurikaan autojaan julkisuudessa esittele. Youtubesta löytyy mm. Petterin ja "Didi" Auriolin kokoelmista video pätkät, mutta kankkusen tallista tällaista ei kait ole tehty. Erityisesti minua kiinnostavat B-Ryhmän autot sekä niiden historiikki ja, että ovatko ne olleet esimerkiksi rallicross peleinä rallin MM- sarjasta poistumisen jälkeen. Keskustelussa oli kyllä jo jotain spekulointia Juhan autoista , mutta mielestäni niistä voisi kertoa hieman lisää.
Siispä jos teillä on tietoa mitä autoja Juhalla kokoelmassaan on niin laittakaapa siitä tietoa tulemaan.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15898
Sijainti
Tampereen lenkki
Kankkusen kokoelma oli näytillä Suurajojen 2000 aikana, ja kyseisen vuoden rallilähetyksissä oli pieni insertti näyttelystä, jossa Markku Alen kertoi jokaisesta autosta jotain. Ainakin siellä on 205 T16, Delta S4, Celica Twin Cam Turbo ja Audi Quattro S1.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3546
Sijainti
JKL
Pari kaveria on päässyt tyolla Kankkusen museossa käymään ja he ainakin ovat sanoneet että kuvaaminen on siellä kielletty joten siksikään sieltä ei ole sen kummemmin kuva kuin video materiaaliakaan. Vaikuttavaksi ovat tuota kehuneet.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Moi kaikille,

luin tämän keskustelun läpi ja täytyy sanoa ,että se oli mielenkiintoisimpia pitkään aikaan. Yksi asia ( monien muiden lisäksi) rupesi kiinnostamaan, nimittäin Juha Kankkusen autokokoelmasta löytyvät "aarteet". Juhahan ei juurikaan autojaan julkisuudessa esittele. Youtubesta löytyy mm. Petterin ja "Didi" Auriolin kokoelmista video pätkät, mutta kankkusen tallista tällaista ei kait ole tehty. Erityisesti minua kiinnostavat B-Ryhmän autot sekä niiden historiikki ja, että ovatko ne olleet esimerkiksi rallicross peleinä rallin MM- sarjasta poistumisen jälkeen. Keskustelussa oli kyllä jo jotain spekulointia Juhan autoista , mutta mielestäni niistä voisi kertoa hieman lisää.
Siispä jos teillä on tietoa mitä autoja Juhalla kokoelmassaan on niin laittakaapa siitä tietoa tulemaan.
No ainakin tuon Celica TwinCam Turbon "löysi" jostain Dubaista Mr. Mäkelä ja se restauroitiin viimeisen päälle timmiin kuntoon Kannuksessa MAT:n pajalla. Miten se sinne hiekkalaatikkoon oli päätynyt aktiiviuransa jälkeen, ei ole tiedossani.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Tuli eilen katsottua tuota Lahti Historickiä livenä.
On se komia auto toi Lancia 037. Matala ja leveähkö. Äänet oli vaan lievä pettymys. Liekkö viritystaso ollut hiukan alhaisempi?
Taitaa olla Saarelaisen heiniä tuo kisa. Quattro kuski tuli kanssa komeasti, mutta hänet on ilmeisesti diskattu.
Nää on pojat eri luokan laitteita nää B-ryhmän pedot kuin WRC:n alalajilussuautot, joilla nykyään ajetaan. Toisilla ajoivat miehet ja kovaa: 800hv, 800kg, ei mitään turhia apuvälineitä välissä.. Sinä, B-ryhmän tykki ja soratie. Ole hyvä. Täysimittainen ralli kiitos ja koita selvitä hengissä takaisin.

Nykyään painetaan ränniin perus-perheauton näköisellä, teipatulla alle 300hv perheautotehoisella ja perheautopainoisella tonnikeijulussulla, josta löytyy jopa automaattinen mehunannostelukone kuljettajaa varten. Kaikki elektroniikka-avut kuin Playstationissa ikään. Kisat rajattu minuuttien pikataipaileisiin ja pimeällä ei uskalleta päästää kuskeja ollenkaan kisaamaan.

Toista se oli ennen wanhaan, silloin olivat miehet rautaa ja autot hiilikuitua ja magnesiumia, vailla rajoituksia. Kumpi oli kivempaa? Kumpaa yleisö arvosti ja arvostaa enemmän ja rohkenen väittää samalla, että sitä arvostivat kuskitkin enemmän.

Läski-Salosen sanoin: "Ei näitä kehtaa kypärä päässä ajaa" kun hänet istutettiin B-ryhmän tykin jälkeen nykyralliautoja tehokkaamman A-ryhmäläisen kabiiniin.. Oi niitä aikoja!
 

Titama

Well-known member
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
48
No ainakin tuon Celica TwinCam Turbon "löysi" jostain Dubaista Mr. Mäkelä ja se restauroitiin viimeisen päälle timmiin kuntoon Kannuksessa MAT:n pajalla. Miten se sinne hiekkalaatikkoon oli päätynyt aktiiviuransa jälkeen, ei ole tiedossani.
Muistelen jostain, että sen oli jonkun rallin jälkeen joku sheikki ostanut pojalleen "hiekkalaatikkoleikkikaluksi" ja sitten kun ei ollut enää riittävän nopeassa kunnossa tai sen ajaminen ei kiinnostanut, niin se parkkeerattiin varastokontin sisään, jonne se jäi seisomaan pitkäksi aikaa.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15898
Sijainti
Tampereen lenkki
Nää on pojat eri luokan laitteita nää B-ryhmän pedot kuin WRC:n alalajilussuautot, joilla nykyään ajetaan. Toisilla ajoivat miehet ja kovaa: 800hv, 800kg, ei mitään turhia apuvälineitä välissä.. Sinä, B-ryhmän tykki ja soratie. Ole hyvä. Täysimittainen ralli kiitos ja koita selvitä hengissä takaisin.

Nykyään painetaan ränniin perus-perheauton näköisellä, teipatulla alle 300hv perheautotehoisella ja perheautopainoisella tonnikeijulussulla, josta löytyy jopa automaattinen mehunannostelukone kuljettajaa varten. Kaikki elektroniikka-avut kuin Playstationissa ikään. Kisat rajattu minuuttien pikataipaileisiin ja pimeällä ei uskalleta päästää kuskeja ollenkaan kisaamaan.

Toista se oli ennen wanhaan, silloin olivat miehet rautaa ja autot hiilikuitua ja magnesiumia, vailla rajoituksia. Kumpi oli kivempaa? Kumpaa yleisö arvosti ja arvostaa enemmän ja rohkenen väittää samalla, että sitä arvostivat kuskitkin enemmän.

Läski-Salosen sanoin: "Ei näitä kehtaa kypärä päässä ajaa" kun hänet istutettiin B-ryhmän tykin jälkeen nykyralliautoja tehokkaamman A-ryhmäläisen kabiiniin.. Oi niitä aikoja!
hohhoijaa...:wall:
 

Speedy#34

Member
Liittynyt
20.7.2011
Viestit
5
Eikös toinen noista Mäkelän entisöimistä Celicoista palautettu ( myyty) auton entiselle kuljettajalle Mohammed bin Suleyamille.

Mites onko Kankkusen Peugeot 205 t 16 evo 2 ja Lancia Delta S4 molemmat Alamäen vanhoja rallicross leluja?
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1395
Peugeot on Kankkusen oma auto Ruotsin rallista -86 ja Lancia on Biasionin saman vuoden Sanremo-auto.
 

STP

Well-known member
Liittynyt
15.1.2011
Viestit
162
Peugeot on Kankkusen oma auto Ruotsin rallista -86 ja Lancia on Biasionin saman vuoden Sanremo-auto.
Itseäni on monasti ihmetyttänyt se seikka miten Kankun talliin on tuo s4 päätynyt kun ei itse koskaan sillä kilpaa ajanut. Normaalistihhan, ainakin tuohon aikaan en sitten tiedä nyky käytännöstä, maailman mestari sai voitto auton palkinnoksi. Johon kategoriaan näistä Kankkusen autoista mennee ainoastaan pösö. Onko hän sen ostanut keräily tarkoituksessa vai mikä on ollut ajatuksena. Lancialla ei vissiin tuota palkintoauto toimintaa juurikaan harrastettu vai muistanko oikein?
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8268
Meneekö pahasti metsään jos veikkaa että Kankun tallista löytyy ainakin ne autot/mallit joilla itse ajoi MM-sarjassa, niitähän on ihan muutama. Ja muut herkut siihen päälle vielä.
 
Ylös