AnttiL
Reittinörtti
Kiitos näistä listoista. Näyttää siis siltä että lähinnä vanhoilla nelosryhmän speksien autoilla ajettiin B-ryhmän SMSm-ralli Ryhmä B 1988
Kiitos näistä listoista. Näyttää siis siltä että lähinnä vanhoilla nelosryhmän speksien autoilla ajettiin B-ryhmän SMSm-ralli Ryhmä B 1988
http://www.thegroupbbook.com/index1.phpKaivappas mjs tuon tupla-tiiliskiven ISBN-numero yms. strategiset tiedot esille, jotta voin (koittaa) jäljittää josko noita olisi julkisesti saatavilla jossakin...
Kauhajoen kunnankirjastossa oli aikoinaan hyllyssä nuo Martin Holmesin World of Rallying vuosikirjat ja muutama (2 tai 3) vuosikertaa tuota Autocoursea. Nyt en ole enää vuosiin nähyt niitä sielläkään. Täytyy varmaan mennä tsiigaan Mobilian kokoelmat, josko heidän kirjastoonsa olisi nuo eksyneet.
Hyvin lievästi ilmaistuna hinnakas... Perille toimitettuna hyvän matkaa toista tonttua kun ynnätään tullit ja verot ja postimaksut.http://www.thegroupbbook.com/index1.php
Jos tämä on se niin on kyllä hinnakas paketti:eek!:
Eu:ssa tavarat liikkuvat vapaasti, joten tullia tai veroa ei tarvitse maksaa (sivuilla ilmoitettu hinta sisältää alvin).Hyvin lievästi ilmaistuna hinnakas... Perille toimitettuna hyvän matkaa toista tonttua kun ynnätään tullit ja verot ja postimaksut.
No ainakin tuon Celica TwinCam Turbon "löysi" jostain Dubaista Mr. Mäkelä ja se restauroitiin viimeisen päälle timmiin kuntoon Kannuksessa MAT:n pajalla. Miten se sinne hiekkalaatikkoon oli päätynyt aktiiviuransa jälkeen, ei ole tiedossani.Moi kaikille,
luin tämän keskustelun läpi ja täytyy sanoa ,että se oli mielenkiintoisimpia pitkään aikaan. Yksi asia ( monien muiden lisäksi) rupesi kiinnostamaan, nimittäin Juha Kankkusen autokokoelmasta löytyvät "aarteet". Juhahan ei juurikaan autojaan julkisuudessa esittele. Youtubesta löytyy mm. Petterin ja "Didi" Auriolin kokoelmista video pätkät, mutta kankkusen tallista tällaista ei kait ole tehty. Erityisesti minua kiinnostavat B-Ryhmän autot sekä niiden historiikki ja, että ovatko ne olleet esimerkiksi rallicross peleinä rallin MM- sarjasta poistumisen jälkeen. Keskustelussa oli kyllä jo jotain spekulointia Juhan autoista , mutta mielestäni niistä voisi kertoa hieman lisää.
Siispä jos teillä on tietoa mitä autoja Juhalla kokoelmassaan on niin laittakaapa siitä tietoa tulemaan.
Nää on pojat eri luokan laitteita nää B-ryhmän pedot kuin WRC:n alalajilussuautot, joilla nykyään ajetaan. Toisilla ajoivat miehet ja kovaa: 800hv, 800kg, ei mitään turhia apuvälineitä välissä.. Sinä, B-ryhmän tykki ja soratie. Ole hyvä. Täysimittainen ralli kiitos ja koita selvitä hengissä takaisin.Tuli eilen katsottua tuota Lahti Historickiä livenä.
On se komia auto toi Lancia 037. Matala ja leveähkö. Äänet oli vaan lievä pettymys. Liekkö viritystaso ollut hiukan alhaisempi?
Taitaa olla Saarelaisen heiniä tuo kisa. Quattro kuski tuli kanssa komeasti, mutta hänet on ilmeisesti diskattu.
Muistelen jostain, että sen oli jonkun rallin jälkeen joku sheikki ostanut pojalleen "hiekkalaatikkoleikkikaluksi" ja sitten kun ei ollut enää riittävän nopeassa kunnossa tai sen ajaminen ei kiinnostanut, niin se parkkeerattiin varastokontin sisään, jonne se jäi seisomaan pitkäksi aikaa.No ainakin tuon Celica TwinCam Turbon "löysi" jostain Dubaista Mr. Mäkelä ja se restauroitiin viimeisen päälle timmiin kuntoon Kannuksessa MAT:n pajalla. Miten se sinne hiekkalaatikkoon oli päätynyt aktiiviuransa jälkeen, ei ole tiedossani.
hohhoijaa...:wall:Nää on pojat eri luokan laitteita nää B-ryhmän pedot kuin WRC:n alalajilussuautot, joilla nykyään ajetaan. Toisilla ajoivat miehet ja kovaa: 800hv, 800kg, ei mitään turhia apuvälineitä välissä.. Sinä, B-ryhmän tykki ja soratie. Ole hyvä. Täysimittainen ralli kiitos ja koita selvitä hengissä takaisin.
Nykyään painetaan ränniin perus-perheauton näköisellä, teipatulla alle 300hv perheautotehoisella ja perheautopainoisella tonnikeijulussulla, josta löytyy jopa automaattinen mehunannostelukone kuljettajaa varten. Kaikki elektroniikka-avut kuin Playstationissa ikään. Kisat rajattu minuuttien pikataipaileisiin ja pimeällä ei uskalleta päästää kuskeja ollenkaan kisaamaan.
Toista se oli ennen wanhaan, silloin olivat miehet rautaa ja autot hiilikuitua ja magnesiumia, vailla rajoituksia. Kumpi oli kivempaa? Kumpaa yleisö arvosti ja arvostaa enemmän ja rohkenen väittää samalla, että sitä arvostivat kuskitkin enemmän.
Läski-Salosen sanoin: "Ei näitä kehtaa kypärä päässä ajaa" kun hänet istutettiin B-ryhmän tykin jälkeen nykyralliautoja tehokkaamman A-ryhmäläisen kabiiniin.. Oi niitä aikoja!
Itseäni on monasti ihmetyttänyt se seikka miten Kankun talliin on tuo s4 päätynyt kun ei itse koskaan sillä kilpaa ajanut. Normaalistihhan, ainakin tuohon aikaan en sitten tiedä nyky käytännöstä, maailman mestari sai voitto auton palkinnoksi. Johon kategoriaan näistä Kankkusen autoista mennee ainoastaan pösö. Onko hän sen ostanut keräily tarkoituksessa vai mikä on ollut ajatuksena. Lancialla ei vissiin tuota palkintoauto toimintaa juurikaan harrastettu vai muistanko oikein?Peugeot on Kankkusen oma auto Ruotsin rallista -86 ja Lancia on Biasionin saman vuoden Sanremo-auto.