Bobakki
@f1hog
Sijoitus ja pisteet jaettaisiin.
Kai koneet matalia kierroksia sinällään kestäisi, mutta jäähdytys ei toimi hitaassa vauhdissa. Muutoin varmaan kannattaisi ajella varikkorajoitin päällä koko matka.Jos F1-kaaralla ajaisi "pisaralla pisimmälle"-tyyppistä ratkaisua, niin mitä luokkaa kulutus ja vauhdit olisivat jollain normaalilla radalla? Turhan pieniä kierroksia ei kannattane olla, jottei sököksi mene moottori.
Minä ajatellut, jotteivat itse moottorit kestäisi...no en minä ihan hatelikossa, jos se jäähdytyksestä kiinni. Mutta ei tämä vielä tiedonjanoani sammuttanutKai koneet matalia kierroksia sinällään kestäisi, mutta jäähdytys ei toimi hitaassa vauhdissa. Muutoin varmaan kannattaisi ajella varikkorajoitin päällä koko matka.
Minä nyt en moottoriasioista mitään ymmärrä, mutta luulisi matalien kierrosten rasittavan vähemmän. Sellainen tuli vielä mieleen, että kannattaisi käyttää sitä "puolet sylintereistä pois käytöstä"-asetusta, koska sillähän nuo tuntuvat kestävän vaikka paikallaan. Siis jos kyseisellä asetuksella voi myös ajaa pitkäaikaisesti. Olisi puolet vähemmän janoisia sylintereitä.Minä ajatellut, jotteivat itse moottorit kestäisi...no en minä ihan hatelikossa, jos se jäähdytyksestä kiinni. Mutta ei tämä vielä tiedonjanoani sammuttanut
Sutii ne vaan ei niin paljon. Lisäksi kumit ns. ylilämmitetään sudittamalla lähtösuoralla ennen lähtöä jolloin niistä löytyy erittäin paljon pitoa. Lisäksi kun savua ei nouse niin sutiminen on vaikea havaita, mutta mustaa raitaa kyllä jää tiehen.Tuli tällainen asia mieleen, että miksi formulat eivät enää sudita lähdössä, vaikka luistonesto on pois?
Melkeinpä väittäisin Bergerin tällin olevan viimeinen, jossa tuollainen tulimeri on nähty. Nykyisen kaltainen turvatankki tuli pakolliseksi 1991, minkä jälkeen tankki ei ole päässyt törmäyksissä hajoamaan.Mulla olis kysymys johon en tiedä vastausta. Milloin viimeksi f1-auto on syttynyt tuleen esim. ulosajon seurauksena? Ja meinaan siis ihan sellaista kunnon roihua a'la Alboreto Monacossa tai Berger Imolassa joskus 80-luvun lopulla.
Tähän oli kaksi syytä: huonot kokemukset CCMK:n mainitsemasta Kanadan kilpailusta 1973 ja erilainen kulttuuri. Euroopassa on perinteisesti suhtauduttu melko penseästi siihen, että turva-auto nollaa kuljettajien väliset aikaerot.Lisäksi mua kiinnostaisi tietää aika paljon enemmän tästä turva-auton historiasta. Eikös ennen kautta -93 vedetty aina punaiset liput esiin kun jotain vakavaa sattui? Tai sitten pahimmassa tapauksessa kisa vain jatkui vaikka radan reunalla pyöri komppaniallinen ratavirkailijoita, ambulansseja sekä paloautoja.
Eikös tuo SC kumminkin apinoitu rapakon takaa? Miten kauan pace car on siellä ollut käytössä? Oliko jotain erityisiä syitä sille, ettei turva-autoa käytetty tuon aikaisemmin?
Maikkarin tietotoimisto vastaskin kysymättä.missä kisassa tai kaudella on ollut mukana eniten maailmanmestareita? tällä kaudellahan niitä on aika paljon. Jos mestaruuksien määrä lasketaan yhteen niin kai se on lähinnä Scumin ansiosta ihan tilastoja tarkastamatta kuluva kausi.
Kimi Räikkösen mahdollinen paluu F1-sarjaan ensi kaudella näkyisi formulasarjan tilastoissa uutena ennätyksenä.
Mikäli kauden 2007 maailmanmestari Räikkönen tekee ensi kaudella paluun sarjaan, niin kauden avauskisan lähtöruudukossa nähtäisiin ennätyksellisesti kuusi F1-maailmanmestaria.
Tällä kaudella sarjassa kilpailee viisi mestaria, mikä on samalla sarjan nykyinen ennätys. Nykykuskeista mestaruuksia ovat voittaneet Mercedes GP:n Michael Schumacher, Ferrarin Fernando Alonso, McLarenin Lewis Hamilton ja Jenson Button ja Red Bullin Sebastian Vettel.
älä syytä triidii jos viestis oli väärä. :thumbup:väärä triidi