Itse pidän Jacques Villeneuvea heikompana kuin Damon Hilliä. Voisi kai sitä heikoimpanakin pitää, kun ottaa huomioon sen, että "ajoi mestaruuteen ylivoimaisella autolla" () ja näytöt mestaruuden jälkeen olivat aika vaisuja. Vaikka väläyttelikin sillon tällöin niin '98 Williamsilla, BAR-kaudellaan, että Sauberin ratissakin. Jacquesin statseja: 11 voittoa, 23 podiumia, 13 paalupaikkaa, 9 nopeinta kierrosta.Bobakki sanoi:Kuka se sitten olisi?
Ei vaan Hawthorn menehtyi auto-onnettomuudessa Guildfordissa, viisi kuukautta ennen kauden alkua:Trone sanoi:Lisätahrana voisi ehkä pitää sitäkin, että Hawthorn (peloissaan? ) lopetti ykkösissä heti mestaruutensa jälkeen.
Ralf Schumacher olis varmaan voittanutkin sen Spa 98:n kun oli kait nopeampi kuin Hillkin sillä kelillä mutta kait joku tallimäärätys piti sen takan tai jotain. Ei muistia. :dunno:Lisko sanoi:Mun mielestä nää kaikki Idet ja Youngit on tuonu sarjaan lisää toimintaa ja vaarallisia tilanteita joten mun mielestä ei voida puhua turhista kuskeista:alppu:
Turheja kuskeja on esim. Monteiro tai Ralf Schumacheri, ei jaksais katella tollasia värittömiä letkan hännillä ajelijoita .
Itse kyllä arvostan sellaista kuljettajaa, joka osaa lopettaa ollessaan uransa huipulla. Vai vähentävätkö ne esim. Stewartin, Prostin ja M.Schumacherin saavutuksia mitenkään?Trone sanoi:Lisätahrana voisi ehkä pitää sitäkin, että Hawthorn (peloissaan? ) lopetti ykkösissä heti mestaruutensa jälkeen.
Juu toihan oli läppänä tuossa. Vaikkakin, Stewart lopetti vuonna 1973 kolmanteen maailmanmestaruuteensa ja Prost vuonna 1993 neljänteen maailmanmestaruuteensa (Schumihan taasen ei lopettanut mestaruusvuoteen). Hawthorn sitä vastoin lopetti heti ensimmäiseen mestaruutensa alle kolmikymppisenä, koska tiesi ettei tulisi enää tuurimestaruutensa jälkeen pärjäämään.Jason Voorhees sanoi:Itse kyllä arvostan sellaista kuljettajaa, joka osaa lopettaa ollessaan uransa huipulla. Vai vähentävätkö ne esim. Stewartin, Prostin ja M.Schumacherin saavutuksia mitenkään?
Maailmanmestaruuteen lopettaneita ovat Stewart 1973 ja Prost 1993 sekä menehtyneet Hawthorn 1958 ja Rindt 1970. Mansell piti välivuoden 1992 jälkeen.Jason Voorhees sanoi:Itse kyllä arvostan sellaista kuljettajaa, joka osaa lopettaa ollessaan uransa huipulla. Vai vähentävätkö ne esim. Stewartin, Prostin ja M.Schumacherin saavutuksia mitenkään?
Jep, tosin Rindt menehtyi ennen maailmanmestaruuttaan.jupla sanoi:Maailmanmestaruuteen lopettaneita ovat Stewart 1973 ja Prost 1993 sekä menehtyneet Hawthorn 1958 ja Rindt 1970. Mansell piti välivuoden 1992 jälkeen.
11 kertaa maailmanmestari on mestaruusvuotenaan saavuttanut vähemmän voittoja kuin joku toinen: Hawthorn 1958, Surtees 1964, Hulme 1967, Lauda 1977, Scheckter 1979, Rosberg 1982, Piquet 1983, Lauda 1984, Prost 1986, Piquet 1987 ja Prost 1989.
1998R.Rosset sanoi:No voihan PRKL!:jaska:
Mitä sinäkin tollo tiedät F1:kkösistä, kun tuollaista menet kirjoittamaan? Kannattaisi ottaa ensin asioista selvää ennen kuin laukoo päättömyyksiä.
Saavutuksina mainittakoon mm. löi huippunopean tallikaverinsa n. 3 sekunnilla Melbournen aika-ajoissa 1997.
Hyvin luettu.Jason Voorhees sanoi:Jep, tosin Rindt menehtyi ennen maailmanmestaruuttaan.
Phil Hilliä pidän itse kyllä kovempana kuin 60-luvun mestareista Hulmea ja Surteesia sekä seuraavilta vuosikymmeniltä Jonesia, Huntia ja Scheckteriä. Heikointa en itse osaa oikein nimetä, Hillin mestaruus oli hänen lähtökohdistaan ihan mieletön saavutus ja Villeneuvea pidän itse aliarvostettuna typerän tiimivalinnan takia. Hillin, Jonesin, Scheckterin ja Hawthornin välillä varmaan valitsisin.Trone sanoi:Eli summa-summarum: Nyky-ykkösten ajalta heikoin mestari on mielestäni Jacques Villeneuve. Esihistoriallisimmilta ajoilta Mike Hawthorn ja Phil Hill ovat varmaankin kaksi heikointa mestaria.
Bobakki sanoi:Coca-Cola oli Engen tuolloisen F3000-tallin Nordicin sponsorina.
Omassa arvostuksessani Surtees ja Hulme nousevat Phil Hillin edelle. Surteesin kohdalla tähän varmasti vaikuttaa alitajuisesti myös miehen moottoripyörämenestys. Hulmessa taas pidän ehkäpä siitä, että mies ajoi melko hyviä tuloksia useampankin kautena.Toisaalta Phil Hill saavutti saman luokan F1-statistiikat kuin Surtees ja Hulme, mutta puolet vähemmillä kisoilla, joten ymmärrän kyllä Phil Hillin arvostukseksi. Itse asiassa, nyt kun vertailin Phil Hilliä ja Hulmetta, niin pitääpäs käntää sen verran takkia, että taidanpa tästä ajanhetkestä lähtien arvostaa Phil Hilliä enemmän kuin Hulmea. Eli Phil Hill > Hulme > Hawthorn.Bobakki sanoi:Hyvin luettu.
Phil Hilliä pidän itse kyllä kovempana kuin 60-luvun mestareista Hulmea ja Surteesia sekä seuraavalta vuosikymmeneltä Jonesia, Huntia ja Scheckteriä. Heikointa en itse osaa oikein nimetä, Hillin mestaruus oli hänen lähtökohdistaan ihan mieletön saavutus ja Villeneuvea pidän itse aliarvostettuna typerän tiimivalinnan takia. Hillin, Jonesin, Scheckterin ja Hawthornin välillä varmaan valitsisin.
Te olette molemmat oikeassa. Enge oli kauden 2001 loppuun asti Nordicin kuljettaja, jonka ansiosta kytkös Coca-Colaan syntyi. Nordicin silloinen markkinointiguru Chris Mower oli edellisenä vuonna onnistunut houkuttelemaan englantilaisen pullotusfirman sponsoroimaan tallia. Samainen yhtiö oli Britannissa sponsoroinut Coca-Cola-tuotemerkillä paikallista Radical-joukkuetta, mutta halusi kivuta lähemmäs moottoriurheilun huippua.Banaani sanoi:
Visiirissä on PSN logot eli ihan Prostia ajellessa Coke on ollut tukemassa heppua. Muistin näköjään oikein.
Sinällään aika erikoista, koska onhan Alex Yoong tuonut F1-uran jälkeen Malesialle kunniaa ottamalla voittoja A1-sarjassa!henrizio sanoi:Kai se on pakko sanoa Alex Yoong, jota jopa Malesialaiset häpeää.
(Tähän empiiriseen tutkimukseen on käytetty yhtä (1) malesialaista)
Näyttää formulalta, johon isketty katteet päälle.Otto Hokkanen sanoi:Lavaggihan on F1-uransa jälkeen "kunnostautunut" mm. auton suunnittelijana.
http://www.ultimatecarpage.com/images/gallery/ring1000/3709.jpg
Kuvassa LMP1-luokan Lavaggi LS1 - Ford