Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Joo turha noista Räikkösen keskinkertaisista sijoituksista on bensalasteja/taktiikkaa syttää. Kyllä ongelman ydin on siinä, että Räikkönen ei saa autostaan parasta irti lailla tallikaverinsa. Mutta kyllä varmasti tekee kovasti töitä, että hommat lähtis taas rullaamaan. Ja vaikka ei tekis, niin kyllä sieltä Maranellon suunnalta takuulla alkaa tulla palautetta, että koitas jätkä ryhdistäytyä. Eiköhän työnantaja kuitenkin vaadi vähän enemmän mitä esim. tälläkin forumilla kuvitellaan, siis että Räikkönen muka vaan vetäisi Frederikin kanssa viinaa ja ilmestyisi sitten kisaviikonloppuisin paikalle jos sattuu huvittamaan.
 

osku

Well-known member
Liittynyt
25.5.2008
Viestit
75
Väitteitä, joista minulla on eri näkemys:

Kimi ei auta Massaa mestaruustaistelussa, vaikka olisi itse menettänyt mahdollisuudet MM:een.

Kimi on ehkä itsekäs, mutta ei sentään kusipää. Massa auttoi Kimiä viime vuonna, joten varmasti auttaa itse tänä vuonna jos tarpeen. Kimi saisi niin tallin, Massan kuin fanienkin vihat niskaansa, jos tahallaan vaikka hidastelisi niin, että Lyii korjaisi potin. Itse en ainakaan arvostaisi Kimiä tippaakaan, jos ei pystyisi nielemään tappiotaan ja auttamaan tallikaveriaan, joka jelppi häntä aiemmin.

Kimillä on motivaatio-ongelmia

Tähän olenkin jo aikaisemmin kommentoinut, että tuskin mies viitsisi tuolla rataa kiertää puolitehoilla. Urheilija haluaa menestyä ja varsinkin Kimi, jolla on niin moni kausi mennyt auton luotettavuuden takia pieleen. Kimi tekee varmasti parhaansa sillä tavalla, minkä hän osaa. Toki voisi kokeilla jotain uuttakin, mikäli vanhat konstit eivät tepsi.

Kimi on paska kuski, kun häviää Massan kaltaiselle kuljettajalle

Ensinnäkin, viimeistä sanaa ei ole vielä sanottu, vielä on mahdollista nousta pisteissä Massan ohi. Toiseksi, Massa on kuljettaja, joka tuntuu oppivan virheistään ja kehittyvän jatkuvasti. Alkukaudesta tuntui luistoneston poistumisen olevan hänelle myrkkyä, mutta niin vain mies pysyy nykyään radalla ja paukuttaa kovia kierroksia niin aika-ajoissa kuin kisoissa. Ainut kysymysmerkki on hermojen hallitseminen, jos kaikki ei onnistukaan. Silverstonessa yhden virheen jälkeen tuli toinen jne. Mutta kun ajattelee jo sitä, minkälainen kritiikkivyöryn Massa alkukaudesta sai ja kuinka on koonnut itsensä tuohon kuosiin, niin toivon Massan vievän mestaruuden mikäli Kimi sitä ei vie.

Kimin lahjakkuus on kadonnut

F1 on urheilua ja siinä aivan pienimmätkin asiat ratkaisevat. Ongelma on ollut se, ettei vauhtia löydy tarpeeksi aika-ajoissa. Tämä tuo mukanaan niin paljon ongelmia itse kisaan ohittamisen vaikeudesta johtuen, että Kimi näyttää olevan valovuoden päässä Massasta. Oikeasti kysymys on pienestä asiasta, joka johtaa suurempiin asioihin. Mutta tämän pienen asian korjaaminen ei ole välttämättä helppoa. Voi olla, että siihen ei enää ehdi löytyä ratkaisua.
 

Keijo

Well-known member
Liittynyt
17.3.2001
Viestit
119
Revolt tossa sanoikin kaiken olennaisen tästä aiheesta.

Ahaa,eli olette molemmat samanlaisia vellipettereitä joiden pitää tulla formulafoorumille piipittämään kun suosikkikuskin kisat menee poskelleen.

Tuleeko teille hyvä mieli kun ootte saaneet hakkua kuskia jota ette tunne pätkääkään,ei ole hajuakaan miksi kisa on mennyt huonosti jne??

Vai kuvitteleteko tosiaan että Kimi lukee pillityksenne täältä ja tulee antamaan teille meriselityksiä,heh...

Koittakaa kasvaa aikusiksi miehiksi.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Osku kiteytti hyvin asiat! :ahem::ahem:
Näin on. Täytyy vielä lisätä ettei ne Kimin "Ei tää maailmanloppu ole" -haastattelut huonojen kisojen jälkeenkään välttämättä mihinkään motivaatio-ongelmiin viittaa, vaan mielestäni enemmän siihen että viime kaudella Kimi voitti maailmanmestaruuden ja nyt hän tietää mitä siihen vaaditaan. Aikaisemmin huonon kisan jälkeen mielessä varmaan velloivat lähinnä sellaiset "Mä en ikinä voita maailmanmestaruutta, mä oon aina ikuinen kakkonen (tai nelonen) ja aina tulee joku mua parempi tai paremmalla autolla ajava"-ajatukset. Nyt Kimi ehkä näkee asiat laajemmassa perspektiivissä ja tietää ettei yksittäiset huonot kisat vielä maailmaa kaada.

Vähän veikkaan että jos Kimiä ei oikeasti kiinnostaisi ajaminen ja kilpailu, olisi suoritustaso vielä aika paljon huonompi kuin mitä se on nyt. Varsinaisiin motivaatio-ongelmiin en siis minäkään usko, mutta kuten osku jo mainitsi, F1:ssä pienetkin asiat saattavat vaikuttaa lopputulokseen huomattavasti. Peter Sauberin mainitsema "intohimon puute" saattaa olla sellainen. Siis että motivaatiota ja kilpailuviettiä kyllä löytyy, mutta sitä vaan tehdään tiedostamatta jotkut asiat vähän vasemmalla kädellä. Ei kokeilla kaikkia mahdollisuuksia eikä valmistauduta perusteellisesti. Tämä siis saattaa vaikuttaa jo ennen aika-ajoa ja kilpailua, eikä siinä vaiheessa enää ole väliä vaikka radalla repisi kuinka lujaa tahansa.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Ahaa,eli olette molemmat samanlaisia vellipettereitä joiden pitää tulla formulafoorumille piipittämään kun suosikkikuskin kisat menee poskelleen.

Tuleeko teille hyvä mieli kun ootte saaneet hakkua kuskia jota ette tunne pätkääkään,ei ole hajuakaan miksi kisa on mennyt huonosti jne??

Vai kuvitteleteko tosiaan että Kimi lukee pillityksenne täältä ja tulee antamaan teille meriselityksiä,heh...

Koittakaa kasvaa aikusiksi miehiksi.
Mikäs sulla nyt oikein on hätänä? :eek!: Mikäs tällaisen F1-keskustelufoorumin funktio sitten sun mielestä on, ellei F1:sten tapahtumista keskustelu? Ja eivätkö kisatapahtumat ja kuskien suoritukset kuulu niihin? Miksi Kimiä ja hänen suorituksiaan ei saisi kritisoida? Miksi kuvittelet, että minulle tulisi hyvä mieli siitä, että saisin haukkua Kimiä? Muistaakseni mainitsinkin, että kannatan häntä itsekin ja ehdottomasti toivon hänen menestyvän. Mutta tarkoittaako se sitä, ettei saisi kritisoida, mikäli sen kokee aiheelliseksi? Miksi minun pitäisi tuntea Kimi voidakseni keskustella hänestä? Tunteeko tällä foorumilla kukaan yhtäkään F1-kuskia taikka edes tiimin jäsentä? Onko kenelläkään minkäänlaista sisäpiirin tietoa? Eipä taida... Tarkoittaako tämä siis sitä, ettei kukaan voi keskustella täällä mistään? Siinähän vasta mahtava keskustelufoorumi. :D

Eiköhän sen nyt pitäisi olla kaikille täysin selvää, että täällä keskustellaan parhaimmillaankin vain toisen käden tiedon ja mielipiteiden varassa. Eikä täällä ole mikään pakko aikaansa kuluttaa ja pahoittaa mieltänsä... :rolleyes:

Edit. Heh, on muuten Keijo itsekin kirjoitellut aiemmin Kimin vapaa-ajanvietosta sun muusta. Kuinkas hyvin sinä sitten sen Kimin tunnet? :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
No oletetaanpa, että Kimi olisi ollut n. Massan lastilla liikkeellä. Lähtöruutu 2-3. Sijoitus olisi lähdössä korkeintaan pysynyt samana, luultavasti tippunut yhdellä - kuten on Kimillä viime kisoissa ollut tapana. Varsinkin jos lähtö on likaiselta puolelta. Hitaasti lämpiävillä renkailla Kimi olisi hiljalleen tippunut kärjen vauhdista, kunnes olisi tullut ensimmäisten joukossa varikolle. Eroa kärkeen on tässä vaiheessa kertynyt kymmenisen sekuntia, eikä renkaat ehtineet vielä toimia juuri lainkaan.

Massa käy myös varikolla, mutta muut edellä olleet (Hamilton ja ehkä Kubica, jos Kimi tippui lähdössä neljänneksi) paahtavat radalla kevyellä edelleen karkuun. Myös takana olleet Trulli ja Kovalainen saivat nyt tulpan pois edestä ja varmistavat pidemmällä alkustintillä, että ehtivät Kimin edelle stoppien jälkeen. Kimi ajelee samaan aikaan raskaalla ja jälleen lämpövammaisilla renkailla hitaita kierroksia.

Koko kärjen käytyä varikolla Kimi on (korkeintaan) sijalla kuusi yli kaksikymmentä sekuntia kärjen takana. Millä tavalla tämä olisi ollut parempi taktiikka?
Ootsä tosissas, että sä voit päätellä, että siinä kävis noin. Mistä tiedät, kuinka kovaa Kimi olis päässyt, jos ei olis ollut jumissa Hessun takana. Eihän sitä nyt nähty (kun kirjotat, että alussa ei renkaat toimi ja ei pääse mihinkään).

Jos olis päässyt kakkosruutuun, niin olis vauhti varmasti ollut parempaa, kun olis Massan takana ajanut (tuskin olis 10 sekkaa jäänyt ajamalla). Paljonkohan se bensalasti vaikuttaa lähtökiihdytykseen, olisiko ollut paremmat mahkut pitää Hamilton takana jne.

En olis uskonut, että alennut tollaseen lopputuloksen arvailuun ;)
 

Legnum

Registered User
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
441
Peter Whiten kirjoutuksen perusteella pakoputkiepisodi olikin luultua kohtalokkaampi, se pilasi kaksi kisaa:jaska:.
Ilman putken aiheuttamaa rangaistuksetonta moottorinvaihtoa Kimin kone olisi vaihdettu Valenciaan. Kukaan ei pysty tietämään eikä päättelemään Kimin suoriutumista Valenciassa, mikäli alla olisi ollut täysitehoinen ehjä kone. Pisteitä olisi joka tapauksessa tullut, kuinka paljon, sitä ei voi tietää.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ootsä tosissas, että sä voit päätellä, että siinä kävis noin.
Tuo on yksi mahdollisuus miten olisi voinut käydä. Pidän täysin realistisena sellaisena. Aikaerot luonnollisesti ovat arvauksia, eikä olennaisia lopputuloksen (esim. sijan) osalta.
Mistä tiedät, kuinka kovaa Kimi olis päässyt, jos ei olis ollut jumissa Hessun takana. Eihän sitä nyt nähty (kun kirjotat, että alussa ei renkaat toimi ja ei pääse mihinkään).
Heikki repi kaulaa Kimiin ensimmäiset viisi kierrosta. Sen jälkeen Kimi hilasi eroa pienemmäksi 0,2 sek. kierrosvauhtia, muttei päässyt kuin sekunnin päähän kierrokseen 8 mennessä, jolloin Kubica jonkin ongelman takia tupsahti eteen ja kasasi kolmikon (ja pian vähän isommankin poppoon) kasaan. Siitä eteenpäin Massan stoppiin asti kierrosaikoja ei enää voi analysoida jonossa-ajelun vuoksi (eli silloin voidaan jo puhua tulppa-efektistä).

Ensimmäisen 7 kierroksen aikana Kimi oli hävinnyt Massalle 9,8 sekuntia olematta alkukierrosta lukuunottamatta kertaakaan sekunnin etäisyyttä lähempänä Kovalaista.

Mutta lähestytään asiaa toiselta kantilta. Vähän ennen Massan stoppia johto toisena ajavaan Hamiltoniin oli 4,4 sekuntia. En pidä mitenkään utopistisena, että ero kevyt-Kimi-skenaariossa kolmantena ajavaan Kimiin olisi toiset 4,4 sek. Ei Kimi huonolla autolla Lewisin kyydissä kestäisi. 8,8 sekunnista ei mainitsemaani "kymmeniseen" enää olekaan kovin pitkä matka. Täysin realistista.
Paljonkohan se bensalasti vaikuttaa lähtökiihdytykseen, olisiko ollut paremmat mahkut pitää Hamilton takana jne.
Eroa oli nytkin vain kolmen kierroksen bensat. Ei sen merkitys nyt niin dramaattinen ole. Kakkosruutu on myös likaisella puolella.
En olis uskonut, että alennut tollaseen lopputuloksen arvailuun ;)
Kai nyt tosikkokin saa joskus "pekuleerata".? ;)Tuo oli vain demonstraatio siitä miksi huono auto ja kevyt bensalasti ei olisi toimiva taktiikka.
 
Viimeksi muokattu:

jade

Well-known member
Liittynyt
19.12.1999
Viestit
378
Sijainti
Helsinki Suomi
Usko Kimiin säilyy

Nuo bensamäärävertailut ja Kimin koneongelmat osoittavat, että Kimi oli Ferrarin tallitaktiikan takia pakotettu tyytymään huonompaan aika-ajostrategiaan kuin Massa. Kaikki konevaihto-operaatiot olisivat johtaneet yli kympin menevään lähtöruutuun, joten koneen tehoja oli yritettävä säätää sellaisiksi, että kone kestäisi koko kisan.

Luultavasti ylimääräiset lämmöt epäonnistuneella varikkopysähdyksellä aikaistivat konevauriota, joka todennäköisesti olisi ollut joka tapauksessa edessä. Ferrari tiesi riskin ennen kisaa.

Kimi on seuraavassa kisassa yhtä ylivoimainen, kuin Massa oli näissä kahdessa kisassa ja aika-ajotaktiikkakin voidaan nyt korjata. Näillä nykysäännöillä ja radoilla lisäbensoista ei löydy muuta hyötyä kuin oman tallikaverin kepittäminen. Tämäkin hyöty menetetään, jos Macci pääsee tallikavereiden väliin.

Ferrari on juuri nyt hiukan Maccia nopeampi, mutta luotettavuudessa vaaka on kääntynyt Maccin puoleen. Renkaiden osalta Ferrarilla on myös hiukan parempi kulutuskestävyys, mutta sen Hamilo kääntää ratilla hyödyksi tai tappioksi. Hamilon ajotyyli särkee renkaat, mutta jos riskinotto onnistuuu hän voittaa sekuntteja. Heikki ei osaa ottaa autostaan kaikkea irti. Liika tasaisuus koituu Heikin turmioksi.

Kauden lopussa tarvitaan katsojille nitroja, sillä niin tasaista tulee olemaan. Voi olla, että Kimi joutuu hyvittämään viiimevuotisia Massalle ja jää kakkoseksi. Hamilo kolmas ja Heikki neljäs.

:alppu:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Ferrari on juuri nyt hiukan Maccia nopeampi, mutta luotettavuudessa vaaka on kääntynyt Maccin puoleen. Renkaiden osalta Ferrarilla on myös hiukan parempi kulutuskestävyys, mutta sen Hamilo kääntää ratilla hyödyksi tai tappioksi. Hamilon ajotyyli särkee renkaat, mutta jos riskinotto onnistuuu hän voittaa sekuntteja. Heikki ei osaa ottaa autostaan kaikkea irti. Liika tasaisuus koituu Heikin turmioksi.
Itse asiassa McLaren lienee aika-ajoissa nopeampi auto.

Kauden lopussa tarvitaan katsojille nitroja, sillä niin tasaista tulee olemaan. Voi olla, että Kimi joutuu hyvittämään viiimevuotisia Massalle ja jää kakkoseksi. Hamilo kolmas ja Heikki neljäs.

:alppu:
Mihin unohdit Kubican? Loppukauden nopeat radat ovat todennäköisesti BMW:lle parempia kuin pari viimeistä rataa. Ja nytkin Kubica oli kolmas katuradalla.

Kuljettajien MM-pistetilanne (12/18 osakilpailua):

1. Lewis Hamilton 70
2. Felipe Massa 64
3. Kimi Räikkönen 57
4. Robert Kubica 55

Kuka tahansa tuosta nelikosta voi voittaa, mikäli parikin arpakisaa tulee eteen. SC tai sade, ihan sama.
 

Herman Gold

Well-known member
Liittynyt
15.5.2007
Viestit
555
Yksi tärkeä asia: Shumi helvettiin varikolta. :mad: Kimillä menee yleensä päin v**tua, kun leuka silittelee masaa tallissa.
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Yksi tärkeä asia: Shumi helvettiin varikolta. :mad: Kimillä menee yleensä päin v**tua, kun leuka silittelee masaa tallissa.
Kyllä ja Kimikin vois silloin kiertää ne varikon tikapuut kävelemättä niiden alta, kun musta kissa eli pantteri nimeltä Schumi ei ole kulkemassa yli varikkosuoran, ja heitellä suolaa olan yli valokuvaajilta sekä nimmareiden metsästäjiltä rauhassa. :D
 

Make79

Well-known member
Liittynyt
27.5.2007
Viestit
742
Heikki repi kaulaa Kimiin ensimmäiset viisi kierrosta. Sen jälkeen Kimi hilasi eroa pienemmäksi 0,2 sek. kierrosvauhtia, muttei päässyt kuin sekunnin päähän kierrokseen 8 mennessä, jolloin Kubica jonkin ongelman takia tupsahti eteen ja kasasi kolmikon (ja pian vähän isommankin poppoon) kasaan. Siitä eteenpäin Massan stoppiin asti kierrosaikoja ei enää voi analysoida jonossa-ajelun vuoksi (eli silloin voidaan jo puhua tulppa-efektistä).

Ensimmäisen 7 kierroksen aikana Kimi oli hävinnyt Massalle 9,8 sekuntia olematta alkukierrosta lukuunottamatta kertaakaan sekunnin etäisyyttä lähempänä Kovalaista.
Eipä tuo Kovalainen Räikköseen mitään merkittävää eroa kiskonut.

Ero Kovalaisen ja Räikkösen välillä kierroksittain.
Kierros/Ero
2/0,972s.
3/1,183s.
4/1,101s.
5/1,454s.
6/1,276s.
7/1,083s. (Kimin ero Massaan 9,851s.)

Kubica sai Kovalaisen ja Räikkösen kierroksen seitsemän loppuvaiheilla peräänsä ja kierroksella yhdeksän alkoi taas kiskomaan eroa Kovalaiseen, eli ei hidastellut edessä kuin kaksi kierrosta, eikä kerännyt peräänsä suurempaa porukkaa.
Erot kärkeen oli kierroksen yhdeksän alussa:
Kubica 12,041
Kovalainen 13,096
Räikkönen 13,678
Vettel 15,658

Kierroksella 11
Kubica 14,555
Kovalainen 16,146
Räikkönen 16,914
Vettel 18,876

Kierroksella 12
Kubica 15,125
Kovalainen 17,362
Räikkönen 17,846
Vettel 19,980

Meno jatkui samanlaisena kierroksen 16 alkuun, jolloin Massa tuli varikolta Räikkösen eteen.

Kieroksella 21 Kimin ero Kovalaiseen n. seitsemän sekuntia ja sama homma kierroksella 26, eli aikalailla samaa vauhtia ajelivat Suomi Poijjaat Valenciassa.

Mielestäni tämä kilpailu oli Kimille ensimmäinen tällä kaudella, jossa oli kilpailuvauhdissakin selvästi hitaampi, kuin tallikaveri, jopa hitaampi kuin Toyotat, tiedä sitten oliko Ferrarista tiputettu tehoja konerikon pelossa, joka kuitenkin tapahtui..?

Normaalisti on kuitenkin tuollaisessa tilanteessa ajanut edellä menevät kiinni, sekä tehnyt kilpailun nopeimman kierroksen, toivottavasti johtui moottorista tuo kilpailuvauhdin putoaminen, kuten ainakin itse toivon, sekä
luulisin, ettei Kimillä ole muita ongelmia, kuin auton säätöjen saaminen siihen tilaan, että saa renkaat pelaamaan ja onnistuu saamaan aika-ajoissa sen yhden nopean kierroksen, kilpailuvauhdin uskon olevan kohdallaan.

Toivottavasti ensi kauden sääntömuutokset tekevät ohittamisen helpommaksi, kohta sama kuin menisi VR:n radan varteen tuijottamaan, että ohittaakohan tuo ravintolavaunu veturia...
 

Mikkonen

Well-known member
Liittynyt
29.12.2006
Viestit
658
Massa on kuljettaja, joka tuntuu oppivan virheistään ja kehittyvän jatkuvasti. Alkukaudesta tuntui luistoneston poistumisen olevan hänelle myrkkyä, mutta niin vain mies pysyy nykyään radalla ja paukuttaa kovia kierroksia niin aika-ajoissa kuin kisoissa. Ainut kysymysmerkki on hermojen hallitseminen, jos kaikki ei onnistukaan.
Lisäisin tähän vielä, että se suurin kysymysmerkki on sade. Jos Massa on Ferrarin mestaruuskandidaatti, tällöin menestys ei enää ole tallin omissa käsissä vaan luontoäidin armoilla. Skenaario, jossa Hamilton ja Massa lähtisivät tasapisteistä viimeiseen kilpailuu, voi hyvin ratketa jo ennen starttia vesisateen myötä. Räikkönen sen sijaan on normaalin tason sadekelikuljettaja, ja pystyy tämänkin suhteen viemään mestaruuskamppailun aivan loppuun asti, kunhan nyt saisi ne aika-ajot osumaan vähän paremmin.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
No oletetaanpa, että Kimi olisi ollut n. Massan lastilla liikkeellä. Lähtöruutu 2-3. Sijoitus olisi lähdössä korkeintaan pysynyt samana, luultavasti tippunut yhdellä - kuten on Kimillä viime kisoissa ollut tapana. Varsinkin jos lähtö on likaiselta puolelta. Hitaasti lämpiävillä renkailla Kimi olisi hiljalleen tippunut kärjen vauhdista, kunnes olisi tullut ensimmäisten joukossa varikolle. Eroa kärkeen on tässä vaiheessa kertynyt kymmenisen sekuntia, eikä renkaat ehtineet vielä toimia juuri lainkaan.

Massa käy myös varikolla, mutta muut edellä olleet (Hamilton ja ehkä Kubica, jos Kimi tippui lähdössä neljänneksi) paahtavat radalla kevyellä edelleen karkuun. Myös takana olleet Trulli ja Kovalainen saivat nyt tulpan pois edestä ja varmistavat pidemmällä alkustintillä, että ehtivät Kimin edelle stoppien jälkeen. Kimi ajelee samaan aikaan raskaalla ja jälleen lämpövammaisilla renkailla hitaita kierroksia.

Koko kärjen käytyä varikolla Kimi on (korkeintaan) sijalla kuusi yli kaksikymmentä sekuntia kärjen takana. Millä tavalla tämä olisi ollut parempi taktiikka?
Mihin perustat tämän kuvion? Kimihän oli selkeästi Heikkiä nopeampi, tuskin Kubicakaan olisi ollut Kimiä nopeampi. Joten jos olisi päässyt tilalle 3 aika-ajoissa, johon ei olisi paljon vaadittu. Hän olisi lähtenyt puhtaalta puolelta. Olisi todennäköisesti pitänyt paikkansa. Luultavaa olisi myös, että Kimi olisi alkuun jäänyt Lewisistä mutta noin 5 kierroksen paikkeilla pito olisi parantunut ja vauhti olisi melko varmasti ollut kovinta mitä radalla olevilta kuskeilta olisi irronnut.

Koko kärjen käytyä varikolla, tilanne olisi luultavasti sama, eli 1. Massa 2. Lewis 3. Kimi. Tämä ei vaadi edes ala-aste tason päättelykykyä.

Naurettavia väitteitä koko ketju täynnä :nope:
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Räkköinen todennäköisesti ajoi melkein koko kisan enmemmän ja vähemmän bensansäästömoodilla, koska Kovalaisella oli enemmän bensaa ja radalla ohi ei päässyt.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Räikkönen ajoi koko kisan koneensäästömoodilla, eikä sekään auttanut maaliin pääsyyn.

Jotenkin tuosta ranskan kisasta lähtien ei ole Ferrari vakuuttanut :nope:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös