Ehkä minun ja sinun ajamana räikkösen en usko.Sitä se on kun ei ole sutimisenestoa. Motti antaa vähän liikaa tehoa ja vroooom seinään.
Uskomatonta, että Aittoniemi ei tapansa mukaan lähde haukkumaan, vaan kirjoittaa, että ehkä vika oli enemmän autossa kuin kuljettajassa.
Nurburgring 2007, liukasteli heti alussa varikon sisäänkäynnin ohi ja menetti johtoasemansa. Tosin tällä ei ollut käytännössä merkitystä kun peli loppui tekniseen vikaan.Pohdiskelin tuossa montako virhettä Kimi on nyt Ferrarikaudella tehnyt enkä äkkiseltään osannut laskea joten listaan pari ja lisätkää te mitä muistatte. Tuntuu jotenkin että vaikka mielikuvana Räikkönen on kyntänyt muutaman kerran, ei todella typeriä virheitä kuitenkaan olla nähty.
--
Lisätkää, en jaksa itse pohtia.
Kummasti näitä virheitä vaan on alkanu tulla viime vuonna, aiemmin oli aika harvassa tälläiset kaasutusvaiheen lipsahdukset. Vähän liikaa kaasua tai huonosti säädetty lukko, ja auto lähtee hallitsemattomasti jakamaan kiihdytyksessä.Ehkä minun ja sinun ajamana räikkösen en usko.
Virheitä tuppaa tulemaan kun auto ei oikein istu omaan ajotyyliin.Kummasti näitä virheitä vaan on alkanu tulla viime vuonna, aiemmin oli aika harvassa tälläiset kaasutusvaiheen lipsahdukset. Vähän liikaa kaasua tai huonosti säädetty lukko, ja auto lähtee hallitsemattomasti jakamaan kiihdytyksessä.
Kimillä muuten on kuskeista kaikkein vähiten kokemusta tehokkaan formulauaton ajamisesta ilman sutimisenestoa!
muistetaan nyt vielä tässä sekin että barrichellohan ajoi kimin perään (tosin se töyssy oli aika pieni, mutta voi siinäkin pientä vahinkoa tulla).En tiedä hajosiko tuo tasauspyörästö seinään ajossa vai oliko se syy siihen seinään ajoon.Jos ei hajonnut seinään ajossa, niin silloinhan vika on ollut siinä.
Hieman eri kuvan saa jos katsoo esim. ajoneuvoksen jakson jossa räikkönen antaa vähän kyytin Ferrari 430 scuderialla. Ja ihan omasta halustaan kostealla radalla poistaa kaikki avut pois. Ihan sama kuinka kieliposkessa tuo jakso on tehty niin ainakin minuun tekee vaikutuksen kimin ajotaidoista ilman sutimisen estoa.:ahem:Kummasti näitä virheitä vaan on alkanu tulla viime vuonna, aiemmin oli aika harvassa tälläiset kaasutusvaiheen lipsahdukset. Vähän liikaa kaasua tai huonosti säädetty lukko, ja auto lähtee hallitsemattomasti jakamaan kiihdytyksessä.
Kimillä muuten on kuskeista kaikkein vähiten kokemusta tehokkaan formulauaton ajamisesta ilman sutimisenestoa!
Mulle olis ainaki riittänyt, että Kimi olis päässy pisteille ja karkuun Massalta.Me suomalaisethan tietysti silmä kovana tarkkailemme omiemme suorituksia ja siinä sivussa jää aika herkästi muiden tötöilyt huomaamatta.
Plus että ollaan totutettu itsemme siihen että vain voitto ja mestaruus riittää..
Nojoo, minua huolestuttaisi jo ihan oikeasti jos Formula 1-kuljettaja ei saisi pidettyä tuollaista n. 500hv/1000kg urheiluautoa hanskassa tuollaisessa kilpailuttomassa tilanteessa, jossa painetta luo ainoastaan TV-kameran läsnäolo.Hieman eri kuvan saa jos katsoo esim. ajoneuvoksen jakson jossa räikkönen antaa vähän kyytin Ferrari 430 scuderialla. Ja ihan omasta halustaan kostealla radalla poistaa kaikki avut pois. Ihan sama kuinka kieliposkessa tuo jakso on tehty niin ainakin minuun tekee vaikutuksen kimin ajotaidoista ilman sutimisen estoa.:ahem:
http://www.youtube.com/watch?v=RbI93pXXGvk
Tuo on aivan totta että Bridgestonen aikaan on Kimillä täytynyt muuttaa ajotyyliään rauhallisempaan suuntaan ja sillä agressiivisellä ajotavalla ei saa muuta kuin renkaat piloille.Sitä en sitten tiedä kenen kaikkien kuskien ajotyyli on sitten sellaista agressiivistä jota ei Kimin ajosta näyEdit: Minua kummastutti koko viime kauden ajan ja kummastuttaa edelleen se, kun joidenkin mielestä Kimi ei näytä "yrittävän riittävästi" radalla. Ilmeisesti siis tarkoitetaan sitä, että mutkista pitäisi tulla aina pienessä sladissa ulos ja sisään pitäisi mennä paljon lujempaa kuin kaikki muut. Onko kukaan ottanut huomioon sitä mahdollisuutta, etteivät Ferrarin auto ja Bridgestonen renkaat välttämättä tarjoa mahdollisuutta samanlaiseen agressiiviseen ajotapaan, jota nähtiin McLaren-vuosina? Edellisellä sivulla lainatussa haastattelussa Kimi mainitsi renkaista, ettei voi "puristaa" ennen kuin renkaat ovat oikeassa lämpötilassa, koska muuten ne menevät pilalle.
Renkaiden lämpöjä ei siis saa oikealle tasolle niiden rakenteen kärsimättä rimpuilemalla, vaan pitää ottaa rauhallisesti ja ajaa niin kovaa kuin auto antaa myöden, sellaisella tyylillä johon auto antaa mahdollisuudet. Ajappa siinä sitten niin agressiivisesti että se näkyy TV-kuvassakin niin, että renkaista saadaan paras suorituskyky irti.
Sori pilkun nussinta, mutta Kimi voitti jokusen kisan viime vuonna ja johti mm-sarjaakin. Eli ei ihan koko viime kautta mun mielestäni voi sanoa munattomaksi tuhertamiseksi.Paha mennä tuosta sanomaan. Kuitenkin vanha sanonta...kuski on niin hyvä kuin viimeisin kilpailu. Kimin saldon näyttää koko viime kauden osalta munattomalta tuherrukselta. Sama meininki jatkuu. Missä on se yritys ja vääntö? Autoa voi aina syyttää, joo. Miehessäkin on paljon parantamista.