Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Tasauspyörästö pyöräytti Kimin seinään - linkki TS sivuille olikin jo tuolla edellä.
 
Viimeksi muokattu:

UsvaaPutkeen

Well-known member
Liittynyt
21.8.2008
Viestit
264
Veikkaan vahvasti että Kimin auton perä lähti luistelemaan ihan omia aikojaan. Ei suoraan kulkeva auto tuolleen lähde ryntäämään sivulle vaikka kuinka painaisi kaasua. Se mutka oli jo selvitetty.
 

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1087
Pohdiskelin tuossa montako virhettä Kimi on nyt Ferrarikaudella tehnyt enkä äkkiseltään osannut laskea joten listaan pari ja lisätkää te mitä muistatte. Tuntuu jotenkin että vaikka mielikuvana Räikkönen on kyntänyt muutaman kerran, ei todella typeriä virheitä kuitenkaan olla nähty.

Monaco 2007: aika ajossa liian ahneesti. 100% oma VIRHE!

Monaco 2008: auto perä irtoaa turva-auton jälkeen tunnelin jälkeisellä kumpareella. Kimi saa kyllä pidettyä auton linjassa, mutta perä irtoaa juuri kun jarrutus tulisi alkaa, eikä vauhtia saa millään himmattua tarpeeksi ja tila loppuu kesken-->Sutilin perään ja molempien kisa oli siinä. Oma moka, mutta ei mielestäni rookie virhe tms.

Spa 2008: Eihän formuloita ole suunniteltu tuollaiseen keliin. Kimi ja Lewis pitävät kunnon showta luistellen ja kisaillen. Pelissä käytännössä maailmanmestaruuskamppailu eli ennen Lewista oltava viivalla. Lewis ajoi edellisessä mutkassa pihalle ja Kimillä menee seuraava leveäksi ja auto karkaa kanttareen ulkopuolella. Kuljettajasta tuli matkustaja. Oma moka, mutta jokainen tietää varmasti kokemuksesta pystyykö vesiliirtoa kovin helposti hallitsemaan. F1-urani ehkä paskin fiilis tämän kolhun jälkeen.

Singapore 2008: Ylikovaa ylikovaa ja kuljettajasta tulee matkustaja kanttarepomppujen jälkeen. Rata joka ei anna yhtään enempää anteeksi kuin Monacokaan. Oma virhe, sanotaanko Kimin tapauksessa että tuskin paljoa kiinnosti:D

Lisätkää, en jaksa itse pohtia.
 

UsvaaPutkeen

Well-known member
Liittynyt
21.8.2008
Viestit
264
Laittaisin itsekin Kimin Singaporen törmäilyn aivan 100% turhautumisen piikkiin. Koko kisa oli yksi naurettavimmista mitä on tullut nähtyä.
Spa:ssahan pyöri myös Lewis hannuhanhi Hamilton mutta vältteli seinät pyörimällä "paremmassa paikassa" kuin Kimi.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
On kyllä vaikea kuvitella, että Kimi olisi tuossa tehnyt noin ison virheen. Onhan se mahdollista, mutta kun auto pysyi muuten koko viikonlopun niin hyvin hanskassa, niin oudoltahan se väkiskinkin vaikuttaa.

Mutta turha tässä asiassa on märehtiä. Katse kohti Malesiaa. Se on aina sopinut Kimille ja "pakko" saada tulos.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Pohdiskelin tuossa montako virhettä Kimi on nyt Ferrarikaudella tehnyt enkä äkkiseltään osannut laskea joten listaan pari ja lisätkää te mitä muistatte. Tuntuu jotenkin että vaikka mielikuvana Räikkönen on kyntänyt muutaman kerran, ei todella typeriä virheitä kuitenkaan olla nähty.

--

Lisätkää, en jaksa itse pohtia.
Nurburgring 2007, liukasteli heti alussa varikon sisäänkäynnin ohi ja menetti johtoasemansa. Tosin tällä ei ollut käytännössä merkitystä kun peli loppui tekniseen vikaan.

Silverstonessa 2008 pyörähteli pari kertaa. Tuuria oli mukana paljonkin kun ei osunut seinään.

Valenciassa tunaroi varikolla jotain, joskin kisa päättyi hetkeä myöhemmin moottoririkkoon, eli käytännössä virheellä ei ollut mitään merkitystä.

Monzassa ajoi aika-ajojen toisessa osiossa leveäksi toisiksi viimeisessä mutkassa ja saattoi sen seurauksena jäädä ulos top kympistä.

Plus kaikki ne kerrat kun Räikkönen on omien sanojensa mukaan tehnyt "jonkun pienen virheen" aika-ajoissa ja menettänyt ne ratkaisevat kymmenykset.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ehkä minun ja sinun ajamana :p räikkösen en usko.;)
Kummasti näitä virheitä vaan on alkanu tulla viime vuonna, aiemmin oli aika harvassa tälläiset kaasutusvaiheen lipsahdukset. Vähän liikaa kaasua tai huonosti säädetty lukko, ja auto lähtee hallitsemattomasti jakamaan kiihdytyksessä.

Kimillä muuten on kuskeista kaikkein vähiten kokemusta tehokkaan formulauaton ajamisesta ilman sutimisenestoa!
 
Viimeksi muokattu:

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Kummasti näitä virheitä vaan on alkanu tulla viime vuonna, aiemmin oli aika harvassa tälläiset kaasutusvaiheen lipsahdukset. Vähän liikaa kaasua tai huonosti säädetty lukko, ja auto lähtee hallitsemattomasti jakamaan kiihdytyksessä.

Kimillä muuten on kuskeista kaikkein vähiten kokemusta tehokkaan formulauaton ajamisesta ilman sutimisenestoa!
Virheitä tuppaa tulemaan kun auto ei oikein istu omaan ajotyyliin.
 

azly

Well-known member
Liittynyt
21.1.2009
Viestit
1443
En tiedä hajosiko tuo tasauspyörästö seinään ajossa vai oliko se syy siihen seinään ajoon.Jos ei hajonnut seinään ajossa, niin silloinhan vika on ollut siinä.
muistetaan nyt vielä tässä sekin että barrichellohan ajoi kimin perään (tosin se töyssy oli aika pieni, mutta voi siinäkin pientä vahinkoa tulla).
 

lahtiska

Well-known member
Liittynyt
13.5.2007
Viestit
290
Kummasti näitä virheitä vaan on alkanu tulla viime vuonna, aiemmin oli aika harvassa tälläiset kaasutusvaiheen lipsahdukset. Vähän liikaa kaasua tai huonosti säädetty lukko, ja auto lähtee hallitsemattomasti jakamaan kiihdytyksessä.

Kimillä muuten on kuskeista kaikkein vähiten kokemusta tehokkaan formulauaton ajamisesta ilman sutimisenestoa!
Hieman eri kuvan saa jos katsoo esim. ajoneuvoksen jakson jossa räikkönen antaa vähän kyytin Ferrari 430 scuderialla. Ja ihan omasta halustaan kostealla radalla poistaa kaikki avut pois. Ihan sama kuinka kieliposkessa tuo jakso on tehty niin ainakin minuun tekee vaikutuksen kimin ajotaidoista ilman sutimisen estoa.:ahem:
http://www.youtube.com/watch?v=RbI93pXXGvk
 

UsvaaPutkeen

Well-known member
Liittynyt
21.8.2008
Viestit
264
Me suomalaisethan tietysti silmä kovana tarkkailemme omiemme suorituksia ja siinä sivussa jää aika herkästi muiden tötöilyt huomaamatta.
Plus että ollaan totutettu itsemme siihen että vain voitto ja mestaruus riittää..
 

Kie

Well-known member
Liittynyt
21.10.2007
Viestit
181
Me suomalaisethan tietysti silmä kovana tarkkailemme omiemme suorituksia ja siinä sivussa jää aika herkästi muiden tötöilyt huomaamatta.
Plus että ollaan totutettu itsemme siihen että vain voitto ja mestaruus riittää..
Mulle olis ainaki riittänyt, että Kimi olis päässy pisteille ja karkuun Massalta.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Hieman eri kuvan saa jos katsoo esim. ajoneuvoksen jakson jossa räikkönen antaa vähän kyytin Ferrari 430 scuderialla. Ja ihan omasta halustaan kostealla radalla poistaa kaikki avut pois. Ihan sama kuinka kieliposkessa tuo jakso on tehty niin ainakin minuun tekee vaikutuksen kimin ajotaidoista ilman sutimisen estoa.:ahem:
http://www.youtube.com/watch?v=RbI93pXXGvk
Nojoo, minua huolestuttaisi jo ihan oikeasti jos Formula 1-kuljettaja ei saisi pidettyä tuollaista n. 500hv/1000kg urheiluautoa hanskassa tuollaisessa kilpailuttomassa tilanteessa, jossa painetta luo ainoastaan TV-kameran läsnäolo. :(

Jeremy Clarksoniltakin onnistuu "maailman nopeimpien" urheiluautojen vieminen pitkissä sladeissa ihan hyvin, mutta tuskin hänestä olisi formulan puikkoihin. ;)

Edit: Minua kummastutti koko viime kauden ajan ja kummastuttaa edelleen se, kun joidenkin mielestä Kimi ei näytä "yrittävän riittävästi" radalla. Ilmeisesti siis tarkoitetaan sitä, että mutkista pitäisi tulla aina pienessä sladissa ulos ja sisään pitäisi mennä paljon lujempaa kuin kaikki muut. Onko kukaan ottanut huomioon sitä mahdollisuutta, etteivät Ferrarin auto ja Bridgestonen renkaat välttämättä tarjoa mahdollisuutta samanlaiseen agressiiviseen ajotapaan, jota nähtiin McLaren-vuosina? Edellisellä sivulla lainatussa haastattelussa Kimi mainitsi renkaista, ettei voi "puristaa" ennen kuin renkaat ovat oikeassa lämpötilassa, koska muuten ne menevät pilalle.

Renkaiden lämpöjä ei siis saa oikealle tasolle niiden rakenteen kärsimättä rimpuilemalla, vaan pitää ottaa rauhallisesti ja ajaa niin kovaa kuin auto antaa myöden, sellaisella tyylillä johon auto antaa mahdollisuudet. Ajappa siinä sitten niin agressiivisesti että se näkyy TV-kuvassakin niin, että renkaista saadaan paras suorituskyky irti.
 
Viimeksi muokattu:

TMK

Well-known member
Liittynyt
6.6.2007
Viestit
388
Edit: Minua kummastutti koko viime kauden ajan ja kummastuttaa edelleen se, kun joidenkin mielestä Kimi ei näytä "yrittävän riittävästi" radalla. Ilmeisesti siis tarkoitetaan sitä, että mutkista pitäisi tulla aina pienessä sladissa ulos ja sisään pitäisi mennä paljon lujempaa kuin kaikki muut. Onko kukaan ottanut huomioon sitä mahdollisuutta, etteivät Ferrarin auto ja Bridgestonen renkaat välttämättä tarjoa mahdollisuutta samanlaiseen agressiiviseen ajotapaan, jota nähtiin McLaren-vuosina? Edellisellä sivulla lainatussa haastattelussa Kimi mainitsi renkaista, ettei voi "puristaa" ennen kuin renkaat ovat oikeassa lämpötilassa, koska muuten ne menevät pilalle.

Renkaiden lämpöjä ei siis saa oikealle tasolle niiden rakenteen kärsimättä rimpuilemalla, vaan pitää ottaa rauhallisesti ja ajaa niin kovaa kuin auto antaa myöden, sellaisella tyylillä johon auto antaa mahdollisuudet. Ajappa siinä sitten niin agressiivisesti että se näkyy TV-kuvassakin niin, että renkaista saadaan paras suorituskyky irti.
Tuo on aivan totta että Bridgestonen aikaan on Kimillä täytynyt muuttaa ajotyyliään rauhallisempaan suuntaan ja sillä agressiivisellä ajotavalla ei saa muuta kuin renkaat piloille.Sitä en sitten tiedä kenen kaikkien kuskien ajotyyli on sitten sellaista agressiivistä jota ei Kimin ajosta näy
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Paha mennä tuosta sanomaan. Kuitenkin vanha sanonta...kuski on niin hyvä kuin viimeisin kilpailu. Kimin saldon näyttää koko viime kauden osalta munattomalta tuherrukselta. Sama meininki jatkuu. Missä on se yritys ja vääntö? Autoa voi aina syyttää, joo. Miehessäkin on paljon parantamista.
Sori pilkun nussinta, mutta Kimi voitti jokusen kisan viime vuonna ja johti mm-sarjaakin. Eli ei ihan koko viime kautta mun mielestäni voi sanoa munattomaksi tuhertamiseksi.

Vois perustellusti väittää, että silloin kun auto ei oikein sovi kuskille, tulee sitä yritystä ja vääntöäkin enemmän, ja lipsumisia.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös