No ihan selväähän se on, että Hamiltonia suosittiin ennen kautta. Onhan hän Ron Dennisin kultapoju, jota McLaren on tukenut kymmenen vuotta. Ihan selvää on, että ei siellä McLarenillakaan osata tasapuolisesti kohdella kuljettajia. Jotain kertoo se, että Williams-poju Montoya ei sitä kestänyt, eikä Alonsokaan.Hamilton oli MM pisteissä toinen ja Alonso kolmas.
Millonhan viimeks maailmanmestari on hävinnyt tulokkaalle samassa tallissa? Ymmärrettävästi Alonso halusi tilanteen pois hänen suorituskyvystään ja nyt ajatellaan että Alonso ei pärjännyt koska talli ei tukenut häntä ja että heillä oli huonot välit. Olihan ne, mutta se oli seuraus eikä syy.. Miksi Ferrari ottaisi tämmöse hemmon ajamaan autoaan?
Tälläistä se oli jo ennen Schumia. Hyvä esimerkki Ivan Capelli, Italian oma poika, jonka nimeä huudettiin Ferrari-sopimuksen jälkeen. Ei huudeltu enää siinä vaiheessa kun kausi käynnistyi..Kumman lyhytjännitteisiä tunnutaan Italian maalla muutenkin olevan. Muutama paska kisa jommalta kummalta niin jo ollaan kuskia viemässä likaämpärin kanssa takaovesta ulos muiden roskien kanssa..
Olen jo pidemmän ajan ollut sitä mieltä, että Luca Badoer pitäisi palkita pitkästä ja uskollisesta työsuhteesta siten, että Ferrari päästäisi Badoerin kisailemaan ja ottaisi ne ensimmäiset pisteet. Eilen taas katsoin Euroopan GP:n 1999 ja vieläkin koskee se Badoerin keskeytys. Tämä kausi olisi hyvä paikka toteuttaa tämä. Tosin eihän tuolla Ferrarilla oteta edes pisteitä.Toki reserveistä voi nostaa sellaisia konkareita kuten Marc Gene ja Luca Badoer.
Nykyisessä taloustilanteessa Kimistä ei ole kiinnostunut varmaan kukaan talli nykyisellä palkalla ja kuljettajilla. Pari vuotta sitten Kimin arvo oli varmaan korkeimmillaan ja ehkä maailmanmestaruuden jälkeen 2007, mutta nyt Kimi alkaa olla ns. normaalikamaa. Tällä tarkoitan, ettei hänessä ole mitään hirveän myyvää. Ennen Ferrari kausia Räikköstä pidettiin käsittämättömän nopeana, vaikka itse uskon ettei nopeus ole minnekään hävinnyt.Tuosta en olisi niinkään varma. Huipputallit tuskin ainakaan olisivat kiinnostuneita, kun jokaisessa niistä on jo vähintään yksi yhtä hyvä kuljettaja.
Minä näen aika montakin hyvää syytä, paska tulostaso tietenkin kaikkein painavimpana.
No jaa, en kyllä menisi sanomaan, että Räikkönen on yhtä hyvä kuljettaja kuin Alfonso. Miehen valttikorttinahan pidettiin lähinnä raakaa nopeutta, jonka kuviteltiin olevan lähes ylivertaista muihin verrattuna. Hyvä paineensietokyky kuului myös oletettuihin vahvuuksiin. Nämä myytit on kuitenkin jo aika tehokkaasti taidettu murskata. Sen lisäksi Räikkösestä on löytynyt uusia, aika suuriakin heikkouksia, esimerkiksi virheherkkyys jo huonot sadekelin taidot nyt muutamia mainitakseni. Alfonsolla puolestaan ei kovin suuria heikkouksia ole, joskaan ei ehkä kovin paljon ylivertaisia vahvuuksiakaan, mutta kokonaisuutena sarjan kiistatta paras kuljettaja.
Se, että tuntee arvonsa ei tee ylimieliseksi vaan se, että tuo sen oman arvon esille.Kimi ei tee poikkeusta. Kyllä hänkin arvonsa tuntee. Ja hyvä niin.
Ei suosittu ennen kautta. Rookie palkattiin nimenomaan mestarin rinnalle eikä toisin päin. Alonso ehdittiin myös julistaa ykköskuskiksi. Hamiltonin asema tallissa nousi vasta suoritusten myötä.No ihan selväähän se on, että Hamiltonia suosittiin ennen kautta.
Aika jännä kanta arvostella kuljettajaa yhden kisan perusteella. No jokaisella tyylinsä.Perustuuko tämä nyt siihen Fujin kisaan jossa suuri ja mahtava Alfonso ajoi pihalle menettäen käytännössä mestaruuden ja häviten tallikaverille. Tämä varmaan tekee miehestä kiistattomasti sarjan parhaan kuljettajan..?
Mielipiteitä tieten kaikki ja kai niitä on arvostettava oli ne sitten mielekkäitä tai ei.
Puhuvat, että Monacossa suosittiin Alonsoa. (ja joittenkin mielestä jo Melbournessa)No ihan selväähän se on, että Hamiltonia suosittiin ennen kautta.
Tuossa raja on kuin veteen piirretty viivaSe, että tuntee arvonsa ei tee ylimieliseksi vaan se, että tuo sen oman arvon esille.
Kimi on ylimielinen suhtautumisessaan mediaan ja faneihinsa (esim. Tunturiralli).Vaikkapa Kimi Räikkönen.
Olisiko ollut GP Racing on track- ohjelma missä joku Toyota-pomo sanoi että haluaisivat jonkun japsikuskin talliinsa, ja se onkin sitten Kobayashi :ahem:Toyota etsii Trullin jälkeen itselleen nopeaksi koetun Glockin rinnalle nuoren kuljettajan.
Jaa että pitäisi olla mediahuora kuten esim. Barrichello, joka ruinaa oikeen haastatteluja ettei koko jätkä unohtuis. Eiköhän se ole pelkästään sitä, että Kimi ei pidä mediasta ja päälle käyvistä ihmisistä.Kimi on ylimielinen suhtautumisessaan mediaan ja faneihinsa (esim. Tunturiralli).
Ei tarvitse ruinata. Pitää olla edes se minuutti pari käytettävissä.Jaa että pitäisi olla mediahuora kuten esim. Barrichello, joka ruinaa oikeen haastatteluja ettei koko jätkä unohtuis. Eiköhän se ole pelkästään sitä, että Kimi ei pidä mediasta ja päälle käyvistä ihmisistä.
Kävin myös mielenkiinnosta lueskelemassa keskusteluja ja luulin etukäteen, että kaikki haukkuvat Kimin lyttyyn, mutta ehkä enemmän haukuttiin tallia ja sen taktiikoita.Kävin lueskelemassa La Gazettan keskusteluja ja kyllä ainakin formulafanit ovat edelleen ihastuneita Räikköseen. Esim. jäätelön syönnistä joku totesi Räikkösen olevan ainoa kuljettaja jonka voisi kuvitella tekevän tuossa tilanteessa juuri niin kuin mieli tekee, kun joku toinen olisi siinä tilanteessa virnuilemassa kameroille ja selittelemässä tilannetta paremmaksi.
Kyllähän Kimin viime kausi ja tämän kauden alku on sujunut tahmeasti, joten en ihmettele gallup-lukuja. Täytyy tosin muistaa, että Gazzetta-lehti on itse aika selkeästi nostanut esille Alonsoa Kimin tilalle (Pino Allievi), joten vähän värittynyttä tuo tiedotus. Ja niinkin lahjakas kaveri kuin maailmanmestari Hamilton ei myöskään saa kannatusta.
Mutta eipä tuo Kimin epäsuosio/suosio meikäläistä haittaa. Hän on suosikkini vastoinkäymisistä huolimatta.
Tässä tuore kimin haastattelu F1-racingissä, jos kiinnostaa.
http://www.mediafire.com/?55mmo3wmnga
Mitä ihme velvotteita? Saako mies olla missään rauhassa?Ei tarvitse ruinata. Pitää olla edes se minuutti pari käytettävissä.
Tottakai se on sitä ettei Kimi pidä mediasta. Mutta täydellinen yhteistyöhaluttomuus on silti ylimielisyyttä. Ilman mediaa ja faneja ei Kimikään palkkaansa tienaisi. Tunturissa ei ollut työnantaja velvoittamassa vastenmielisiin median ja fanien tapaamisiin, joten Kimi sitten teki niin kuin itseä huvitti. Eli jätti huomioimatta.
Tässä mennään metsään ja kovaa. Varsinkin jos mies vapaa-ajallaan käy vähän harrastamassa, ei hänellä ole minkäänlaista "velvoitetta" median suuntaan.Ei tarvitse ruinata. Pitää olla edes se minuutti pari käytettävissä.
Tottakai se on sitä ettei Kimi pidä mediasta. Mutta täydellinen yhteistyöhaluttomuus on silti ylimielisyyttä. Ilman mediaa ja faneja ei Kimikään palkkaansa tienaisi. Tunturissa ei ollut työnantaja velvoittamassa vastenmielisiin median ja fanien tapaamisiin, joten Kimi sitten teki niin kuin itseä huvitti. Eli jätti huomioimatta.
On oikeus. Moneen muuhunkin ylimielisen tekoon tekijällä on oikeus.Ralli on Kimin harrastus. Eiköhän jokaisella ihmisellä ole edes vapaa-aikanaan oikeus olla puhumatta medialle vaikka olisi miten julkkis?
En väittänytkään, että Kimillä olisi ollut velvoitteita. Päinvastoin, nimenomaan sanoin ettei ollut.Japapa sanoi:Tässä mennään metsään ja kovaa. Varsinkin jos mies vapaa-ajallaan käy vähän harrastamassa, ei hänellä ole minkäänlaista "velvoitetta" median suuntaan.
"Laatulehti" Seiska väitti tuolloin, että Kimi antoi nimikirjoituksia ja heilutteli faneilleen sen jälkeen kun lehdistö jätti hänet rauhaan. Tosin en tiedä onko Seiskaan uskomista. Vaakuna-rallissa hän taisi jo olla vähän rennompi.[Tunturirallissa oli paljon idoliaan katsomaan tulleita pikkufaneja. Kimillä oli toki kaikki oikeus jättää heidät täysin huomiotta ja olla heilauttamatta edes kättä, mutta oli se silti töykeää ja ylimielistä.[/