Melko sinisilmäinen on tämä näkemyksesi, että tallit todella olisivat pitäytyneet tallimääräyksistä säännön takia. Asia on kuitenkin niin, ettei tässä nyt mitään pandoran lipasta avattu, vaan määräyksiä ovat kiellon voimaantulon jälkeen käyttäneet muutkin tallit, eivät vaan yhtä näkyvästi. En usko, että Ferrarin teko muuttaa muiden tallien suhtautumista asiaan millään muotoa. McLarenilla suhtautumista tallimääräyksiin määrittää historia ja tiimijohdon näkemys niiden tarpeellisuudesta, Red Bullilla taas kuljettajien sopimukset.Mitä tulee formuloihin niin siitä lähtien kun Hockenheim-skandaalissa päätettiin (taas kerran) että sääntöjä muutetaan Ferrarin/Alonson haluamalla tavalla niin aloin ajattelemaan ensimmäistä kertaa että olisi mieletöntä nähdä Kimi formuloissa niin että tallimääräykset ovat luvallisia ja Kimiin panostetaan.
Luulen ettei Ferrari oikein tajunnut minkä pistivät liikkeelle koska ei Alonso pärjää jos muutkin tallit satsaavat vain yhteen kuskiin
Onhan ne olleet sallittuja ennenkin, eikä se silloinkaan johtanut siihen, että kaikissa talleissa tai edes huipputalleissa olisi vain yksi kuski, jonka vuoksi kaikki tehdään heti kauden alusta.Kyse onkin siitä että olen aina vastustanut kaikkia tallimääräyksiä ja jos ne nyt sallitaan niin silloin se voisi olla ihan mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu mikäli huipputiimit keskittyvät oikein tosissaan kauden alusta lähtien vain yhteen ykköskuskiin - silloin voitaisiin paremmin katsoa kuka se mestari on ja kuka ei kun kaikki lähtisivät samalta viivalta
Ei ainakaan samalla tavalla kuin Schumi tai Alonso.Mitä taas tulee Kimin näkemiseen ykköskuskin asemassa, niin uskoisin hänellä olleen moiseen mahdollisuus viimeistään Ferrari-siirron yhteydessä. Kyse on enemmänkin siitä, ettei Räikkönen ole tällaista asemaa halunnut tai vaatinut.
Ehkä sitten kannattaa alkaa seurata jotain muuta lajia kuin moottoriurheilua. Siellä on aina ollut ja aina tulee olemaan tallimääräyksiä, koska se on niin voimallisesti tiimilaji. Luokissa, missä on tiukasti yhden auton talleja, tilanne on tietysti toinen, mutta niissäkin usein taustalla saattaa olla jokin yhteinen tekijä (sponssi, moottori, manageri jne), ja taas mennään tiimipeliin.Tiedän kyllä mutta haaveena olisi se ettei niin kävisi enään. On niin turhauttavaa alkaa vertailemaan ykköskuskia toiseen kuskiin joka on joutunut taistelemaan myös tiimikaveriaan vastaan ja kun näki mitä Kimi sai aikaan Ferrarilla F60-autolla kun kaikki laskettiin hänen varaan niin olisi toive saada nähdä se vielä kertaalleen :thumbup:
No katselet Renaultin ja Ferrarin tämän kauden touhuja, siellähän tuollaista asetelmaa voi ihastella.On niin turhauttavaa alkaa vertailemaan ykköskuskia toiseen kuskiin joka on joutunut taistelemaan myös tiimikaveriaan vastaan ja kun näki mitä Kimi sai aikaan Ferrarilla F60-autolla kun kaikki laskettiin hänen varaan niin olisi toive saada nähdä se vielä kertaalleen :thumbup:
Pakko korjata-Kimi sanoi että F2007 ja 05-Mäkki ovat olleet parhaita.Haastattelua en muista,joten linkkiä en löydä.Ja Kimi sanoi muuten jossain joskus oliko 2009 vuonna, että 2005 Laren on ollut paras auto mitä hän on ajanut.
Tuli vaan mieleen, että jos Kimille ei annettu lupaa samoihin tehoihin kuin Massalle, silloin kun talli pelasi Massan pussiin? Massan auto tuntui liikahtavan pari kymmenystä ripemmin. Ferrarilla kyllä osataan nämä pelit, Hockenheimissakin kuulemma Alonsolla oli Massaa enemmän tehoja käytössään
Nimittäin yllättäen Kimillä rupes heti kulkemaan paremmin, kun Massa oli poissa. Samaa varmaan sovellettiin aikanaan myös Ruupenin autoon, kummasti sillä aina vauhti lisääntyi, kun Schumi oli mestaruutensa varmistanut. Tai kun kisatilanne oli sellainen, ettei Schumilla ollut jakoa kärkeen.
Vainoharhaa-ko?
Renault julkisti viimeisen naulan Räikkösen arkkuun?
F1-talli Renault julkisti tiistaina uuden sponsorisopimuksen, jonka mukaan venäläisen telakan JSC:n logo koreilee ranskalaistallin autojen kyljissä kauden viidessä viimeisessä osakilpailussa.
Ei tule tarinoille loppuaPuolalainen Robert Kubica saattaa syrjäyttää Felipe Massan Ferrarin F1-kuskina jo ensi kaudella, kertoo sveitsiläinen Motorsport Aktuell. Siirto vapauttaisi Kimi Räikköselle paikan Renault'n ratissa.
Lehden mukaan brasilialainen Massa olisi matkalla takaisin Ferrarin moottoreilla ajavaan Sauber-talliin, jota hän edusti 2000-luvun alussa. Massalla on sopimus Ferrarin kanssa vuoteen 2012 asti.
Aiemmin Kimi Räikkösen on uskottu kilpailevan Renault-paikasta venäläisen Vitali Petrovin kanssa. Renault kuitenkin julkisti tiistaina sponsorisopimuksen venäläistelakka Vyborg Shipyardin kanssa, mikä viittaa vahvasti Petrovin jatkoon tallissa.
(MTV3)
Ihan hiljan Kubica itse kirjoitettiin sanoneen, ettei ole koskaan keskustellut Ferrarin kanssa. Koko siirto on lehdistön keksimä - hän sanoi. Samalla kyllä kehui tallin perinteitä.Ei tule tarinoille loppua
Mistähän lie tämänkin tarinan keksineet? Kovasti tuntuu uutislähteet haluavan Kimiä takas ykkösiin
Itseäni juuri tympii kun lehdistö varsinkin Kubicasta keksii koko ajan huuhaata, toki Ferrari siirto voi olla mahdollista.Ihan hiljan Kubica itse kirjoitettiin sanoneen, ettei ole koskaan keskustellut Ferrarin kanssa. Koko siirto on lehdistön keksimä - hän sanoi. Samalla kyllä kehui tallin perinteitä.