Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

European_Minardi

Well-known member
Liittynyt
30.8.2011
Viestit
214
Otetaas huomioon, että Kimin ralli-into jo tiedettiin ennen kun McLaren-sopimusta alettiin hieromaan, Nyt en nää Kimin ens kauden suunnitelmissa muutakun paluun ykkösiin. Nascar vaatii sitoutumusta, IndyCar ei taida Kimiä houkuttaa eik' suurpujottelu ja mölkkykään ei tunnu ihan varteenotettavilta.
Puhumattakaan rallista, johon Kimin olis pitäny tänä kautena pureutua testien/superrallien muodossa oikeen urakalla.

Anteeksi mahdolliset kirjotusvirheet, pistän kuumeen ja Transformerssin piikkii! :D
 

Stedos

Banned
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
1189
Sijainti
kuussa
Toivottavasti Kimi tulee takaisin. Mestarillinen Massakin saisi hiukan mahdollisesti kadoksissa ollutta itseluottamustaan takaisin, kun saisi taas laittaa Räikköstä pataan.
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Toivottavasti Kimi tulee takaisin. Mestarillinen Massakin saisi hiukan mahdollisesti kadoksissa ollutta itseluottamustaan takaisin, kun saisi taas laittaa Räikköstä pataan.
FM:n edellinen mestaruus on heikkotasoisen Euro Formula 3000-sarjan voitto kaudelta 2001, jolloin Felipe voitti kaikki kilpailut joihin osallistui.
Muiden kuskien fanit eivät koskaan kehuskele pikkuformulamenestyksellä (pl. Heikkifanit) joten miksi sinä aina toistelet tuota fraasia?
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Toivottavasti Kimi tulee takaisin. Mestarillinen Massakin saisi hiukan mahdollisesti kadoksissa ollutta itseluottamustaan takaisin, kun saisi taas laittaa Räikköstä pataan.
Koskas se Massa oikein on Kimiä pataan laittanut? Muutamassa alku- ja keskikauden kisassa kaudella 2008.

Ei pärjänny Schumille, mut silti Schumi laitettiin sivuun, sitten pärjäs jotenkuten Kimille mut vaan koska talli suosi sitä, sitten taas Kimi laitettiin sivuun, ja nyt kun on toinen latino jota talli voi suosia yhtä lailla, niin ei pärjää sille ollenkaan.

Ihmettelin jo kaudella 2006 miks Massa saa pyöriä Schumin tiellä vaikkei ajanut mestaruudesta, jollain tapaa ollut aina Ferrarin suosikkipoju, mut lopulta ei vaan talentti riittänyt vaikka talli teki kaikkensa jotta Felipestä tulisi mestari.

Kimi sentään voitti heti ekalla yrittämällä uudessa tallissaan. Se kertoo jotain sopeutumisesta uuteen talliin ja autoon.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Mä luulen kanssa että Dhabissa soppari julkistetaan jos on uuden sponsorin ja Kimin nimet on jo papereissa.
Niin eikös (vahvoissa) huhuissa oo ollut, että Arabirahalla Kimin palkkaa koitettas saada katettua? Sikäli kohde olisi hyvä. Eli siis jo kahden viikon päästä! :eek!:

Kimin paluulle :thumbup:
 

paska jätkä

ja muutenkin hieno mies
Liittynyt
17.9.2009
Viestit
597
- Tulevaisuuteni näyttää tummalta. Tämä on vaikeaa aikaa, Barrichello valitti brasilialaistoimittajille.
Ai että tekee gutaa lukea tällaista. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla, eläkeläiset ulos ja paremmat sisään! :ahem:
 

pikkupetteri

Well-known member
Liittynyt
8.10.2011
Viestit
195
Koskas se Massa oikein on Kimiä pataan laittanut? Muutamassa alku- ja keskikauden kisassa kaudella 2008.
No vaikka kaudella 2008 (kisat 12-6 Massalle) sekä kaudella 2009 Unkariin saakka (kisat 5-4 Massalle). Oli muuten kaudella 2007 vielä ennen Monzaa Kimin edellä jossa sitten jousitus hajosi ja sen jälkeen taisikin jäädä kakkoskuskiksi.

Ei pärjänny Schumille, mut silti Schumi laitettiin sivuun, sitten pärjäs jotenkuten Kimille mut vaan koska talli suosi sitä, sitten taas Kimi laitettiin sivuun, ja nyt kun on toinen latino jota talli voi suosia yhtä lailla, niin ei pärjää sille ollenkaan.
Tämä suosimispuhe lienee oikeasti joku vitsi? Massaa siis suosittiin JUST ne vuodet kun Kimi oli tallissa, erityisesti sen jälkeen kun Kimi voitti tallissa mestaruuden? :D

Massa pärjäsi Schumille about yhtä hyvin kuin Alonsolle. Räikköstä vastaan olikin sitten tasaisempaa. Eiköhän tämä kerro kaiken olennaisen kyseisten kuskien keskinäisestä tasosta. Toki jokainen voi uskotella itselleen mitä kokee tarpeelliseksi että se "oma" kuski vaikuttaa nopeimmalta. :D
 

Feretti

Well-known member
Liittynyt
3.7.2007
Viestit
678
No vaikka kaudella 2008 (kisat 12-6 Massalle) sekä kaudella 2009 Unkariin saakka (kisat 5-4 Massalle). Oli muuten kaudella 2007 vielä ennen Monzaa Kimin edellä jossa sitten jousitus hajosi ja sen jälkeen taisikin jäädä kakkoskuskiksi.



Tämä suosimispuhe lienee oikeasti joku vitsi? Massaa siis suosittiin JUST ne vuodet kun Kimi oli tallissa, erityisesti sen jälkeen kun Kimi voitti tallissa mestaruuden? :D

Massa pärjäsi Schumille about yhtä hyvin kuin Alonsolle. Räikköstä vastaan olikin sitten tasaisempaa. Eiköhän tämä kerro kaiken olennaisen kyseisten kuskien keskinäisestä tasosta. Toki jokainen voi uskotella itselleen mitä kokee tarpeelliseksi että se "oma" kuski vaikuttaa nopeimmalta. :D
Mitäpä jos ajotyyleissä on niin iso ero Massan ja Kimin välillä, joten oli pakko suosia jompaakumpaa ja Domikaali julkisuudessa kertoi että Massan "suosiminen" auton rakentaessa oli tallille parempi kun Kimi pystyi edes jonkunlaisiin tuloksiin, ilmeisesti näin ei olisi ollut toisinpäin suosiessa.

Ja Kimi oli Todt:in hakinta eli Kimille kävi kuten futispelaajille konsanaan että valmentaja hommaa pelaajan ja koutsi saa sen jälkeen kenkää niin pelaaja istuukin penkillä(kuten Teemu Pukille kävi tänä vuonna).

Kuljettajilla isot erot ajamisessa

Baldisseri sanoo, että Ferrarin kuskeilta löytyvät vissit erot.

- Teknisesti Kimi ja Felipe ovat hyvin erilaiset. Kimi haluaa erittäin nopean auton vietäväksi mutkaan. Kun Kimi nostaa jarrupoljinta, hänellä on nopeutta ja hän saa auton saman tien täydellisesti ajolinjaan. Tämä on Kimin vahvin puoli hänen ajamisessaan.

- Felipe taas on päinvastainen tapaus. Hän menee hitaammin mutkaan ja pyrkii maksimoimaan kiihdytyspidon siitä ulos.

- Jos automme aliohjautuu, toinen kuskimme on heti kuollut, mutta toinen tulee toimeen sen kanssa, Baldisseri kuvailee.

http://www.ts.fi/arkisto/haku.aspx?ts=1,0,0,0:0:548564,0
Tuossahan tuo aika selvästi tulee selville kumman ajotyyliä he suosivat...Ei Räikköselle annettu mitään mahdollisuuksia pärjätä Hamiltonille jonka ympärille talli oli rakennettu.
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Minä luulen, että Massan suosimiseen liittyi paitsi paljon sisäpolitiikkaa ( jonka rintamat on aikaslailla arvoitukset ), niin se seikka, että Schumi jäi talliin. Hänelle oli Massa tuttu ja Massan pärjääminen Kimille nostaisi hänen statustaan. Joutuihan hän lähtemään vastoin tahtoaan ja oli kuitenkin selvästi Massaa parempi. Kimi ei tästä tekijästä paljoa välittänyt mutta ei myöskään sinisilmäisenä arvannut tai saattanut kuvitella, että talli sallisi tuon myyräntyön. Mutta ennen kaikkea asetelmiin vaikutti se seikka, että Alonson/Santanderin kanssa oli jo kulissien takana aiesopimuksia ja jos tallissa olisi kaksi maailmanmestaria ( myös Massa ) olisi palkkaneuvottelut ja talliin jäävän kanssa tilanne paljon helpompi. Myös omistajasuku oli jo pistänyt giljotiiniin Todtin palkan ja muutenkin huomioinut suuriksi nousseet palkkiot ( myös Kimin ). Tämä oli aikaa jolloin mm Ferrarin tehtaalla oli lomautuksia.

Kimillä oli ts toisena vuotenaan jo ennestään riitaisan tallin sisällä voimia jotka olivat hänen tulevaisuuttaan vastaan. Samaten johtajistossa Todtin tuki katosi ja tilalle tulleet rakentelivat omaa uraansa samalla kun Monte varmisteli taloutta. Näin raha kääntyi Kimiä vastaan ja toisaalta johtajisto myi lojaliteettiaan seitsemästi viikossa.

Kimin manageritkin - vaikka taitavia neuvottelijoita ovatkin - eivät hekään arvanneet, että italialaistalli toimii kuten maassa on tapana toimia. Valtapeliä, moraalittomuutta ja mafiamaista toimintaa. Näin jo alkuasetelmissa ei olisikaan riittänyt se, että Kimi myytiin Ferrarille huippuhintaan. Ei Ferrarin johtajisto katso investointinsa perään vaan pelaa peliään niin kuin vain mahdollista on. Robertsonien olisi pitänyt saattaa ja varmistaa myös se, että tallissa pysyy Kimille lojaalit voimat ja että hännellä on valtataistossa omat voimansa. Todtin kadottua Kimi jäi pelinappulaksi hintalapustaan huolimatta ja Kimihän taas tälläisiin seläntakana touhuihin ei rupea. Ja sai maksaa selkärankansa suoruudesta kun kerran tähän matelijoiden porukkaan sen luonteesta tietämättä lähti.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Tämä suosimispuhe lienee oikeasti joku vitsi? Massaa siis suosittiin JUST ne vuodet kun Kimi oli tallissa, erityisesti sen jälkeen kun Kimi voitti tallissa mestaruuden? :D
Kyl sitä kohdeltiin silkkihansikkain jo Schumin aikaan, ei joutunut likaisiin töihin Barrichellon tavoin. Ihmeelliseltä se ymmärrys tuntui Massan meriiteillä ja maineella, jotain sisäpolitiikkaa siellä on ollut. Alonso on nyt kuitenkin saanut sen suosikkilatinon paikan tallissa, ja Massa joutuu pärjäämään omillaan. Ei vain ole ykköskuskiksi sellaisesta, jonka vaipat tallin pitää vaihtaa, vaikka sitä kovasti yritettiinkin.
 

JahJahBlowJob

Well-known member
Liittynyt
9.7.2010
Viestit
640
Veikkaan, että Suomen foorumeilla Massaa suosittiin ja Brasilian foorumeilla Räikköstä suosittiin.
 

swift

Member
Liittynyt
24.8.2009
Viestit
16
Itse olen saanut sen käsityksen että aika tasaista kohtelua saivat, siis Kimi ja Massa, ainakin jos autosta puhutaan. Muuten Massa vaikutti olevan enemmän pidetty tallin sisällä. Alonso sen sijaan on ollut selvä ykköskuski alusta alkaen.
 

JahJahBlowJob

Well-known member
Liittynyt
9.7.2010
Viestit
640
2008 vuoden joku iltalehden f1 lehti mikä tuli ennen kautta niin siinä ainakin Räikkönen sano, ettei halua erityiskohtelua kun siltä kysyttiin onko nyt vaatinut ykköskuskin aseman kun maailmanmestari. Oli jotain, että on kummallekkin reilua ja motivoivaa kun lähtevät samalta viivalta.
 

Velimasa

Active member
Liittynyt
13.9.2005
Viestit
39
Itekkin oon ollut siinä uskossa, ettei Ferkulla ollut eriteltynä ykkös- tai kakkoskuskia Kimin aikana. Tää on tietty vaan mutuilua, kun eihän sitä voi mistään varmaksi tietää.
Outoahan se olis ollut, jos Kimiä ois yhtäkkiä ruvettu dissaamaan MM-johtoasemasta 2008 viemällä autoa tarkoituksellisesti Massalle sopivampaan suuntaan, Kimi joutui siinä todennäköisesti vaan ihan sattumalta "uhriksi".
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mitäpä jos ajotyyleissä on niin iso ero Massan ja Kimin välillä, joten oli pakko suosia jompaakumpaa ja Domikaali julkisuudessa kertoi että Massan "suosiminen" auton rakentaessa oli tallille parempi kun Kimi pystyi edes jonkunlaisiin tuloksiin, ilmeisesti näin ei olisi ollut toisinpäin suosiessa.

Ja Kimi oli Todt:in hakinta eli Kimille kävi kuten futispelaajille konsanaan että valmentaja hommaa pelaajan ja koutsi saa sen jälkeen kenkää niin pelaaja istuukin penkillä(kuten Teemu Pukille kävi tänä vuonna).

Tuossahan tuo aika selvästi tulee selville kumman ajotyyliä he suosivat...Ei Räikköselle annettu mitään mahdollisuuksia pärjätä Hamiltonille jonka ympärille talli oli rakennettu.
Vähän ristiriitaista? Kumpi tuossa aliohjautuvalla kuolee, Kimi vai Massa? Luulisin että Massa, mutta juuri sanottiin että jos auto olisi Kimille sopiva, Massa ei pärjäisi ollenkaan, mutta toisinpäin menisi ihan ok.

Toisaalta eipä ole pärjännyt Alonsoakaan vastaan, vaikka Alonso haluaa aliohjautuvan?
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
Ai että tekee gutaa lukea tällaista. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla, eläkeläiset ulos ja paremmat sisään! :ahem:
Niinno, ite en enää ymmärtäny miks Barichello ees jatko Brawnin kauden jälkeen ajamista F1:ssä. Eikait se nyt oikeesti voinnu luulla, että Williamssilla vois saavuttaa vielä jotain suurempaa :dunno:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös