JPP
as Quo as possible
Onkos joku jossain mennyt kutsumaan Massaa Sössö-Feeluksi vai mikä Stedosia riepoo?
Eikä Kimi Alonson kanssa McLarenilla, vaan siirtyi Ferrarille. Eikä uskaltanut kilpailla Hamiltoninkaan kanssa McLarenilla, vaan siirtyi ralliin.Eihän se schumi uskaltanut kilpailla Kimin kanssa Ferrarillakaan...
öö...hei herra Mossi,olikos se kossu veto nyt niin että piti nimenomaan ajaa Williamsilla, vai kelpasko toi Mersukin?
Itse itseäni lainaten puhe oli Williamsista.Jos joku todella uskoo, että Räksä menee ajelemaan Williamsille niin lupaan ottaa viiden ensimmäisen privaviestinä yhteyttä ottaneen kanssa Kossun vedon.
Niin, hyviä pointteja. Yksi vakioargumenteista tässä ja monissa muissa vastaavissa tapauksissa on: miksi talli tahallaan sabotoisi tai muuten haittaisi toisen kuljettajansa menestystä? Eihän siinä ole mitään järkeä, maksavat julmettua liksaa ja silti sabotoivat! Maailma ei ole näin yksinkertainen... Jokainen joka on ollut keskisuuressa tai suuressa yrityksessä töissä on luultavasti voinut havaita, että firman sisällä ei kaikki päätökset todellakaan ole firman edun mukaisia, vaan sen sisällä olevien yksilöiden tai blokkien etujen mukaisia. Joko todellisten tai kuviteltujen etujen. Ferrari ei ole mikään monoliitti tai yksi tahtotila joka olisi sisäisesti ristiriidaton. Jos joku taho palkkasi Kimin talliin megaliksalla, ei se poista täysin päinvastaisia agendoja tallin sisällä muilta tahoilta. Tätä ei vain kaikki ymmärrä.Kimin manageritkin - vaikka taitavia neuvottelijoita ovatkin - eivät hekään arvanneet, että italialaistalli toimii kuten maassa on tapana toimia. Valtapeliä, moraalittomuutta ja mafiamaista toimintaa. Näin jo alkuasetelmissa ei olisikaan riittänyt se, että Kimi myytiin Ferrarille huippuhintaan. Ei Ferrarin johtajisto katso investointinsa perään vaan pelaa peliään niin kuin vain mahdollista on. Robertsonien olisi pitänyt saattaa ja varmistaa myös se, että tallissa pysyy Kimille lojaalit voimat ja että hännellä on valtataistossa omat voimansa. Todtin kadottua Kimi jäi pelinappulaksi hintalapustaan huolimatta ja Kimihän taas tälläisiin seläntakana touhuihin ei rupea. Ja sai maksaa selkärankansa suoruudesta kun kerran tähän matelijoiden porukkaan sen luonteesta tietämättä lähti.
Joo, itsekin ajattelin jo silloin kun näin Parrin videolla jutskaamassa, että voi olla että on vain tässä medialeikissä mukana koska siten Williams saa julkisuutta.Pitpassin juttu oli hyvä, ettei lopputulos siinä olekaan toivottu. En nyt näe, että Parrin kommentit BBC:llä oli mitenkään ton kanssa ristiriidassa kiusallisen kuuloisesta höhöttelystä huolimatta, koska tuohan juuri on sitä huhun ylläpitämistä.
Kiva muuten nähdä tuolta Racingnewsflashiltä muutakin kuin suoraa kääntämistä/copy-pastea (tuo "Artikkelin luotettavuus ja ajankohtaisuus..." kohta).
Kimin Ferrari-siirto oli sovittu paljon aiemmin kuin Alonson McLaren-siirto, joten logiikkasi ontuu. Itse asiassa McLaren alkoi kosiskelemaan Alonsoa vasta kun tuli selväksi että Kimi ei talliin jää. (Ron Dennis oli näissä kovasti taustalla. Kimin lähtö Ferrarille oli Dennisille myös arvovaltatappio, sillä eihän kukaan voisi haluta pois hänen tallistaan josta Dennis aina halusi parasta.) Alonso oli siis korvike, paremman puutteessa. Samoin jos Kimi pelkäisi Hamiltonia, tuskin olisi alkanut edes mitään neuvotteluja siihen suuntaan. Vaan ehkäpä tarkoituksesi oli vain olla humoristinen.Eikä Kimi Alonson kanssa McLarenilla, vaan siirtyi Ferrarille. Eikä uskaltanut kilpailla Hamiltoninkaan kanssa McLarenilla, vaan siirtyi ralliin.
Meinasitko, että olisi halutessaan saanut ajaa kolmatta Ferraria? Sopimukset tehtiin Kimin ja Massan kanssa kaudelle 2007 joten vaihtoehtoja oli a) lopettaminen ja b) lopettaminen.Eihän se schumi uskaltanut kilpailla Kimin kanssa Ferrarillakaan...
Niin sanoi. Onhan tuollainen kommentti rakkaan entisen työnantajan imagolle parempi kuin "mut savustettiin sieltä pihalle".Minulla on sellainen käsitys asiasta, että Schumi lopetti sen takia että hänen hyvä ystävänsä Massa saa jatkaa Ferrarilla.
Jossain haastattelussahan Schumi tämän kertoi.
Korvike korvasi kummiskin Kimin Ferrarilla. Varmasti McLaren oli tiedustellut Alonson palveluksia aieminkin, mutta nyt tuli sauma siirtyä McLarenille, koska sieltä vapautui tilaa. En puhuisi korvikkeesta.Alonso oli siis korvike, paremman puutteessa. Samoin jos Kimi pelkäisi Hamiltonia, tuskin olisi alkanut edes mitään neuvotteluja siihen suuntaan. Vaan ehkäpä tarkoituksesi oli vain olla humoristinen.
On täysin mahdollista että Kimi ja Alonso olisivat olleet tallitovereita McLarenilla, mutta Kimille avautui paikka Ferrarilla. Mistä näitä maallikot pystyy tietämään, milloin Alonson ja Räikkösen sopimukset oli tehty? Tiedottamisajankohta ja sopimuspäivämäärä kun eivät ole välttämättä samoja.Kimin Ferrari-siirto oli sovittu paljon aiemmin kuin Alonson McLaren-siirto, joten logiikkasi ontuu.
Tuo Baldisserin kommentti oli siis vuodelta 2008. Mielenkiintoista. Mennyt multa silloin ihan ohi. Kuinka pirun kovaluu Kimi olikaan siis 2007-2008, jos epäsopivalla autollakin ajoi mestaruuksista? Jumankekka! :thumbup:Mitäpä jos ajotyyleissä on niin iso ero Massan ja Kimin välillä, joten oli pakko suosia jompaakumpaa ja Domikaali julkisuudessa kertoi että Massan "suosiminen" auton rakentaessa oli tallille parempi kun Kimi pystyi edes jonkunlaisiin tuloksiin, ilmeisesti näin ei olisi ollut toisinpäin suosiessa.
- Jos automme aliohjautuu, toinen kuskimme on heti kuollut, mutta toinen tulee toimeen sen kanssa, Baldisseri kuvailee.
http://www.ts.fi/arkisto/haku.aspx?t...0,0:0:548564,0
Kimihän ei itse ottanut koskaan kantaa tohon yliohjautuvuus-aliohjautuvuus-kysymykseen vaan puhui siitä, että se Barcelonan jälkeen tullut uus etupään jousitus tjsp ei ollut yhtä "vakaa" kun tää vanha järjestelmä joka tuli takasin sitten Spa:han. Barcelonan viikonloppu taasen oli Räikkösen omien sanojen mukaan siihen astisen uran täydellisin. Noiden valossa en ite ainakaan oo jaksanu rakentaa erikoisempia salaliittoteorioita Kimin asemasta Ferrarilla...Tuo Baldisserin kommentti oli siis vuodelta 2008. Mielenkiintoista. Mennyt multa silloin ihan ohi. Kuinka pirun kovaluu Kimi olikaan siis 2007-2008, jos epäsopivalla autollakin ajoi mestaruuksista? Jumankekka! :thumbup:
Eihän se schumi uskaltanut kilpailla Kimin kanssa Ferrarillakaan...
Oletettavasti MS12 tarkoitti kautta 2009 kun Schumin piti tuurata Massaa, mutta "niska petti".Meinasitko, että olisi halutessaan saanut ajaa kolmatta Ferraria? Sopimukset tehtiin Kimin ja Massan kanssa kaudelle 2007 joten vaihtoehtoja oli a) lopettaminen ja b) lopettaminen.
Tai jos Kimi sisimmässään tiesi ettei mene, kunhan annetaan kuva "etten pelkää Hamiltonin tiimikaverina"Samoin jos Kimi pelkäisi Hamiltonia, tuskin olisi alkanut edes mitään neuvotteluja siihen suuntaan.
Ja olis pärjännyt mestaruustaistossakin ihan kivasti loppukaudesta, ellei Hamilton olis ajanut Kanadassa konttiin tai itse ajanut Spassa seinään. Siinä välissä oli muutama heikko kisa, josta paljon tuli paskaa niskaan, vaikka ihan hyvää tappion minimointia Kimi niissäkin ajoi. Singaboressa ja Spassa sitten alkoikin olla jo turhautumista ilmoilla.e: pärjäshän se Ranskassakin vielä, joten kait sen jälkeen vasta muuttelivat autoa..
Singapore oli selkeä virhe Kimiltä ja siitähän nousi helvetillinen haloo motivaation katoamisesta. Spakin oli toki virhe mutta Kimihän taisteli tosissaan voitosta Hämäläisen kanssa slikseillä sateessa, joten siinä mentiin aivan limiitillä ja hieman ylikin...Ja olis pärjännyt mestaruustaistossakin ihan kivasti loppukaudesta, ellei Hamilton olis ajanut Kanadassa konttiin tai itse ajanut Spassa seinään. Siinä välissä oli muutama heikko kisa, josta paljon tuli paskaa niskaan, vaikka ihan hyvää tappion minimointia Kimi niissäkin ajoi. Singaboressa ja Spassa sitten alkoikin olla jo turhautumista ilmoilla.
Minulla on sellainen käsitys asiasta, että Schumi lopetti sen takia että hänen hyvä ystävänsä Massa saa jatkaa Ferrarilla.
Jossain haastattelussahan Schumi tämän kertoi.
Mun mielestä noita virheitä alkoi tulla siksi kun mestaruustaisto alkoi mennä epätoivoiseksi ja ajaminen hanksaan sopimattomalla autolla yliyrittämiseksi. Jostain syystä media ja kakanjauhajat tykkää syyttää motivaatiota, kun tuloskäyrä ei ole toivottu. Spassa sateella näkyi oikein hyvin, ettei auton peruskäytös ole Kimin makuun. Kertakaikkisen ihmeellistä ja balanssitonta luistelua. Silti pystyi ajamaan voitosta.Singapore oli selkeä virhe Kimiltä ja siitähän nousi helvetillinen haloo motivaation katoamisesta.