Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Eihän se schumi uskaltanut kilpailla Kimin kanssa Ferrarillakaan...
 
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
öö...hei herra Mossi,olikos se kossu veto nyt niin että piti nimenomaan ajaa Williamsilla, vai kelpasko toi Mersukin?
Jos joku todella uskoo, että Räksä menee ajelemaan Williamsille niin lupaan ottaa viiden ensimmäisen privaviestinä yhteyttä ottaneen kanssa Kossun vedon.
Itse itseäni lainaten puhe oli Williamsista.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Kimin manageritkin - vaikka taitavia neuvottelijoita ovatkin - eivät hekään arvanneet, että italialaistalli toimii kuten maassa on tapana toimia. Valtapeliä, moraalittomuutta ja mafiamaista toimintaa. Näin jo alkuasetelmissa ei olisikaan riittänyt se, että Kimi myytiin Ferrarille huippuhintaan. Ei Ferrarin johtajisto katso investointinsa perään vaan pelaa peliään niin kuin vain mahdollista on. Robertsonien olisi pitänyt saattaa ja varmistaa myös se, että tallissa pysyy Kimille lojaalit voimat ja että hännellä on valtataistossa omat voimansa. Todtin kadottua Kimi jäi pelinappulaksi hintalapustaan huolimatta ja Kimihän taas tälläisiin seläntakana touhuihin ei rupea. Ja sai maksaa selkärankansa suoruudesta kun kerran tähän matelijoiden porukkaan sen luonteesta tietämättä lähti.
Niin, hyviä pointteja. Yksi vakioargumenteista tässä ja monissa muissa vastaavissa tapauksissa on: miksi talli tahallaan sabotoisi tai muuten haittaisi toisen kuljettajansa menestystä? Eihän siinä ole mitään järkeä, maksavat julmettua liksaa ja silti sabotoivat! Maailma ei ole näin yksinkertainen... Jokainen joka on ollut keskisuuressa tai suuressa yrityksessä töissä on luultavasti voinut havaita, että firman sisällä ei kaikki päätökset todellakaan ole firman edun mukaisia, vaan sen sisällä olevien yksilöiden tai blokkien etujen mukaisia. Joko todellisten tai kuviteltujen etujen. Ferrari ei ole mikään monoliitti tai yksi tahtotila joka olisi sisäisesti ristiriidaton. Jos joku taho palkkasi Kimin talliin megaliksalla, ei se poista täysin päinvastaisia agendoja tallin sisällä muilta tahoilta. Tätä ei vain kaikki ymmärrä.

Itse en vieläkään pidä Kimin paluuta ensi vuodeksi todennäköisenä (eli yli 50%) mutta toki sen todennäköisyys näyttäisi koko ajan kasvavan. Katsellaan.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Pitpassin juttu oli hyvä, ettei lopputulos siinä olekaan toivottu. En nyt näe, että Parrin kommentit BBC:llä oli mitenkään ton kanssa ristiriidassa kiusallisen kuuloisesta höhöttelystä huolimatta, koska tuohan juuri on sitä huhun ylläpitämistä.

Kiva muuten nähdä tuolta Racingnewsflashiltä muutakin kuin suoraa kääntämistä/copy-pastea (tuo "Artikkelin luotettavuus ja ajankohtaisuus..." kohta).
Joo, itsekin ajattelin jo silloin kun näin Parrin videolla jutskaamassa, että voi olla että on vain tässä medialeikissä mukana koska siten Williams saa julkisuutta.

Mutta shitpass on aina ollut erittäin puolueellinen (mm. anti-Kimistinen, muitakin agendoja löytyy) ja mielestäni jokseenkin epäluotettava, joten en itse noteeraa tuota "uutista" sen kummemmin kuin Bildinkään juttuja.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Eikä Kimi Alonson kanssa McLarenilla, vaan siirtyi Ferrarille. Eikä uskaltanut kilpailla Hamiltoninkaan kanssa McLarenilla, vaan siirtyi ralliin.
Kimin Ferrari-siirto oli sovittu paljon aiemmin kuin Alonson McLaren-siirto, joten logiikkasi ontuu. Itse asiassa McLaren alkoi kosiskelemaan Alonsoa vasta kun tuli selväksi että Kimi ei talliin jää. (Ron Dennis oli näissä kovasti taustalla. Kimin lähtö Ferrarille oli Dennisille myös arvovaltatappio, sillä eihän kukaan voisi haluta pois hänen tallistaan josta Dennis aina halusi parasta.) Alonso oli siis korvike, paremman puutteessa. Samoin jos Kimi pelkäisi Hamiltonia, tuskin olisi alkanut edes mitään neuvotteluja siihen suuntaan. Vaan ehkäpä tarkoituksesi oli vain olla humoristinen.
 
Viimeksi muokattu:

Razor

Well-known member
Liittynyt
12.10.2008
Viestit
1230
Minulla on sellainen käsitys asiasta, että Schumi lopetti sen takia että hänen hyvä ystävänsä Massa saa jatkaa Ferrarilla.

Jossain haastattelussahan Schumi tämän kertoi.
 

Keittiöpsykolokki

Webberin kytkin
Liittynyt
25.9.2011
Viestit
84
Sijainti
Ankkalampi
Minulla on sellainen käsitys asiasta, että Schumi lopetti sen takia että hänen hyvä ystävänsä Massa saa jatkaa Ferrarilla.

Jossain haastattelussahan Schumi tämän kertoi.
Niin sanoi. Onhan tuollainen kommentti rakkaan entisen työnantajan imagolle parempi kuin "mut savustettiin sieltä pihalle".
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Alonso oli siis korvike, paremman puutteessa. Samoin jos Kimi pelkäisi Hamiltonia, tuskin olisi alkanut edes mitään neuvotteluja siihen suuntaan. Vaan ehkäpä tarkoituksesi oli vain olla humoristinen.
Korvike korvasi kummiskin Kimin Ferrarilla. Varmasti McLaren oli tiedustellut Alonson palveluksia aieminkin, mutta nyt tuli sauma siirtyä McLarenille, koska sieltä vapautui tilaa. En puhuisi korvikkeesta.

Kimin Ferrari-siirto oli sovittu paljon aiemmin kuin Alonson McLaren-siirto, joten logiikkasi ontuu.
On täysin mahdollista että Kimi ja Alonso olisivat olleet tallitovereita McLarenilla, mutta Kimille avautui paikka Ferrarilla. Mistä näitä maallikot pystyy tietämään, milloin Alonson ja Räikkösen sopimukset oli tehty? Tiedottamisajankohta ja sopimuspäivämäärä kun eivät ole välttämättä samoja.
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Mitäpä jos ajotyyleissä on niin iso ero Massan ja Kimin välillä, joten oli pakko suosia jompaakumpaa ja Domikaali julkisuudessa kertoi että Massan "suosiminen" auton rakentaessa oli tallille parempi kun Kimi pystyi edes jonkunlaisiin tuloksiin, ilmeisesti näin ei olisi ollut toisinpäin suosiessa.

- Jos automme aliohjautuu, toinen kuskimme on heti kuollut, mutta toinen tulee toimeen sen kanssa, Baldisseri kuvailee.

http://www.ts.fi/arkisto/haku.aspx?t...0,0:0:548564,0
Tuo Baldisserin kommentti oli siis vuodelta 2008. Mielenkiintoista. Mennyt multa silloin ihan ohi. Kuinka pirun kovaluu Kimi olikaan siis 2007-2008, jos epäsopivalla autollakin ajoi mestaruuksista? Jumankekka! :thumbup:
 

neos

Well-known member
Liittynyt
4.3.2008
Viestit
262
Tuo Baldisserin kommentti oli siis vuodelta 2008. Mielenkiintoista. Mennyt multa silloin ihan ohi. Kuinka pirun kovaluu Kimi olikaan siis 2007-2008, jos epäsopivalla autollakin ajoi mestaruuksista? Jumankekka! :thumbup:
Kimihän ei itse ottanut koskaan kantaa tohon yliohjautuvuus-aliohjautuvuus-kysymykseen vaan puhui siitä, että se Barcelonan jälkeen tullut uus etupään jousitus tjsp ei ollut yhtä "vakaa" kun tää vanha järjestelmä joka tuli takasin sitten Spa:han. Barcelonan viikonloppu taasen oli Räikkösen omien sanojen mukaan siihen astisen uran täydellisin. Noiden valossa en ite ainakaan oo jaksanu rakentaa erikoisempia salaliittoteorioita Kimin asemasta Ferrarilla...

e: pärjäshän se Ranskassakin vielä, joten kait sen jälkeen vasta muuttelivat autoa..
 
Viimeksi muokattu:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Eihän se schumi uskaltanut kilpailla Kimin kanssa Ferrarillakaan...
Meinasitko, että olisi halutessaan saanut ajaa kolmatta Ferraria? Sopimukset tehtiin Kimin ja Massan kanssa kaudelle 2007 joten vaihtoehtoja oli a) lopettaminen ja b) lopettaminen.
Oletettavasti MS12 tarkoitti kautta 2009 kun Schumin piti tuurata Massaa, mutta "niska petti".
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Samoin jos Kimi pelkäisi Hamiltonia, tuskin olisi alkanut edes mitään neuvotteluja siihen suuntaan.
Tai jos Kimi sisimmässään tiesi ettei mene, kunhan annetaan kuva "etten pelkää Hamiltonin tiimikaverina" :)
Hah, ei me mitään tiedetä, omat "totuudet" menee mieltymysten mukaan.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
e: pärjäshän se Ranskassakin vielä, joten kait sen jälkeen vasta muuttelivat autoa..
Ja olis pärjännyt mestaruustaistossakin ihan kivasti loppukaudesta, ellei Hamilton olis ajanut Kanadassa konttiin tai itse ajanut Spassa seinään. Siinä välissä oli muutama heikko kisa, josta paljon tuli paskaa niskaan, vaikka ihan hyvää tappion minimointia Kimi niissäkin ajoi. Singaboressa ja Spassa sitten alkoikin olla jo turhautumista ilmoilla.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Ja olis pärjännyt mestaruustaistossakin ihan kivasti loppukaudesta, ellei Hamilton olis ajanut Kanadassa konttiin tai itse ajanut Spassa seinään. Siinä välissä oli muutama heikko kisa, josta paljon tuli paskaa niskaan, vaikka ihan hyvää tappion minimointia Kimi niissäkin ajoi. Singaboressa ja Spassa sitten alkoikin olla jo turhautumista ilmoilla.
Singapore oli selkeä virhe Kimiltä ja siitähän nousi helvetillinen haloo motivaation katoamisesta. Spakin oli toki virhe mutta Kimihän taisteli tosissaan voitosta Hämäläisen kanssa slikseillä sateessa, joten siinä mentiin aivan limiitillä ja hieman ylikin...
 

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Minulla on sellainen käsitys asiasta, että Schumi lopetti sen takia että hänen hyvä ystävänsä Massa saa jatkaa Ferrarilla.

Jossain haastattelussahan Schumi tämän kertoi.

Niinhän se Kimikin taisi sanoa lähtiessään Ferrarilta...
 

rikke

Well-known member
Liittynyt
6.4.2009
Viestit
276
Kimin kausi 2008 ei edes ollut niin huono kuin monet antavat ymmärtää etenkin jos sitä vertaa pahimpiin kilpailijoihin. Monia ongelmia ja huonoa tuuria mm. Australiassa, Kanadassa ja Ranskassa vain muutamia kisoja nimetäkseni. Silti Kimi olisi Span jälkeen ollut 3 pistettä Massan perässä ja 11 pistettä Hamiltonin perässä ilman sadetta viimeisillä kierroksilla. Kaiken kaikkiaan epäonninen ja huonohko kausi Kimiltä, samaan tapaan kuin Hamiltonilla tänä vuonna. Ja kummatkin ovat saaneet paskaa niskaan kelvollisesti.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Singapore oli selkeä virhe Kimiltä ja siitähän nousi helvetillinen haloo motivaation katoamisesta.
Mun mielestä noita virheitä alkoi tulla siksi kun mestaruustaisto alkoi mennä epätoivoiseksi ja ajaminen hanksaan sopimattomalla autolla yliyrittämiseksi. Jostain syystä media ja kakanjauhajat tykkää syyttää motivaatiota, kun tuloskäyrä ei ole toivottu. Spassa sateella näkyi oikein hyvin, ettei auton peruskäytös ole Kimin makuun. Kertakaikkisen ihmeellistä ja balanssitonta luistelua. Silti pystyi ajamaan voitosta.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös