Aika vaikea tässä vaiheessa sanoa, kun kokeilu suoritetaan vasta Ranskan GP:n toisessa ja kolmannessa harjoituksessa. Barcelonan testien yhteydessä oli puhetta siitä että sielläkin testattaisiin jotain tuohon liittyvää, mutta ilmeisesti ei.ÖÖ. sanoi:Mitään tietoa kuinka tuo kokeilu meni?
Ilmeisesti lukihärö iskenyt. Muistin tosiaan että tuolla Barcelonassa sitä piti testata.CamoN sanoi:Aika vaikea tässä vaiheessa sanoa, kun kokeilu suoritetaan vasta Ranskan GP:n toisessa ja kolmannessa harjoituksessa. Barcelonan testien yhteydessä oli puhetta siitä että sielläkin testattaisiin jotain tuohon liittyvää, mutta ilmeisesti ei.
Media Guardianin mukaan vuonna 2004 Monacon Grand Prix'ta seurasi 59 miljoonaa katsojaa, joten vastaus lienee ainakin F1:n keskimääräinen 55 miljoonaa katsojaa maailmanlaajuisesti haluaa katsella letkassa ajelua.nuti sanoi:Tuohon vaikuttaa juuri ohittamisen vaikeus. Esim. monaco, jos on hyvä keli, ohittaminen on vaikeaa. Kuka haluaa katsella letkassa ajelua?
Ei edellä oleva ole aina nopeampi. Myös virheet helpottavat ohituksia Tietysti jatkuva painostus ja yrittäminen on hyväksi. Mutta se ettei kannata edes koittaa ohittaa, vaan toivoa että varikkokäynti menee nappiin, on mielestäni tylsää.CARTer sanoi:Ohittaminen moottoriradalla, F1-autolla, tulee aina olemaan vaikeaa. Näin nopeista autoista puhuttaessa ei auta vaikka kuljettajille annettaisiin 100 lisähevosvoimaa kuten Champ Car teki. Edellä oleva on syystä edelläsi, hän on nopeampi kuin sinä, joten miten sinä aiot "tehdä" ohittamisesta helpompaa ja päästä nopeamman auton ohi?
Ei taida huomaamaankaan koska napinpainallus korvaa kuvan turva-autosta. Vaikka kuinka saataisiin valo tai tkstivilkkumaan ruuduissa.Pahkasika sanoi:No, "turvanopeus"sääntöä testattiin harkoissa. Eipä ainakaan tv-katsoja mitään huomannut. Osa autoista meni hitaasti ja osa ei. Mielenkiintoista kuulla jotain palautetta tuosta kokeilusta.
Grandprix.comissa noin ainakin kirjoitettiin ja se oli kyllä ihan arvailua sen sijaan, että olisi perustunut johonkin faktaan.Slimedge sanoi:jostain muistan lukeneeni että kokeilu suju hyvin ja kaikki suuremmat tallit olis valmiita ottaa sen käyttöön jo tällä kaudella, mutta pienemmät tallit ei halua sitä viä.... lähinnä pelkäävät varmaanki että menettävät yllätys mahdollisuutensa kun nykyistä systeemiä muutetaan :doubtful:
Eli uusintastartit hoidettaisiin '08 tyyliin. :thumbdownBefore the safety car returns to the pits all lapped cars will be allowed to unlap themselves and then join the back of the pack, ensuring a clean re-start without slower cars impeding those racing for the leading positions.
Taa varmaan meinaa jonkinlaista minimimaaraa kierroksille turva-auton takana.Laitanpa tähän toikkiin:
http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/pressreleases/wmsc/2011/Pages/wmsc-071211.aspx
Eli uusintastartit hoidettaisiin '08 tyyliin. :thumbdown
Ei hyvä :thumbdownTaa varmaan meinaa jonkinlaista minimimaaraa kierroksille turva-auton takana.
Kierroksella tai jopa useammalla jaaneet joutuu ajamaan johtajat kiinni ja asettumaan jonon jatkoksi.
Taman kuitenkin pitaa tapahtua turvallista nopeutta ajaen, joten radasta riippuen operaatio tulee kestamaan jonkin aikaa. Nainhan tama kaiken jarjen mukaan tulee menemaan?
No on siinä pieni ongelma. Rata muuttuu vihreäksi maaliviivalla, jota ennen esim. ohittaminen on kielletty ja SC:n takana on myös tietty aikarajoite jota nopeammin kierrosta ei saa ajaa. Eli kisan muuttuessa vihreäksi osa autoista ajaisi kilpaa, mutta osa olisi vielä teknisesti "keltaisilla". Tai sitten näille ei-letkassa oleville pitäisi jotenkin välittää tieto, että nyt saa taas ajaa., mutta koska he eivät ole letkassa, seurauksena olisi lähinnä härdelli ja väärinymmärrysten vaara olisi suuri.Ei tuota olisi pakko tehdä täysin entiseen tapaan. Mun mielestä ei ole mitään perusteltua syytä, miksi uusintastarttia ei voisi tehdä jo siloin kun kierroksella ohitetut ovat ottamassa letkaa kiinni.
Tässä on varmasti parantamisen varaa, mutten usko, että asiaa tullaan hoitamaan ennen kuin letka on kasassa. Mutten se ei tapahdu kontrolloidusti.Yleensähän turva-auton tullessa radalle vain pieni osa on kilpailukyvyttömässä kunnossa kolarin tai radalla olevan rojun takia. Sen johdosta voisi lupa ohittaa SC olla heti ja vain tällä kilpailukelvottomalla osalla olisi esimerkiksi varikkonopeusrajoitus.
No höpsis. Jos radan siivous/turva-autoepisodi ennen kesti esim. 5 kierrosta, niin ei se siitä pitene kuin maksimissaan 3 kierrosta. Ei ne silloin "viimeksikään" 30 kierrosta kestäneet.Tämä johti siihen että turva-auto episodit kestää helposti sen 30 kierrosta