Oberfeldwebel
Ylivääpeli
- Liittynyt
- 6.9.2003
- Viestit
- 4275
Turva-autotesti Ranskan harjoituksissa
14.06.2008 16:17
Formula ykkösten Ranskan GP:n toisen ja kolmannen harjoituksen lopussa kokeillaan uudenlaista käytäntöä, joka on mahdollisesti tulossa pysyvästi voimaan turva-autotilanteisiin.
Kuljettajat saavat ohjaamoonsa tiedon siitä, että auto on laitettava turva-autoasetuksille. Kuljettajalla on tämän jälkeen 5 sekuntia aikaa painaa nappia, joka kytkee päälle tilan, jossa auton kierrosaika hidastuu noin 20 prosentilla.
- Kyseessä on puhdas kokeilu, jolla esitellään kuljettajille se, miten järjestelmä toimii. Jos kokeilu onnistuu, niin sitten se otetaan mukaan sääntöihin, Renault-tallin urheilujohtaja Steve Nielsen kertoi.
Uusi käytäntö mahdollistaisi sen, ettei varikkoa tarvitsisi sulkea turva-auton tullessa radalle, kun autojen kovavauhtinen kiirehtiminen varikolle pystyttäisiin estämään niiden vauhtia hillitsemällä.
MTV3
____________________________________
Olemmekohan me viisaita vai mitä me ollaan ku ehittiin jo tämmösellä spekuloida, vaikka varmaan moni muukin ymmärsi että tällanen juttu pitäs saada aikaan.
Tuo on ihan hyvä juttu että otetaan rajoittimet testiin.
Itse luulen, että turva-auto tulee jokatapauksessa radalle, tuolla vaan estetään kiirehtiminen varikolle sekä joidenkin bensan loppuminen.
Ja kun turva-auto tulee varikolle, niin se tietää sitä, että edelleenkin varikolla voi palaa punainen valo. Paitsi jos turva-auto otetaan radalle vasta kierros rajoittimella ajon jälkeen.
14.06.2008 16:17
Formula ykkösten Ranskan GP:n toisen ja kolmannen harjoituksen lopussa kokeillaan uudenlaista käytäntöä, joka on mahdollisesti tulossa pysyvästi voimaan turva-autotilanteisiin.
Kuljettajat saavat ohjaamoonsa tiedon siitä, että auto on laitettava turva-autoasetuksille. Kuljettajalla on tämän jälkeen 5 sekuntia aikaa painaa nappia, joka kytkee päälle tilan, jossa auton kierrosaika hidastuu noin 20 prosentilla.
- Kyseessä on puhdas kokeilu, jolla esitellään kuljettajille se, miten järjestelmä toimii. Jos kokeilu onnistuu, niin sitten se otetaan mukaan sääntöihin, Renault-tallin urheilujohtaja Steve Nielsen kertoi.
Uusi käytäntö mahdollistaisi sen, ettei varikkoa tarvitsisi sulkea turva-auton tullessa radalle, kun autojen kovavauhtinen kiirehtiminen varikolle pystyttäisiin estämään niiden vauhtia hillitsemällä.
MTV3
____________________________________
Olemmekohan me viisaita vai mitä me ollaan ku ehittiin jo tämmösellä spekuloida, vaikka varmaan moni muukin ymmärsi että tällanen juttu pitäs saada aikaan.
Tuo on ihan hyvä juttu että otetaan rajoittimet testiin.
Itse luulen, että turva-auto tulee jokatapauksessa radalle, tuolla vaan estetään kiirehtiminen varikolle sekä joidenkin bensan loppuminen.
Ja kun turva-auto tulee varikolle, niin se tietää sitä, että edelleenkin varikolla voi palaa punainen valo. Paitsi jos turva-auto otetaan radalle vasta kierros rajoittimella ajon jälkeen.