Nick Heidfeld

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3897
Heidfeldillä on sama kuin Kimillä mielestäni (ja tietysti monella muullakin), suorituksia aliarvostetaan melko reilusti ja tietyt huhut lähtevät elämään ilman suurtakaan totuuspohjaa.

(Näitähän on siis, että hän on pärjännyt vain Sauberilla ja BMW:llä ei ollut mitään jakoa ynm.)

Ei välttämättä mikään lempikuskini, mutta paljonkin mainettaan parempi.

Kubican ikävän onnettomuuden seurauksena kun joku sinne korvaamaan tarvitaan, voisi olla ihan hyväkin vaihtoehto.

Toisaalta mielestäni Senna olisi se jolle paikan antaisin, lupaava ja kuitenkin puhuttu jonkun aikaa jo että hän on juuri se 3:s kuski tallissa.

No, sama se, ei tämä oikein osaa herättää kiinnostusta tässä vaiheessa, paljon tärkeämpi asia on että Robert toipuu, katsotaan sitten tarkemmin.

(Kyllä, tiedän että tallilla alkaa olla jo hiukan kiire, mutta tarkoitankin omaa suhtautumista asiaan, tärkeämmät asiat ensin)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Nickille vaihdettiin yhden stopin taktiikka kesken kisan, mikä tiesi pitkää toista stinttiä pehmeillä renkailla. Jos olisi pysytty aiotussa kahden stopin taktiikassa (kuten Kubica) tai olisi tullut vielä yksi Safety Car, voitto olisi mennyt Nickille. Tai jos kuskien taktiikat olisivat olleet toisinpäin, olisivat myös tulokset olleet.
JosJos ja Jos: jospa ei olisi tullut sitä ekaakaan Safetycaria? JOs ei olisi ollut muutakaan sählinkiä kisassa ja Kimi & Lewis ei olis törmänneet?

JosJos ja Jos:
Jos ei Williams olisi tehnyt pikakorjauksia olisi Sennakin ehkä elossa. Tai jos ei JJ:n auto olisi sammunut. Tai jos ei Zanardi olisi ajanut päälle.
Tai jos Williams olisi suunnitellut erilaisen auton.
Tai jos safetycar ei olisi tullut radalle.

Nick jäi Kubicalle Kanadassa selvästi, joka ajosessiossa ja kisassakin. Jossittelulle tuskin on varaa, sitä saa harrastaa loputtomiin muutoin tän lajin kanssa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Niin, sitä hyvää päivää vaan ei ole vielä kertaakaan tullut, eikä hänen tuloksillaan edes saumaa parempiin talleihin
jotka ne paremman auton voisi tarjota. Ei sitäkään hyvälle kuskille ilman syytä tapahdu.
Ei olekkaan tullut Nickin kohdalle hyvää päivää, mutta jos esim tulevan kauden Rellu on hyvä ja Quick Nick siirtyisi sinne niin silloin mahdollisuus voi olla voittoihin/palkintopallisijoihin yhtäkkiä vähän niinkuin Barrichello/Button kaksikolla brawnilla.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Niin, ainoo ero toki on se että noista molemmat oli jo GP-voittajia ennen Brawn vuotta....
Toki mutta esim Button voitti ennen Brawn vuotta yhden kisan, ja se voitto tuli unkarin sekavasta kisasta, eli kyllä Heidfeld hyvällä autolla ainakin pystyisi "kenties" hyviin tuloksiin niinkuin moni muukin kuski.
 

Hawke

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
873
Niin, ainoo ero toki on se että noista molemmat oli jo GP-voittajia ennen Brawn vuotta....
Heidfeldilla on 8 kakkossijaa ja 4 kolmossijaa, joten ei hän aivan avuton ratinkääntäjä voi olla.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Mun mielestä peruskuski, piste. Saumaa jollekin tulevaisuuden nimelle, ei vanhoille kehäraakeille.
Onko Kubica sitten mielestäsi peruskuski? Ei ainakaan nopeudellaan päihittänyt Heidfeldia.

Ja kausi 2008 kun tässä on noussut esiin, niin kumma kyllä Räikkösen suorituksien vaisuutta arvioitaessa syyksi on kelvannut renkaat, ei kuski. Mutta kun puhe kääntyy Heidfeld vs. Kubica kaksintaisteluun, niin ollaan kilpaa ylistämässä juuri kuljettajista johtuvaa eroa, vaikka todellisuudessa Nick kärsi aivan samoista ongelmista kuin Kimikin. Ja 2008 oli tosiaan se ainut kausi kun Kubica Heidfeldin pisteissä voitti, mutta sillä ei tietenkään ole mitään merkitystä, koska Heidfeld on pelkkä keskinkertaisuus.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Niinhän se Häkkinenkin McLarenilla oli ilman oikeaa voittoa ennen kun sai mestaruusauton.
Nicollahan ei ole yhtään voittoa ja vie mennen tullen Schumacheria, jolla on enemmän voittoja kuin kaikilla nykykuskeilla yhteensä (uskoisin ainakin näin olevan).

edit. Tarkistin. Olin oikeassa vaikkakin täpärästi. 91 vs 90 voittoa (jos nyt laskin oikein).
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13786
Oma mielipide että Kubica parhaimmillaan hiukan nopeampi, mutta Heidfeld ollut yleensä tasaisempi.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Nick aloitti pikkuformuloissa jo vuonna 1994 saksan Formula Ford-sarjassa. 1996 hän nousi Saksan Formula 3 sarjaan ja vuonna 1997 hän voitti sen. 1998 hän siirtyi Formula3000 sarjaan ja vuonna 1999 hänen onnistui voittamaan sarja. Samalla hän toimi McLarenin testikuljettajana.
Ihan hyvältähän Heidfeldin ura näytti pikkuformuloissa, F3000 sarjassa ajeli Mclarenin junior tiimissä ja kävi myös nuoresta iästä huolimatta ajamassa 1999 kaudella Mercedeksen tiimin autolla tiimikumppaneiden kanssa 24 tunnin Le mansin.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9336
Kuten aiemmin todettua, mestaruudesta viime kaudella taistelleen Webberin parina.

Nickille vaihdettiin yhden stopin taktiikka kesken kisan, mikä tiesi pitkää toista stinttiä pehmeillä renkailla. Jos olisi pysytty aiotussa kahden stopin taktiikassa (kuten Kubica) tai olisi tullut vielä yksi Safety Car, voitto olisi saattanut mennä Nickille. Tai jos kuskien taktiikat olisivat olleet toisinpäin, olisivat myös tulokset olleet.

BMW pelasi kahden eri taktiikan kortein ja valtit osuivat Kubicalle.
BMW tuolla siirrolla pelasi vain hyvää omaa kaksoisvoittoa ajatellen. Ilman tuota siirtoa Kubica olisi pudonnut ainakin Coulthardin ja todennäköisesti Toyotien taakse toisen stoppinsa jälkeen. Eri asia sitten olisiko päässyt näistä ohi, eli mikä lopullinen sijoitus olisi ollut.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Onko Kubica sitten mielestäsi peruskuski? Ei ainakaan nopeudellaan päihittänyt Heidfeldia.
Ei. Kubica oli suht kokematon vielä ajaessaan Heidfeldin parina joka kuitenkin oli tahkonnut F1-luokassa jo useita vuosia.
Kubica on parantanut otteitaan oikeastaan joka vuosi, nyt tasaisuuskin on tullut mukaan kuvioon.

Mielipidejuttuja toki, itse vain en arvosta Nickiä peruskuskin yläpuolelle. Jopa Massan ja Buttonin taakse heittäisin sen Slow-Nickin.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Heidfeldilla on 8 kakkossijaa ja 4 kolmossijaa, joten ei hän aivan avuton ratinkääntäjä voi olla.
En ole kädettömäksi väittänytkään, hyvä peruskuski on mies Ykkösissä mutta ei mikään erikoinen.
Sen todistaa mielestäni jo sekin ettei miehelle ole hyviä autoja (BMW poislukien) tarjottu.
JOS BMW ei olis lopettanut niin aikasin projektiaan, niin vois toki olla Nick todistanut mun ajatukset toisin.
Mutta kun lopetti ja ei ole.
 

Hawke

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
873
En ole kädettömäksi väittänytkään, hyvä peruskuski on mies Ykkösissä mutta ei mikään erikoinen.
Sen todistaa mielestäni jo sekin ettei miehelle ole hyviä autoja (BMW poislukien) tarjottu.
JOS BMW ei olis lopettanut niin aikasin projektiaan, niin vois toki olla Nick todistanut mun ajatukset toisin.
Mutta kun lopetti ja ei ole.
Mutta vihjasit, että hän olisi Brawn-kuskeja huonompi sillä perusteella, että hän ei ole voittanut kertaakaan. Ei yksi voitto todista, että olisi huomattavasti parempi kuin usein toiseksi sijoittunut.

Heidfeld ei todennäköisesti ole sarjan paras kuljettaja, mutta kuskien erot eivät ylipäätään ole huipputasolla kovin suuria. Esimerkiksi Button voitti mestaruuden ja näyttää pärjäävän hyvin, vaikka häntä on pidetty keskinkertaisuutena. Myös kehäraakkeina pidetyt Webber ja Barrichello ovat viime vuosina taistelleet mestaruudesta, enkä näe syytä, miksei myös Heidfeld siihen huippuautolla pystyisi.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
En ole kädettömäksi väittänytkään, hyvä peruskuski on mies Ykkösissä mutta ei mikään erikoinen.
Sen todistaa mielestäni jo sekin ettei miehelle ole hyviä autoja (BMW poislukien) tarjottu.
Olet nyt tuon pointin maininnut jo monta kertaa. Se on toki totta, mutta kuljettajavalinnat eivät aina mene 1:1 talentin kanssa. Ehkä se kertoo tallipäälliköiden arvostuksesta silti jotain. Kuskivalinnalle on kuitenkin muitakin kriteerejä kuin pelkkä tuloksenteko. Mutta tuo on kaksipiippuinen juttu. Käytät tuota argumenttina siten, ettei Nick käyttänyt näytönpaikkojaan. Minusta Nickille ei niitä todellisia näytönpaikkoja edes siunaantunut (toisin kuin Buttonille, Massalle tai vaikkapa Kimille). BMW Sauber ei ollut mikään huipputalli Nickin sinne mennessä, vaikka se hetken näytti sellaiseksi kehittyvänkin.

Keskikastin kalustolla tulee keskikastin tuloksia. Tulokset suhteessa kalustoon ja tallikavereihin kuitenkin mielestäni ovat varsin imartelevia Heidfeldille. Oikeastaan ainut (suhteessa) heikompi vuosi oli 2008 BMW:llä, kun Nick kärsi renkaista. Ja silti hän otti neljä kakkosijaa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mutta vihjasit, että hän olisi Brawn-kuskeja huonompi sillä perusteella, että hän ei ole voittanut kertaakaan.
No kun verrattiin Brawn kuskeihin ja heidän hyvään autoonsa, niin totesin että ne kaverit sentään olivat voittaneita heppuja _ennen_ Brawnin menestysvuotta, Button Hondalla varsin hyvän voiton vaikkei auto tuolloin ollut missään nimessä paras.

Olet nyt tuon pointin maininnut jo monta kertaa.
Toistin koska sitä kysyttiin, jällleen kerran.
Se on toki totta, mutta kuljettajavalinnat eivät aina mene 1:1 talentin kanssa. Ehkä se kertoo tallipäälliköiden arvostuksesta silti jotain. Kuskivalinnalle on kuitenkin muitakin kriteerejä kuin pelkkä tuloksenteko. Mutta tuo on kaksipiippuinen juttu. Käytät tuota argumenttina siten, ettei Nick käyttänyt näytönpaikkojaan. Minusta Nickille ei niitä todellisia näytönpaikkoja edes siunaantunut (toisin kuin Buttonille, Massalle tai vaikkapa Kimille). BMW Sauber ei ollut mikään huipputalli Nickin sinne mennessä, vaikka se hetken näytti sellaiseksi kehittyvänkin.
Se on mun mielipide, johonkinhan se mielipide pitää perustaa ja mielestäni hyvä peruste tuo onkin, toki aina valintakriteerejä on useita, mutta se että monivuotinen työnantaja ei käytä sun palvelujas paikan avauduttua niin kertonee jo jotain.
Williamsilla Nick näytti hyvältä verrattuna tiimikaveriinsa, ja odotinkin että siellä on tullut joku isompi harppaus kaverilla.
Kubican, tuolloin todella nuoren ja kokemattoman tiimikaverin kanssa taas Nick oli suhteessa hätää kärsimässä
(kyllähän fakta on se että Nickin olis pitänyt olla selkeä ykköskuski tuolloin Kubican tullessa talliin, kokemuksensa ja Williams-näyttöjen puolesta)

Keskikastin kalustolla tulee keskikastin tuloksia. Tulokset suhteessa kalustoon ja tallikavereihin kuitenkin mielestäni ovat varsin imartelevia Heidfeldille. Oikeastaan ainut (suhteessa) heikompi vuosi oli 2008 BMW:llä, kun Nick kärsi renkaista. Ja silti hän otti neljä kakkosijaa.
Nojaa, ei mielestäni BMW:n autot 2007 ja 2008 huonoja tai edes keskikastia olleet, 2008 = keskikastin autoilla tuskin sijoitutaan sijoille 4. ja 6. MM-sarjassa, Kubica otti kuitenkin 3x 2. sijan ja 3x 3. sijan ja yhden voiton tuona vuonna.
(Nick lisäksi neljä 2. sijaa)
2009 vuosi meni toki penkin alle mielestäni, ei niinkään 2008.

Onko Nick sitten vain pahan onnen kaveri?En oikein usko, mutta se on mun mielipiteeni.
Niin monta kertaa tiimikaveri on kuitenkin "ponnistanut" viereltä isompiin kuvioihin ja maineeseen
että se ei voi olla enää vain sattumaa.
Mun mielestä Mercedeksellä nähtiin jo jotain Nickin toiminnasta kun eivät häntä palkanneet,
ja se on isoin miinus mun mielestä miehen uralla ja isoin syy siihen miksen häntä arvosta.
 
Viimeksi muokattu:

Hawke

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
873
No kun verrattiin Brawn kuskeihin ja heidän hyvään autoonsa, niin totesin että ne kaverit sentään olivat voittaneita heppuja _ennen_ Brawnin menestysvuotta, Button Hondalla varsin hyvän voiton vaikkei auto tuolloin ollut missään nimessä paras.
Ja Heidfeld on ottanut lukuisat kakkos- ja kolmossijansa myös ilman mestaruustason autoa. Ei yksi voitto autuaaksi tee.

Onko Nick sitten vain pahan onnen kaveri?En oikein usko, mutta se on mun mielipiteeni.
Niin monta kertaa tiimikaveri on kuitenkin "ponnistanut" viereltä isompiin kuvioihin ja maineeseen
että se ei voi olla enää vain sattumaa.
Mun mielestä Mercedeksellä nähtiin jo jotain Nickin toiminnasta kun eivät häntä palkanneet,
ja se on isoin miinus mun mielestä miehen uralla ja isoin syy siihen miksen häntä arvosta.
"Correlation does not equal causation."

Käyttämälläsi logiikalla voitaisiin väittää esimerkiksi, etteivät Kimin moottorit voineet sattumalta hajota vaan hän hajotti ne itse. Samoin urakehitykseen vaikuttavat muutkin tekijät kuin pelkkä ajotaito.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös