Fernando Alonso-Oviedon ihmisohjus

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Paperino

Well-known member
Liittynyt
26.11.2009
Viestit
199
Sijainti
Tampere
Pian Ferrari maksaa Red Bullille, että saavat Kimin takaisin ajamaan Ykkösiin :ahem: Ja lisäksi täytyy maksaa Alons… siis El Bancon kolmen vuoden sopimus loppuun… Onneksi Ferrarilla kuitenkin kunnioitetaan sopimuksia, niin tällainen tilanne ei kuitenkaan olisi mahdollinen!
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Tilanne on nyt kyllä sellainen, ettei tästä malta olla nauttimatta. :ahem:
 

KL-petteri

Old Fart
Liittynyt
26.5.2008
Viestit
1393
Sijainti
On the Road
Kyllä toi piti olla tiedossa on miehiään tämä oviedon ihmemies. Jo rellulla ollessaan kun meni huonosti tallia haukuttiin ja kulissien takana latino veri kuohahti ja kypärät ym. tavarat sai kyytiä. Tarttis ensteks vähä ajatella mitä puhuu tai sit ei ollenkaa, kuten eräs Räikkönen. Kyllä Kimiäkin varmaan VI..tti mut se piti turpansa kii.
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Meidän on tehtävä töitä marraskuuhun asti ilman taukoja, Alonso vaati.
Ai tän kauden auton eteen vai? Eikös toi ole järkevää ainoastaan silloin kun ollaan mukana mestaruustaistossa eikä tässä Ferrarin 2010-kriisissä. Vaarana on että Fernando saa ajaa yhtä surkealla tai paskemmalla autolla myös ensi kaudella.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Kyllä toi piti olla tiedossa on miehiään tämä oviedon ihmemies. Jo rellulla ollessaan kun meni huonosti tallia haukuttiin ja kulissien takana latino veri kuohahti ja kypärät ym. tavarat sai kyytiä. Tarttis ensteks vähä ajatella mitä puhuu tai sit ei ollenkaa, kuten eräs Räikkönen. Kyllä Kimiäkin varmaan VI..tti mut se piti turpansa kii.
Sama, Kimi söi jätskiä (tai poltti tupakkaa, miten vaan) kun talli söhelsi Malesian rankkasateessa renkaiden kanssa. Kimi piti kritiikin hyvin tallin sisällä ja oli diplomaattinen ulkopuolelle, kuten lojaalin team playerin tuleekin olla.

Alonson saldo tältä kaudelta ei sittenkään näytä niin hyvältä kuin mitä Bahrainin salama-alku antoi odottaa.

AUS -> lähtökolarista johtuen joukon hännille
MAL -> aika-ajot pilalle, starttasi joukon hänniltä
CHN -> varaslähtö, läpiajorangaistuksen myötä hännille
MON -> ulosajo harjoituksissa, aika-ajot väliin ja vikasta ruudusta liikkeelle
TUR -> aika-ajoissa vasta 12, lopputuloksissa 8.

Tasan kaksi kertaa Alonso on ajanut "normaalin" kisaviikonlopun ilman virheitä ja muuta yleistä munattomuutta. Toki täytyy muistaa, että Kimi oli myös 2007 seitsemän kisan jälkeen pahassa kurimuksessa mutta klaarasi kahden seuraavan kisan voitot ja dominoi Nürren aika-ajoja, jonka jälkeen seitsemän peräkkäistä podiumia ja mestaruus. Eli katsotaan ennen kuin kadutaan.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Jees ihan mukava katsoa Alonson vaikeuksia kyllä. Vielä hyvissä pisteissä mutta ennusmerkit näyttävät kärjen kyydistä putoamista... MM on joko LH, SV tai MW :thumbup:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Toki mahdollista mutta itsellä vielä mutu että hän tippuu kyllä vauhdista. Voihan Webberkin pudota. Tiedä sitä, suositaanko Vetteliä Hornerin puheiden perusteella... Paljon tekee RB:n ja Macin kehitysvauhti toisiinsa nähden. Ferrariin en enää usko/haluakaan uskoa :D
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
El Banco höpisee, että Ferkku on pudonnut Rellun tasolle. Ei toki, vaan Rellu on noussut ylöspäin nyt kun niillä on kunnollinen auton kehittäjä kuskina. Rellu haastoi myös Mersut kisavauhdissa, ei vain Ferraria.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Mietin minne pistää tämä mutta tämä voisi olla oikea paikka?

Jos Ferrari olisi Red Bullin tilalla
Published by Leo Turrini Sun, 30.05.2010 - 18:09

Kiitos taas Turrineista. ja vähän vastinetta...​

No niin. Montezemolo jätti FIATissa puheenjohtajan paikan pysyen toki hallituksessa, mutta keskittyessä urheiluautoiluun ja Ferrarin luotsaamiseen. Välttämättä aloite ei tullut Montelta koska hänen paikkansa otti Angelli-suvun johtajaksi kasvatettu vesa. Santanderin sponsorointipanos olikin varmasti merkittävä helpotus Montelle tässä asemassa kun FIATin yhä sitkeästi pakkasen puolella oleva talous ei ole varmistamassa F1-puolen menestystä ja tietenkin sarjan yleiset kulukatotkin pakottavat miettimään menopuolta ja toimintatapoja. Sanottakoon, että FIAT on toki uuden toimitusjohtajansa Sergio Marchionnen myötä kääntänyt kurssinsa terveeseen nousuun ja pahin näyttää siltä osin olevan takana. Ferrarin automyynti myös näyttää selvinneen lamasta hyvin, mutta on taloudellisena nappulana melko pieni. Imagon rakentajana ei kuitenkaan.

Monte myi paketin johon siis kuului myös Alonso, pakettina joka parantaa team-työtä, johtajuutta ja perhe-henkeä tallissa ja joka sitä kautta tuo myös menestystä. Perustelut oli haettu myös siltä pohjalta, että voitiin perustella Ferrari-maailmanmestari Räikkösen irtisanominen ja siihen käytetyt miljoonat. Olikohan käyty pieni aivoriihi Monten kesken, jossa mietittiin mitä heikkouksia Räikkösellä on joita tässä yhteydessä voitaisiin käyttää. Löydettiin vain vähäpuheisuus. Etenkin kun Kimi läksiäisekseen oli ainoa lenkki joka piti Ferrarin kunniaa pystyssä 09 vuoden loppupuolella. No - tämä paketti oli julkisuutta varten. FIATIN kabineteissä paketti myytiin varmasti Santanderin miljoonilla. Markkina-alueilla ( mm etelä-eurooppa ja brasilia ) sekä sillä, että Felibeä kohtaan voidaan olla vain armollisia nykytilanteessa julkisuuskuvan siitä karsimättä.

Alonson ja Santanderin kanssa paketti sidottiin ihan erilaiseen kääreeseen. Ensinnäkin monivuotiseen. Markkina-aluekeskustelut varmasti esillä ( ennen kreikan-tautia ), mutta myös Alonson keulakuva ja tulevien mestaruuksien merkitys. Kimi pois tieltä, joilloin Alonso saa kaipaamansa täyden huomion. Kimi jopa mielellään maksettiin ulos koko sarjasta - niin paljon työrauhaa tarvittiin. Pelkästään siis poisto Ferrarimestarien galleriasta ei riittänyt. Varmasti mainittiin sekin, että loukkaantuneen Massan sopimus on katkolla 2010 jälkeen ja Alonsoakin kuunnellaan, jotta “ajotyyliltään” sopiva talli- tai siis ( selli )kaveri löytyisi mestarin oppiin ( ja sellivaimoksi ). Vanhat toimitavat ja "perinteet" siis edelleen tiukassa - tulihan niillä menestystä.

Mutta vaikka tämä uuden tulemisen airut hakattiin kiveen - jossa siis on Montezemolon ja Alonson nimet. Monte tulee huomaamaan italialaisen marmorin monet kasvot. Se on kaunis kivi myös haudalle pystytettäväksi - nimetkin valmiina.

Nyt Alonson lukuisten hermoilujen vuoksi ja Ferrarin kilpailukyvyttömyyden vuoksi kaunis paketti alkaa rakoilla. Alonso on marmorilaatan käyttökohteen muutossovittelulta vielä säästänyt ja syynä on Massankin varsin synkkä alavire. Ferrari on kuitenkin sen tosiasian edessä, että vaikka kaikki uskoisivat tähän tähtikulttiin, niin se ei poistakaan Ferrarin organisaation epäkohtia. Kaikki suutelo ja auvoinen perhe-henki ei rakenna kilpailukykyistä kilpuria eikä sopeuta tallia muuttuviin nykysääntöihin. Niin mukavalta metodilta kun se tuntuikin. Ja maistui hyvältä Giantin kanssa nieltynä. Jälkimakukin miellytti. Savuinen tanniininen vivahde, eikä kukaan halunnut maistaa palaneen käryä ilmassa.

Nyt ei riitä muutama työnarkomaani jotka kiertävät rataa tuhansia kertoja, joille räätälöidään renkaat ja hieman säännötkin ja jotka silkalla kierrosmäärällä löytävät toimivat ratkaisut. Nyt pitää suunnitella, analysoida ja tehdä innovaatioita jotka täytyy teoriassa huolitella niin pitkälle, että niiden säätäminen onnistuu yhden kipailuviikonlopun aikana. Ja jonkun täytyy pitää ohjia jotta oriista saadaan oikea teho oikeaan aikaan. Tähän yhtälöön ei mitenkään auvoisesti sovi hieman toipilas kuski ja varsinainen mutta itseriittoinen toivo - jolle kuitenkin auto ja toimintatavat ovat hänellekin oudot. Ne ohjakset lepattavat valtoimenaan. Huolimatta, että hän olisi hyvä kuski. Superkyky hän ei kuitenkaan pysty olemaan vaikka se paketin päällä luki. Ferrari huomaa, että heidän täytyy itse rakentaa se auto, itse uudistaa organisaatio, itse löytää ne tekijät jotka tähän pystyvät. Perheen täytyy adoptoida osaamista ja muuttaa käsitys siitä, kuinka pysyvää ja kiveen hakattua jäsenyys perheessä voi olla.

Pakko vielä palata Kimiin. Joo, tiedän - se kyllästyttää varmasti jo monia. Mutta se johtuu Ferrarijohdosta itsestään, että Kimiin tämä aina takaisin kiertää. Monte ja kaverinsa Dome tekivät Kimistä tämän viimevuotisten epäonnistumisten kasvot ja tarkoitushakuisesti käänsivät katseet pois tallin päättäjistä. Alonso pakettikin myytiin Kimillä. Ja oliko epäonnistumisia edes siinä määrin, että niitä siksi piti mainita. Nimittäin Kimin aikana tuli useampikin mestaruus 09 -vuoden mahalaskusta huolimatta. Silloinkin oli Kimi ainoa joka kesti sen selkä suorana.

Entä jos Ferrari olisi myöntänyt, että vaikutin nykyiseen siirtoon on erittäin houkutteleva yhteistyö rahoitusjätti Santanderin kanssa. Seikka jota Ferrari ei etenkään nykyisen taloudellisen suhdanteen aikana voi sivuuttaa. Santander toivoo jotta saisi markkinointivastineena kuskiksi Alonsoa ja Ferrari on tilanteen edessä jossa se valitsee kahden kallispalkkaisen kuskin eli Kimin ja Fernandon väliltä. Lojaalin Kimin kanssa on sovittu, että hän saa vuoden korvauksen kun väistyy Ferrarilta, mutta on aina kunniapaikalla Maranellon sydämessä. Alonso puolestaan tarvitsee kaikkien tifosojen tuen, jotta voi nöyränä täyttää Kimin jättämän valtavan aukon. Tuplamestarina hänellä on kuitenkin edellytyksiä kasvaa tehtäväänsä ja Massasta hän saa haastavan mittarin vauhdilleen kunhan Massa täysin parantuu.

Minkälaisella pohjalla tai odotuksilla Ferrari olisi nyt liikkeellä jos sen johtajat ja kuski olisivat siis - miten sen sanoisi. Tai no sanotaan suoraan - olisi rehellisiä. Menestys olisi edelleen huonoa, sehän ei kaiketi olisi muuttunut - mutta sitä voisi tarkastella.

No, silloin Montezemolo ei olisi ilmeisesti hän. Ei myöskään pystyisi pitämään hallituksessa paikkaansa. Ja Alonso rehellisenä ajaisi edelleen McLarenilla Dennisen sydänkaverina ja lähtöruudukossa olisi myös muuan Piquet.

Ja lehdistö ei tietäisi miten tähän suhtautua - kirjoittaa jotakin tylsää ja totta. Myisikö se edes?
 
Viimeksi muokattu:

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
Tuhannet kiitokset Mikael :thumbup:

Aivan loistava juttu taas :D:D:D
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Mutta kun otetaan nyt esimerkiksi tämä Turkin GP- viikonloppu. Tältä vuodelta voi kohtalaisella oletuksella sanoa, että F10 on (ainakin aika-ajojen perusteella) neljänneksi vauhdikkain auto radalla, edellään Mersu, Mäcci ja RB. Ja kun tätä oletusta verrataan viime vuotiseen, voidaan kohtalaisella oletuksella sanoa että Ferraria nopeampia autoja olivat Brawnit ja Red Bullit. Joten tästä nyt voidaan suomalaisella maalaisjärjellä varmasti vetää sellainen johtopäätös, että ei F60 verrattuna F10 ei niin kauhean huono ole, kuin mitä esim. sinä annat olettaa.
Jos nyt katsotaan kuitenkin koko kautta, jos vertaillaan autoja. Eikä yksittäistä kisaa :rolleyes:

Viime vuonna Ferrari ylti neljänneksi(pitkälti oli ykköskusekista kiinni McLaren ja Ferrari taisto, Heikistä ei juuri apuja Lewisille ollut ja Kimi ei saanut mitään apuja varasuhareilta). Tällä kaudella ollaan aikalailla hyvin kolmannella sijalla. Ja se kolmas sija tallien välisessä on suht ansaittu. Ei pari nopeaa rataa muuta sitä, että Ferrari on kuitenkin hitaammilla radoilla ja luultavasti myös Kanadassa Mersun edellä. Riippuen siitä kumpi saa suoralla F-ductista paremman edun.

Valenciassa Ferrari on luultavasti samassa vauhdissa mitä Monacossa. Eli haastamassa kärkeä.

Huvittavaa on se, ettei Alonso myönnä edes virheitään. Jos jarrutin liian myöhään ja lukitsin renkaan, niin jos se on virhe... :confused: Kuka tahansa muu kuski olisi tuossa kohtaa myöntänyt virheen mut tämä latino ei moisia tee :dunno:
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Toki mahdollista mutta itsellä vielä mutu että hän tippuu kyllä vauhdista. Voihan Webberkin pudota. Tiedä sitä, suositaanko Vetteliä Hornerin puheiden perusteella... Paljon tekee RB:n ja Macin kehitysvauhti toisiinsa nähden. Ferrariin en enää usko/haluakaan uskoa :D
Vauhdista ja vauhdista. Tällä kaudella vaan näyttää olevan niin, että viisaasti ajavat kuskit saavat edun. Button on tähän asti ollut ylivoimaisesti fiksuin kuski nelikosta JB, LH, MW, SV. Vettel-fanina tämä on ikävä myöntää, mutta minkäs teet. Ja sen ylivoimaisen voi alleviivata aika hemmetin monta kertaa kun noi muut on hölmöilleet enemmän kuin keskikastin kuskit yleensä huonona vuotenaan.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
No niin. Montezemolo jätti FIATissa puheenjohtajan paikan pysyen toki hallituksessa, mutta keskittyessä urheiluautoiluun ja Ferrarin luotsaamiseen. Välttämättä aloite ei tullut Montelta koska hänen paikkansa otti Angelli-suvun johtajaksi kasvatettu vesa. Santanderin sponsorointipanos olikin varmasti merkittävä helpotus Montelle tässä asemassa kun FIATin yhä sitkeästi pakkasen puolella oleva talous ei ole varmistamassa F1-puolen menestystä ja tietenkin sarjan yleiset kulukatotkin pakottavat miettimään menopuolta ja toimintatapoja.


Ei itse Montezemolo saata enää monia vuosia hääriä Ferrarin pomona vuonna 2012 hän jo 65-vuotias. Kuka hänen tilalle sitten olisi tulossa huhuissa käynyt nimi Andrea Agnelli, hän nykyään italian Serie A:n Juventuksen Presidentti.​
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
ja taas FALONSO vauhdissa :alppu:

http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=174577

Kieltämättä meikäläinenkin nauttii tästä tilanteesta, eka postaus tälle foorumille, pitkään tätä olen kuitenkin seurannut.
On tuota touhua kiva seurata kyllä. Ja mitä hiton läpinää tuollainen oikein on: "Emme ole onnistuneet...", meidän pitää...", "Uskon että olemme sitä ja tätä sitten joskus..." ja muuta vastaavaa jargonia, jolla yritetään antaa vaikutelma siitä, että puhuja on jotenkin tilanteen herra ja jopa tietää missä mennään. Noin sitä sitten kai saa autonkehittäjän maineen :doubtful:.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Kohta Alonso ilmoittaa, että olemme 0.6 Renaultia jäljessä, mutta se vain johtuu siitä, että en ole ollut mitenkään osallisena auton kehitykseen.
Niin tai että oikeasti auto on 0,6 kymppää rellua hitaampi mutta Lonso taidoillaan tuo sen tasoihin... Kuullostaako tutulta? :yuck:

Tuokin paska-puhe Mäkin ajoilta muuten niellään tuolla Scuderia.netissä aivan pureskelematta. :thumbdown
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Alonson MM-haave yhä hengissä
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/06/1141969
Fernando Alonso ei ole luopunut haaveestaan tämän kauden maailmanmestaruuden suhteen, vaikka Ferrari-auton suorituskyky on viime kisoissa ollut kaukana kärjestä.

Alonso on tällä hetkellä MM-sarjassa neljäntenä 14 pisteen päässä Red Bullin kärkimiehestä Mark Webberistä.

- Saavuimme tänne Kanadaan päättäväisinä hyvän GP:n ajamisesta. Tarkoituksena on ottaa niin paljon pisteitä kuin mahdollista, jotta pysymme mukana mestaruustaistossa. Uskomme automme kilpailukykyisyyteen täällä, koska rata on samantyyppinen kuin Australiassa, jossa F10:n suorituskyky oli erittäin hyvä, Alonso sanoo.

Alonso on kritisoinut julkisesti Ferrarin epäonnistumista autonsa kehitystyössä.

- Meidän täytyy pystyä tasaisiin suorituksiin pitkän MM-kauden aikana. Odotan suorituskykymme parantuvan parantumistaan, sillä tämä on talli, jolla on maine nopeana auton kehittäjänä. Uskon meidän taistelevan aina kauden viimeiseen kisaan Abu Dhabiin asti. Meidän täytyy hyödyntää jokainen tilaisuus, joka meille tulee. Koko tiimi on keskittynyt siihen tavoitteeseen, että olemme mukana taistossa kauden päättyessä marraskuussa.

- Meidän täytyy keskittyä erittäin hyvin ja valmistautua jokaiseen viikonloppuun kuin kukin kilpailu olisi kauden viimeinen. Meillä on ollut kauden aikana huippuhetkiä ja aallonpohjia ja niitä tulee varmasti vielä lisää. Tärkeintä on se, ettei meidän pidä innostua liikaa hyvistä suorituksista eikä pidä masentua liikaa, jos ei mene hyvin, Alonso vaatii.
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Ai nyt se on talli joka on loistava autonkehittäjä:rolleyes: jos ne ois kärjessä niin se ois "minä olen loistava autonkehittäjä" minä toin lähes sekunnin lisää, minä olen nopein, minä tiedän miten nämä hoidetaan, minun pitää saada voittaa, minä olen maailman mestari, jne..:alppu: Mut juu nyt se on vaan talli..
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös